Obniżanie zawieszenia

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie większą, tylko prace nie w tym zakresie co potrzeba.
Awatar użytkownika
SieMA
Posty: 663
Rejestracja: 2005-05-31 15:27
Galeria: viewtopic.php?t=5617
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: SieMA »

dokładnie... nie będzie aż takiego progresu co trzeba.. do niskich sprężyn są amory z mniejszym skokiem...
PROBE I-st gen. black 2.2 Turbo 92` 110k km
-był
Opel GT 1972'
-jest
i po drodze: Escort RS2000 4x4, Focus ST
-po latach powrót: Czerwone 2.2 GT + Sierra xr4x4 2.9v6 (do zabawy)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Jako ze jestem po obniżeniu/usztywnieniu Probka wtrącę swoje 3 grosze...
A więc jeśli chodzi o amortyzatory, to nie tyle będą pracować nie w tym zakresie co trzeba, tylko nie będą pracować w pełnym zakresie :P , a to różnica.
Kolejna rzecz - wg kolesia który mi to robił - faktycznie amortyzatory szybciej się wybijają, aczkolwiek nie ma na to reguły i składa się na to wiele czynników.
Koleś, który mi wymieniał sprężyny zrobił to kiedyś w VW Vento (swoją drogą fajna furka - od psiarni kupiona). Zrobił jak Bozia przykazała - czyli kupił tez amortyzatory o mniejszym skoku i po ok miesiącu okazało się, że amorki się "zjechały" (żeby nie było, ze kiszka to były KAYABki). Zdjął je aby reklamować, a na tymczasem założył seryjne amorki. Oczywiście był przekonany, że amorki wytrzymają góra dwa tygodnie, a przez ten czas dostanie nowe. Przejeździł 2 tygodnie, miesiąc...i tak zostało. Okazało się, ze KAYABA nie przewidziała, że ich sportowe amorki będą eksploatowane w polskich realiach i facet który obsługiwał jego reklamację powiedział, że tym razem mu wymienią, ale na kolejną wyminę niech nie liczy, bo amorki nie były wadliwe, tylko niewłaściwie eksploatowane :D
Koleś do dziś zasuwa na seryjnych amorach i progresywnych sprężynach, a minęło już coś koło roku , KAYABKI pogonił na allegro.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sebastian »

heja.
ja tez teraz w swoim zmienialem sprezyny i mosze powiedziec ze jestem bardzo zadowolony!
co jesli o amory i spezany osobno, to jest czysty debilizm! sa juz gotowe, przygotowane amory i spezyny, tylko montowac i jechac....ale nie po polskich drogach!
nie zaraz gwintowe czy cos sa tez normalne poprstu bardziej soprtowe np takie...
http://cgi.ebay.de/KAW-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14

http://cgi.ebay.de/GTS-Fahrwerk-Ford-Pr ... 286.c0.m14
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

No widzisz...cały problem polega na tym, ze musimy po tych drogach jeździć i jakoś sobie radzić z zawieszeniem.
Może to i fajne rozwiązanie, ale wolę we własnym zakresie dobrać elementy producentów, których znam, niż gotowe zestawy nieznanych (przynajmniej mi) firm.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sqad »

Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sebastian »

Sqad pisze:Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
jestes pierwszym czlowiekiem (do tego jezdzacy po polskich drogach) od ktorego to slysze! :lol:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:Co wy mówicie, może jakieś dupne zawieszenia są, ja mam gwint, i moge bez stresu jeździć, nigdzie nie zwalniam i nie sram się że coś urwę.
oki, to dawaj zrobimy rundkę po chłodnej a jak Ci mało to powązkowską :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sqad »

Spoko nie ma problemu, jeździłem powązkowską :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Bogdan9999 »

Jeżdził teraz juz nie jeżdzi czeka na nowe wahacze :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sqad »

Nic się nie stało zawieszeniu, prędzej bym coś urwał 8)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Squadziu, ja nie mówię o przejechaniu raz w tygodniu czy miesiącu jakąś dupną ulicą, tylko regularną jazdą po wybojach.
Ja akurat pracuję na końcu Olbrachta, a ona ma w zasadzie tylko jeden wiazd - od strony górczewskiej. Średnio ludziom tu pracującym auta (zawieszenia) wytrzymują ok 3 m-ce. Potem najczęściej wybijają się sworznie wahaczy itp.
Wiem, że w Warszawie takich ulic jest o wiele więcej, a ci idioci z Zarządu Dróg Miejskich zamiast je wyrównać, układają progi zwalniające, które zapewniają dodatkową porcję wrażeń dla naszych zawieszeń, hamulców, silników... Po prostu paranoja...
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sqad »

strasznie płaczecie. To po co obniżać samochód a potem płakać że wszystko się sypie.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Ja nie płacze - zawsze jak mi się chce płakać, to idę się wysikać i potem nie mam czym płakać :wink:
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sebastian »

heja.

mam jendo pytanko, mianowicie, znalazlem takie cos http://cgi.ebay.de/Ford-Probe-T22-Alu-S ... 286.c0.m14
i teraz pytanko czy do jedynki GT bedzie pasowac, do 2 gen pasuje niby
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Robert »

Nie znam tego barbarzyńskiego języka, ale T22 oznacza jedynkę GT :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sebastian »

hehehe...tez to widzialem, jednak zaczelem sie zastanawiac, bo koles pisze T22 tym samy ale tez ze do T22 2 genracji???!!! :?

i nie wiem do konca o co mu chodzi, pisalem mu maila to odpowiedzial zupelnie co innego, ze do 2 gen ECP pasuje niby.

wiec juz sam nie wiem.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

A czy rozstaw śrub w I gen nie jest taki sam jak w II ?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sebastian »

tak jest taki sam, ale on tam jeszcze podaje rozmiary jekies piasty czy czegos na kole mianowicie 59,6mm!
co on ma na mysli?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Taxon »

Chodzi o średnicę piasty. Jeżeli by była taka sama, to ok. Jeżeli są różne w I i II, to pytanie, która jest mniejsza. Ale mi się wydaje,że jest taka sama - jeżeli felgi są zamienne, to dystanse też raczej powinny być.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Robert »

Masz rację: wydaje Ci się. :P

:arrow: Obrazek wymiary felgi
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: RX »

Witam,

T22 określa się 1993 rocznik drugiego gena :)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Sebastian »

Robert pisze:Masz rację: wydaje Ci się. :P

:arrow: Obrazek wymiary felgi
z tego co tam wyczytalem, srednica piasty jest taka sama jak w jedynce gt, czyli bedzie pasowac!?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: Dee Jay »

To i ja się podłączam do tematu. na przyszły rok mi odwala i opuszczam probaska o -50mm. :twisted: Sprężynki będę miał pod koniec roku czyli montaż na przyszły sezon więc mam czas na poszukanie odpowiednich amorków do tego. Co warto wsadzić do probe?
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Obniżanie zawieszenia

Post autor: RX »

Hey Dee,

Ja zawsze lansuje Koni Sport - w końcu to stage 2 w Need For Speed Pro Street, ekhem ;-) ;-)
Napisz do gościa jak masz ochotę: peka.allegro@gmail.com

Z tego co pamiętam, komplet amorków 1500zł - cena wydaje mi się bardzo atrakcyjna jak za bardziej wyczynowe amorki do Probka.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”