napiecie

Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

napiecie

Post autor: jagger »

witam
wiec jest tak:
wystepuje dosc spory spadek napiecia przyz zalaczaniu sie wiatraka lub nawet przy opuszczaniu szyb ,jest widoczny i odczuwalny ,,,czy oznacza to stary akumulator czy ????
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Emil
Posty: 100
Rejestracja: 2006-05-03 19:57
Galeria: viewtopic.php?t=8658
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Emil »

A to się dzieje przy zapalonym silniku? Jak tak to możliwe że alternator słaby (może szczotki albo regulator napięcia) Pozdro.
Chrysler 300m 3.5 V6 2002
Jeep Cherokee KJ 3.7 V6 2003
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor 1999
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

tak przy zapalonym silniku
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Możliwe że siada regulator napięcia na alternatorze.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

jak go sprawdzic?i gdzie on jest i czy mozna go wymontowac bez calego alter.?
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

To tak jak byś wyciągał rybki z puszki uprzednio jej nie otwierając. :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

widze ze bogdan wesoly romek jest
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

ale za to odpowiedział na temat w 100% 8) :twisted:
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
jagger
Posty: 230
Rejestracja: 2004-09-28 17:39
Galeria: viewtopic.php?t=5666

Post autor: jagger »

wlasciwie tak odpowiedzial
probe 2,5l v6 24v 1994
Obrazek[img]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A ja mam rybki (regulator) na stałe wyciągnięte na zewnątrz puszki (alternatora).
Te wewnątrz były (i są) lekko nieświeże.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Się podczepię bo tytuł odpowiedni :twisted: Mianowicie chyba mi zdycha aku. Jak odpalam po jakichś 12godzinach to czuje że zaczyna mu brakować kopa rozruchowego. Jeszcze niedawno dosłownie dostawał momentalnego "kopa" rozruchowego, a teraz zaczyna go brakować na rozruchu :roll: Sprawdzałem dziś napięcie w aku kiedy silnik był jeszcze ciepły i wyszło 12,83. Jak odłączam klemę minusową i przykładam miernik do klemy i minusa aku pokazuje 12.20,mam taki alarm że jak rozłączam aku to zaczyna wyć(ma swoją osobną baterię). Czyli wygląda że coś żre ok 0,6(może jednak alarm). Obstawiam że po czterech dniach bez odpalania, już by nie odpalił :wink: Alternator ładuje ponad 14, teraz moje pytanko, czy jak wszystko jest wyłączone auto może mieś aż taki pobór prądu, czy też wygląda na to że coś mi na bezczelnego wcina prąd? Jutro z rańca zmierzę ile prądu uciekło i napiszę. Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Miałem tak jak był akumulator do d...y.
Były 2 cele suche w starym akumulatorze. Zmieniłem i jest ok, mam Bosch Silver. Ostatnio pierwszy raz stał ponad tydzień i zapalił bez problemu.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Więc po nocy napięcie w aku wynosi 12,52, czyli spadło o 0,3, mech- elektryk twierdzi że pobór prądu jest w normie. Zalecił mi jednak wymianę elektrolitu i naładowanie baterii, co już uczyniłem :wink: Dodatkowo rano zmierzyłem ile daje ładowania alternator, jak odpaliłem ,a wszystkie urządzenia pobierające prąd były wyłączone, to ładowanie wynosiło 14,52, jak włączyłem światła nadmuch i inne pierdoły ładowanie wzrosło do 14,80. Też mówił że norma :wink: Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

HellHound pisze:Się podczepię bo tytuł odpowiedni :twisted: Mianowicie chyba mi zdycha aku. Jak odpalam po jakichś 12godzinach to czuje że zaczyna mu brakować kopa rozruchowego. Jeszcze niedawno dosłownie dostawał momentalnego "kopa" rozruchowego, a teraz zaczyna go brakować na rozruchu :roll: Sprawdzałem dziś napięcie w aku kiedy silnik był jeszcze ciepły i wyszło 12,83. Jak odłączam klemę minusową i przykładam miernik do klemy i minusa aku pokazuje 12.20,mam taki alarm że jak rozłączam aku to zaczyna wyć(ma swoją osobną baterię). Czyli wygląda że coś żre ok 0,6(może jednak alarm). Obstawiam że po czterech dniach bez odpalania, już by nie odpalił :wink: Alternator ładuje ponad 14, teraz moje pytanko, czy jak wszystko jest wyłączone auto może mieś aż taki pobór prądu, czy też wygląda na to że coś mi na bezczelnego wcina prąd? Jutro z rańca zmierzę ile prądu uciekło i napiszę. Pozdrawiam
Czy coś "żre" prąd czy nie, to pokaże pomiar natężenia [A]. Pomiary napięcia nic Ci nie powiedzą. A odnośnie pomiaru napięcia to mierzy się zawsze kilka godzin po zaprzestaniu ładowania, aż elektrolit się uspokoi i ta wartość 12,51-12,53 to jest typowa i poprawna.

Co do alternatora to napięcie ładowania akumulatora nie powinno przekraczać 14,4 V. Tak więc masz ciut dużo ... chociaż czy taka różnica jest groźna, to trudno powiedzieć.
wiśniowe gt 96'
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Pomiar gęstości elektrolitu pokazał, że jest już z min krucho. Wczoraj zmieniłem elektrolit + ładowanie. Dziś rano jak odpalałem nie przygasła żadna kontrolka, i zapalił z odpowiednim strzałem. Ale cudu nie oczekuje bo aku Motorcrafta ma 6 lat :wink:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

No mój miał 10 lat jak wyzionął ducha (fabryczny) ... więc traktuj swojego dobrze, to jeszcze troche Ci posłuży :)
wiśniowe gt 96'
Awatar użytkownika
LuxMario
Posty: 13
Rejestracja: 2007-11-06 18:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Zielonki

Post autor: LuxMario »

Podczepię się pod temat bo też coś mam z napięciem. A mianowicie mimo że mam słaby akumulator to jak jest Probek zimny odpala od razu na wszystkich garach i równo chodzi. Jak jest ciepły to dłużej kręci i ledwo ledwo zaskakuje jakby się dusił ale po chwili pracuje równo znowu. Naprawiałem moduł, cewkę, wszystkie przebicia w elektryce jakie były i wszystko jest ok tylko ten problem jak był tak jest. Czy ktoś się może orientuje co to może być za ciekawostka przyrodnicza? :?
Probe II GT 2.5V6 93r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Czytałem ostatnio na Scorpio Team(2,9 Cosi) o podobnym przypadku. Jak zimny to pali idealnie, jak ciepły to ciężko, nie równo, i długo. Okazało się wtryskiwacz były zasyfione. Koleś zalał, czyściciela do baku i po jakimś czasie grało. Ale jak to mówią wysoka temperatura wrogiem elektryki :wink: Zaglądałeś do świec?
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

LuxMario pisze:Podczepię się pod temat bo też coś mam z napięciem.
Chyba przedmiesiączkowym :x - wybacz, ale związek z tym tematem jest ŻADEN.

Wpisz w wyszukiwarce odpal* ciep* (od problemów z odpalaniem, gdy ciepły) i zaznacz wyszukiwanie wszystkich słów w II generacji.
A :arrow: tu (w 2 poście) znajdziesz wyjaśnienie tych gwiazdek.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
woytas
Posty: 47
Rejestracja: 2007-09-13 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: napiecie

Post autor: woytas »

Witam. Czy przyczyną zbyt wysokiego ładowania może być uszkodzony regulator? ładowanie u mnie wynosi 14,52-14,60V. A stan naładowania akumulatora 12,21V. Dodam, że akumulator rozładowuje się gdy samochód kilka dni stoi nie jeżdżony (około 3) Akumulator nie ma jeszcze nawet 1 roku.
2.5 II generacja 94r
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: napiecie

Post autor: Maciucha »

Bez obciążenia alternator powinien wytwarzać napięcie do około 14,7V. wygląda, że u Ciebie jest ok. Sprawdź jeszcze napięcie pod obciążeniem: włącz wszystkie odbiorniki prądu jakie możesz. Nie powinno spaść poniżej 11,5V-12V
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: napiecie

Post autor: Sam »

Jeżeli dobrze ci ładuje a na to wygląda to opcje są w sumie dwie - akumulator się kończy ( akumulatory czasem padają przed końcem gwarancji) lub coś ci wcina prąd - czytałem gdzieś że bywają radia które pobierają dużo prądu na uśpieniu , lub jakieś wzmacniacze. Mnie tak rozładowywał akumulator zegarek ;/ bo świecił bez przerwy. Dokładniej co i jak pisałem tutaj http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 45#p259045 możesz poczytać a nóż ci pomoże. Ostatecznie możesz jechać do firmy od akumulatorów oni maja specjalne mierniki i ci powiedzą czy dobrze ci ładuje i czy akumulator się chrzani .
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”