OLEJ
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czy ten olej nadawał by sie do v6 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121792067
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Odpuść sobie. Po pierwsze z tego co wyczytałem to jest półsyntetyk a po drugie ma gównianą jakość (ACEA A1/B1). Szkoda silnika. Jeżeli chcesz dobry olej za rozsądne pieniądze to zalej ELF'a. Sqad przetestował już ELF Excellium 5W30 i mówi, że jest ok ja ostatnio zalałem ELF Evolution 5W30, który stoi trochę lepiej jeżeli chodzi o normy jakościowe niż Excellium (ACEA A5/B5). Muszę powiedzieć, że jak do tej pory jest to najlepszy olej jaki miałem a przerabiałem i Mobil'a Shell'a. Popychacze przestały klepać i silnik chodzi bardziej "kulturalnie". Ten ELF cenowo jest bardzo atrakcyjny a jakościowo przewyższa Mobile i Shelle razem wzięte. Tutaj jest niezły sklep gdzie można tanio dostać. Jak chcesz iść na maksa to możesz zalać Motul taki jak ma Voodoo, który jest tak dobry, że nie obejmuje go żadna klasyfikacja jakościowa bo jest poza skalą Niestety cena jest dość kosmiczna.
Niezależnie od tego poczytaj o jakości oleju i klasyfikacji, żebyś wiedział na co zwracać uwagę i nie kupuj wynalazku typu Ford Formula E bo to jest syf opakowany w ładny pojemnik opisany pięknym marketingowym bełkotem.
EDIT: jeszcze jedno: żaden dobry syntetyk nie kosztuje 90 PLN za 5 litrów
Niezależnie od tego poczytaj o jakości oleju i klasyfikacji, żebyś wiedział na co zwracać uwagę i nie kupuj wynalazku typu Ford Formula E bo to jest syf opakowany w ładny pojemnik opisany pięknym marketingowym bełkotem.
EDIT: jeszcze jedno: żaden dobry syntetyk nie kosztuje 90 PLN za 5 litrów
Ostatnio zmieniony 2006-08-30 11:11 przez darel, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Audi A6 C7 3.0 TDI
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
... do tego co napisali przedmówcy dodam , byś wystrzegał się lania gęstszych olejów np. 5W40 ; nawet dobrych marek ! Po zamianie 5W30 na 5W40 (Shell) zawory zaczęły mi klepać .
"Fałka" to fajny motorek lecz niestety zmanierowany i czuły (jak przedwojenna szlachcianka ).
Syntetyk ! (z górnej półki) Żadnych kompromisów !
"Fałka" to fajny motorek lecz niestety zmanierowany i czuły (jak przedwojenna szlachcianka ).
Syntetyk ! (z górnej półki) Żadnych kompromisów !
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
luki55 pisze:czy ten olej nadawał by sie do v6 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121792067
darel pisze:Odpuść sobie.
A zatem Niemcy lali do naszych samochodów za nowości oleje Forda, ale teraz, gdy auta są już stare zalecanym na forum olejem jest Motul tudzież Mazda. Tymczasem przebiegi wskazują już raczej na przejście na 10W40... Czy ktoś tu nie wychodzi przed orkiestrę?RX pisze:Olejem 5w30 Formula S (nie E) Forda mój silnik zalany był od nowości.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
To podpowiedzcie mi co mam teraz zalać. Wczoraj wymieniłem olej na Liqui Molly 5W30 z jakimiś tam specyfikacjami forda, niby zalecany do tego silnika. I dziś muszę go zlać z powrotem. Dopóki silnik jest zimny to wszystko jest ok. Ale jak się rozgrzeje to za samochodem wytwarzam chmurę frytkowego dymu. Na starym oleju tego problemu nie było. Podejrzewam, że przelatuje mi gdzieś na turbinie. Silnik mimo tego i tak ma niesamowitego kopa. Myślałem o Maxlife 10W40.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Dlatego też nie chcąc krzywdzić Probka, ani tych jadących za mną dziś zaleję 10W40. Nie byłem pewien czy będzie ok. Ale z tego co już zdążyłem poczytać powinno być dobrze.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- kosmita
- Posty: 282
- Rejestracja: 2006-02-03 15:38
- Galeria: viewtopic.php?t=8651
- Lokalizacja: Lubin
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 2006-08-22 16:44
- Galeria: viewtopic.php?t=9300
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Krzycho pisze:byłem w sklepie z olejami. Na głośno pracujące popychacze polecili mi jakis specyfik o nazwie Liquid coś tam, specjalnie do sliników z hydraulicznymi popychaczami zaworów.
Co sądzicie o takich specyfikach? Używał ktoś tego?
taaa. pewnie...tylku kup to juz nawet bez wlewania bedzie lepiej .
niechce zebys mial zly chumor, ale jesli chcesz miec spokuj z popychaczami to zadne plyny magiczne( stosowalem takie cos), tylko rozebrac i wyczyscic!
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam
Zalałem olejkiem : Mobil Super FE Special 5W-30
opis jaki do niego znalazłem :
http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... al5w30.htm
kosztował 80zł/4l , sprzedawca powiedział że jest to słabo wytężony olej syntetyczny sprzedawany jako półsyntetyk (tylko przez nieliczne firmy).
Silnik delikatnie przymilkł, a ciśnienie nieznacznie waha się reagując na gwałtowne depnięcia w gaz... oczywiście wymieniłem też filtr oleju na polski z Sędziszowa (był dostępny od ręki i kosztował 4x mniej niż oryginał)
Polecam : tani , markowy i spełnia specyfikacje Fordowskie
Pozdrawiam
Zalałem olejkiem : Mobil Super FE Special 5W-30
opis jaki do niego znalazłem :
http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... al5w30.htm
kosztował 80zł/4l , sprzedawca powiedział że jest to słabo wytężony olej syntetyczny sprzedawany jako półsyntetyk (tylko przez nieliczne firmy).
Silnik delikatnie przymilkł, a ciśnienie nieznacznie waha się reagując na gwałtowne depnięcia w gaz... oczywiście wymieniłem też filtr oleju na polski z Sędziszowa (był dostępny od ręki i kosztował 4x mniej niż oryginał)
Polecam : tani , markowy i spełnia specyfikacje Fordowskie
Pozdrawiam
szczęśliwy (bo nowy) posiadacz ProbeII 94r/2.0
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
Z Sędziszowa? hmmm a mozesz podac nazwe tego filtru?Graffi pisze:Witam
Zalałem olejkiem : Mobil Super FE Special 5W-30
opis jaki do niego znalazłem :
http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... al5w30.htm
kosztował 80zł/4l , sprzedawca powiedział że jest to słabo wytężony olej syntetyczny sprzedawany jako półsyntetyk (tylko przez nieliczne firmy).
Silnik delikatnie przymilkł, a ciśnienie nieznacznie waha się reagując na gwałtowne depnięcia w gaz... oczywiście wymieniłem też filtr oleju na polski z Sędziszowa (był dostępny od ręki i kosztował 4x mniej niż oryginał)
Polecam : tani , markowy i spełnia specyfikacje Fordowskie
Pozdrawiam
pozdro
Rafał 2.0 16V
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade