Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wysokie obroty na ssaniu !
Wysokie obroty na ssaniu !
Siema
Mam takie pytanie jakie są u Was obroty na zimnym silniku tak z rana bo u mnie dochodzą do 2200obr/min. po chwili jazdy spadaja do 1500 pozniej do 1000 a na koncu kiedy sie juz troche zagrzeje to dopiero na 700 ? Czy obroty na ssaniu da sie jakoś wyregulować bo chciałbym je obniżyć chociaż tak żeby rano miał jakieś 1400-1500 bo 2200 to chyba troche za dużo nie ???
Z góry dzieki za odpowiedz i pozdro !!!
Mam takie pytanie jakie są u Was obroty na zimnym silniku tak z rana bo u mnie dochodzą do 2200obr/min. po chwili jazdy spadaja do 1500 pozniej do 1000 a na koncu kiedy sie juz troche zagrzeje to dopiero na 700 ? Czy obroty na ssaniu da sie jakoś wyregulować bo chciałbym je obniżyć chociaż tak żeby rano miał jakieś 1400-1500 bo 2200 to chyba troche za dużo nie ???
Z góry dzieki za odpowiedz i pozdro !!!
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Oj to faktycznie dosyć wysoko.
U mnie są w granicach 1500.
Co do regulacji,to nie mam pojęcia.Ssanie jest automatyczne
i samo się dostosowuje do temperatury silnika(komp).
Sam z miłą chęcią dowiedziałbym się czy jest jakaś ręczna regulacja.
Jeszcze pytanko - jakie autko i czy masz gaz?
U mnie są w granicach 1500.
Co do regulacji,to nie mam pojęcia.Ssanie jest automatyczne
i samo się dostosowuje do temperatury silnika(komp).
Sam z miłą chęcią dowiedziałbym się czy jest jakaś ręczna regulacja.
Jeszcze pytanko - jakie autko i czy masz gaz?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Sh(.)(.)ters pisze:Lukas w poprzednim Probe podskoczyły mi obroty na ssaniu po wymianie płynu chłodniczego. Też się dziwiłem dlaczego są tak wysoko. Niestety nie wiem co było przyczyną tego faktu.
No właśnie - miałem identyczną sytuację - po wymianie płynu po włączeniu silnika wkręca się na ok. 1500 obr. a następnie na jakieś 1900 i dopiero po kilku minutach zaczyna spadać. Na rozgrzanym silniku jest tak jak ma być ok. 750 obr.
Przed zalaniem płynu goście odpowietrzali układ - sam widziałem, chyba że coś sknocili. Jeszcze jedno - po przejechaniu nawet 15 km temperatura silnika jest dosyć niska.
Jeśli ma ktoś jakieś sugestie - mile widziane

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Sorry nie napisałem jakie auto !
Jest to Probe I 2.2 Gt bez gazu
Płyn chłodniczy mam Petrygo, ale jak go kupiłem miał walnięty termostat (jak sie zagrzał to obroty strasznie szybko sie podwyższały i gwałtownie spadały tak że po puszczeniu gazu stawały na 1500 i wahały się od 1350 do 1650, wieć go wymieniłem i już się tak nie dzieje), ale ten nowy termostat nie wyglądał tak samo jak ten który wyjąłem z samochodu może w tym leży przyczyna ???
Dzięki za podpowiedzi i pozdro !!!
Jest to Probe I 2.2 Gt bez gazu
Płyn chłodniczy mam Petrygo, ale jak go kupiłem miał walnięty termostat (jak sie zagrzał to obroty strasznie szybko sie podwyższały i gwałtownie spadały tak że po puszczeniu gazu stawały na 1500 i wahały się od 1350 do 1650, wieć go wymieniłem i już się tak nie dzieje), ale ten nowy termostat nie wyglądał tak samo jak ten który wyjąłem z samochodu może w tym leży przyczyna ???
Dzięki za podpowiedzi i pozdro !!!
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
ssanie posiada taki mały termostacik który poprzez opływającą go wodę/płyn chłodzący steruje dodatkowym paliwem dla silnika.
i teraz jeśli zmieniamy płyn chłodzący lub też mamy go zbyt mało to dowcip jest tego rodzaju, że ssanie jest powyżej najwyższego punktu układu chłodzenia i nie da się go ot tak odpowietrzyć...
na 90% masz tam trochę zapowietrzony układ, jak to załatwić nie wiem jeszcze ale te pozostałe 10% to może być skopany termostacik lub lekko zapieczony tłoczek w ssaniu.
inna sprawa też jest taka, że do ssania dochodzą dodatkowo jakieś kabelki i jest cujnik połżenia przepustnicy... u mnie kiedy podniosę maskę i włącze zapłon to da się w ciszy usłyszeć takie brzęczenie niczym transformator a kiedu obracam przepustnicą to brzęczenie potrafi się nasilić....
może właśnie to też ma jakiś wpływ, może cośtam też w tym kontekście się skopawszy....
i teraz jeśli zmieniamy płyn chłodzący lub też mamy go zbyt mało to dowcip jest tego rodzaju, że ssanie jest powyżej najwyższego punktu układu chłodzenia i nie da się go ot tak odpowietrzyć...

