Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: max »

Od dłuższego czasu na ciągle ten sam problem z zanikami napięcia w instalacji elektrycznej:
- tz ciągle migają wszystkie odbiorniki w samochodzie - falowanie napięcia w instalacji.

Wszystko rozpoczęło się jakoś rok temu od uszkodzenia alternatora i akumulatora.
1) oczywiście alternator został naprawiony, akumulator wymieniony na nowy ale od tego czasu problem pozostaje nierozwiązany tz jak pracuje silnik jest falowanie napięcia w układzie widać to poprzez migające wszystkie odbiorniki w samochodzie.
2) ze względu na nierozwiązany problem po raz kolejny wymieniłem alternator - pomimo że dawał prawidłowe napięcie ładowania w zakładzie gdzie naprawiali alternator wymienili go na inny bo nie mieli innej koncepcji naprawy.
3) po wymianie alternatora problem nadal pozostał.
4) przeczyściłem wszytkie połączenia kabli do masy, łacznie z tymi leżącymi na silniku, pociągnąłem nawet kolejny kabel do masy i nic, klemy do akumulatora wyczyszczone.
5) ostatnio podłączyłem nawet nowy akumulator od kolegi - też nie pomogło.
6) zauważyłem jednak dziwny objaw tz po odłączenia klemów od akumulatora na pracującym silniku napięcie przestaje falować
7) zmierzony poziom ładowania akumaulatora jest prawidłowy.

- co jeszcze sprawdzić , może jakiś przekaźnik? już sam nie wiem.
-
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Nie odłącza się klem od akumy podczas pracy silnika ponieważ można uszkodzić alternator(diody prostownicze) oraz elektronikę w aucie :?
Alternator generuje większy prąd na ładowaniu i musi mieć co go odebrać - jeśli już tak ktoś chce sprawdzać trza pamiętać,żeby powłączać jakieś odbiorniki tego prądu w aucie.. :roll:

Jest dobrze po odłączeniu ponieważ akuma to główny magazyn prądu i po wypięciu jej z obwodu ładowania zmniejszasz obciążenie dla alternatora..

Należy pamiętać,iż auto jest zasilane głównie z alternatora podczas pracy silnika,a akuma ewentualnie wyrównuje niedobory napięcia i magazynuje prąd potrzebny na rozruch auta.. :roll:

Czy napięcie ładowania było sprawdzane pod max obciązeniem :?:

Czy po dłuższym postoju akuma wykazuje objaw rozładowania :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A nie można było pociągnąć któregoś z istniejących już wątków z alternatorem, zamiast zakładać nowy?

Jeżeli już rozłączacie klemy akumulatora podczas pracy silnika, to
pamiętajcie, że wtedy zawsze trzeba włączyć wszystkie najbardziej prądożercze odbiorniki.
Np Ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa na maksa, światła drogowe (długie) itd. To na pewno uchroni alternator,
lub regulator napięcia.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

- prąd ładowania był sprawdzany pod max obciążeniem i jest ok.
- akumulator jest cały czas naładowany, nie ma problemu z jego niedoładowaniem.
- ale problem jest dość nietypowy bo nie spotkałem się na forum z podobnym problemem
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Po pierwsze jak napisał OLEY dość powielania tematów. Po drugie - czy uważasz nas za wróżki ? Skąd mamy wiedzieć co się stało z poprzednim aku i alternatorem ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

W sumie to racja mogłem pociągnąć w innym poście związanym z alternatorem, założyłem jednak nowy wątek gdyż poprzednie wątki dotyczyły zupełnie innych problemów.
Temat wcale nie jest powielany gdyż na pewno na forum coś takiego z takimi objawami nie było poruszane (owszem były wątki dotyczące alternatora ale dotyczyły uszkodzonego regulatora napięcia bądź braku ładowania z alternatora co u mnie zostało wykluczone). Liczę po prostu na jakąś podpowiedź co jeszcze sprawdzić może ktoś ma jakąś koncepcję.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

sprawdź rozrusznik..
Obrazek
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

a dlaczego rozrusznik, myślisz że może mieć związek z takimi zanikami napięcia.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Plusowy przewód (ten gruby) idzie, jak się nie mylę, bezpośrednio do
rozrusznika więc może mieć to związek.

A masz jakiej problemy z rozrusznikiem?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

może mieć związek jeśli elektromagnes szwankuje mogą być takie objawy..Odkręć ten przewód - gruby plusowy od elektromagnesu/automatu przy odłączonym akumulatorze,a następnie na czas odpalenia silnika dołóż go w to samo miejsce,a druga osoba niech zapaliu auto i po odpaleniu zabierz z powrotem przewód zachowując szczególną ostrożność,żeby zwarcia nie zrobić i zaobserwuj czy jest jakaś różnica i ot wszystko.
Jeśli będzie tak samo to stawiam na układ prostowniczy,bądź szczotki w alternatorze,a jeśli to też jest na 100% ok to trzeba po kolei sprawdzać wszystko w aucie co ma wpływ na takie objawy.

A przewód masowy między karoserią ,a silnikiem masz na 100% dobry??

