Sprawdzałem sprzęgło nie ciągnie.Robert pisze:Więc może na odwrót, niż pisał Mario: może Ci sprzęgło lekko "łapie" mimo wciśnięcia i - żeby nie zgasł - silnik zwiększa obroty, bo jest obciążony. Spróbuj może na wciśniętym sprzęgle przegazować na maksa - jak auto lekko ruszy, to znak, że czeka Cię regulacja sprzęgła, bo inaczej szybko pójdzie.
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.
Wysokie obroty na ssaniu !
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- sebastianznak
- Posty: 83
- Rejestracja: 2005-04-01 17:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
Witaj.Ja dziś wymieniłem płyn chłodniczy na nowy i obroty mam od początku jak należy, myślę ,że jeśli obroty po wymianie są wysokie lub skaczą i dochodzą do dziwnych wartośći to pewnie wina płynu acz kolwiek jakiś czyjnik może być walnięty, lub przyda się kompa zresetować. Mam taką sytuacjię w Toyocie Suprze gdzie wymieniłem płyn -zdziwiłem się bo obroty mi skoczyły do prawie 2000 ,zresetowałem kompa i wszystko jest ok.Pozdrawiam.
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
nie wierze żeby to była wina płynu. Płyn odpowiada tylko za odprowadzanie ciepła, a jest to zwykła ciecz która nie zamarza i nie pozostawia osadów w postaci kamienia. Gdyby zwykła woda nie zamarzała i nie pozostawiała osadów na pewno wlewalibyśmy ją do chłodnicy. Podejrzewam że któryś z czujników robi zamieszanie a po resecie kompa wszystko wraca do normy. Jedynym wyjściem jest przeanalizowanie całego układu chłodzenia i odnalezienie czujników temperatury. Pierwszy jest w chłodnicy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
No zgadza się, ale odpowiada nie płyn a jego poziom w układzie chłodzenia. Jak masz go za mało to się dzieją problemy. Natomiast jakość tego płynu nie ma nic do tego. On po prostu ma się nagrzać odprowadzić ciepło do chłodnicy tam ma się schłodzić i z powrotem do silnikaSqad pisze:Ale płyn odpowiada też za regulacje obrotów na ssaniu, jeśli poziom płynu jest za niski nie dochodzi do tego czujnika przy przepustnicy a komputer nie wie o co chodzi i warjują obroty, ja tak miałem tydziń temu jak zmieniałem płyn w 2.2LX.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 3854
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Wszystko fajnie, ale płyn, który wymieniłem rok temu był bardzo dobry, komputer już nie raz resetowałem a płynu jest wystarczająco.
W takim razie pytanko - czy podczas napełniania układu nowym płynem trzeba odpowietrzać jakoś osobno ten układzik wodny koło przepustnicy
Może faktycznie wina któregoś z czujników, ale jak silnik jest ciepły to obroty są idealne...
W takim razie pytanko - czy podczas napełniania układu nowym płynem trzeba odpowietrzać jakoś osobno ten układzik wodny koło przepustnicy

Może faktycznie wina któregoś z czujników, ale jak silnik jest ciepły to obroty są idealne...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ukląd chłodniczy sie odpowietrza sam, nie ma tam żadengo zaworka do odpowietrzania to raz, dwa to też mialam nadzieje,ze coś po wymianie płynu sie poprawi, mam teraz glikol,wcześniej byla wymieszana woda z plynami roznej maści
niestety po wymianie na jednolity nic sie nie zmieniło, obroty nie falują, po prostu nie schodzi ze ssania, kompa nie ma co resetować bo błędów nie ma, oza tym juz było to robione i nic nie dało, generalnie nie przeszkadza to w niczym,auto jakoś zawrotnie więcej nie pali, tylko nie bardzo mi sie che robić przerwę 5 min w rannej drodze do pracy bo wiadomo,ze z założenia i tak sie spóźnię 
a po trzecie to jestem pewna na 99%,ze to czujnik temperatury bo coś z nim poprzedni właściciel kombinował, ale nie mam zdrowia jakoś się do tego zabrać


a po trzecie to jestem pewna na 99%,ze to czujnik temperatury bo coś z nim poprzedni właściciel kombinował, ale nie mam zdrowia jakoś się do tego zabrać

I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Analizując cały układ na książce i na żywo, wygląda na to że oszukuje czujnik temperatury ECT. Konstrukcja układu odbiega od Mazdy 626 GD. Po pierwsze zrezygnowano z czujnika temperatury przy chłodnicy, oraz z zaworu przepływowego. Inne jest też miejsce czujnika temperatury wysyłającego sygnały do deski rozdzielczej. Wracając do odpowietrzania układu. Układ odpowietrza się sam ale "dobrowolnie" tzn. może się okazać że zostanie zapowietrzony np.: reduktor LPG ponieważ będzie znajdował się powyżej zbiorniczka przelewowego ukł. chłodzenia. Nie jest to regułą ale takie problemy mogą wystąpić.


Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
też stawiam na czujnik,wobec tego jak go sprawdzić, czy działa, czy dobrze działa...podobno nie da się, trzeba od razu kupić i zainstalować nowy, a jeśli to nie bedzie to? To takim trybem można cały układ wymienić żeby znaleźć przyczynę. No i jeszcze powiedz co nazywasz zbiorniczkiem przelewowym bo chcę zdiagnozowac w jakim mam położeniu do niego parownik, czy chodzi Ci o wyrównawczy???zenith839 pisze:Analizując cały układ na książce i na żywo, wygląda na to że oszukuje czujnik temperatury ECT. Konstrukcja układu odbiega od Mazdy 626 GD. Po pierwsze zrezygnowano z czujnika temperatury przy chłodnicy, oraz z zaworu przepływowego. Inne jest też miejsce czujnika temperatury wysyłającego sygnały do deski rozdzielczej. Wracając do odpowietrzania układu. Układ odpowietrza się sam ale "dobrowolnie" tzn. może się okazać że zostanie zapowietrzony np.: reduktor LPG ponieważ będzie znajdował się powyżej zbiorniczka przelewowego ukł. chłodzenia. Nie jest to regułą ale takie problemy mogą wystąpić.
I like Mx-3
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
tak chodzi mi o zbiorniczek wyrównawczy. da się go sprawdzić bo jest to zwykły termistor tzn. zmienia się jego oporność w zależności od temperatury ukł. chłodzenia. A może być już po prostu wyeksploatowany.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To jest ten termostacik o którym pisał CynkiCynki pisze:ssanie posiada taki mały termostacik który poprzez opływającą go wodę/płyn chłodzący steruje dodatkowym paliwem dla silnika.
i teraz jeśli zmieniamy płyn chłodzący lub też mamy go zbyt mało to dowcip jest tego rodzaju, że ssanie jest powyżej najwyższego punktu układu chłodzenia i nie da się go ot tak odpowietrzyć...
na 90% masz tam trochę zapowietrzony układ, jak to załatwić nie wiem jeszcze ale te pozostałe 10% to może być skopany termostacik lub lekko zapieczony tłoczek w ssaniu.
inna sprawa też jest taka, że do ssania dochodzą dodatkowo jakieś kabelki i jest cujnik połżenia przepustnicy... u mnie kiedy podniosę maskę i włącze zapłon to da się w ciszy usłyszeć takie brzęczenie niczym transformator a kiedu obracam przepustnicą to brzęczenie potrafi się nasilić....
może właśnie to też ma jakiś wpływ, może cośtam też w tym kontekście się skopawszy....

Wszystko pięknie fajnie ale obroty na ssaniu są dużo za wyskie i nic nie pomaga. Zapowietrzenie to to nie jest ponieważ samochód czy ciepły czy zimny to ma bardzo wysokie obroty i nic nie pomaga. Wystarczy że się wyłączy silnik na ok 7-10 min i poblem mija

A ostatnio pojawil się problem znikającego płynu chłodniczego. Raz znika w ilości np 2l a raz nie nie ma reguły.
Jakieś pomysły bo w jednym serwisie powiedzieli że pompa cieknie, ale rozbierałe rozrząd i jest suchy (w miare).
HELP!!!
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
jakby to była uszczelka pod głowicą to w momencie uruchomienia silnika miałby takie ciśnienie w układzie chłodzenia że wystrzeliłby korek od chłodnicy i byłaby fontanna. Ja obstawiam nieszczelną pompę wodną. W swojej 626GD miałem taki problem. Po prostu nieszczelna pompa wylewała przez koło pasowe płyn z chłodnicy i to nawet połowę. Wystarczyło zalać preparat uszczelniający i od dwóch lat mam spokój. Ale wymienić by pasowało.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
tylko że jak cieknie z pompy to dość nie typowo bo nie leje się po pasku ale po bloku silnika w okolicach skrzyni biegów więc sprawdź (jeżeli tego nie zrobiłeś) z tylu za silnikiem z lewej strony. Sprawdź też czy w oleju nie masz płynu chłodzącego.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
ECT = Engine Coolant Temperature
Kilka akronimów

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: