Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Moryc pisze:dzięki za info, chyba się skuszę na opcję toruńską, jak znajdę sobie czas na wygospodarowanie urlopu
To daj wcześniej znać...zorganizuje się jakieś ognisko...:)
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

przepraszam ale nie bardzo rozumiem :roll: - tez musze nabic klime bo musialem ja calkowiecie zdemonrtowac przy wyjeciu silnika i musze ja teraz jakos przerabiac zeby ja napelnic bo z wczesniej wypowiedzi wynika ze tak no chyba ze nabije ja jakims czynnikiem R12 -ale co to wogole jest :roll: ?? :lol: czy ktos moze mi to wyjasnic -z góry dziekuje i pozdrawiam

Temat klimy byl juz szczegolowo omawiany. Przeszukaj troche forum a znajdziesz odpowiedzi.
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Re: napełnianie klimatyzacji czynnikiem R12 w Trójmieście

Post autor: romulus »

Moryc pisze:Witam!
Mam pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę napełnic klimatyzację czynnikiem R12 w Trójmieście?
Pytałem w kilku zakładach, ale niestety nie mają tego czynnika (z wiadomych względów), a po przeczytaniu kilku tematów na forum nie bardzo chcę przerabiac ją na nowszy czynnik[/code]
a dlaczego nie chcesz przerabiać na nowszy czynnik? później masz już problem napełniania z głowy...
koszt 250zł wraz z napełnieniem jak chcesz podam ci namiary w gdańsku! ja jestem umówiony na piątek ;)
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Rozważmy dwie rzeczy. Po pierwsze przerabianie z R12 na R134A jest poważnym błędem. Da się to zrobić ale skróci to żywotność sprężarki. Natomiast z R-12 na R-22 już trochę lepiej. Należy pamiętać że R-12 jest najlepszym ale niestety najbardziej toksycznym czynnikiem chłodniczym. Posiada najlepszą sprawność i chociaż pracuje w układach wysokociśnieniowych to jednak zmniejsza obciążenie sprężarki.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Zenith,
pod warszawą w nadarzynie ze zakład,który za 250pln.przerobi z R12 na R134.
Cała tajemnica przeróbki polega na zamianie oleju i częściowemu wyczyszczeniu układu.
Temat klimy już przerabiałem u siebie pare razy,droga inwestycją...;-(
Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

no właśnie i uważam to jako skórkę za wyprawkę. Olej wymieniają z mineralnego na syntetyk. Nie są to oleje samochodowe (ale takie też można wlać) tylko przemysłowe. I dlatego właśnie zmiana oleju skraca żywotność sprężarek R12. A wiecie czego to wina? Unii Europejskiej bo normy nie zakładają R12 w powszechnym użyciu i dlatego ten czynnik chłodniczy jest wycofywany. Osobiście nie polecam zamieniania R12 na R134A.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Panowie wasze wypowiedzi tylko czesciowo ida zgodnie z prawda. Jak pisalem juz w pierwszym miom poscie. Temat byl walkowany i wyczerpujaco opisany :!:
Klima 1
Klima 2
Klima 3
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Moryc
Posty: 27
Rejestracja: 2004-12-05 07:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Moryc »

celem zakończenia tematu podaję, że udało mi się napełnić klimatyzację w zakładzie znajdującym się w Gdańsku-Rotmance koszt razem z odgrzybianiem (pryskaniem w nawiewy środka grzybobójczego) to 200 PLN
Ford Probe II 93 rok USA
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

lekuchno odswieze temat otoz mialem kilka sytuacji ze wsiadam do auta odpalam wlaczam nawiew a tu nic!kompletna cisza.gasze auto adpalam na nowo i wszystko cacy.3 dni temu zauwazylem ze przestal chodzic nawiew,ale polazilem po cmentarzu wsiadlem i chodzil ladnie ale nawet nie wiem kiedy przestal bo jak dojechalem przez miasto do domu to juz nie dmuchalo.no i chyba sie obrazil bo nie dmucha juz 3 dni.czy wie ktos o jakims punkcie gdzie cos sie moze rozlaczyc poluzowac itp.?dodam ze jesli chodzi o elektryke to tego dnia wyciagalem tylko akumulator i jego podstawe ale nie rozlaczalem zadnych przekaznikow kostek i innych polaczen bo tylko zakonserwowalem podstawe.czyli ewidentnie gdzies cos nie laczy ale co?
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jedź na cmentarz i pospaceruj! wrócisz do autka i będzie jak nowe :lol:

