egr

luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

egr

Post autor: luki55 »

ponownie mam problem zapala sie chek sprawdziłem kody błędów i jest 16 egr wiem że było dużo razy o tym ale mam pytanie tego typu czy egr ma ujemny wpływ na spalanie moc albo silnik??? tego niemogłem znależc dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Z tego co ja wiem to EGR jest stosowany bardziej ze wzgl. na ekologie, pracujácy silnik ze sprawnym EGR wydziela czystsze spaliny.
Nie wiem jak w przypadku Probe , ale np mój Ojciec w Astrze ma zaslepiony EGR ze wzgl na czéste usterki tego zaworu i w przypadku Astry zalezy w jakiej pozycji zatnie sie zawór , silnik pracuje gorzej , wiéc zaslepienie zaworu jest czesto stosowane w Astrach, bez zaworu silnik pracuje zyczajnie, poza tym ze bardziej truje srodowisko.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Luki napisz mi jaki masz silnik , jesli 2,5 to opisz gdzie i czego mam szukac , to sprawdze u siebie i dam Ci znac. Jakby co to pisz na gg bédzie szybciej
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Na stronce jest opis zreszta moj co zrobic z EGR-em ale dla silnika 2,5 radze poszukac
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

luki55 pisze:nie mam pomysłu gdzie to podciśnienie podłączyć bo jeśli to było przyczyną tego że mi wywalało checka to nie rozkręcał bym tego . prosze o szybką odpowiedż
Tu masz schemacik podciśnień. :P

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... i%B6nie%F1
Obrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

nie wiem, zabardzo sie na tym nie znam ale czy to nie jest wina której ze sond>i wtedy wywala blędy, z tym ze tez inne błedy by ci wyskakiwały jak np. 17,23,24
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Luki resetowałeś kompa po zaślepieniu?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bo zaślepieniu egr'a tym bardziej będzie się check palił.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Fakt.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

to co nikt nic nie wie na temat ?????
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bo selenoid egr'a będzie miał tym bardziej błędne informacje, i bedzie wywalało błąd, jedyna rada to wywalić żaróweczke, albo przenieść sobie ją w inne miejsce - mniej widoczne.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Resetowanie kompa nie ma tu żadnego znaczenia. Pamięć nie ma wpływu na zapalanie się CHECKA. Komp nie przypomina sobie nagle że miał kiedyś błąd i go wyświtela.

Mówisz że zaślepieś EGR - tak? a jak to zrobiłeś? Powinieneś przeciąć tą rurkę która idzie od kolektora i zatkać oba wloty: i ten co idzie do kolektora i ten co do EGRa. Poza tym wszystko podpinasz dokładnie tak jak było. Najprawdopodobniej masz źle podłączone podciśnienia albo któryś z przewodów lub końcówek elektrozaworów jest uszkodzony. Może też być uszkodzony któryś z przewodów elektrycznych.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

EGR mozna zaslepic przy bloku ja tak zrobilem poprostu z blaszki wycilem dwie uczelki uczelnilem czerownym silikonem ale najwazniejsze check pali sie nie dlatego ze cos sie zepsulo ale moga byc trzy powody
1-uszkodzenie mechaniczne zaworu poprostu sie zaciol i sie nie rusza przez co komp nie dostaje sygnalu o otwarciu bo on sie fizycznie nie otwiera
2-uszkodeznie kabla (to da sie naprawic w wiadomy sposob)
3-uszkodzenie czujnika (a tego naprawic sie nie da chyba ze wymienisz czujnik a ten kosztuje chyba o ile dobrze pamietam 680zl i dostepny jest tylko jako czesc serwisowa)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bo tak się zapala jak nie reaguje zawór, a jak nie ma spalin to jak ma ludzie reagować,... hę??? W jedynce miałem tak. Wyjmowałem zawór chdził wkładałem i błąd. W końcu porządnie to wyczyściłem i wsio było ok, ale egra nie zaślepiałem.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Nie wiem jak w II ale je w swojej jedynce miałem podobnie po zmianie silnika. Uciełem rurkę zaślepiłem ją sylikonem od strony kolektora ssącego a kolektor wydechowy wyspawałem nowy, a pod zawór EGR w miejsce starej blaszanej uszczelki dorobiłem nową z blaszki miedzianej bez otworów i przykręciłem z powrotem. Podłączyłem kable i przewód od podciśnienia ale cheack engine mi sie zapalał. Więc troszkę zaczełem kombinowac i zdiełem przewód od podciśnienia i zaślepiłem rurki i pomogło już nie wywala błędu. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ma reagowac normalnie bo jest sterowany podcisnieniem i nie ma znaczenia czy sa tam spaliny czy nie. Calosc wyglada tak ze jak elektrozaworek dostanie podcisnie to sie otwiera jak ono znika to sie zamyka bo ma taka memmbranke ktora to powoduje i nie ma znaczenia czy sa tam spaliny czy ich nie ma jesli zapal sie check a zaworek sie rusza normalnie (mozna to sprawdzic poprze wlazcenie rurki tam gdzie jest podcisnienie i manualne znaczy sie gembowe uruchomienie )to jest wina albo kabli albo czujnika
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Najlepiej po próbuj sam. Może trafisz jak bezie mu pasowało.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”