Strona 1 z 2
temperatura
: 2007-01-01 14:15
autor: dudu1978
panowie dzieje sie cos dziwnego z temperatura w moim probku 2.2 GT jednego dnia bardzo dlugo sie dogrzewal a drugiego dnia temperatura bardzo wzrasta do gory prawie przekracza kreske normala czy jest jakas regulacja tego czy to moze termostat ?.Prosze was o diagnoze moze ktos sie spotkal z takim problemem?Zpozdrowieniami noworcznymi dudu1978
: 2007-01-01 15:47
autor: Sqad
Pewnie termostat się przycina.
temperatura
: 2007-01-01 22:56
autor: dudu1978
i jeszcze jedno nawet jak jest zagrzane auto to przez dmuchawe i tak nie leci cieple powietrze a z ta temperatura powinno leciec garace a leci bardzo letnie
: 2007-01-02 09:59
autor: waluś
moze jeszcze do tego zapowietrzony ukłąd. Nie odpowietrzysz z niesprawnym termostatem jeśli jest zamknięty.
: 2007-01-02 11:18
autor: Jedrek
waluś pisze:moze jeszcze do tego zapowietrzony ukłąd. Nie odpowietrzysz z niesprawnym termostatem jeśli jest zamknięty.
Odpowietrzysz odpowietrzysz.
Termostat nie jest dokładnie zamknięty, bo ma taki grzybek z boku (oczywiście oryginalny) i słychać go jak wyłączysz
silnik (takie dziwne bulgotanie to właśnie od tego grzybka)
Tak jak pisali przedmówcy najprawdopodobniej termostat, ale najpierw sprawdź czy masz stan płynu.
temperatura
: 2007-01-02 12:31
autor: dudu1978
wszystko dobrze ale prosze o wskazowki jak odpowietrzyc ten caly uklad
: 2007-01-02 12:42
autor: Robert
Tu masz wskazówkę.
Magiczne słowo brzmi:
odpowietrzyć (zaskakujące, nie?
)
temperatura
: 2007-01-02 15:02
autor: dudu1978
no to gitarka temperatura po odpowietrzeniu ustalila sie w dolnym poziomie troszke lepiej grzeje w srodku ale jeszcze jedno pytanko czy to mozliwe ze od zeszlego roku gdzies ucieklo 3 litry plynu?Powiem szczerze ze do chlodnicy nie zagladalem z rok czasu ale wydaje mi sie ze 3 litry ubytku to bardzo duzo nawet przez rok a uklad wydaje sie szczelny bo nic pod autem nie cieknie.Dziekuje bardzo za okazana pomoc z pozdrowieniami dudu1978
: 2007-01-02 16:30
autor: waluś
słychać go jak wyłączysz silnik (takie dziwne bulgotanie to właśnie od tego grzybka)
nie ma ori termostatu i nie mam grzybka i też bulgocze

ale na moim termostacie nie odpowietrze na zimno bo
silnik chodzi w zakresie 1000-2500 dopóki się termo nie otworzy

temperatura
: 2007-01-03 17:14
autor: dudu1978
A wiec stalo sie.Do tego wszystkiego wymienilem jeszcze termostat i jest gitarka ciepelko jest temperatura w granicach R i M ijest dobrze tylko jeszcze zastanawia mnie gdzie podzialo sie te 3 litry plynu od zeszlego roku jesli wam sie cos takiego przydarzylo to napiszcie.Jeszcze raz dziekuje bardzo za pomoc w naprawie tej usterki.Pozdrawiam
: 2007-01-03 19:44
autor: OLEY
Jeżeli miałeś
zapowietrzony układ, a wszystko na to wskazuje (brak trzech litrów płynu i skacząca temperatura)

, to mogłeś doprowadzić do zagotowania się płynu, co jest dość groźne dla silnika (zwłaszcza dla uszczelki pod głowicą) Gotująca się woda musiała gdzieś uciec i zapewne
uciekała na zewnątrz, choćby korkiem wlewu. Do tego latem, gdzie panują dość wysokie temperatury, woda z płynu paruje. Te zdarzenia mogły spowodować taki ubytek. Możesz też mieć malutką nieszczelność w układzie, którędy płyn też mógł się wydostawać. Mogły to być malutkie wycieki i przy rozgrzanym silniku wcale nie musiały kapać na ziemię, a po prostu ze względu na temperaturę pod maską zwyczajnie parować.
Wystarczy kilkadziesiąt kropel dziennie, a uwierz mi, że przez rok się nazbiera. Przejrzyj dokładnie cały układ i sprawdź, czy nigdzie nie ma takiego rdzawego nalotu. Jeżeli gdziekolwiek jest, to na bank tam cieknie płyn.
Jeszcze moja rada.( To tak na przyszłość, skoro napisałeś, ze przez rok nie sprawdzałeś poziomu cieczy) Sprawdź poziom elektrolitu w aku, cobyś się nie zdziwił którejś mroźnej nocy, że maszyna nie odpaliła.

