OLEJ

Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Dziwny, dziwny. Potrafi zadymić jak odpalasz np po nocy?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie ważne jaki przebieg, lej syntetyk.
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Dswieże nieco temat. Ile ustawa przwiduje ze probek 2.0 16v spali oleju na 10 000 km czyli od wymiany do wymiany

lub ile oleju na 10 000km to norma??

Z góry dzieki za odpowiedz! POZDRO
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jak zejdzie z maks do minimum to jest norma. Ciut więcej też nie zaszkodzi, ale 2.0 nie powinno więcej jak literek pociągać.
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

tofil pisze:Dziwny, dziwny. Potrafi zadymić jak odpalasz np po nocy?
raczej nie dymi po staniu w nocy i raczej oleju też w dużych ilościach nie bierze bo zrobiłem 1500 km i na miarce nic nie ubyło
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

czy ten olej nadawał by sie do v6 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121792067
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Odpuść sobie. Po pierwsze z tego co wyczytałem to jest półsyntetyk a po drugie ma gównianą jakość (ACEA A1/B1). Szkoda silnika. Jeżeli chcesz dobry olej za rozsądne pieniądze to zalej ELF'a. Sqad przetestował już ELF Excellium 5W30 i mówi, że jest ok ja ostatnio zalałem ELF Evolution 5W30, który stoi trochę lepiej jeżeli chodzi o normy jakościowe niż Excellium (ACEA A5/B5). Muszę powiedzieć, że jak do tej pory jest to najlepszy olej jaki miałem a przerabiałem i Mobil'a Shell'a. Popychacze przestały klepać i silnik chodzi bardziej "kulturalnie". Ten ELF cenowo jest bardzo atrakcyjny a jakościowo przewyższa Mobile i Shelle razem wzięte. Tutaj jest niezły sklep gdzie można tanio dostać. Jak chcesz iść na maksa to możesz zalać Motul taki jak ma Voodoo, który jest tak dobry, że nie obejmuje go żadna klasyfikacja jakościowa bo jest poza skalą :wink: Niestety cena jest dość kosmiczna.
Niezależnie od tego poczytaj o jakości oleju i klasyfikacji, żebyś wiedział na co zwracać uwagę i nie kupuj wynalazku typu Ford Formula E bo to jest syf opakowany w ładny pojemnik opisany pięknym marketingowym bełkotem.

EDIT: jeszcze jedno: żaden dobry syntetyk nie kosztuje 90 PLN za 5 litrów :twisted:
Ostatnio zmieniony 2006-08-30 11:11 przez darel, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

... do tego co napisali przedmówcy dodam , byś wystrzegał się lania gęstszych olejów np. 5W40 ; nawet dobrych marek ! Po zamianie 5W30 na 5W40 (Shell) zawory zaczęły mi klepać .
"Fałka" to fajny motorek lecz niestety zmanierowany i czuły (jak przedwojenna szlachcianka ). :wink:
Syntetyk ! (z górnej półki) :arrow: Żadnych kompromisów !
Obrazek
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

Koledzy a w warszawie gdzie można kupić filtr oleju do 2.0 16v?Szukam i nikt nigdzie nic nie wie.Oraz jaki olej wlać przebieg 165 tys.Czekam i czekam .....
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Olejem 5w30 Formula S (nie E) Forda mój silnik zalany był od nowości. Mam w książeczce wklepane, więc pewnie takie były do nich lane w Europie?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

MJ#23 pisze:Koledzy a w warszawie gdzie można kupić filtr oleju do 2.0 16v?Szukam i nikt nigdzie nic nie wie.Oraz jaki olej wlać przebieg 165 tys.Czekam i czekam .....
Prawie wszędzie.

Shell Auto
JC
Aso mazdy
Fota
Hipol
Bhmd

ceny wszędzie ok 17-25zł
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

luki55 pisze:czy ten olej nadawał by sie do v6 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121792067
darel pisze:Odpuść sobie.
RX pisze:Olejem 5w30 Formula S (nie E) Forda mój silnik zalany był od nowości.
A zatem Niemcy lali do naszych samochodów za nowości oleje Forda, ale teraz, gdy auta są już stare zalecanym na forum olejem jest Motul tudzież Mazda. Tymczasem przebiegi wskazują już raczej na przejście na 10W40... Czy ktoś tu nie wychodzi przed orkiestrę? 8) :?: :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

