OLEJ

Gość

OLEJ

Post autor: Gość »

Panowie doradzcie jakim olejem zalac 2,5 v6. Jezdzilem juz na penzzoilu - strasznie brał(1litr/1000km), nastepnie zmienilem na mobil mineralny i teraz bierze mniej (litr/4000). Czytalem poprzednie posty ale nie ma tam zdecydowanej porady.
Gość

Post autor: Gość »

Zajrzyj na temat "Zjadalnia oleju" który zacząłem jak miałem ten sam problem. Odpowiem Ci tak: jeździłem na full syntetyku Castrol Mgnatec 0W30 i żarł niemiłosiernie, 5W30 to samo. Minerala się nie odważyłem bo po co płukać silnik? Zmieniłem olej na MOBIL 10W40 półsyntetyk Od wymiany zrobiłem 4 tys. kilometrów i wziął może 200ml. To chyba aje do myślenia???
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Wserwisie Mazdy w Chorzowie preferujaod kilku lat olej BP. Ja mam BP VISCO7000 zrobiłem od marca 3000 km i nie ubyło mi nic .Mam przejechane 183.000 km, silnik 2,5 ltr V6. Spróbuj zalać tym olejem, ja jestem zadowolony ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Z olejami wbrew pozorom sprawa jest dosc prosta. Podstawa jest kolejnosc - syntetyk > polsyntetyk > mineral - tzn. jesli lales syntetyk, mozesz go zmienic na syntetyk lub kazdy inny. Jednak jesli masz polsyntetyk, nie powinienes juz zalewac syntetyka. Przy mineralnym zmiana na inny jest wielce ryzykowna. Chodzi w tym wszystkim o grubosc filmu olejowego, ktory osadza sie w silniku. Najgrubszy jest w oleju mineralnym, wiec jesli taki wymienimy na syntetyk jego grubosc sie zmniejszy, powstanie ubytek i moze dojsc m.in. do zatarcia silnika.

Co do rodzaju i firmy, to opini jest tak wiele, ze szkoda pisac. Jednak sa tutaj pewne reguly, do ktorych wskazane jest sie stosowac. Chodzi o to, ze oznaczenia stosowane w olejach, jak n.p. 0W40 odnosza sie m.in. zakresu temperatu pracy silnika. Co do producenta, to wskazane, aby produkowal on go na konkretny rynek, gdzie jest okreslona strefa klimatyczna.

Szczegoly beda wkrotce w jednym z tekstow na stronie.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Sprawa z olejami jest wręcz trywialna :lol:
Jeżeli ktoś bardzo długo jeździł na jakimś mineralnym syfie i ma cały silnik zasyfiony osadami to za pierwszym razem po zmianie na syntetyk powinien uważać bo syntetyk zacznie rozpuszczać i wypłukiwać te syfy, ponowna wymiana po krótkim czasie może być dobrym pomysłem.
Jak już pisałem wielokrotnie mam Fiata 125 z 1969 roku, z przebiegiem 500kkm, dawniej ojciec jeździł na mineralu bo innych nie było, silnik był tak zasyfiony że niektóre kanały olejowe to trzeba było drutem przepychać. Gdy na rynku pojawił się Mobil1 to ojciec zaczął lać wyłącznie syntetyk, autko zrobiło na syntetyku mnóstwo km i sprawowało się doskonale, praktycznie nie dolewałem oleju między wymianami.


Syntetyki mają lepszą płynność w niskich temperaturach, wyższą odporność na wysokie temperatury, zawierają mniej zanieczyszczeń (w tym siarki która powoduje korozję).

Co do temperatur to sprawa wygląda tak (na podstawie mojej książeczki od Probe):
15Wxx T>-15C
10Wxx T>-20C
5Wxx T>-30C
0Wxx W kole podbiegunowym można stosować :lol:

xxW30, xxW40, xxW50 to lepkość: 30 -niska , 50 -wysoka. Niska lepkość to mniejsze opory, niższe zużycie paliwa i więcej mocy, wyższa lepkość to (tak przypuszczam) lepsza ochrona w warunkach wysokiego obciążenia, ale jednocześnie w przypadku zbyt lepkich olei mogą wystąpić problemy ze smarowaniem.

Do naszych pojazdów zalecane są oleje o lepkości 30.
Gość

Post autor: Gość »

Zgadzam sie w 100%. Jednak w tym wszystkim dochodzi jeszcze pare dosc istotnych elementow, do ktorych naleza m.in. materialy z ktorych wykonany jest silnik i jego elementy. Nawet w probe II 2.5 material (alum) na silnik przechodzil modyfikacje - w koncu byl produkowany (silnik) do 2001 roku. To, ze silnik Twojego fiata zachowywal sie tak, a nie inaczej, prawdopodobnie zalezalo w glownej mierza wlasnie od tego. Analizowalem ten problem na podstawie informacji z serwisu Toyoty, gdzie zaczeli zalewac olej mineralny w nowszych autach juz przy pierwszej wymianie. Jedyna dla tego tematu zmiana byl material, z ktorego silnik jest wykonany.

Dlatego tez napisze wiecej na stronie, jak dostane kompletne materialy - nie pisze tekstu jesli nie mam na czym sie opierac.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Ja mam z kolei informację z serwisu Daewoo i tam też zmieniał się stosowany olej na przestrzeni czasu i niestety nie ze względu na dobro klienta czy silnika ale wyłącznie w interesie fabryki i takich czy innych kontraktów. Prawda jest taka że nowoczesny silnik wytrzyma okres gwarancyjny 3 lata lub 100kkm nawet na najgorszym oleju, a potem to niech sobie klient głowę urwie. Na początku stosowali Mobil1 10W40 syntetyk, potem 'własny' syntetyk (chyba 5W50) a teraz znowu leją Mobil1 syntetyk ale 5W50.
Dwa lata temu stacja obsługi dostała polecenie przygotowania stanowiska do wykonywania 'naprawy głównej silnika' ale na razie nie ma chętnych pomimo że niektóre auta mają już ponad 300kkm :lol:
Awatar użytkownika
Sin
Posty: 22
Rejestracja: 2003-03-30 21:29
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sin »

Generalnie mowiac to oczywiste ze wybor oleju jest prosty, bo wiadomo ze najlepsze właściwości posiada olej syntetyczny. Ale wybor ten niepowinien opierac się tylko i wylacznie na tej zasadzie,ponieważ niekazdy syntetyk jest taki sam . Nalezy też pamietac, iz kazdy olej pracuje z tzw. filmem olejowym zabezpieczającym węzły tarcia, np. czop i panewka. Starsze konstrukcje jednostek napędowych miały z gory załozone pasowania (zazwyczaj luzne lub mieszane) i stosowanie "cienkiego" filmu olejowego, niejako przypisanego do oleju syntetycznego lub semi-syntetycznego, niekorzystnie wpływa na węzły tarcia pracującego silnika. Tę właśnie rolę, tzw. wypełniacza, spełnia mineralny olej silnikowy, który ma dosc "gruby" film olejowy.
Rozne firmy produkuja syntetyki o roznych wlasciwosciach. Reklamuja swoje produkty mianem „Full Syntetic” ,a tak naprawde niekazdy olej „syntetyczny” jest w rzeczywistosci wytworzony z w pelni syntetycznych komponentow, niekiedy syntetykiem nazywa się olej który posiada baze mineralna tkzw hydrokrakowaną,co w rzeczywistosci może i dorownywac syntetykom niektórymi wlasciwosciami ale nigdy niebedzie dorownywal im w pelni bowiem syntetyki robione sa w laboratorium pod kątem maxymalnej ochrony i eksploatacji silnika. Jeśli dobrze zrozumialem .Ze strony http://homepage.ntlworld.com/dorothy.br ... x/p_m2.htm (Mogę się mylic ,niestety nieznam dobrze angielskiego) wlasnie takim olejem jest Castrol Magnatec ,zreszta nieraz slyszlem opinie niezbyt pochlebne o tym oleju.
Byc moze wynika to z tego ze temperatura zaplonu w tym oleju jest dosyc niska nieprzekracza 200 st.C, dla porownania Mobil 1 5w 50 240 st ,a co zatym idzie w bardziej wysilonym silniku który jest krecony na wysokie obroty (szczególnie w lato)gdzie temp oleju niezadko przekracza 200 st C ,olej jest poprostu spalany a efekty można zobaczyc w postaci ubytku oleju oraz zanieczyszczeniu silnika nagarem.
U mnie w Szczecinie w ASO mazdy, polecaja oleje Mobila ,Quakera , i Castrola RS 10w 60, oczywiście syntetyki. Niepolecaja natomiast Shella twierdzac ,że zawsze były z nimi jakies problemy ,co mogę potwierdzic gdyz miałem zalany silnik shellem najnowszej generacji RS 10w60 i niestety niechodzil rowno ,przegzewal się ,po wymianie na inny wszystko wrocilo do normy. :)
Ford Probe 24V 95'
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Jak rozpoznać olej ?

