No i stalo sie padl silnik

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Powodzenia w V6 z 3 kaflami i jeszcze trzeba szlify robic :lol: Dla ciekawostki za wymianę prowadnic zaworów, uszczelniaczy zaworów, zaworów i szlif tuleii dotarcie zaworów bez szlifu wału zapłaciłem 1300 zł do tego doliczcie szlif + dwa gary (100 zł) + 8 zaworów prowadnic uszczelniaczy itd itp i części robi sie kolosalna suma teraz dopiero pod koniec swojego remontu doszedłem do wniosku że jedyny błąd jaki zrobiłem to kupiłem ten silnik bo powinienem kupic nówkę ze stanów i taniej by mnie wyniosło i bez kłopotu i kupe latania. Moim zdaniej rozejrzyj sie za nówką jak masz zamiar taki remont robic. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Przepraszam że sięwtrące ale nie zgodzę się z przedmówcami. Jeżeli głowice trzymają szczelność to nie ma konieczności ich robienia.
Goncia:
Materiały podaję Ci ceny enduser'skie ale jak masz dojście ...

Pierścienie - 430
Uszczelki pod głowice 199x2 Elring
Panewki główne 130
Panewki korbowe 115
uszczelniacz wału tył 27
uszczelniacz wału przód 15
uszczelniacze wałków rozrządu 13x2
Nafta do mycia 5l - 20
Olej do składania 1l - 20
Silikon szary - 20
Oringi - 5
Korbowód - 100

Szlif wału to 200zł

Ewentualnie (tak pisze serwisówka) - śruby głowicy - 110 oraz uszczelki pod pokrywy (ja mam na nie inny sposób)

Robocizna = niewiele większa niż za przekładkę silnika.

Kupując silnik kupujesz kota w worku. Nawet jeśli jest on jeszcze w aucie i można pojechać nim na spaliny - mogą wlać Ci motodoktorka do oleju i na spalinach będzie ok. Kupując okazyjnie załóż, że wpieprza olej tak więc remont i tak masz przed sobą. Z listy powyżej możesz wtedy odliczyć sobie korbowód i szlif wału. Resztę i tak musisz kupić. Oczywiście pod kątem robocizny opłaca się zrobić to od razu przed włożeniem do auta, ale przecież może być dobry......

może być.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

MiH - zdradź nam swój sposób na uszczelki pokrywy jak możesz.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Glowice sa jak najbardziej ok Tylko na kazdym cyl pierscienie do wymiany
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

tofil pisze:MiH - zdradź nam swój sposób na uszczelki pokrywy jak możesz.
Pewnie stare uszczelki plus silikon :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To jest sposób Mikołaja - nie MiHa.
A właściwie nawet nie jego, bo on w Borkach nie wiedział co i jak, a tylko że było robione i jest najszybsze! :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Jak szlif wału to bankowo + azotowanie bo będzie na tyle osłabiony że długo nie pochodzi.[czyli dodatkowe utwardzenie]- 250zł.
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

cena piekna tylko koszt sprowadzenia bylby pewnie astronomiczny :?
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

cena przesylki do polski tak jak na zdienciu jakies 220 dolcow
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

wyszlo by ok 1400zl + jeszcze koszt sciagniecia z gdanska i przekladki
No ale jezeli jest w dobrym stanie to raczej bym wzial
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Wygląda prześlicznie. Po prostu miodzio. Jeśli stan odpowiada wyglądowi brał bym bez zastanowienia.

Co do szlifu - przy pierwszym jeszcze nie trzeba azotować. Przy drugim warto.

