Tak jak w temacie, dlaczego są tak duże różnice w mocy, miedzy np. Probe 2.5 V6 a Alfą 156 2.5, my mamy 163 konie a w alfie jest ich prawie 200 bardzo mnie to ciekawi, może by i z naszego probowskiego silniczka tyle wyciągnąć bez turbiny, tamte silniczki w alfach przeciez nie mają nic nadzwyczajnego ani stożków ani specjalnych wydechów (wszystko seria) hmm...
czekam na wasze wypowiedzi i sugestie
Kamil ja rozumiem ze to pytanie retoryczne poprostu silnik tak zostal skonstruowany i ma tyle koni ile ma tak samo moglbys zapytac czemu civ type-r ma 200kM z 2litrowej jednostki ano temu ze ma v-tec itd otoz my jak wiesz mamy swojego KL-ZE ktory legitymuje sie prawie 200kM w serji poprostu byl robiony na inny rynek i jest inaczej zaprojektowany ot cala tajemnica
A czy w naszym autku da sie zrobic 200kM jasne ze sie kwestia tylko za ile (jesli to ma byc tuning silnika n/a to do blisko 200kM mozna dojsc maja kilka tysiecy zlotych kazde konie powyzej 200 to juz dosc duze wydatki
Pozdrawiam
Ja bym to wyjaśnił mocą średnią, mocą chwilową, tym, że alfa to alfa (cuoresportivo , nawet mało-pojemnościowe jednostki szaleją ) , moze jeden producent podaje moc na kołach a inny na silniku, różne mogą być stopnie sprężania czyli przystosowanie do paliwa o określonej liczbie oktanów, opory własne silnika itd.
poprostu różne konstrukcje
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
No tak rozumiem, wszystko zalezało od klientów i rynku, a tak w nawiasie do czego seryjnie montowane były KL-ZE ?? Szkoda że probe nie było z tymi silnikami seryjnie, a może były tylko mało wiem