V max 200km/h

Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

V max 200km/h

Post autor: Don_Luk »

Witam

od razu pisze ze szukałem w archiwum i nie bede kontynuował starych postów bo przypadek mój jest inny niz omawiane w starych postach.

Wiec tak
2,5 v6 97r - predkosc max na 5 biegu to równe 200km/h pedał na naxa wcisniety. Troszke mało.
Inny objaw to np to ze przy ostrzejszym ruszaniu tak ok 1000-2000 obr silnik sie dławi - sprawdzaem swiece przewody i nic na ich wine nie wskazuje.
wymiana filtru powietrza, klocki nie blokuja.
Spalania w miesice nawet do 18 litrów w trasie przy predkosci 110 ok 9litrów
Rozrzad był wymieniany

z starych postów dowiedziałem sie ze moga byc nastepujace przyczyny
1. Katalizator
2.VRIS-y
3.Sondy

moze ktos z was miał podobny przypadek w waszych probach?

JAk moge sprawdzic czy to wina katalizatora ?
jak sprawdzic te VRIS-y (nawet nie mam pojecia gdzie one sa i jak wygladaja)
jak sprawdzic sondy ?
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: V max 200km/h

Post autor: Kocureq »

Don_Luk pisze:2,5 v6 97r - predkosc max na 5 biegu to równe 200km/h pedał na naxa wcisniety.
A przy jakich obrotach silnika? Jakie felgi / opony?
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Kocur zadal dobre pytanie :))

no i powiedz jeszcze jak sie sprawdza kable i swiece ;-)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

MISIEK pisze:no i powiedz jeszcze jak sie sprawdza kable i swiece ;-)
A jak sprawdzasz baterie? Na jezyku :)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

200 to ja leciałem A4 na gazie :wink: Na autobahnie było coś koło 230 km/h tyle że na benzynie. Tak więc Twoje 200 to trochę mało :?:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

wiem ze mało dlatego sie pytam co moze byc nie tak ?
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Don_Luk pisze:wiem ze mało dlatego sie pytam co moze byc nie tak ?
Nie znasz odpowiedzi na pytania ktore Ci zadalismy ?
Czy nie chce Ci sie na nie odpowiadac ?

W takim badz razie moze nie bedziemy sie wysilac zeby probowac Ci pomoc ?
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Don_Luk pisze:wiem ze mało dlatego sie pytam co moze byc nie tak ?
a może strach jest tak wielki że nie pozwala szybciej :) ;)
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

opony 225/50 przy feldze 16 cali

swiece jak wykreciłem to stan elektrod był bez zastrzezen tzn nie był czarny a brazowe , przeczysciłem i zamontowałem spowrotem nie zmieniajac.
Sprawdzałem je w taki sposób ze na zapalonym silniku wyciagałem po koli kazdy z kabli i słuchałem czy obroty spadna i na kazdym garze było po wyjeciu słychac spadki obrotów.
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

no to rewelacja :)

powiem Ci ze oryginalne kable ktore maja np 15 lat potrafia byc na tyle sprawne zeby przepusczac jakas iskre ;-)))

jakie masz cisnienie na cylindrach ?
tylnie zaciski nie sa zapieczone ?
czy auto glosno sie pracuje przy takiej predkosci ?
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

wiec tak autko kupiłem w grudniu a troszke stało w komisie. Ale widac ze nie dawno byo wszytko wymieniane w nim filtry rozrzad swiece i przewody itp. ZAciski nie sa zapieczone ładnie sie kreca koła.

jak czytam na forum inne podobne tematy to wyni moze lezec w tych rzeczch które wyzej wymieniłem. I chciałbym sie dowiedziec jak moge sprawdzic np sonde lambda czy katalizatror czy Vrisy
Pozdrawiam Don_luk
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Vrisy są z tyłu silnika-2 selenoidy i przeważnie są zrypane w każdej V6.więcej na temat Vrisów i ich naprawy możesz znalesc tutaj http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... atalizator niema wpływu na spalanie natomiast sondy mają i to dużo.Jak sprawdzić niewiem..ja wymieniłe na nowe bo mi komputer pokazywał że jedna nie zmienia napiecia.
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Vrisy odpadają - nie zblokowałyby Ci prędkości max. Sprawdź sondy - ja pojechałem do warsztatu LPG, mieli na miejscu jakiś tam tester do sond, wyszło, że przednia padnięta - po wymianie spalanie wróciło do normy.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

Witam. Wywal kata,i będzie hulał jak nowo narodzony.Pozdrawiam :P
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

dzieki chłopaki widze jakies wrecie konkretne odpowiedzi.

VRISY - czytałem na forum inne artykuły i mowia ze to moga byc vrisy ? przeciez 200km/h to smiech w tym aucie ??? Wiec co moze byc przyczyna ? Katalizator ? moge wywalic katalizator ale czy to na pewno jest jego wina ? jak moge to sprawdzic ? Jak wywale katalizator to jak z analiza spalin ? nie bedzie problemów na przegladzie ? i czy wywalenie katalizatora nie wpłynie na spalanie ?

RX - dlaczego sadziszs ze vrisy nie zablokuja predkosci max ? przeciez 200km/h to nie jest predkosc max dla tego auta ?

Co do sond to z tego co piszesz RX to sa 2 sondy lambda w probie ? jedna pewnie jest koło katalizatora a druga ? czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia ich bez specjalnego testera ?

