AUTOMATY i takie tam
AUTOMATY i takie tam
Po wielu walkach oddalem do naprawy swoja ASB i dzis odebralem. Jestem wprawdzie zapalencem i mam warsztat, ale braklo czasu na nauke i eksperymenty. Ale nie tego sie tyczy moj post.
Padla mi ASB wiec chcialem kupic druga i trafila mi sie okazja. Goscia trafili w tyl i sprzedawal na czesci. Zabralem ASB razem z silnikiem. Okazalo sie, ze sa roznice w skrzyniach i musialem ja przekladac do swojej starej obudowy. Okazalo sie, ze kupiona skrzynia nie jest od Probe, a od Xedosa 9 (po nr skrzyni), czyli skladak. Po rozebraniu ASB wyszlo, ze Xedos ma lepszy(wiekszy) dyfer i prafe innych spraw. Po analizie za i przeciw doszlismy razem z kierownikiem serwisu Samko do wniosku, powinno byc lepiej na czesciach Xedosa. Efektem tych kombinacji jest moj dzisiejszy szok - nie spodziewalem sie tak wielkiej roznicy. W porownaniu do 2 poprzednich ASB w moim Probe - kosmos. Testowalem na odcinku 70km. Ciekaw jestem czy manual by dal rade walnac takie numery. Moja lepsza polowa, ktora jechala za mna, powiedziala krotko - odlecial. Ja to samo czulem.
Wniosek dla mnie jest jeden. Musze porownac swoj automat z innymi probe.
P.S. swoja droga. Serwis chcal koniecznie wiedziec, dlaczego tak cicho pracuje moj silnik. Powiedzialem, ze to Top Secret
C.D.N.
Padla mi ASB wiec chcialem kupic druga i trafila mi sie okazja. Goscia trafili w tyl i sprzedawal na czesci. Zabralem ASB razem z silnikiem. Okazalo sie, ze sa roznice w skrzyniach i musialem ja przekladac do swojej starej obudowy. Okazalo sie, ze kupiona skrzynia nie jest od Probe, a od Xedosa 9 (po nr skrzyni), czyli skladak. Po rozebraniu ASB wyszlo, ze Xedos ma lepszy(wiekszy) dyfer i prafe innych spraw. Po analizie za i przeciw doszlismy razem z kierownikiem serwisu Samko do wniosku, powinno byc lepiej na czesciach Xedosa. Efektem tych kombinacji jest moj dzisiejszy szok - nie spodziewalem sie tak wielkiej roznicy. W porownaniu do 2 poprzednich ASB w moim Probe - kosmos. Testowalem na odcinku 70km. Ciekaw jestem czy manual by dal rade walnac takie numery. Moja lepsza polowa, ktora jechala za mna, powiedziala krotko - odlecial. Ja to samo czulem.
Wniosek dla mnie jest jeden. Musze porownac swoj automat z innymi probe.
P.S. swoja droga. Serwis chcal koniecznie wiedziec, dlaczego tak cicho pracuje moj silnik. Powiedzialem, ze to Top Secret
C.D.N.
Mysle Artek, ze jesli czas pozwoli to bardzo chetnie, a mysle, ze nawet koniecznie. Opisz swoje auto, jesli przechodzilo jakies modyfikacje, niekoniecznie skrzyni.
C.D.