Post autor: BiZoN »

Jak w temacie.
Chodzi mi czy jest jakiś sposób aby rozpoznać czy zalany jest syntetyk czy nie. Musze wymienić olej ale, jakoś nie mam zaufania do poprzedniego właściciela, że lał syntetyk.
Czy ewentualne płukanie silnika załatwia sprawe ??
Acha czy syntetyk 10W 60 nie jest czasem za gęsty ??

Teraz jak twierdzi właściciel jest zalany Mobil 1 0W 40 ale planuje przejście na Castrol RS 10 W 60.
(to tak na marginesie)
A główny temat to:
Jak rozpoznać jaki olej jest zalany ?!
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak rozpoznać olej ?

Post autor: sereq »

BiZoN pisze:Jak w temacie.
Chodzi mi czy jest jakiś sposób aby rozpoznać czy zalany jest syntetyk czy nie. Musze wymienić olej ale, jakoś nie mam zaufania do poprzedniego właściciela, że lał syntetyk.
Czy ewentualne płukanie silnika załatwia sprawe ??
Acha czy syntetyk 10W 60 nie jest czasem za gęsty ??

Teraz jak twierdzi właściciel jest zalany Mobil 1 0W 40 ale planuje przejście na Castrol RS 10 W 60.
(to tak na marginesie)
A główny temat to:
Jak rozpoznać jaki olej jest zalany ?!
Wydaje mi sie ze jest to niestety niemozliwe. Jesli wlasciciel mowi ze zalewal 0w40 to przejscie na troche gestszy 10w60 nie powinno niesc zadnych negatywnych skutkow. Natomiast jesli byl mineral to ryzyko wyplukania nagarow i rozszczelneinia jest wieksze, ale tez niewiele bo 10w60 jest gestszy od zwyklych syntetykow. Ja zalalem jednak 10w60 po tym jak dosyc dlugo jezdzil na jakims gownianym mineralu i zadnych konsekwencji nie stwierdzono a silniczek chodzi bardzo ladnie.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

OKI
Dzieki za szybką odpowiedź.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Gość

jaki olej?????????

Post autor: Gość »

Jaki olej jest najlepszy do 1gen 2.2 turbo???
ja jezdze na syntetyku ale kazdy mowi mi ze nie powinienem :?

Podobno źle wpływa na turbinę itp. (ostatni siadły mi popychacze zaworów :cry: , moze to miec wpływ?)

P.S KUPIE POPYCHACE ZAWORÓW W ROZSĄDNEJ CENIE (moze jakiś namiar w Krakowie)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Moja prywatna opinia jest taka że nie widzę żadnego argumentu aby olej mineralny lub pół synt. miał być lepszy od syntetyka.