: 2007-01-03 19:55
autor: Robert
...i poziom OLEYu, i ciśnienie w oponach, i... - kilka rzeczy sprawdza się chyba standardowo co jakiś czas.
: 2007-01-03 20:01
autor: OLEY
Hehe, tak jak piszesz Robercie.

twmperatura
: 2007-01-05 20:49
autor: dudu1978
dziekuje za wszystkie rady oczywiscie zastosuje sie do nich.A z tym plynem to wyszlo tak ze pompa wody padla i niestety wymiana nowa cale 125 zl ale juz jest wszystko w porzadku nic nie ucieka i nie cieknie.Jeszcze raz bardzo dziekuje za wszystko i pozdrawiam
autko sięmocno grzeje
: 2011-06-19 11:20
autor: Mattijjah
witam mam wielki problem moje autk osię strasznie grzeje mam nową chłodnice czujniki na silniku od temp i nic nawet wyjołem mu termoctat i nic nie pomogło mógł by mi ktoś poradzić bo od temp zaczynaja mi siętopić uszczelki, wentylator chodzi bez zarzutu
Re: autko sięmocno grzeje
: 2011-06-19 13:19
autor: HellHound
Układ zapowietrzony, może też być uszczelka pod głowicą
Pozdrawiam
Re: autko sięmocno grzeje
: 2011-06-19 13:55
autor: Kayl
ja to samo miałem u siebie w GL'u aż mi chłodnica pękła od ciśnienia, też uważaj podczas jazdy, do dzisiaj nie wiem od czego to było, bo poszedł na złom, ale prawdopodobnie od uszczelki pod głowicą
Re: autko sięmocno grzeje
: 2011-06-19 17:35
autor: resko
A robi ci ciśnienie w zbiorniczku duże?Jeżeli tak to kupuj uszczelkę pod głowicę
Re: temperatura
: 2011-06-21 15:08
autor: Mattijjah
to znaczy w ukłanie chłodzenia? no raczej spore bo węze puchną bardzo ale uszczelka była wymianiana nie cały rok temu przy remoncie
Re: temperatura
: 2011-06-21 20:20
autor: HellHound
To nie znaczy że nie miała prawa się z........bać

Re: temperatura
: 2011-06-22 11:23
autor: MaryooSh89
Cofa płyn do zbiorniczka ?? Kup nowy korek chłodnicy... koszt 10zł a jeśli jest nieszczelny to właśnie auto się grzeje i cofa płyn do zbiorniczka.
Re: temperatura
: 2011-06-23 20:31
autor: Mattijjah
no ale raczej nie możliwe że przejade 5 km i mi wentylator się włancza?
Re: temperatura
: 2011-06-25 01:33
autor: MaryooSh89
U mnie po 5 kilometrach temperatura była na górze skali. zmieniłem korek chłodnicy i problem znikł.
Re: temperatura
: 2011-06-25 20:57
autor: Mattijjah
no wymieniłem korek dzisiaj ugotowałem termostaty i założyłem ten który się naj szybciej otwierał jakoś siętak złożyło że ma też największą powieżchnie tej zapadki podnoszonej przez biometal wiec wiecej wody puści wymieniony wentylator wcześniejszy stopiło mi
Re: temperatura
: 2014-09-09 00:12
autor: Maxxum
Pozwolę sobie odświeżyć temat
Sprawa dotyczy Probe 3.0.
Wywala mi płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. I ten płyn już nie wraca do chłodnicy, przez co układ mi się trochę zapowietrza. Nie zauważyłem jednak, żeby
silnik się zbytnio grzał. Choć w sumie nie wiele jeżdżę.
Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest Ok, więc raczej nie uszczelka, ani głowica.
Obstawiam dwie rzeczy - walnięty czujnik temperatury wody, albo co bardziej prawdopodobne - korek chłodnicy.
Stąd moje pytanie.
Przy jakim ciśnieniu powinien korek otwierać przepływ wody do zbiorniczka wyrównawczego ?
Przestudiowałem instrukcję, ale tam tylko pisze, że ciśnienie w układzie powinno zawierać się w przedziale 74 kPa - 103 kPa czyli 11-15 psi.
Więc korek ma puszczać wodę przy, powiedzmy 13 psi czyli 0,9 Bara ?
Czy w każdej pierwszej generacji jest takie samo ciśnienie w układzie - bez względu, czy to jest 2.2 czy 3.0 ?
Niech mnie ktoś oświeci.
W sklepach szukałem takiego korka, ale oczywiście nie mają w katalogach
