MaN ShIfT ...

Awatar użytkownika
Gawros
Posty: 8
Rejestracja: 2004-05-05 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Wroclaw

MaN ShIfT ...

Post autor: Gawros »

Od niedawna jezdze Probasem USA z 89r. ASB . Auto jest swietne ! Mialem problemy z zapalajacym sie "man shiftem" i zrobilem skrzynie , sprzeglo i elekryke - wydalem kupe kasy . Czesciowo problem zniknal bo mocy juz nie traci ale na dziurach zapala sie dalej ta zlosliwa kontrolka ... Co ona oznacza ? ? ? ( co z tym zrobic )
Pozdro dla Probe-maniakow ! :)
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Ta kontrolka jest od sondy lambda,u mnie zapalała się na gazie,ale już mi to wyregulowali,teraz się nie zapala.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

AXERL To masz dziwne auto... ManShift oznaczy tryb ręcznej zmiany biegów w automacie. Lampka o której ty mówisz to Check Engine i zapala się jak są problemy z silnikiem (np sonda lambda przekłamuje i mieszanka jest zla)

Jeżeli lampka się zapala i miga oznacza to problem z pracą ASB. Prawdopodnie uszkodzeniu uległ moduł sterujący pracą skrzyni. (też tak miałem. 300 i po kłopocie )
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sorry ,popieprzyłem kontrolki :oops:
Ostatnio zmieniony 2004-05-26 23:37 przez AXEL, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

heh... :D

Ja mam automat i jest wszystko ok, wydaje mi sie ze problem moze byc banalny, zacznij od rozlaczenia przelacznika (manual) na drazku skrzyni biegow, mysle ze prawdopodobnie ma jakis luz wewnatrz i czasem zaskakuje sam na wybojach.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Gawros
Posty: 8
Rejestracja: 2004-05-05 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Wroclaw

KoLeJnE PyTaNiE O MS ...

Post autor: Gawros »

WiTaM ponownie ! Juz kiedys zadalem pytanie o zapalajaca sie ikonke "NAM SHIFT" strasznie mnie denerwowala Problem zostal wyjasniony - oczywiscie duzo ze mnie wycisnal :( Ale pozostaje niewyjasnione pytanie DO CZEGO SLUZY przycisk w dzwingni zmiany biegow :?: :?: :?: Za odpisanie bede wdzieczny 8)
Ford Probe GL 89 ASB Wrocław[/img]
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

MAN SHIFT (Manual Shift) przełącznik ręcznej zmiany biegów..
L = 1 bieg
D= 2 bieg
(D)= 3 bieg
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

No nie... Gawros, pokombinuj i bedziesz wiedzial.

Man Shift sluzy do recznej zmiany biegow.
Nie bede tu opisywal zachowywania sie skrzyni na poszczegolnych polozeniach bez wlaczoneo Man Shift.
Skoncentruje sie na jezdzie z jego wykorzystaniem. Wszystko co dalej czytasz dotyczy jazdy z wcisnietym przyciskiem - Man Shift.

Zaczynamy:
Pozycja "L" - samochod jezdzi tylko na pierwszym biegu, nie zmieni go automatycznie, aby zmienic bieg przesowasz dzwignie na pozycje "D"

Pozycja "D" - samochod rusza i jezdzi na drugim biegu, podobnie z ich zmiana, mozesz zredukowac przesowajac pozycje na pozycje"L" lub zmienic bieg na wyzszy "D w koleczku".

Pozycja "D w koleczku" SIWETNA DO RUSZANIA W ZIME - samochod rusza i porusza sie tylko na trzecim biegu mozesz zredukowac na IIbieg poz. "D" a potem na I bieg poz. "L"

UWAGA nie redukuj na pozycje "L" jesli samochod porusza sie zbyt szybko (nawet kolo 40km/h).

Dodatkowo zmaina jaka odczujesz przy wcisnietym MAN SHIFT, bedzie mozliwosc hamowania skrzynia biegow po zdjeciu nogi z pedalu gazu, dokladnie tak jak przy klasycznej skrzyni hamuje silnik gdy zdejmiemy noge z gazu a nie wciskamy sprzegla.

