Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

letadlo
Posty: 3
Rejestracja: 2008-09-24 14:07
Samochód: brak

Post autor: letadlo »

Więc proponuję ustalić cenę, na którą WSZYSCY się zgodzimy.

I do kolegi: MBMASTER

napisz, ile musiałbyś dostać, żeby zająć się tematem.

Wchodzi w grę większa ilość, jeśliby się tym zając i skontaktować się z ludźmi, którzy też by chcieli, a nie wiedzą co i jak.
Czas i przestrzeń są względne. Szczególnie gdy "dociągasz dwójkę'.
BOB
Posty: 24
Rejestracja: 2005-12-03 17:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice - Pyskowice - Pniów

Post autor: BOB »

Schowman :
No niestety choć to trochę żenujące że nikt nie potrafi tego naprawić. Bo tak naprawdę montaż tego urządzenia to tylko oszukiwanie samego siebie.


Nie rozumie jak oszukiwanie samego siebie vrisbox działa a jak ktoś go nie chce kupować to po co się tu wypowiada ja reflektuje na vrisboxa nawet jak by był po 200 zł lub 250 więc mam nadzieje że coś KTOŚ w tym kierunku zrobi :)
Pozdrawiam
V6 2.5
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Jest pewien sposob jak pozbyc sie efektu niessprawnych Vrisow.Ale niestety jest on drogi.

Ja u siebie wywalilem calkowicie ten system a dokladniej przepustnice zostaly otware na stale, liczba wezykow podcisnien zredukowana do minimum a niepotrzebne otworki zaslepione. To najtanszy etap :D:D:D

Co trzeba :d
Sprawne sondy lambda
Sportowy regulator cisnienia paliwka :D
Troche oczytania :D

Aby wszystko ladnie brykalo trzeba odpowiednio zwiekszyc cisnienie paliwa w ukladzie :D A po co sprawne sondy??? ano po to ze komp po dobieral sklad mieszanki paliwowo pow. tak jak trzeba :D:D:D

Jakie efekty??? atko zrobilo sie mocniejsze w niskim zakresie obrotow,ale co porafi pokazuje po przejsciu 4500tys obr. i ciagnie bardzo ladnie az do czerwonego pola :D:D:D Sam sie zdziwilem ze az taki efekt tym uzyskalem :D

Minusy????
Ano jeden :D rosnie spalanie (mi to ryba bo jezdze na LPG wiec beny moze zlopac do woli)
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Ero to może mały opisz jak to porobiłeś ;) Przepustnice na stałe zblokowałeś czy dałes bezpośrednio podcisnienie poza selonoidami i 2wa vrisy otwieraja się automatycznie po uruchomieniu silnika ?
Jeszcze jakies podcisnienia wywalałes ? i co zaślepiałeś ? oraz o ile ci wzrosło spalanie,bo różnie z tym jest ;) I na ile wykręciłes cisnienie paliwa? Tylko po co ci to jak na gazie jeździsz :P :wink:

Odnośnie vris powiem tak - jeśli komuś otwiera się vris1 na stałe i potem zamyka i otwiera się vris2 etc zgodnie z załozeniemi przy właściwych obrotach to może sobie spokojnie odpuścić vrisboxa :P :wink:


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Spoko jak skoncze prace nad silniczkiem to zrobie zdjatka co i jak wyglada :D
Co zaslepialem???no ty pewnie wiesz jaka pajeczynka jest za kolektorem :D:D:D uproscilem to do minimum. Podcisnienie jest pobierane tylko z tego kanaliku pod kolektorem reszta wypustkow zlikwidowana a np. sterowanie nawiewami podpiete trojnikiem do tego samego wezyka co i solenoidy.Oczywiscie Vris jest podpiety elektronicznie zeby mi kontrolka nie mrugala. A przepustnice otwieraja sie wraz z zapaleniem silnika :D sa na stale podpiete pod podcisnienie :d
Na razie jeszcze sie bawie regulatorem cisnienia paliwka wiec napisze dane do ustawienia jak znajde najlepsze rozwiazanie :D Tu bardzo przydaje sie zegar pokazujacy sklad mieszanki paliwowo powietrznej w kabinie :D:D:D


