Check engine + pare innych problemow

Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Check engine + pare innych problemow

Post autor: Krzycho »

Cześć!
od 3 dni mam Probka 2.5 V6 1993r. GT,
i już mam parę problemów :( :
1) dziś parę minut po szybszej jeździe (do 185 km/h), jak już spokojnie wracałem do domu zaświeciła się lampka check engine i po ok 30 sekundach zgasła.
2) przy ok. 3000 obrotów zaczyna dochodzić do kabiny niepokojący gwizd (jest bardzo cichy ale słyszalny)
3) samochód po dłuższym postoju - ponad ok 15min - odpala źle, czyli musze kręcić ok 3 sekundy (jeżeli zgaszę i odpalę po chwili to nie ma problemu)
4) czasem jak przekręcę kluczyk to nie ma żadnej reakcji samochodu (nie kręci rozrusznik) ale za drugim razem od razu odpala
W związku z tym czy zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika z Łodzi lub okolic? A może któryś klubowicz chciałby obejrzeć na własne oczy mojego Probka?
i przy okazji może jakiś mały zlot w Łodzi? :)
moje gg: 2018899
pozdrawiam
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Przeszukaj troche forum.
ad. 1 - poczytaj o EGR

ad. 2 - ....

ad. 3 - moze to cie naprowadzi.

ad. 4 - jesli do konca nie wcisniesz pedalu sprzegla to rozrusznik nie zakreci... ot, takie amerykansie zabezpieczenie przed np. dziecmi.

Jesli jeszcze tego nie czytales, to proponuje nadrobic.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

oczywiście że przed napisaniem postów szukałem, ale niestety nie znalazłem nic co pasuje do mojej sytuacji :(
błędy diagnostyczne to:
17 - Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) - voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda - napięcie nie zmienia się
23 - Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) - voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie poniżej 0.55V
24 - Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) - voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda - napięcie nie zmienia się
41 - Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #1
Zawór sterujący przepływem powietrza #1
67 - Low Cooling Fan (LFAN) Relay
Przekaźnik niskich obrotów wentylatora chłodnicy

ale bardziej mnie martwi ze cos zaczęło stukać w silniku :/
czyli chyba czeka mnie remont :( ??!!
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

To że coś Ci stuka w silniku to bardzo nie precyzyjne pojęcie. Wez stetoskop i przyłóż słuchawkę do głowicy przedniej, tylnej, do bloku, może miski olejowej. Jak nie masz stetoskopu może być zwykły kijek :wink: . Skąd dochodzi dzwięk? Z okolicy wałków rozrządu? Jakiego typu jest to dzwięk?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

stukot wydaje się że dochodzi ze "środka" silnika czy pomiędzy V, z góry, i wydaje mi się że z prawego rzędu garów, czyli tej strony od kierowcy...
dla przy normalnej jedzie jest niesłyszalny (głośniej szumi powietrze, koła, silnik) a słychać go jak się stoi w miejscu.
odgłos podobny do bardzo cichutkiego diesla, ewentualnie do poloneza z rozregulowanymi zaworami (chyba)...
w poniedziałek pojadę do mechanika. Jak ktoś jeszcze zna jakiegoś w Łodzi to proszę o kontakt.
I dodam że mam olej 10 W 40 Castrol S. co o tym sądzicie?
pozdrawiam i dziękuje za pomoc :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ja bym się tym stukaniem nie przejmował. Co do kodu błędu Vrisa - niestety norma, a osiągi spadają drastycznie :|

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Zobacz jaki masz stan oleju, czy nie za mało a do tego zmień jak najszybciej na jakiś dobry 5w30 (temat wałkowany dość mocno) i jest duże prawdopodobieństwo, że diesel już się nie odezwie. Popatrz jaki kolor ma dym przy odpalaniu i jak wygląda płyn chłodzący (temat też wałkowany). Jeżeli chodzi o mechanika w Łodzi to spróbuj w ASO Mazdy. Właściciel to naprawdę niezły fachowiec tylko wcześniej dogadaj się na cenę usługi (można niezły rabat wynegocjować). Tutaj
masz namiary. Daj znać co dalej się będzie działo
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

ciężko określic stukanie w V, jset to przenośny stukot wiec moze sie wydawac ze stuka w pewnym miejscu a naprawdę bedzie całkiem w innym miejscu, tak miałem ja, stukalo u góry zprzy 1 tłoku a siadła panewka na wale przy 2 tłoku wiec stukanie jest bardzo myle, zmnień olej na pełny syntetyk i bedzie dobrze
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Z tym syntetykiem to ostrożnie. Jeśli pojawił się stukot to faktycznie możesz mieć spore zużycie oleju. Spadł poziom - pojawił się stukot. Jeśli żłopie olej to broń boże nie lej rzadkiego oleju bo będziesz go przed każdym odpaleniem auta dolewał.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

hej :)
okazało się dziś że mam niski poziom oleju: tuż powyżej minimum - więc trochę mi ubyło przez ok. 500 km (wtedy miał tuż poniżej połowy) ...
wiele czytałem na forum o olejach, mimo to zadam to pytanie, bo odpowiedzi na to konkretne nie znalazłem:
czy można przejść z 10 W 40 na 5 W40, 5 W30 czy też 5 W50 ??
co byście mi doradzili. czy ktoś zmienił w ten sposób olej? czy to nie spowoduje rozszczelnienia silnika lub też jakiegoś z nim problemu?
i czy jest szansa żeby od tego przestał stukać?
myślę też o oczyszczeniu silnika jakimś specyfikiem, i dopiero później zmienić olej...
dzięki za pomoc :)
pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

RX pisze:Witam,

Z tym syntetykiem to ostrożnie. Jeśli pojawił się stukot to faktycznie możesz mieć spore zużycie oleju. Spadł poziom - pojawił się stukot. Jeśli żłopie olej to broń boże nie lej rzadkiego oleju bo będziesz go przed każdym odpaleniem auta dolewał.