na 90% masz tam trochę zapowietrzony układ, jak to załatwić nie wiem jeszcze ale te pozostałe 10% to może być skopany termostacik lub lekko zapieczony tłoczek w ssaniu.
inna sprawa też jest taka, że do ssania dochodzą dodatkowo jakieś kabelki i jest cujnik połżenia przepustnicy... u mnie kiedy podniosę maskę i włącze zapłon to da się w ciszy usłyszeć takie brzęczenie niczym transformator a kiedu obracam przepustnicą to brzęczenie potrafi się nasilić....
może właśnie to też ma jakiś wpływ, może cośtam też w tym kontekście się skopawszy....

-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
OK dzięki wszystkim za wypowiedzi ja też myśle że będe miał zapowietrzony układ tak jak mówi Cynki bo dalej jest tak że jak tylko zrobi się trochę chłodniej to obroty od razu 2000obr/min. Tylko niewiem czy stało się to po wymianie płynu chłodniczego bo płyn wymieniłem od razu po kupnie Probka i niewiem jak było wcześniej ale mechanik nie za bardzo odpowietrzał układ przy wymianie poprostu nalał nowy i tyle więc pewnie jest zapowietrzony.
Ford Probe I 92' 2.2 Gt
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Odnawiam temat bo niestety problem wciąż aktualny
Układ sterujący ssaniem przeglądnięty i przeczyszczony wraz z tłoczkiem w przepustnicy, termostat wymieniony, płyn jest w porządku i jest go wystarczająco dużo, ale problem pozostał. Ssanie nadal utrzymuje się na poziomie ok. 2 tys. obr. przez ok. 4 min.
Silnik się dość powoli rozgrzewa.
Na ciepłym silniku obroty idealne - jakieś pomysły


Układ sterujący ssaniem przeglądnięty i przeczyszczony wraz z tłoczkiem w przepustnicy, termostat wymieniony, płyn jest w porządku i jest go wystarczająco dużo, ale problem pozostał. Ssanie nadal utrzymuje się na poziomie ok. 2 tys. obr. przez ok. 4 min.
Silnik się dość powoli rozgrzewa.
Na ciepłym silniku obroty idealne - jakieś pomysły


"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Wszystko zależy od temeratury płynu w chłodnicy. Teoretycznie powinieneś mieć w granicach 1500rpm. W twoim wypadku podejrzewam że walnięty jest czujnik ssania. Nie wiem jak jest to zrealizowane w Probe. ale Mazda ma coś w stylu połączonego przepływu płynu i podciśnienia powietrza. Im wyższa jest temperatura tym tłoczek w tym połączeniu zamyka dopływ powietrza a co za tym idzie spada podciśnienie i obroty. Przepatrz całą instalację chłodzącą powinieneś znaleźć usterkę.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Z tego co mechanik mówił, to przy tłoczku od ssania jest bimetal, który w zależności od temperatury wody powoduje przymykanie, lub otwieranie dodatkowego kanału poprzez ruch tłoczka. Ale jak już pisałem przepustnica była zdejmowana i tłoczek przeczyszczony, więc się nie powinien zawieszać. Teraz pytanie - czy wspomniany bimetal odpowiada faktycznie za ruch tłoczka, czy jest jakiś dodatkowy czujnik.zenith839 pisze:Wszystko zależy od temeratury płynu w chłodnicy. Teoretycznie powinieneś mieć w granicach 1500rpm. W twoim wypadku podejrzewam że walnięty jest czujnik ssania. Nie wiem jak jest to zrealizowane w Probe. ale Mazda ma coś w stylu połączonego przepływu płynu i podciśnienia powietrza. Im wyższa jest temperatura tym tłoczek w tym połączeniu zamyka dopływ powietrza a co za tym idzie spada podciśnienie i obroty. Przepatrz całą instalację chłodzącą powinieneś znaleźć usterkę.
Co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić


"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
no właśnie,czy jest jakiś czujnik ssania, czy tylko temperatura wody to reguluje, bo poprzedni właściciel mi coś tam o nim mowił, ale może ściema... Też mam z tym problemy i nie wiem gdzie szukać przyczyny, tylko, ze u mnie jest problem tylko zimą, bo dosyć długo utrzymują sie wysokie obroty nawet wtedy gdy silnik nabierze temperatury...
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
A u mnie jest dziwny problem a mianowicie zauważyłem go wczoraj na rozgrzanym silniku mam obroty około 750 a jak wcisnę sprzęgło i włącze bieg (ale nie puszczając sprzęgła żeby jechał) obroty mi rosną do odpowiednich około 950 czego to może być przyczyną ?? Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

U mnie też w trakcie jazdy nie chcą wiele spaść,utrzymuja się w granicach 1000, a jak zgaszę i wystarczy,ze zrobie drobne zakupy,czyli jakieś 5-7 minut, odpalam i jest dobrze, co jest?Tomasz M pisze:Myślalem, że tylko ja mam takie problemy a tu okazuje się, że nie. U mnie po odpaleniu jest dobrze okolo 1000 rpm, w miarę nagrzewania się silnika obroty rosną do okolo 1500 rpm. Ale gdy go zgaszę i odczekam jakieś 10 min ( silnik się wygrzeje ) i odpalę jest OK. Latem też bylo OK.
Wszyscy tu tak dużo wiedzą w kazdym temacie nie do przegadania a akurat ja sie nic dowiedzieć nie mogę....
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Tak tylko jak pisałem wcześniej po wciśnięciu sprzęgła obroty nie zmieniaja się a dopiero jak wrzucę bieg na sprzęgle to rosną.mario6264 pisze:Jak się wciśnie sprzęgło to zawsze obroty idą do góry musiałeś wcześniej nie zwracać na to uwagi.Odłączasz wtedy skrzynię od silnika i nie stawia już takiego oporu i obroty wzrastają
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Więc może na odwrót, niż pisał Mario: może Ci sprzęgło lekko "łapie" mimo wciśnięcia i - żeby nie zgasł - silnik zwiększa obroty, bo jest obciążony. Spróbuj może na wciśniętym sprzęgle przegazować na maksa - jak auto lekko ruszy, to znak, że czeka Cię regulacja sprzęgła, bo inaczej szybko pójdzie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
U mnie też nic się nie ruszyło w tym temacie, ale szukam dalejAlexs pisze:U mnie też w trakcie jazdy nie chcą wiele spaść,utrzymuja się w granicach 1000, a jak zgaszę i wystarczy,ze zrobie drobne zakupy,czyli jakieś 5-7 minut, odpalam i jest dobrze, co jest?Tomasz M pisze:Myślalem, że tylko ja mam takie problemy a tu okazuje się, że nie. U mnie po odpaleniu jest dobrze okolo 1000 rpm, w miarę nagrzewania się silnika obroty rosną do okolo 1500 rpm. Ale gdy go zgaszę i odczekam jakieś 10 min ( silnik się wygrzeje ) i odpalę jest OK. Latem też bylo OK.
Wszyscy tu tak dużo wiedzą w kazdym temacie nie do przegadania a akurat ja sie nic dowiedzieć nie mogę....
u kolejnych mechaniorów

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)