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

york_2006 pisze:lekuchno odswieze temat otoz mialem kilka sytuacji ze wsiadam do auta odpalam wlaczam nawiew a tu nic!kompletna cisza.gasze auto adpalam na nowo i wszystko cacy.3 dni temu zauwazylem ze przestal chodzic nawiew,ale polazilem po cmentarzu wsiadlem i chodzil ladnie ale nawet nie wiem kiedy przestal bo jak dojechalem przez miasto do domu to juz nie dmuchalo.no i chyba sie obrazil bo nie dmucha juz 3 dni.czy wie ktos o jakims punkcie gdzie cos sie moze rozlaczyc poluzowac itp.?dodam ze jesli chodzi o elektryke to tego dnia wyciagalem tylko akumulator i jego podstawe ale nie rozlaczalem zadnych przekaznikow kostek i innych polaczen bo tylko zakonserwowalem podstawe.czyli ewidentnie gdzies cos nie laczy ale co?
Sprawdź przekaźnik, który wisi w takim "kondoniku" gumowym koło akumulatora właśnie. On jest od dmuchawy i mogłeś przypadkowo poluzować wtykę, albo złamać nóżkę a one bywają bardzo skorodowane
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

I ja niestety muszę się podłączyć do tematu...otóż problem polega na tym, że dmuchawa chodzi idealnie na wszystkich biegach tylko, że powietrze leci z nawiewów przy szybie czołowej :cry:
Niestety z nawiewów w desce rozdzielczej nie leci nawet podmuch i to się dzieje na wszystkich biegach i we wszystkich ustawieniach :cry:
Wcześniej z dmuchawą nie miałem żadnego problemu, co robić :-k
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

pimpo na cmentarz na pewno sie wybiore jesli juz nic nie pomoze :lol:
maciucha dzieki za rade jutro bede grzebal

edit: no i faktycznie byl to przekaznik choc pewnie gdyby nie peknieta obudowa posluzylby jeszcze sporo czasu a tak tylko wszechobecny rudzielec w srodku :lol: ale pojawil sie tez problem z zakupem nowego.czy ktos juz kupywal oryginal/zamiennik bo mi w sklepach mowia ze albo serwis albo uzywki trzeba szukac :evil: i pytam was czy faktycznie jest problem z dostaniem najzwyklejszego przekaznika?bo przecierz nic skomplikowanego w nim nie ma
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
miles
Posty: 215
Rejestracja: 2006-06-27 21:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Pruszcz Gdański,Gosport

Post autor: miles »

Anonymous pisze:Hmmm.. WU mnie w pierwszej generacbylo tak, ze kontrolka od klimy swiecila sie na tych biegach na ktorych wentylator nawiewu nie e pracowal. Na biegach na ktrych wentylator pracowal sprezarka sie nie wlaczala. Natomiast sprezarka i wentylator na chlotnicy klimy wlaczaly sie co chwile na okolo 2 sekundy na tych biegach gdzie ni e dzialal nawiew a swiecila sie kontriolka klimy. Chyba to troche zamieszalem :)...
Witam.
Chciałem się barrrdzo uprzejmie zapytać.
Na pierwszym biegu nie chodzi mi nawiew ale pali się kontrolka klimy - klima włącza się co kilka sekund. Na pozostałych biegach chodzi mi nawiew ale klima się nie załącza. Z tego, co się zorientowałem, powinno to działać trochę inaczej. Nie znalazłem żadnej odpowiedzi na ten problem - być może jestem zbyt zielony.
Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
Nic przy tym nie mieszałem.:?
Ostatnio zmieniony 2006-07-26 20:54 przez miles, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2 GT 92 black
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Bylo na forum

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994

Na tych biegach co Ci sie świeci kontrolka od AC a nie działa notabene to znaczy że jest spalony opornik tego biegu :D proste

Wystarczy wymienić opornik i po sprawie :)
Awatar użytkownika
miles
Posty: 215
Rejestracja: 2006-06-27 21:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Pruszcz Gdański,Gosport

Post autor: miles »

Dzięki za odpowiedź. Chciałem się jeszcze raz upewnić. Czy pomimo braku pierwszego biegu, na pozostałych klima powinna działać, czy też przy tej usterce nie działa w ogóle? Pozdrawiam.
2.2 GT 92 black
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

z tego co mi wiadomo to nie powinna działać.
Awatar użytkownika
miles
Posty: 215
Rejestracja: 2006-06-27 21:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Pruszcz Gdański,Gosport