Man Shift swietnie wykorzystasz w korkach by co chwila nie wciskac hamulca, wystarczy zdjac noge z gazu a samochod zacznie zwalniac (nie irytujac goscia w samochodzie za toba, ktorego jak sadze wkurza to ze co chwila wciskasz hamulesc). :D
Man Shift przydatny jest rowniez gdy zjezdzasz z gory i nie chcesz ciagle podhamowywac samochodu by sie za bardzo nie rozpedzal.

PS.Moznaby to wszystko jeszcze rozwinac o kilka trikow jakie mozesz stosowac jezdzac z wcisnietym, jak i wycisnietym Mas Shift... pokombinuj, fajna sprawa.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

Winger bardzo dobrze to opisal, ale biorac pod uwage wrazenia. W rzeczywistosci pracy skrzyni jest to bardziej skomplikowany proces.

Do czego sluzy...
Wylaczenia 4. biegu (jak nadbieg w manulau), a przy okazji do wskazania, ze cos jest nie tak w ASB. Pomine kwestie jak sie zachowuje przy nieprawidlowej pracy skrzyni. Rozwiniecie tematu na zyczenie :D
Awatar użytkownika
Gawros
Posty: 8
Rejestracja: 2004-05-05 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Wroclaw

Zyczenie ...

Post autor: Gawros »

GREYG jak bys mogl to rozwin temat bo dla mnie to JESZCZE czarna magia ... A nie chce rozwalic skrzyni ( juz ze mnie wycisnela $$$ ) :shock:
Gość

Post autor: Gość »

W skrocie wyglada to tak, ze aby chronic sie przed uszkodzeniem ABS, nalezy:
- normalnie jezdzimy na D,
- jesli jezdzimy po miescie (do 80km/h), mozemy uzywac O/D w pozycji D, co pozwoli nam zaoszczedzic na paliwie. Wynika to glownie na tym, ze nie wylaczajac 4. bieg (nadbieg) przyciskiem O/D, tracimy niepotrzebnie moc silnika na pokonanie oporow, ktore powstaja w wyniku jazdy na 4. biegu z predkoscia n.p. 50km/h. Mozna to przyrownac do jazdy z ta predokoscia manualem na 5. biegu.
- pozostale pozycje sluza przede wszystkim jezdzie z malymi predkosciami w sytuacji kiedy n.p. musimy podjechac pod wysokie wzniesienie lub gdy ciagniemy inne auto.
Awatar użytkownika
Maverick1989
Posty: 32
Rejestracja: 2010-04-20 19:29
Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
Lokalizacja: Poznań

Re: Main shift na time shift

Post autor: Maverick1989 »

przeczytałem cały temat i nadal nie wiem to czego służy ta kontrolka AN SHIFT przy automacie u mnie jest tak że ta kontrolka zapala się gdy naduszę mały przycisk przy automatycznej skrzynie może ktoś mi wyjaśnić co to znaczy ??
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Main shift na time shift

Post autor: Robert »

=D> Bo o tym mówi ten drugi temat, bez "time shift" w tytule...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Maverick1989
Posty: 32
Rejestracja: 2010-04-20 19:29
Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
Lokalizacja: Poznań

Re: kody serwisowe 4EAT

Post autor: Maverick1989 »

witam przeczytałem wątek i już wiem że przycisk MAN SHIFT służy do ręcznej zmiany biegów ale jak się to robi przy automacie(do góry wyższy bieg na dół niszy ?? czy jak bo nie wiem) #-o
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: kody serwisowe 4EAT

Post autor: Eli »

Może ja czegoś nie wiem, ale on służy do ręcznej redukcji biegu i zblokowaniu skrzyni w tej pozycji. O ręcznej zmianie biegów niestety nie ma mowy :evil:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: Robert »

[r]Pozbierałem te posty i przeniosłem tutaj, bo Maverick1989 jeszcze długo nie znalazłby tego wątku.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Maverick1989
Posty: 32
Rejestracja: 2010-04-20 19:29
Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
Lokalizacja: Poznań

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: Maverick1989 »

