"dusi się" na niskich obrotach - wypadająca iskra?

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

"dusi się" na niskich obrotach - wypadająca iskra?

Post autor: Ronin »

Witam!
Kolejny problem :( Średnio raz na miesiąc coś się dzieje niedobrego z moim Probkiem :1111_placz: Jak silnik się nagrzeje spadają obroty(ok 200-300) i "dusi się". Z wydechu słychać delikatne strzały (pyr pyr :wink: ) coś jakby gubił iskrę. Nie dawno ustawialiśmy zapłon więc to nie to. Zmienialiśmy z Rickiem(wielkie dzięki) kable WN i świece i dalej to samo. Paliwo dostaje, na gazie dzieje się to samo. Autem nie idzie jechać. W pon kupię nową kopułkę i palec. Mam nadzieję że to nie aparat ponieważ ostatnio był zmieniany i już nie mam sił :( Będę wdzięczny za wszelkie porady i sugestie. Nie chcę zrobić kolejnego głupstwa jak niepotrzebne haratanie kabli przy wymianie modułu |(*,)
Dziękuję i pozdrawiam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

mi tak samo spadaj obroty jak tobie, te same modele te same problemy!!
pali sie cheack angine? mi sie niepalil ale od jakiegos czasu tak. jotro zmienie przepostnice i zobaczymy. kable, swiece i przeplywke juz zmienilme i zadnej poprawy, wrecz przciwnie.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

A jak dodacie gazu to jest OK, jeździ normalnie? Może daj aparat do naprawy, ten koleś jest sprawdzony 886611644.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

u mnie bylo podobnie pewnie kable wysokiego napiecia to pyr pyr to jak jeden gaz nie chodzi :)
moze byc tez kopulka albo palec
A jesli masz klopoty z EGR to moze byc tez to (jak sie zaciol w pozycji otwarty) to moze naqwet gasnac na wolnych ja tak mialem ) jesli to EGR to bedzie check jesli kable kopulka itp to check sie nie pali
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Witam!
Dzięki za podpowiedzi. Nie miałem dziś czasu jechać do wrocka po palec i kopułkę :? Ale odpaliłem Probka, chodził normalnie, przejechałem się kawalątek, silnik się rozgrzał i lipa :( Obroty spadają, prycha z wydechu, telepie silnikiem :1111_placz: . Czy temp. silnika ma jakikolwiek wpływ na iskrę :?: Czy to w ogóle wygląda Wam na problem z iskrą :?:
Pozdrawiam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Razem z silnikiem temperatury nabiera moduł w aparacie no i zaczyna dawać ciała. To tylko moja teoria ale jestem elektronikiem, a elektronika lubi poszaleć jak jej za gorąco. Jak mi padł moduł to go rozebrałem. Tranzystor mocy poprostu odszedł od podłoża od temperatury.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Powiedz mi jeszcze na jaki kąt został ustawiony zapłon i na jakich oktanach jeździsz. Po za tym czy zapłon był ustawiany na zworce w gnieździe diagnostycznym czy nie.
Jeśli ma tu wpływ temperatura silnika to może coś z układem chłodzenia (za mało płynu, zapowietrzony), przycina się zawór w silniczku krokowym, możliwe też są kłopoty z podciśnieniem.
Sprawdzane były błędy? Może jest zbyt bogata mieszanka, albo coś z czujnikiem przepustnicy.
Szczerze to możliwości jest jeszcze kilka. A może rozrząd przeskoczył o jeden ząbek.
Kurde, ciężko tak na oko to ocenić. Trzeba dłubać, może na coś się trafi.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Witam.
Zapłon został ustawiony tak jak fabryka kazała. Rozgrzany motor, reset kompa, zworka. Wyprzedzenie jest na 10,11 stopni. Autko jezdzi na 95(jest odpalane i zagrzewane i często przepalane :wink: ), normalnie na gazie pomyka - takie same cyrki się dzieją zarówno na benzynie jak i na gazie.
Płyn jest w układzie. Raczej nie był zapowietrzony ponieważ nie było falowania obrotów czy czegokolwiek co by wskazywało na brak płynu(strzałka zawsze jest w połowie "NORMAL").
Nie wiem jak sprawdzić TPS i silniczek krokowy. Skład mieszanki jest raczej w porządku, na gazie te same objawy a gaz nie bierze juz tego pod uwagę(podobnie jak z przepływką). Nie wydaje mi się też żeby rozrząd przeskoczył - wtedy też świrowałby na zimnym. Co do błędów - wali mi problem z czujnikiem stuku (Knock Sensor) ale to już prędzej mi sygnalizował i jezdził normalnie :(
Tofil, aparat wysyłałem do człowieka kótry zajmuje się naprawą aparatów w Mazdach. Teoretycznie ten aparat co go kupiłem ma byc w 100% sprawny, zresztą zapłaciłem za niego circa 600 zł i jezdze na nim nie całe 2 miesiące. Czyżby się sypnął? Coś czuję że znowu poproszę Vincenta o pomoc(przekładka do jego auta mojego aparatu).
Pozdrawiam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Witam.
Pozwolę sobie kliknąć posta pod postem, ponieważ to ważne :wink:

Dziękuję wszystkim za rady! Znalazłem przyczynę - błachostka. Dziś założyłem nową kopułkę(palec też nowy ale nie pasował ). Odpaliłem autko, przejechałem się kawałek i kiszka. Silnik prycha, padaka ogólnie. Grzebiąc pod maską dojrzałem zaślepiony przeze mnie wężyk od IAT. Oryginalnie znajduje się on w puszcze z filtrem powietrza. Jako że mam stożek i wężyk ten majtał się i prawdopodobnie czerpał błędne informacje(bo nie był w puszce)postanowiłem go ostatnio zaślepić. Jak pomyślałem tak zrobiłem. O ile na zimnym silniku ECU bierze mapę z ssania o tyle na ciepłym już świrowało. Nigdy bym nie powiedział że ten czujnik ma takie znaczenie. A usterki nie zauważyłem ponieważ zaraz jak zaślepiłem ten wężyk (na gorącym silniku) to auto chodziło poprawie. Dopiero na drugi dzień rano był zonk ale akurat tego wężyka nie brałem pod uwagę. Dziś już wsio gra, wężyk odetkany, autko żyje. A ile przy tym kombinacji... Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc
Do następnej awarii(odpukać ).
Pozdrawiam.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

no to fajnie że to tylko wężyk :) następnej awarii nie będzie napewno :)
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Kamil_01 pisze:no to fajnie że to tylko wężyk :) następnej awarii nie będzie napewno :)
...optymista 8) ...
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”