To podpowiedzcie mi co mam teraz zalać. Wczoraj wymieniłem olej na Liqui Molly 5W30 z jakimiś tam specyfikacjami forda, niby zalecany do tego silnika. I dziś muszę go zlać z powrotem. Dopóki silnik jest zimny to wszystko jest ok. Ale jak się rozgrzeje to za samochodem wytwarzam chmurę frytkowego dymu. Na starym oleju tego problemu nie było. Podejrzewam, że przelatuje mi gdzieś na turbinie. Silnik mimo tego i tak ma niesamowitego kopa. Myślałem o Maxlife 10W40.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

W serwisie mazdy do silnika F2 i FE3 polecają 10W40 bo fabrycznie taki był lany więc lejąc rzadszy robimy tylko krzywdę silnikowi. Ja po generalce mam taki zalany bo sie właśnie o tym dowiedziałem że rzadszego nie polecają.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Dlatego też nie chcąc krzywdzić Probka, ani tych jadących za mną dziś zaleję 10W40. Nie byłem pewien czy będzie ok. Ale z tego co już zdążyłem poczytać powinno być dobrze.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

A ja mam zalanego Shella 0W30 i mysle nad wymiana, ale na Lotosa 5W40 chyba niema miedzy nimi az tak duzej roznicy??? Chodz cenowo jest roznica dosc spora.
Black Shadow GT 92r
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Kurde a mi mechanior wlal mobila 0W40 a gadalem mu ze ma mi wlac 5W30 i co teraz nie spirniczy mi sie silnik przez to?Bo kurde obije mu morde dalem ponad 200 zeta za olej i niemam zamiaru go spuszczac..
Ford probe 2.5V6 94r.
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DEMHELL »

Witam

W tematyce oleje - Midland 5w40 - ktoś testował w FP 2.5 ?

Pozdrawiam

FP 2.5 Kraków
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

byłem w sklepie z olejami. Na głośno pracujące popychacze polecili mi jakis specyfik o nazwie Liquid coś tam, specjalnie do sliników z hydraulicznymi popychaczami zaworów.
Co sądzicie o takich specyfikach? Używał ktoś tego?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Krzycho pisze:byłem w sklepie z olejami. Na głośno pracujące popychacze polecili mi jakis specyfik o nazwie Liquid coś tam, specjalnie do sliników z hydraulicznymi popychaczami zaworów.
Co sądzicie o takich specyfikach? Używał ktoś tego?

taaa. pewnie...tylku kup to juz nawet bez wlewania bedzie lepiej :D 8) :twisted: .

niechce zebys mial zly chumor, ale jesli chcesz miec spokuj z popychaczami to zadne plyny magiczne( stosowalem takie cos), tylko rozebrac i wyczyscic! 8)
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam!

To prawda niestety. Takie półśrodki nie istnieją. Popychacze niech klepią, taka "uroda" tych silników.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Graffi
Posty: 8
Rejestracja: 2006-10-22 18:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Graffi »

Witam
Zalałem olejkiem : Mobil Super FE Special 5W-30
opis jaki do niego znalazłem :

http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... al5w30.htm

kosztował 80zł/4l , sprzedawca powiedział że jest to słabo wytężony olej syntetyczny sprzedawany jako półsyntetyk (tylko przez nieliczne firmy).
Silnik delikatnie przymilkł, a ciśnienie nieznacznie waha się reagując na gwałtowne depnięcia w gaz... oczywiście wymieniłem też filtr oleju na polski z Sędziszowa (był dostępny od ręki i kosztował 4x mniej niż oryginał)

Polecam : tani , markowy i spełnia specyfikacje Fordowskie

Pozdrawiam
szczęśliwy (bo nowy) posiadacz ProbeII 94r/2.0
-życia w tym silniku nie ma, ale buda jest śliczna !
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Graffi pisze:Witam
Zalałem olejkiem : Mobil Super FE Special 5W-30
opis jaki do niego znalazłem :

http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... al5w30.htm

kosztował 80zł/4l , sprzedawca powiedział że jest to słabo wytężony olej syntetyczny sprzedawany jako półsyntetyk (tylko przez nieliczne firmy).
Silnik delikatnie przymilkł, a ciśnienie nieznacznie waha się reagując na gwałtowne depnięcia w gaz... oczywiście wymieniłem też filtr oleju na polski z Sędziszowa (był dostępny od ręki i kosztował 4x mniej niż oryginał)

Polecam : tani , markowy i spełnia specyfikacje Fordowskie

Pozdrawiam
Z Sędziszowa? :) :) :) hmmm a mozesz podac nazwe tego filtru?
pozdro
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”