No i najlepsze to co napisales ile to pali:D:D:D nie wiem ale sprawdze.Mi to zwisa ile pali bo na benie jezdze jak potrzebuje duuuzo mocy :D:D:D Choc powiem wam ze na LPG tez lepiej autko bryka po tej rzezbie :D


Acha po co mi to wszystko??? To autko na benie bedzie bardzo mocne:D a LPG musi zostac bo robie rocznie 40tys km wiec nie wydolilbym na paliwko.Troche mi to skomplikowalo sprawe ale juz sie z tym uporalem :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Z budzików to kup se EGT, temperature i ciśnienie oleju bo jakieś proste afry to w pupe można sobie w sadzić
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Sqad czy ty kiedys mnie pochwalisz za cos???to chyba bedzie swieto :D egt na razie jest mi niepotrzebne.Mam na razie cisnienie paliwa temp.oleju i afr podpinany pod sonde lambda.Na razie mi to wystarcza.

W miare jak finanse pozwola beda przerobki dalej idace wiec i EGT sie znajdzie.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

he he nie no wsio spoko mi sie podoba tylko egt jest duzo ważniejsze od afr'a bo jak EGT masz dobre to pewność że nic ci nie popłynie a jak afr jest dobry to nadal jest groźba że coś popłynie :P
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

no tak ale jak na razie nie mam nic zrobionego az tak zeby cos moglo poplynac :D i tu pies ppogrzebany :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
SebaD
Posty: 24
Rejestracja: 2007-11-14 20:55
Samochód: Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo TTop
Lokalizacja: Olesno

Post autor: SebaD »

mbmaster pisze:Cześć dawno tu nie zagladalem. Sorry za brak kontaktu z mojej strony ale nie bardzo mam czas zaglada na wszystkie fora internetowe. Gadalem z ojcem ostatnio czy by nie zrobil nowej partii. Problemem tego ukladu sa ceny gratow ktore stale rosly i bylo coraz gorzej z dostepnoscia. Wersja z mikroporocesorem okazala sie nieskuteczna przez predkosc obliczeniowa samego procesora i kasa za 30szt czesci zostala umoczona. Do poprzedniej partii ojciec zamowil scalaki z USA ktore zginely w transporcie i kolejna kasa poszla w dupu.... Vrisboxa w 1 opcji robi sie naprawde bardzo dlugo przez domowe warunki. Trawienie plytki + wiercenie + ltowanie + kalibrowanie itd. Ojcu po prostu juz sie tego odechcialo a zarobek jak na tyle roboty prawie zaden. Podniesienie ceny tego urzadzonka zapewne odstraszy nabywcow i kolo sie zamyka.
A mógłbyś zamieścić schemat vrisboxa?
był: Probe II GT 2.5 V6 USA '94
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Ero pisze:Spoko jak skoncze prace nad silniczkiem to zrobie zdjatka co i jak wyglada :D
Co zaslepialem???no ty pewnie wiesz jaka pajeczynka jest za kolektorem :D:D:D uproscilem to do minimum. Podcisnienie jest pobierane tylko z tego kanaliku pod kolektorem reszta wypustkow zlikwidowana a np. sterowanie nawiewami podpiete trojnikiem do tego samego wezyka co i solenoidy.Oczywiscie Vris jest podpiety elektronicznie zeby mi kontrolka nie mrugala. A przepustnice otwieraja sie wraz z zapaleniem silnika :D sa na stale podpiete pod podcisnienie :d
Na razie jeszcze sie bawie regulatorem cisnienia paliwka wiec napisze dane do ustawienia jak znajde najlepsze rozwiazanie :D Tu bardzo przydaje sie zegar pokazujacy sklad mieszanki paliwowo powietrznej w kabinie :D:D:D



No i najlepsze to co napisales ile to pali:D:D:D nie wiem ale sprawdze.Mi to zwisa ile pali bo na benie jezdze jak potrzebuje duuuzo mocy :D:D:D Choc powiem wam ze na LPG tez lepiej autko bryka po tej rzezbie :D


Acha po co mi to wszystko??? To autko na benie bedzie bardzo mocne:D a LPG musi zostac bo robie rocznie 40tys km wiec nie wydolilbym na paliwko.Troche mi to skomplikowalo sprawe ale juz sie z tym uporalem :D
ano wiem w czym rzecz ;) powodzonka :D

Pzdr.& c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: darel »