Uszczelki? Patent tkwi w odpowienim silikonie oraz pewnym specyficznym sposobie nałożenia.... Na razie testuje już na 3 autach. 100% sukcesu, ale póki co - to tylko kilka miechów. Zoaczymy za rok dwa...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

gosc mowil ze moze sie uda 3 szlif zrobic ale ja ise zastanawiam czy wal nie bedzie za bardzo oslabiony i nie wiem czy nie lepiej nowy silnik kupic
Tylko poki co nie ma porzadnych ofert

Moze ma ktos z was mozliwosc sciagniecia np z Niemiec silnika i ewentualnie ile by to kosztowalo?
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

do silnika sprowadzanego nalezy doliczyc vat i clo :-)
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Wlasnie ciekawe ile sobie w Niemczech zycza Moze sie i bedzie oplacac kto wie Poki co leze na calej dlugosci Boje sie dac do szlifu jak maja mi 3 robic bo moze wal nie wytrzymac i bylaby dupa Wiec zaczalem szukac silnika i tez dupa albo nie ma albo sobie zycza 4k a to zdecydowanie za duzo za ta kwote mozna rozbitka kupic
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

chaos pisze: rozbitka kupic
albo sprowadzic za dobra cene. moglbym sie ewentualnie porozglondac, nawet wiem juz kto sprzedaje traz probka za dobra cene, wal na pw albo gg.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix »

na twoim mjejscu robli bym twoj silnik

przy cenach jakie podal wojtek naprawde jest warto i bedziesz wiedzial co masz w aucie a nie jakas padline ktora zachfalal sprzedawca

juz raz cie ktos naciagnal....

ja rowniez robilem na czesciach od wojtka ..

zrobilem remont silnika w sumie przy okazji i bylem milo zaskoczony praca po pierwszym odpaleniu

z tym ze ja robilem wszystko sam wiec obaw bylo jak najmniej

do tego wszystkiego honowalem cylindry aby byly jak nowe i pierscienie docieraly sie do cylindrow , wiec kompresja jest na poziomie 100%

co do uszczelek pod pokrywami zaworov mozna uzyc silikonu w tubce pod cisnieniem marki WURTH

ja zlozylem praktycznie wszystko co sie dalo na ten wlasnie silikon wraz z miska olejowa i niewidze problemow po osmiu miesiacach exploatacji auta

tak na marginesie uzywam tego silikonu do wiekszosci silnikow jakimi sie zajmuje
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Hej Artur - kopa lat! Widzę że nie pozbyłeś się probaska! To miło. Kiedy planujesz zawitać do kraju? Może byśmy zrobili sobie jakiś spocik weekendowy? Zapraszam.

Używam silikonu z firmy VersaChem - albo pomarańczowy -Cooper z opiłkami miedzi albo szary - o zwiększonej wytrzymałości powierzchniowej dedykowany do aut japońskich. Ale silikon to nie wszystko. O klejeniu wiem już dość dużo i rzecz najważniejsza - przygotowanie powierzchni. Nawrt najlepszy klej Ia silikon do takiej grupy należy zaliczyc nie będzie trzymał nic jeśli powierzchnia nie będzie odpowiednio przygotwana.

Chaos - 3 szlif na korbach to porażka. Nie wiem czy w ogóle dostaniesz takie panewki. Główne takie są i główne 3 szlif to jeszcze nie tragedia. Tam nie ma takich naprężeń i sił. Pozostaje jedynie opcja - "nowy" silnik. Masz 2 wyjścia - szukać okazji i remontować, albo pogadaj z GTurbo o KLZE.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Juz postanowilem ze nie remontuje silnika Kupuje nowy poki co mam 1 oferte Moze znajdzie sie korzystniejsza ale poki co zostaje przy niej
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Jakiś miesiąc do tyłu był do kupienia silnik KL w moich okolicach, właścicielem jego był adrian83 z probe.net. Warto do niego napisać, może jeszce jest. Cena była niczego sobie. Zapytaj może akurat.

Pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Remont nie wchodzi juz w gre Znalazlem juz silnik ale pojawil sie problem z kasa wiec pewnie probek postoi troche :cry:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
artix
Posty: 77
Rejestracja: 2003-11-05 14:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Sweden Malmö

Post autor: artix »

mam silnik od mazdy 626 automat , wiec napewno w lepszym stanie niz z manuala

cena do uzgodnienia , a napewno zemna mozna sie dogadac
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac :wink:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

chaos pisze:No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac :wink:
Full syntetyk :)
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

5W30 jak jesteś w 100% pewien, a jak nie jestes pewien (bo to w końcu używka) to 5W40. Oczywiście oba full syntetyki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”