Post autor: miles »

Ja barrrdzo serrdecznie dziękuję za odpowiedź, barrrdzo serdecznie. W pierwszej wolnej chwili, zrobię ten oporek i dam znać, czy ta teza się sprawdza, czy też nie.
Pozdrowionka :D
edit
:-k Niestety - nie był to oporek, który sprytnie zesztukowałem, zaciskając jego końcówki w kawałek konektorka. Podejrzenia padają na słynny presostat, czy cóś - tylko nie wiem jak samo to ustrojstwo sprawdzić.
Pozdrowienia dla wszystkich Klubowiczów.
2.2 GT 92 black
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

....ma może ktoś zdemontowaną deskę rozdzielczą :?: ...jeżeli tak to bardzo bym prosił o przesłanie meilem kilku zdjęć jak to ustrojstwo wygląda od tyłu :1111_worthy: Myślę, że byłoby to wielce pomocne dla rozwiązania mojego problemu :idea:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

york_2006 pisze:\edit: no i faktycznie byl to przekaznik choc pewnie gdyby nie peknieta obudowa posluzylby jeszcze sporo czasu a tak tylko wszechobecny rudzielec w srodku :lol: ale pojawil sie tez problem z zakupem nowego.czy ktos juz kupywal oryginal/zamiennik bo mi w sklepach mowia ze albo serwis albo uzywki trzeba szukac :evil: i pytam was czy faktycznie jest problem z dostaniem najzwyklejszego przekaznika?bo przecierz nic skomplikowanego w nim nie ma
czy ktoś kupował już ten przekaźnik?
gdzie go szukać?
pozdrawiam
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Maverick pisze:
york_2006 pisze:\edit: no i faktycznie byl to przekaznik choc pewnie gdyby nie peknieta obudowa posluzylby jeszcze sporo czasu a tak tylko wszechobecny rudzielec w srodku :lol: ale pojawil sie tez problem z zakupem nowego.czy ktos juz kupywal oryginal/zamiennik bo mi w sklepach mowia ze albo serwis albo uzywki trzeba szukac :evil: i pytam was czy faktycznie jest problem z dostaniem najzwyklejszego przekaznika?bo przecierz nic skomplikowanego w nim nie ma
czy ktoś kupował już ten przekaźnik?
gdzie go szukać?
pozdrawiam
Ja dopóki nie dorwałem używki, założyłem najzwyklejszy przekaźnik uniwersalny. Wypiąłem tylko z oryginalnej kostki wsuwki, zaizolowałem je i nałożyłem bezpośrednio na przekaźnik. Jak ktoś ma, to warto wpiąć je od razu w kostkę pasującą do przekaźnika uniwersalnego.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

dzięki .
właśnie się uporałem z dmuchawą - wszystkie wtyczki i połączenia były w masakrycznym stanie, zarówno od przekaźnika jak i od rezystorków.
Gdyby nie Wy to bym nie wiedział nawet jak się do tego zabrać.
Dzięki.
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

nie bede zakladal nowego tematu, wiec sie podepne tutaj:]

a wiec w mojej jedyneczce mialem tak, ze od momentu jak go kupilem nawiew mi nie chcial wiac... wlaczalem pokretelkiem i slychac bylo ze cos wieje, z rozna intensywnoscia na roznych biegach ale z zadnego wylotu nic nie wialo nigdy...

no i dzisiaj sie wzielem za to i odkrylem ze ktos grzebal juz przy kablach od dmuchawy... jak ja wyjelem elegancko sie krecila. Wiec nie pozostalo nic innego jak zamienic + z - co dochodza do dmuchawy!! i odrazu poczulem piekny podmuch zewszad czyli bylem wielce szczesliwy ze zaczelo wszystko dzialac jak powinno!! jednak po kilku minutach jazdy nastapila cisza :evil: i od tej pory dmuchawa juz sie nie odzywa :evil: :evil: :evil:
czego to moze byc wina??????
Obrazek
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

pewnie po zamianie biegunów coś się odłączyło - zobacz jeszcze raz tam gdzie grzebałeś
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

niestety nic sie nie odlaczylo :x bo sprawdzalem zaraz jak przestalo dzialac... :evil:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”