Strona 1 z 2
zamiana silnika 2.5 na 2.0
: 2006-09-21 13:56
autor: boro85
Witam mam takie pytanie silnik w moim probe w niedziele oddał ostatnie tchnienie czy przy zamianie silnika 2.5 na 2.0 trzeba coś przerabiać czy mocowania pasują z góry dziękuje za porade
: 2006-09-21 14:05
autor: Bogdan9999
Haha lepiej sobie kup probka z silnikiem 2.0 taniej cie wyniesie. A ten na części.
: 2006-09-22 00:11
autor: Robert
Bogdan9999 pisze:Haha lepiej sobie kup probka z silnikiem 2.0 taniej cie wyniesie. A ten na części.
_________________
Ford Probe I generacji 2.0 FE3N Turbo GT 91 Black
Bogdan Ci sprzeda...
(bo ja nie)
: 2006-09-22 00:25
autor: Bogdan9999
Po moim trupie

: 2006-09-22 00:35
autor: boro85
a ja myślę że tak
: 2006-09-22 06:41
autor: Pelot
Bogdan9999 pisze:Po moim trupie

boro85
ja myślę że tak
to się dogadaliście

: 2006-09-22 09:14
autor: RX
Witam,
Czytałem na ProbeAddiction, że zamiana odwrotna 2.5 do 2.0 jest bardzo kosztowna i skomplikowana. Podobnie będzie pewnie w przypadku takiego swapa jak Cię interesuje.
Pzdr.
: 2006-09-22 09:52
autor: pawelc
@ rx dlaczego taka kosztowna

jak ma się skrzynię silnik całą przednią wiązke i komputer to w sumie żaden problem reszte powinno pasować z tym żenależy pamiętać że inne są sprężyny z przodu w 2,5 i 2,0 i
na to należy zwrócić uwagę,a tak
na marginesie żeby taka przekładka się opłacała to najlepiej mieć jakiegoś rozbitka gdzie silnik i reszta jest sprawna..
: 2006-09-22 10:19
autor: MISIEK
polosie, przeguby, uklad wydechowy, sprzeglo, chlodnica, rozrusznik, alternator, caly dolot, przeplywomierz, aparat zaplonowy, poduchy silnika, ECU, sa tez roznice w wiazkach - nie bedzie pasowalo 1-1

: 2006-09-22 14:32
autor: pawelc
przeguby i półosie powinny pasowac z tego co zauważyłem to są tylko cieńsze niz w 2,5,co do silnika to oczywiście musi byc kompletny z oprzyrzadowaniem co do rozrusznika to nie byłbym tak do końca pewny że nie pasuje należałoby to konkretnie oblukac
NIET
: 2006-09-22 22:58
autor: mcasa
chyba szkoda kasy na takie kombinacje. Ja jak jeden z przedmóców sprzedałbym na części, i kupił inny. Albo może da się jeszcze zreanimować owy padnięty silnik 2,5 ? Pzdr.[/url]
: 2006-09-22 23:11
autor: MISIEK
no ja bym naprawil lub wymienil silnik

wyjdzie taniej :>
a
na czesci sie nie oplaca bo trzeba wyrejestrowac....
: 2006-09-23 13:05
autor: boro85
Dzięki bardzo za porady silnik wymienić musze bo ten do naprawy się nie nadaje do wymiany jest za dużo rzeczy liczyłem ze ok.3000zł do tego trzeba zapłacić za mechanika a z tą zamianą silnika to słyszałem że 2 litrowe są zdecydowanie lepsze i mniej awaryjne od 2.5 v6
: 2006-09-23 13:20
autor: tofil
I słabsze

3000 to nie tak dużo, nie kupisz dobrego v6 za 3000, a jak naprawisz swojego to
bynajmniej wiesz co masz.
: 2006-09-23 13:54
autor: Camel
Jak chcesz to ja mam silnik 2,5V6 w bdb stanie. Wiec jak jestes zainteresowany to daj znac na PW
: 2006-09-23 14:42
autor: Chaos
tofil pisze: 3000 to nie tak dużo, nie kupisz dobrego v6 za 3000, a jak naprawisz swojego to bynajmniej wiesz co masz.
Zalozysz sie

