ET przy felgach

Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ET przy felgach

Post autor: Kocureq »

Wzrost masy nieresorowanej to coś złego? :-k
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ET przy felgach

Post autor: adrian_seki »

Chyba tylko tyle że będziesz miał go ciężej rozbujać i wolniej zatrzymać bo bezwładność dochodzi a tak to nie wiem. Spada prędkość max raczej, więcej spali zawsze coś tam. Most czy coś to zawsze masa, a czy masz te koła w bagażniku czy przy piastach nie ma różnicy dla naszego mostu :) Tyle tylko że na zakrętach masa się nie liczy bo koła są na jezdni i amortyzatory nie muszą nic tam stabilizować.

Tak mi się wydaje, ale wiesz wieśtuning nie zawsze ma rację :/
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ET przy felgach

Post autor: Kocureq »

Chyba mi się coś pokićkało, sorry...
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: ET przy felgach

Post autor: archeolog »

Czytałem że zmiana o ok 1kg na koło mają zazwyczaj już poważne skutki w pracy kilku układów w samochodzie ...efekty ukazują sie po czasie poza tym jedne konstrukcje mają większą tolerancje a inne mniejszą nie wiem jak jest z probusiami :wink:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
joktryb
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-02 15:18
Samochód: 1991 2.2GT

Re: ET przy felgach

Post autor: joktryb »

fazario pisze:No i znów jest kłopot...póki co to nie znam dokładnie wymiarów. Mam problem z dobraniem odpowiednich pierścieni centrujących.
Wczoraj pisałem że wg mojego pomiaru piasta w Igen GT z 1992 ma 59,6 mm.
Lecz na żadnej ofercie na allegro nie ma takiego rozmiaru. Są np 72,6 na 60,1 (takie mam ale jest mały luz) i są 72,6 na 59,1 i mniejsze.
Ten 59,1 jest najbardziej zbliżony do potrzebnego rozmiaru.

Czy ktoś jeździ z tymi pierścieniami i jeśli tak to jaki rozmiar u Was pasuje?
Chodzi oczywiście o IGen GT z 1992
Pewnie już masz te pierścienie, ale jak by kto na przyszłość szukał to ja zamawiałem akurat takie same jak kolega poszukiwał: 59,6 tylko koniecznie 70,2 (wziełem 70,1 i troche za dużo luzu jest) ze stali. To było do Azev'ów 7,5x16".
U tego gościa brałem, robi każdy wymiar:

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=4975742

40zł za komplet 4 pierśceni z rantem razem z przesyłką. Z Torunia jest.
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: ET przy felgach

Post autor: -michal- »

joktryb pisze: ze stali.
z tworzywa też zdają egzamin, te pierścienie są tylko po to, żeby w momencie zakładania felgi na piastę równo ją osadzić, jak już tak osadzoną felgę się przykręci śrubami, to trzyma się ona na śrubach, i w tym momencie te pierścienie w niczym nie pomagają... a to, czy są one plastikowe czy aluminiowe, to nie ma znaczenia.
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
joktryb
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-02 15:18
Samochód: 1991 2.2GT

Re: ET przy felgach

Post autor: joktryb »

Też tak słyszałem. Kumpel mnie wyśmiał jak usłyszał że stalowe mam :D Sam pracuje w serwisie oponiarskim i mówi że tylko plastiki zakładają. Dopiero jak sprawdził że akurat takich nie mają i ciężko je dostać to powiedział że w takim wypadku dotoczyć to jedyne rozwiązanie. Szybsze na pewno niż szukać po całej Polsce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”