Co do zalecanego oleju to nie wiem co macie w instrukcji obsługi ale www.castrol.pl poleca do tego modelu 'SLX 0W30' a Mobil 1 (tu ciekawostka !) zaleca oczywiście 'SuperSyn' 10W30 - jeśli temperatura nie spada poniżej -20 lub 5W30 jeśli nie rośnie ponad +20, pewnie z uwagi na to że turbina nieźle się nagrzewa...

Lepiej poczytaj w instrukcji jakie wymogi musi spełniać olej...
Gość

Post autor: Gość »

czekam jeszcze na opinie :roll: :D
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sereq »

Anonymous pisze:czekam jeszcze na opinie :roll: :D
lepiej nie, chyba ze chcesz calkowicie przeciwne :)

Poczytaj lepiej archiwum :)
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Aby nikomu się tutaj nie narazić :P zalej silnik mieszanką oleju mineralnego, syntetyku i półsyntetyku, albo najlepiej olejem słonecznikowym koniecznie z pierwszego tłoczenia :lol: :wink:
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Artek pisze:... albo najlepiej olejem słonecznikowym koniecznie z pierwszego tłoczenia :lol: :wink:
Nooo, to się zwolennicy drugiego tłoczenia będą pienić bo z jakiej paki ten z pierwszego miał by być lepszy, szczególnie do turbo :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Raf pisze:
Artek pisze:... albo najlepiej olejem słonecznikowym koniecznie z pierwszego tłoczenia :lol: :wink:
Nooo, to się zwolennicy drugiego tłoczenia będą pienić bo z jakiej paki ten z pierwszego miał by być lepszy, szczególnie do turbo :lol: :lol: :lol:
No popatrz tego nie wziąłem pod uwagę :lol:
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Gość

olej!!!!!!!!!!!

Post autor: Gość »

Czy pełny syntetyk 5w40 jet dobry do silnika 2.2 turbo??? :roll:
co oznaczają te oznaczanie 5w40 i jakie są najleprze do Probasa z tym silnikiem??
DZIEKI :D
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Czy naprawde nikomu nie chce uzyc sie opcji SZUKAJ????


:?
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Gość

zmiana oleju

Post autor: Gość »

witam wszystkich!ostatnio dolaczylem do waszego klubu poniewazkupilem sobie probówke! jest to auto z 1997 roku z przebiegiem 85000km! autokupilem przez komis w ktorym nie wiedza na jakim oleju auto sie porusza!noi mam problembo pasujezmienic olej tylko nie wiem na jakimoze doradzicie micosw tej sprawie!moze da sie jakos stwierdzic na jakim oleju autojezdzi! z gory dzieki!
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Na pewno rozne rzeczy tu beda napisane :D Jedni napisza, zeby lac mineralny bo jak juz byl wczesniej wlany i wlejesz syntetyk to silnik moze sie rozszczelnic. Inni polecaja polsyntetyk. Ja tam wlalem pelen sysntetyk i jest git!!!!!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Na temat oleju zostało napisane już chyba wszystko, użyj opcji "Szukaj": http://www.fordprobe.pl/forum/search.php

Co do stwierdzenia jaki olej masz obecnie, to bez badań laboratoryjnych jest to niemożliwe.
Gość

Post autor: Gość »

Wojtecki pisze:ale przy tym przebiegu, to jeszcze spokojnie mozesz zmienic gestosc oleju... tylko pamietaj, coby Ci przed zalaniem silnika nowym olejem najpierw wyplukali dokladnie stary...
o ile to ten przebieg... :? 8) :wink: znając życie to albo czysty fuks że kupiło się furę niekombinowaną albo ciofka ciofka była robiona... :wink:
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

ale przy tym przebiegu, to jeszcze spokojnie mozesz zmienic gestosc oleju... tylko pamietaj, coby Ci przed zalaniem silnika nowym olejem najpierw wyplukali dokladnie stary...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”