S_H_A_D_O_W pisze:Wiec postaram sie kontynuować ten temat, w przyszlym tygodniu wybiore sie po czesci i zrobie probna serie
No i jak tam? Są jakieś postępy w pracach nad skrzyneczką?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

Ale po co wam ona :) :twisted:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
shimizu
Posty: 39
Rejestracja: 2007-11-17 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: shimizu »

Może ktoś wie czy coś da to jak się odepnie Vris solenoid valve 1 ?? Czy wtedy będzie vris 1 cały czas otwarty ?? i wpłynie to jakoś na prace silnika?? bo odpiąłem czujnik położenia przepustnicy i nic to nie dało a raczej nie otwierał mi się też vris nr 2
pozdrawiam
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

Mistrzu proponuje się dobrze zaznajomić z systemem i definicją vris 8) :wink: chociażby tutaj :

:arrow: vris
Obrazek
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: darel »

2Ya pisze:Ale po co wam ona :) :twisted:

Pzdr. & c ya..
2Ya, przeczytałem sobie wątek o vris'ach na .net ale póki co trochę się gubię. Nie mówię o zasadzie działania vris'ów, bo to chyba jest dość jasne ale o sposobie rozwiązania ich złego działania. Jeżeli solenoidy są sprawne a mimo to vrisy nie otwierają się tak jak trzeba (np. jeden z nich wcale się nie rusza pomimo, że wiązka sprawdzona to wydaje się, że vrisbox jest jakimś panaceum na to. Nie wiem co sądzić o tym co pisze MISIEK. Jeżeli przeflashowanie epromu pomoże zakładając, że coś w oprogramowaniu jest nie tak to rzeczywiście może jest rozwiązanie. Pytanie jak sprawdzić czy zawartość epromu jest ok i dlaczego miałaby się zmienić jeżeli nie było nic grzebane. Ja osobiście nie jestem specem od grzebania w epromach ani od zgrywania ich zawartości więc mam z tym jakiś problem. Domyślam się, że trzeba wydłubać kostkę, włożyć do programatora, zgrać to co jest w środku i potem jakimś softem grzebnąć w tej binarce, żeby zobaczyć czy jest git czy też nie. Nikt jednak nie napisał jak to zrobić w formie strawnej dla kogoś kto takich czarów nigdy nie robił... Stąd prostszym rozwiązaniem wydaje się podpięcie box'a chociaż biorąc pod uwagę jego dostępność to i tak beznadziejny kierunek
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
shimizu
Posty: 39
Rejestracja: 2007-11-17 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: shimizu »

2Ya przerobiłem i to forum pod kątem vrisów i to z probe.net i jakoś z obydwu nic nie wynika :shock: jak to naprawić. I dlatego pytam bo przeczytałem że jeden forumowicz odpiąl czujnik TP i oba były otwarte u mnie natomiast są zamknię. Jedynie Ero coś pogrzebał to tu to tam i sobie ten układ obszedł. Ale dla mnie to taki półśrodek. Bo przecież jak coś się ma to wypadałoby żeby działało a nie robić jakieś sztuczki magiczki żeby tego nie było. Jedyna nadzieja była w vrisboxie ale jakoś temat upadł a poza tym niektórzy chwalą sobie to urządzonko niektórzy nie. Ile postów tyle zdań. :)
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: OLEY »

Heh...
Kupcie sobie chłopaki lepiej jedynki GT. :D
Wtedy i kopyto będziecie mieli...,i pieniądze w kieszeni..., i mniej zmarszczek na starość..., i mniej siwych włosów... :wink:
Dwadzieścia stron tematu, a problem wciąż nie rozwiązany... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

Po 1 tylko cztery gary :P Po 2 na muzealne eksponaty to fajnie od czasu do czasu popatrzeć w muzeum :P: Po 3 nie uśmiecha mi się zamiatać na szufelke swojego auta z podwórka :P

Żarcik lajcik :P & Dobrej nocy ;)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: OLEY »

2Ya pisze:Żarcik lajcik :P & Dobrej nocy ;)
Oo! I o to właśnie chodzi.
I tak właśnie powinno być.
Trzeba umieć się śmiać, a nie, jak niektórzy brać wszystko do siebie i warczeć na cały świat.