Pzdr.
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co RX napisał :!: :!:
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Krzycho pisze:wiele czytałem na forum o olejach, mimo to zadam to pytanie, bo odpowiedzi na to konkretne nie znalazłem:
czy można przejść z 10 W 40 na 5 W40, 5 W30 czy też 5 W50 ??
Jeśli miałeś przez dłuższy czas 10W40 to lepiej nie lej już syntetycznych.
Krzycho pisze:czy to nie spowoduje rozszczelnienia silnika lub też jakiegoś z nim problemu?
Może spowodować. :!:
Krzycho pisze:i czy jest szansa żeby od tego przestał stukać?
Jest, ale zadaj sobie pytanie czy wolisz stukanie czy jeszcze większe zużycie oleju. :roll:
Obrazek
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

no właśnie czytałem RX i raczej zastosuję się do jego rad, choć wiele osób poleca zmianę właśnie na 5 W 30,40 lub 60... i w tym temacie zdania są bardzo podzielone...
ale zmienię markę na inną, z tego co czytałem nikt tu nie poleca Castrola.
Może Elf lub Valvoline. Jakie jeszcze polecacie, a zwłaszcza interesuje mnie to na jakim oleju jeździcie...
Na pewno przede wszystkim zależy mi na tym żeby nie stukało...
pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Tu trochę od Goduli np.:
Oleje klasy 0W40 stosowane są głownie z powodów ekonomicznych (mniejsze zużycie paliwa, łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach) z kolei oleje klasy 5w50 mają lepsze parametry smarne w wyższych temperaturach co jest istotne dla silników silnie obciążonych. Przy normalnej eksploatacji samochodu polecałbym olej 0W40
Miałem 5w50 i miałbym nadał gdybym nie musiał go dolewać co 100 metrów hehe ;) Co do tego "jaki olej lać" to już na prawdę trzeba by zapytać silnik, bo co osoba to ma inne zdanie ;)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

jaki olej to ciezko ale pamiętaj ze vałki lubia do max oleju nawet lekko ponad max, pamiętaj o tym
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

co Ty Gonciu chrzanisz? jak naładujesz oleju ponad stan to ciśnienie wywali uszczelki a chyba tego by nikt nie chciał? ja trzymam ciut więcej niż pół - takie niecałe 3/4 nawet. im więcej zalejesz tym więcej zeżre albo wypluje bokiem

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

pimpo pisze:co Ty Gonciu chrzanisz? jak naładujesz oleju ponad stan to ciśnienie wywali uszczelki a chyba tego by nikt nie chciał? ja trzymam ciut więcej niż pół - takie niecałe 3/4 nawet. im więcej zalejesz tym więcej zeżre albo wypluje bokiem

pozdro
Takie ryzyko zawsze istnieje . Nie mniej jednak , kiedyś mi się "przelało" ... i uszczelki wytrzymały ! .
Być może wiele zależy od stopnia zużycia silnika :idea: :?: :wink:
Obrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

kiedys juz było pisane na forum albo na probe.net , ze kiedy stuka przy popychaczach to wlac do max oleju, i niektórym to pomogło, wiec wywnioskowali niektórzy zeby jezdzić na max oleju,
sam tak leje do samego max>na miarce i nic sie nie dzieje, nic nie cieknie, wole nie ryzykowac sredniego/niskiego stanu oleju bo juz tak jedną vałke zajezdziłem, wiec lepij dolac wiecej oleju niz miec go sredni stan lub mniej,
a jak ktos ma problemy z uszczaelkami to nie je sobie wymieni :D

jak wlałem do maxa to cisnienie sie nie zmieniło i wlazło spokojnie 5L
Ostatnio zmieniony 2006-08-27 15:28 przez totmes (gonciu), łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Ja na Twoim miejscu załałbym Valvoline maxlif'a 10w40 - wcześniej jeździłem na mobilu i ten się lepiej spisuje - jak nie masz dostępu do valvoline to daj znać to coś poradzimy :wink: gg 5530968

Pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

gonciu1 pisze:jak wlałem do maxa to cisnienie sie nie zmieniło i wlazło spokojnie 5L
:shock:
no to ładnie! ponad litr za dużo! ja się nie odważę :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

chciałeś powiedzieć chyba nie cały litr za dużo. :) Od takiego poziomu jakiś zimering na pewno poleci i nawet nie będzie widać gdzie :)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

nie, powiedziałem co chciałem hehehe przecież do V6 wchodzi 3,8l oleju

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

Krzycho pisze:Cześć wszystkim.
Jestem posiadaczem Proba II generacji, 2.5 V6 GT
Jestem z Zachodnich okolic Łodzi :)
Auto mam od 2 dni i jak na razie jest super :)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

widocznie skończyło się "na razie" ;)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

lejac 3,8 bedzie za malo....

jest jeszcze filr oleju ktory tez musi sie napelnic - ten probkowy ma 0,2 l pojemnosci (ok)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”