Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Pytanie o Power Mode
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Pytanie o Power Mode
Wytlumaczcie mi do czego sluzy przelacznik POWER w I generacji automatyczna skrzynia tuz obok drążka zmieny biegów.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Wielkie dzieki za informacje
Jak na moje wyczucie to i tak na power mode chodzi mi tak samo jak w zwyklym trybie.
Co prawde jak jade na tempomacie i przelacze na POWER to mi sam przyspiesza tak jakbym przycisna troche gazu.
Juz sam nie bardzo wiem czy to tak na prawde cos daje....
Jak na moje wyczucie to i tak na power mode chodzi mi tak samo jak w zwyklym trybie.
Co prawde jak jade na tempomacie i przelacze na POWER to mi sam przyspiesza tak jakbym przycisna troche gazu.
Juz sam nie bardzo wiem czy to tak na prawde cos daje....
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
POWER MODE
Witajcie.
Muszę troszeczkę sprostowac kolegę FLANKERa;
Power Mode to tryb zmiany biegów korzystający z zakresu wyższych prędkości obrotowych silnika. Bez włączenia tego trybu biegi wyższe włączają się wcześniej. Przełącznik był montowany tylko w roku 1989. Samochody i użytkownicy aut po tym roku muszą zdać się na program sterujący skrzynią bez takiej możliwości zmiany ale przy pewnej wprawie można zastąpić go odpowiednim używaniem pedału gazu. Głębiej wciśniesz - później zmieni bieg.
POWER MODE nie ma nic wspólnego z programem jazdy przy zblokowanych biegach wyższych (tzw. D bez kółka - o którym piszecie).
Tryb D bez kółka to normalny tryb jazdy tyle, że automat nie włącza w nim najwyższego przełożenia.
To zresztą dotyczy wszystkich pozycji selektora (drążka). Im dźwignia przełączona niżej tym więcej wyższych biegów zostaje zablokowanych (nie będą włączane).
Natomiast OVER DRIVE (stąd symbol D w kółku) pozwala na wykorzystanie wspomnianego NADBIEGU.
Generalnie do jazdy miejskiej i z niewielkimi prędkościami raczej nie zaleca sie stosowania D w kółku.
Tryb POWER MODE działa w każdym z programów jazdy i jedynie zmienia (jak pisałem) punkt zmiany biegów (obroty) w górę.
Pozdrowienia
Roman
Muszę troszeczkę sprostowac kolegę FLANKERa;
Power Mode to tryb zmiany biegów korzystający z zakresu wyższych prędkości obrotowych silnika. Bez włączenia tego trybu biegi wyższe włączają się wcześniej. Przełącznik był montowany tylko w roku 1989. Samochody i użytkownicy aut po tym roku muszą zdać się na program sterujący skrzynią bez takiej możliwości zmiany ale przy pewnej wprawie można zastąpić go odpowiednim używaniem pedału gazu. Głębiej wciśniesz - później zmieni bieg.
POWER MODE nie ma nic wspólnego z programem jazdy przy zblokowanych biegach wyższych (tzw. D bez kółka - o którym piszecie).
Tryb D bez kółka to normalny tryb jazdy tyle, że automat nie włącza w nim najwyższego przełożenia.
To zresztą dotyczy wszystkich pozycji selektora (drążka). Im dźwignia przełączona niżej tym więcej wyższych biegów zostaje zablokowanych (nie będą włączane).
Natomiast OVER DRIVE (stąd symbol D w kółku) pozwala na wykorzystanie wspomnianego NADBIEGU.
Generalnie do jazdy miejskiej i z niewielkimi prędkościami raczej nie zaleca sie stosowania D w kółku.
Tryb POWER MODE działa w każdym z programów jazdy i jedynie zmienia (jak pisałem) punkt zmiany biegów (obroty) w górę.
Pozdrowienia
Roman