Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
temperatura
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: temperatura
Obstawiam że w silniku 2.2T jest większe dopuszczalne cisnienie w układzie, zaś jak to w silniku wolnossącym korek chyba powinien być między 0.9, a 1.1 W zależności od zalecen producenta. załóż taki jaki stosuje sie w 2.5V6 i powinno banglać.
-
- Klubowicz
- Posty: 3854
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: temperatura
Założyłem 0,9 bara. Wygląda identycznie. Stary wyglądał na nieco sfatygowanego.
Ale przy okazji odkryłem, że nie koniecznie to było przyczyną nie wracania się wody ze zbiorniczka wyrównawczego.
Przyczyną było pęknięcie plastiku obok korka wlewu. Co po rozgrzaniu się silnika, spowodowało wydostanie się płynu na zewnątrz, jak również zapowietrzeniu układu podczas stygnięcia płynu. Zamiast ssać płyn z powrotem ze zbiorniczka - układ łapał lewe powietrze.
Trochę mnie to dziwi, bo nie zauważyłem wcześniej wycieku. Chyba że pęknięcie powstało całkiem niedawno
No nic - na chwilę obecną skleiłem to niewielkie pęknięcie klejem Technicol do twardych plastików. Ostatnio bardzo dobrze się sprawdził przy innej okazji, więc zobaczymy. Jeżeli nie wytrzyma - prawdopodobnie będzie nowa chłodnica.
Podejrzewam, że spawać tak starego plastiku nie będą chcieli - (doświadczenie przy chłodnicy w 2.2 GT)
Ale przy okazji odkryłem, że nie koniecznie to było przyczyną nie wracania się wody ze zbiorniczka wyrównawczego.
Przyczyną było pęknięcie plastiku obok korka wlewu. Co po rozgrzaniu się silnika, spowodowało wydostanie się płynu na zewnątrz, jak również zapowietrzeniu układu podczas stygnięcia płynu. Zamiast ssać płyn z powrotem ze zbiorniczka - układ łapał lewe powietrze.
Trochę mnie to dziwi, bo nie zauważyłem wcześniej wycieku. Chyba że pęknięcie powstało całkiem niedawno

No nic - na chwilę obecną skleiłem to niewielkie pęknięcie klejem Technicol do twardych plastików. Ostatnio bardzo dobrze się sprawdził przy innej okazji, więc zobaczymy. Jeżeli nie wytrzyma - prawdopodobnie będzie nowa chłodnica.
Podejrzewam, że spawać tak starego plastiku nie będą chcieli - (doświadczenie przy chłodnicy w 2.2 GT)

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: temperatura
To nie ma nic do rzeczyMaxxum pisze:
Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest Ok, więc raczej nie uszczelka, ani głowica.

Ostatnio zmieniony 2014-09-21 13:21 przez batigol67, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wosek
- Posty: 191
- Rejestracja: 2012-09-23 00:24
- Samochód: Ford Ka 1.2
- Galeria: viewtopic.php?t=22034
- Lokalizacja: Niemcy, Niedersachsen
Re: temperatura
Ujechałby, ujechał. Miałem kiedyś dojechaną 405-tkę. Nie trzymała ciśnienia na żadnym cylindrze a płyn chłodniczy piła szybciej niż spragniony somalijczyk wodę a mimo to jeździła, tyle że miała mniej mocy 

- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: temperatura
jechanie jechaniem Ja mówie o przegrzaniu silnika.jechać można ale temp będzie na czerwonym polu dlatego mówie że by musiał przerwać jazde i by km nie ujechał.Po kompresji nie ma co poznawać uszczelki bo ciśnienie może być a uszczelka będzie delikatnie wydmuchana.Sprawdzić można po świecy lub zdjąć kolektor wylotowy jak będzie nalot biały to wode spala.Co najwyżej można mu dać ostro po garach jak wywali płyn to będzie wskazówka od temp leciała pod czerwone pole.I prawdopodobnie będzie to walnięta uszczelka.Wosek pisze:Ujechałby, ujechał. Miałem kiedyś dojechaną 405-tkę. Nie trzymała ciśnienia na żadnym cylindrze a płyn chłodniczy piła szybciej niż spragniony somalijczyk wodę a mimo to jeździła, tyle że miała mniej mocy
-
- Klubowicz
- Posty: 3854
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: temperatura
Przyczyna została znaleziona. Teraz tylko szukam chłodnicy, bo niestety klej nie dał rady.Maxxum pisze: Przyczyną było pęknięcie plastiku obok korka wlewu. Co po rozgrzaniu się silnika, spowodowało wydostanie się płynu na zewnątrz, jak również zapowietrzeniu układu podczas stygnięcia płynu. Zamiast ssać płyn z powrotem ze zbiorniczka - układ łapał lewe powietrze.
Chyba nawet już znalazłem, ale to się okaże niebawem. Muszę jeszcze poznać rozstaw górnych mocowań do wentylatora, na chłodnicy którą znalazłem.
Dla potomnych - w GT-ku to 24 cm, w Lx-ie automacie - 26 cm.
Ps. Gaz - u mnie ?

EDIT:
No niestety - okazało się, ze tamta ma 24 cm

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: temperatura
Coś w tym dziwnego?A czemu nie?Maxxum pisze:
Ps. Gaz - u mnie ?

-
- Klubowicz
- Posty: 3854
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: temperatura
Jak byś mnie znał - to byś nie musiał zadawać takich pytańbatigol67 pisze:Coś w tym dziwnego?A czemu nie?Maxxum pisze:
Ps. Gaz - u mnie ?

Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację

Ale dobra, wystarczy - bo odbiegamy od tematu.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: temperatura
Wiem wiem nie jesteś zwolennikiem gazuMaxxum pisze:
Jak byś mnie znał - to byś nie musiał zadawać takich pytań![]()
Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację![]()
Ale dobra, wystarczy - bo odbiegamy od tematu.


- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: temperatura
No to chyba jednak nie za wiele wiesz, bo to nie o to chodzi. i widzisz tu właśnie jest dobry przykład, bo niewiele wiesz o forumowiczach bo nie masz zamiaru uczestniczyć w zlotach 

- batigol67
- Posty: 694
- Rejestracja: 2012-10-19 07:35
- Samochód: Ford Probe 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=21849
Re: temperatura
To o co chodzi? Bo nie kminie.Czemu miałby nie mieć gazu?Romas pisze:No to chyba jednak nie za wiele wiesz, bo to nie o to chodzi. i widzisz tu właśnie jest dobry przykład, bo niewiele wiesz o forumowiczach bo nie masz zamiaru uczestniczyć w zlotach
-
- Klubowicz
- Posty: 3854
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: temperatura
Ale już wystarczy. Temat nie tyczy się mnie, oryginalności Probe - temat brzmi "temperatura".Maxxum pisze: Niektórzy twierdzą, że u mnie w Probaskach każda śrubka musi być oryginalna. I często mają rację![]()
Proszę więcej nie śmiecić.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)