A moze znacie jakiegos mechanika z ŁODZI co by sie znał na probach i co by wykrył czy to wina VRisów lub sond ?
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Sorki za jezyk , ale nie trawie takiego postepowania.
Gosciu odblokuj sie nareszcie , a nie sluchaj tylko tych rad które Ci pasujá. Uparles sie na lambde i kata , a nie sluchasz np MISKA , który Ci wyraznie wysmial Twojá "maluchowá" metode sprawdzania kabli i swiec. Wypierdziel te swiece jak najdalej od auta , wymien te najlepsze kable które masz i sprawdz cisnienie w cylindrach tez tak jak Ci radzil MISIEK.
Nie fantazjuj o wyzszej predkosci , jak nie zadbasz o silnik!!!

Zapoznaj sie z zasadá dzialania V-risów , a nie bedziesz sie pytal dlaczego nie zablokujá maks predkosci i nie trwaj z uporem maniaka przy swoim , a jesli juz to nie zadawaj pytan na Forum skoro i tak nie zrobisz tak jak inni radzá.

Wiedz równiez ze czesci sie zuzywajá i niektóre np swiece wymienia sie po okreslonym przebiegu , chocby byly idealne z wygladu.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

MYK dzieki za wsparcie, w sumie to nie powinienem juz tu nic pisac ale szkoda mi goscia i tych ktorzy daja "dobre" rady :-)

po 1 - vrisy w prawie kazdym probasie dzialaja !! jak lubie nie potrafia ich sprawdzic to niech kupuja vris boxy i sie oklamuja :)

po 2 - Nigdy w zyciu nie wywalaj katalizatora !!! za duzo kosztuje zeby go marnowac no i chroni nasze srodowisko :) (i nie smierdzi tak bardzo z wydechu) - osiagi tez moga sie pogorszyc jak go wypatroszysz....


po 3 - swiece maja miec okreslona odleglosc miedzy elektrodami - sprawdzanie na oko nic nie da

po 4 - wyrzuc ksiazke "sam naprawiam fiata 126p" :P:P
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

zmieniłem kable i DUPA to samo. Panu miskowi juz dziekujemy za porady bo takie porady to sie udziela w samochodach typu polonez a prob to wyzsza szkoła.
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Heh, bo trzeba było sobie kupić jedynkę, to nie miałbyś takich problemów. :D Przynajmniej problemów z Vrisami. :D
To żarcik. :D :wink:
Mów co chcesz, ale Misiek ma naprawdę dużo racji.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie na tłokach (tzw. kompresję)

Z tym wywaleniem kata, to też nie przesadzajcie, bo dwójki z katem też jeżdżą więcej niż 200.

Myślicie, że sondy mogłyby ograniczyć prędkość? Moim zdaniem mógłby palić kosmiczne ilości paliwa, ale żeby nie mógł iść więcej?

Może pompa nie wydala, może aparat, moduł?
Może faktycznie zaciski, sprawdź czy nie za bardzo grzeją Ci się koła,
po takiej jeździe.

Z resztą to tylko gdybanie. Nie wiemy jak samochód się zachowuje przy dwustu na godzinę. Trzeba więcej konkretów. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

Chlopaki prawda jest taka ze jezeli nie zadbasz o podstawowe rzeczy i wymiane ich jak swiece, olej, kable itp. nie ma co marzyc o osiagach trzeba zadbac o to co wazne a potem inne unowoczesnienia!!!
Przede wszystkim trzeba cos niecos zainwestowac w probka bo wiekowy.
NIe zawsze jesli cos wyglada na dobre nie musi byc wcale takie!!

Moja rada powymieniaj pare rzeczy na nowe i zobacz! moze beda efekty. Nikt Ci nie wysssie z palca gotowej odpowiedzi na twoj problem, czasem to ... albo.. :wink:
2.2 GT-91r. był
2.0 16v-97r.był
2.2 GT -91r JEST
"Kazda droga prowadzi ku doskonalosci"
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

Witam. wyp....ol ,kata ,i będzie OK. Pozdrawjam arturo nowy dwór maz. :wink:
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Arturo, przestań.
Kurcze, wystarczy poczytać choćby ten temat:

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=10319

I nie mów mi, że wszyscy mają wywalone katalizatory.
To jakaś bzdura. :twisted:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

wywalaj kata ! :)

wtedy dopiero zobaczymy na jaki odcien niebieskiego dymi Twoj silnik HAHAHAHAHA :D:D:D

wywalaj wywalaj ! po co Ci katalizator ! Ford po zlosliwosci go tam montowal !!!
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Cześć Don Luck ! (Łukasz ? , Lucjan ?)
Masz 60 - 80 zeta ? Za tę cenę na ul Wysokiej , fachowiec zrobi Ci przegląd od A do Z ... i prawdopodobnie trafnie zdiagnozuje usterkę . To takie pójście na skróty ; ale skuteczne i może być finansowo korzystniejsze w ostatecznym rozrachunku :wink:
Zatkane kata to tylko jedna z wielu możliwości (wywalenie może pomóc , ale nie osiągniesz nominalnej mocy ).
Jak wcześniej było pisane - sprawdź ciśnienie ! ... i czy oleju nie bierze .
:wink:
Prędkość którą powinieneś rozwinąć na maxa na pewno przekraczać powinna 230km/h .
NIE KORZYSTAJ Z SERWISU MAZDY NA RUDZIE PABIANICKIEJ !!! - TO PAPRAKI .
... i nie obrażaj się niepotrzebnie jeśli ktoś chce Ci pomóc :wink:

Powodzenia
Tomek

ps. "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" ... wiem dużo czytania :arrow: trochę zimnej krwi i samozaparcia a wiele się dowiesz (nie tylko o Twoich aktualnych problemach)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”