: 2006-09-23 15:15
autor: Camel
Chaos a ty ile dałes za swoj silnik? Wolałes kupic uzywany w ciemno niz naprawiac swoj
: 2006-09-23 16:48
autor: MISIEK
w ciemno nie kupil

znalazl niezly silniczek z malutkim przebiegiem w super cenie
: 2008-08-05 12:34
autor: Gotar Reinard

A czy moż
na przełożyć silnik dwulitrowy w miejsce silnika 2,5?
Skrzynia i reszta pasuje? Robił to ktoś wcześniej?

: 2008-08-05 12:41
autor: S_H_A_D_O_W
Alez mozna jezeli masz kase czas i checi. Skrzynia nie pasuje
ogolnienic nie pasuje od V-ki. Musisz zmienic caly silnik z osprzetem i skrzynia wiazke elektryczna kompa, pólosie, jednym slowem wszystko. A po co chcesz zmieniac
2.5 na 2.0 
: 2008-08-05 12:49
autor: Gotar Reinard
Tak tylko zapytałem, bo panewki mam rozpiep***e, auto stoi u kolejnego mechanika, a telefon milczy.
I zaczynam w depresję wpadać bo powoli nie widzę szans powodzenia naprawy. Poza tym gościu powiedział tak: "panewki panewkami, ale co jest przyczyną ich rozbicia? My usuniemy tylko skutki, a przyczyna jest nieznana. Za chwilę silnik może być w tym stanie ponownie..."
Szukam rozwiązań bo mi już nogi od chodzenia piechotą puchną!

: 2008-08-05 13:03
autor: S_H_A_D_O_W
Najczestasza przyczyna jest brak oleju i palowanie zimnego silnika. Jezeli przyloza sie do roboty to bedzie smigal. Szlif walu+obowiazkowe azotowanie nowe panewki i bedzie smigal chyba ze wal nie nadaje sie do szlifu to trzeba szukac innego. Chodz jezeli zamierzasz bujac dluzej to pomyslalbym nad wiekszym remontem silnika, lub wymiana na inny sprawny.
: 2008-08-05 13:07
autor: Gotar Reinard
Dziękuję Ci Shadow!
Uspokoiłeś mnie nieco... Mam zatem nadzieję, że sobie poradzą.
Re: zamiana silnika 2.5 na 2.0
: 2009-07-08 21:34
autor: Sam
Temat dość stary ale pozwolę sobie go reanimować. Szukałem innych wątków na forum na ten temat ale nic co by mi pomogło nie znalazłem. Mam konkretnie pytanie czy ktoś coś takiego robił? Nie ważne czy to się opłaca czy nie - Po prostu muszę założyć silnik z 2.0 do wersji w której oryginalnie był 2.5 pomijając kwestie mechaniczne - bo z tym dam sobie rade mam cały silnik z wszystkim włącznie z instalacja elektryczną. Boje się tylko właśnie tej instalacji elektrycznej - jeśli ktoś coś takiego robił albo ma jakieś pojęcie na ten temat proszę o jakieś wskazówki.
Re: zamiana silnika 2.5 na 2.0
: 2009-07-09 13:43
autor: pawelc
Jak masz całą wiązkę to nie problem ,brat przekładał ale w odwrotna stronę w mx-6 (czyli w bliźniaczym samochodzie) co potrzebujesz
na pewno:
-silnik z oprzyrządowaniem z wszystkimi mocowaniami poduszek
-skrzynię
-rozrusznik
-inna jest chłodnica wody (bodajże z odwrotnej strony jest zasilanie)
-półosie powinny pasować
bynajmniej lewa -prawa może być inaczej mocowana przy podporze
-rozrusznik
-przydałyby się sprężyny przód (są mocniejsze w 2,5v6 i może przód pójść trochę do góry )
-dużo chęci(czteropaków

) i może się uda
Tak
na marginesie nie widzę wielkiego sensu takiej przekładki ,ale chyba nawet był diesel probe