Hehe, ale żeby nam obu spało się lepiej, to mała riposta. :D :wink:
Oczywiście całkowicie lajtowa. :D
2Ya pisze:Po 1 tylko cztery gary :P
Zawsze lepiej mieć cztery ogiery niż sześć mułów. :wink:
2Ya pisze:Po 2 na muzealne eksponaty to fajnie od czasu do czasu popatrzeć w muzeum :P:
Ja tam wolałbym od czasu do czasu pojeździć Mustangiem '67 niż od czasu do czasu na niego popatrzeć. :wink:
2Ya pisze:Po 3 nie uśmiecha mi się zamiatać na szufelke swojego auta z podwórka :P
A mi się uśmiecha zamiatać dwójki spod świateł. :wink:

Pozdrowionka i również dobrej nocy.

Hehe, co prawda pozwoliliśmy sobie na tochę offu, ale z drugiej strony, jeżeli nikt nie weźmie się za VrisBoxa,
to temu tamatowi chyba już nic nie pomoże... :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Ero »

2Ya napisał(a):
Po 3 nie uśmiecha mi się zamiatać na szufelke swojego auta z podwórka

A mi się uśmiecha zamiatać dwójki spod świateł.

Pozdrowionka i również dobrej nocy.

Hehe, co prawda pozwoliliśmy sobie na tochę offu, ale z drugiej strony, jeżeli nikt nie weźmie się za VrisBoxa,
to temu tamatowi chyba już nic nie pomoże...
Oley ale o strach tak z kopyta ruszyc spod swiatelek jedyneczka,zawsze cos moze zostac z jedyneczki na starcie :D:D:Dzarcik


Do tematu:
kolega wyzej napisal ze wywalenie Vrisow to polsrodek :D owszem popieram ale nie w moim przypadku.Mnie one tylko by ograniczaly blokujac doplyw powietrza do silnika.Autko i tak bedzie lazic na SMT6 wiec to ja bede decydowal jaka mape paliwa wladowac i jak oszukac kompa :D:D:D Teraz jezdze bez SMT6 i bez Vrisow a i tak czasami czoc to kopniecie powyzej 4.5tys obrotow(dlaczego???)ano dlatego ze Vris to nie tylko solenoidy,wraz z nimi komp zmienia kont wyprzedzenia zaplonu,ilosc paliwka,wtrysk paliwka itp.

Lecz mowie ze i tak lepiej jezdzic bez Vrisow niz z uwalonymi Vrisami.Spalanie rosnie o okolo 1lna 100.A silniczek ma o wiele lepsza kulture pracy.Ale ja mam nie tylko wywalone Vrisy wiec nie polecam samego ich wywalenia bo nic to nie da :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
shimizu
Posty: 39
Rejestracja: 2007-11-17 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: shimizu »

A jest jakiś patent żeby na stałe otworzyć vrisy ?? bo chciałem zobaczyć jakie ma "prawdziwe" przyśpieszenie probek i przepustnice powiązałem sznurkiem :D żeby były otwarte i szczerze powiem różnica jest ogromna :wink: a nie bardzo chce jeździć z plątaniną sznurków pod maską i taśmy klejącej :evil: a pewnie nie tylko ja chciałbym zakosztować przyjemności zszybkiej jazdy :lol:
Ford Probe II 2,5 V6 USA
czarna strzała, bi-xenon inside :]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Ero »

podepnij podcisnienie bezposrednio z kolektora dolotowego.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
letadlo
Posty: 3
Rejestracja: 2008-09-24 14:07
Samochód: brak

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: letadlo »

Do ERO:

No stary, przeczytaj jedno ze swoich zdań:

"Lecz mowie ze i tak lepiej jezdzic bez Vrisow niz z uwalonymi Vrisami.Spalanie rosnie o okolo 1lna 100.A silniczek ma o wiele lepsza kulture pracy.Ale ja mam nie tylko wywalone Vrisy wiec nie polecam samego ich wywalenia bo nic to nie da :D"

Ma to sens, czy nie?
Czas i przestrzeń są względne. Szczególnie gdy "dociągasz dwójkę'.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Ero »

Heh mam na mysli ze lepiej je otworzyc na stale niz jezdzic z zamknietymi ale jezeli oczekujesz cudow niewiadomo jakich to lepiej tego nie rob.Jezeli chcesz cos wiecej osiagnac to trzeba zainwestowac.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”