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

Sprawdzę wszystko zgodnie z Twoją radą , mam nadzieje że to coś pomoże.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: OLEY »

Powiedzcie mi, czy alternator w 2.0 jest taki sam jak w 2.5?
Są jakieś różnice, czy to jeden pies?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: Maciucha »

Wg katalogów są inne.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: sziaba »

Twój problem "zapewne" dotyczy alternatora .......... nowy badź inny nieznaczy sprawny :wink:
Sam wymieniałem u siebie i montowałem alternator "Hella" objawy jak u ciebie wymontowałem i odesłałem na gwarancji po tygodniu ........
Odesłano mi go z atestem sprawności ......... więc montuje i dalej to samo :evil:
Wymontowałem i zawiozłem do Boscha i sam widziałem wykres ładowania nie był idealny skoki do 18 V :shock:
Odesłałem z diagnozą i ....małym listem:...... kasa spowrotem
Zamontowałem Boscha i problem znikł :wink:

P.S Odradzam wszystkim kupowanie rozruszników , alternatorów Helli to szmelc mój przypadek nie był od osobniony
P.S A to zaledwie fragment historyjki z alternatorem ....... była o wiele obszerniejsza :mrgreen:
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
TroyaN
Posty: 18
Rejestracja: 2008-09-30 07:38

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: TroyaN »

hmmmm może odbiegnę nieco od tematu ale też dotyczy to falowania obrotów i przygasania kontrolek.

Podczas jazdy zdarzało mi się ze w aucie gasło na moment podświetlenie i wskazówka od poziomu naładowania aku spadała drastycznie. Szukałem przyczyny w alternatorze, sprawdziłem kable, szczotki wszystko ok. Co się okazało winna była kostka od czujnika 2go wiatraka (tego większego). Nie łączyła czasem i na drodze włączało i wyłączało mi ten duży wiatrak co powodowało drastyczny spadek napięcia na aku.

kostki zgromadzone są nad górną częścią pokrywy rozrządu. Jest ich bodajże 3. U mnie szwankowała 1 od strony zderzaka
Ford Probe II Gen.
170 HP, Czarna perła
Xenon, Indiglo, Alu 17"
GAZZZZZ Sekwencja :))
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: Robert »

OLEY pisze:Powiedzcie mi, czy alternator w 2.0 jest taki sam jak w 2.5?
Są jakieś różnice, czy to jeden pies?
alter.png
Alternator 2.0 vs 2.5
(11.59 KiB) Pobrany 1 raz
2.0 80A
2.5 90A
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: OLEY »

Dzięki za szybką odpowiedź. :mrgreen: :mrgreen: :wink:

Choć minęły ponad trzy lata, to jednak sprawa zdaje się być dziś aktualna. Co wjadę w kałużę, nawet najmniejszą,
to zaraz zapala się kontrolka braku ładowania, znikają światła, zwalnia nawiew itd.

W swoich szpargałach, a zasób ich wielki (Kocureq potwierdzi :D ) mam alternator i dzięki Twojej odpowiedzi sprawdzę, czy to
do mojej dwójeczki... :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
doriprobe1993
Posty: 33
Rejestracja: 2012-05-02 23:49
Samochód: Probe 2,5 v6 1993 rok
Lokalizacja: kluczbork

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: doriprobe1993 »

Witam,czy ktoś orientuje się ile kosztuje wymiana alternatora? Bo probe juz coraz mniejsze obroty łapie. wskazówka od aku spada w sekundzie poza skale jak wcisne sprzęgło,lub wrzuce na luz.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: Kocureq »

Wymiana? Nic, chwila pracy :) Zdobądź dobry alternator - ja kupiłem używkę działającą za 50 zł tu na forum.
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: avel »

Jak to 2.0 to nie taka chwila. Jak nie odkręcisz półośki to nie wylezie. A jak wiadomo demontaż półosi wiąże się z demontażem koła, zwrotnicy, końcówki stabilizatora itd. Generalnie dostęp w 2.0 jest do bani. Pozdro.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: Kocureq »

To już napisz w giełdzie, tu mało kto zajrzy po części :) A lepiej - sam poczytaj ogłoszenia sprzedaży może ktoś ma.
[r]Wymiotłem do Giełdy.[/r]

W 2,5 się dość prosto wymienia.

btw. półośkę się wyjmuje odkręcając tylko amor od zwrotnicy :P
doriprobe1993
Posty: 33
Rejestracja: 2012-05-02 23:49
Samochód: Probe 2,5 v6 1993 rok
Lokalizacja: kluczbork

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: doriprobe1993 »

-- oryginalny post 2012-05-10 23:57 --

I tak sam tego nie bede wymieniał,bo nie znam sie na mechanice. A niechce narobić większych kłopotów w autku:)

-- dodano 2012-05-10 23:58 --

Mam tylko nadzieje że po wymianie probe bedzie chodził jak należy bo z takimi obrotami to sie nie da jeźdźic:(
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: MAcieja87 »

A my nie wiedzieliśmy jak dojść do niego i wyjmowaliśmy chłodnicę hehe
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: Kocureq »

W 2,5? łatwo, chyba 3 śruby i wychodzi dołem :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z alternatorem - zaniki napięcia.

Post autor: Romas »

avel pisze:Jak to 2.0 to nie taka chwila. Jak nie odkręcisz półośki to nie wylezie. A jak wiadomo demontaż półosi wiąże się z demontażem koła, zwrotnicy, końcówki stabilizatora itd. Generalnie dostęp w 2.0 jest do bani. Pozdro.

#-o Co Ty kolego pitolisz???!!! żadne wyciąganie czy tam odkręcanie półosi czy tez koła :!:

wiem bo już to robiłem w 2.0 nie raz nie dwa.
wystarczy odkrecić belkę poprzeczną dolną i łącznik nieco wyżej (łącznie 9 śrubek) + odkręcić alternator i wyciągnąć dołem. 15 min roboty :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”