Robert pisze:[r]Pozbierałem te posty i przeniosłem tutaj, bo Maverick1989 jeszcze długo nie znalazłby tego wątku.[/r]
dzięki Robert za pomoc w znalezieniu odpowiedzi na moje pytanie :D i sorry że musiałeś za mnie jej poszukać #-o w przyszłości na pewno tak nie będzie :!:
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: Eli »

No i "czegoś" nie wiedziałem. :shock: Ile jeszcze ten samochód będzie mnie zaskakiwał :scramble :?:
Awatar użytkownika
Maverick1989
Posty: 32
Rejestracja: 2010-04-20 19:29
Samochód: Ford Probe GL I 2,2 USA 1992
Lokalizacja: Poznań

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: Maverick1989 »

próbowałem jazdy z MAN SHIFT i dochodzę do wniosku że ten przycisk chyba mi nie działa #-o bo gdy go włańczam dźwignie ustawiam w pozycji L auto wkręca mi się tylko na 2000 obr. :!: i wo gule nie rusza kiedy na do miast ustawiam w pozycji D auto oczywiście jedzie ale zachowuje się tak jakby cały czas była automatyczna skrzynia biegów :shock: czemu tak uważam a dlatego że auto jedzie mi nawet 130 Km/h bez ruszenia dźwigni zmiany biegów :? gdyby była włączona ręczna skrzynia biegu auto na pewno by się do takiej prędkości się nie rozpędziło :!: :scramble macie jakieś rady co może być przyczyną tego :?:
Lubię czasami wsiąść do mojego auta i pojechać na najbardziej ruchliwy parking w mieście.
Siedzę godzinami w aucie i liczę tych, którzy mnie pytają czy już wyjeżdżam.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: Robert »

Strona :arrow: http://www.performanceprobe.com/info/op ... lector.htm opisuje działanie tak, jak Winger, ale wg serwisówki (nie ma w niej instrukcji obsługi dla kierowcy, ale znalazłem schemat działania komponentów skrzyni) w trybie automatycznym w pozycji Low wybierane są biegi 1 i 2, w Drive 1-3 i w OverDrive 1-4, natomiast w "manualnym" L też 1-2, zaś D i OD 2-3.
at.png
(11.39 KiB) Pobrany 1 raz
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: wujeksex »

Temat powinien trafić do I-gen, bo w Degeneracji działa to całkowicie inaczej:
Pozycja D - full automat.
Wciśnięty przycisk O/D OFF (OverDrive OFF) - wyłączony nadbieg, czyli 4 bieg. 1-3 działają w automacie.
Pozycja 2 - tylko 2 bieg.
Pozycja 1 - tylko 1 bieg.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: Robert »

Jak znajdziesz :P i wciśniesz tytułowy przycisk Man Shift, to później działa identycznie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: wujeksex »

Ha :!: A właśnie, że nie :wink:
I-gen ma "bardziej" automatyczną skrzynię niż D-gen.
W I-gen jakby się nie wciskało i ustawiało wajchy, to i tak w jakimś stopniu pracuje w automacie.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: Robert »

Uwaga - poniższy schemat pokazuje działanie poszczególnych elementów skrzyni 4EAT'93 (w d.generacji), nie dotyczy tego wątku ani działu i służy wyłącznie wyprowadzeniu WujkaHexa z błędu :P
Załączniki
Działanie skrzyni w D.GENERACJI
Działanie skrzyni w D.GENERACJI
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: MaN ShIfT ...

Post autor: wujeksex »

Eeee, ale w czarnym miałem skrzynię CD4E i ona działała tak jak to opisywałem.
Jak wajchę :mrgreen: przestawiłem na 1, to był tylko pierwszy bieg i nie ważne czy O/D OFF było włączone czy nie, Probas jechał na pierwszym biegu i ni ch*** na drugi sam nie zmienił.
To samo tyczy się pozycji "2". Ruszał z dwójki i tak jechał, póki nie zmieniłem na "D", lub "1".

Jest duże prawdopodobieństwo, że ktoś tam rzeźbę odwalił i tak działał.
Jest też możliwe, że źle interpretuję Twój schemat działania skrzyni (po nocce i piątym dużym piwie trochu ciężko :wink: ).
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „3.0 V6 LX”