Po nastepnych kilkuset 200km mialem zauwazylem, ze wiecej pali. Dzis doszedlem przy wymianie tlumika, ze mialem po prostu wyciek z baku przy kurku spustowym. Ogolnie skrzynia po zmianach zachowuje sie calkiem inaczej - bardziej sportowo, tak bym to okreslil. Szybciej zmienia biegi n.p. po gwaltownym hamowaniu, moge depnac, a ten bez wachania "odlatuje". Probowalem sie tez z gosciem, ktory ma Calibre 2.5 manual. Mial ciut lepszy start, ale przy 70-80km/h doszedlem go, no i objechalem - zdziwienie calkowite. Wczesniej podczas takiej proby wypadlem tak sobie. Mysle, ze jest to efekt wymiany elektrozaworow w sterowniku skrzyni oraz zmiany dyferencjalu - wniosek z rozmow z mechanikiem z Samko ASB o/Rostki. To drugie wraz ze zmienionym przelozeniem z walka napedowego skrzyni chyba odnioslo zamierzony przeze mnie skutek - lepsze przyspieszenie bez rezygnacji z automatu, ktorego jestem wielkim fanem. Calosc modyfikacji opierala sie na dosc prostym zalozeniu. Sprawdzajac auta z tym modelem skrzyni i silnikiem wyszlo, ze najlepsze osiagi w stosunku do wagi ma Xedos 9. Z takiego tez auta pochodza wymienione czesci. Dochodzi tez kwestia aerodynamiki Proba II.
Ogolnie na dzien dzisiejszy jestem bardzo zadowolony ze zmian, ktore poczynile, czyli wymiana silnika i modyfikacja skrzyni. Przystepuje do kolejnych. Dzisiaj wymienilem tlumik na sportowy, no i sa pierwsze bole. Jego dzwiek pomiedzy 2000-3000obr. jest prawie nie do wytrzymania. Mimo wszystko przetrwam to jakis czas do zmiany kolektorow wydechowych oraz calego wlotu powietrza. O ile wlot mam juz prawie gotowy do montazu (woty i odprowadzenie powietrza na masce), to niestety kupienie kolektorow wydechowych Bosal'a jest co najmniej trudne.
Przygotowuje strone o swoim Probe, wiec niedlugo kazdy bedzie mogl zobaczyc co i jak zrobilem. Czekam tylko na fotki mojego auta z Auto Swiata - pozniej pojdzie z gorki.[/img]
C.D.
Po nastepnych kilkuset 200km mialem zauwazylem, ze wiecej pali. Dzis doszedlem przy wymianie tlumika, ze mialem po prostu wyciek z baku przy kurku spustowym. Ogolnie skrzynia po zmianach zachowuje sie calkiem inaczej - bardziej sportowo, tak bym to okreslil. Szybciej zmienia biegi n.p. po gwaltownym hamowaniu, moge depnac, a ten bez wachania "odlatuje". Probowalem sie tez z gosciem, ktory ma Calibre 2.5 manual. Mial ciut lepszy start, ale przy 70-80km/h doszedlem go, no i objechalem - zdziwienie calkowite. Wczesniej podczas takiej proby wypadlem tak sobie. Mysle, ze jest to efekt wymiany elektrozaworow w sterowniku skrzyni oraz zmiany dyferencjalu - wniosek z rozmow z mechanikiem z Samko ASB o/Rostki. To drugie wraz ze zmienionym przelozeniem z walka napedowego skrzyni chyba odnioslo zamierzony przeze mnie skutek - lepsze przyspieszenie bez rezygnacji z automatu, ktorego jestem wielkim fanem. Calosc modyfikacji opierala sie na dosc prostym zalozeniu. Sprawdzajac auta z tym modelem skrzyni i silnikiem wyszlo, ze najlepsze osiagi w stosunku do wagi ma Xedos 9. Z takiego tez auta pochodza wymienione czesci. Dochodzi tez kwestia aerodynamiki Proba II.
Ogolnie na dzien dzisiejszy jestem bardzo zadowolony ze zmian, ktore poczynile, czyli wymiana silnika i modyfikacja skrzyni. Przystepuje do kolejnych. Dzisiaj wymienilem tlumik na sportowy, no i sa pierwsze bole. Jego dzwiek pomiedzy 2000-3000obr. jest prawie nie do wytrzymania. Mimo wszystko przetrwam to jakis czas do zmiany kolektorow wydechowych oraz calego wlotu powietrza. O ile wlot mam juz prawie gotowy do montazu (woty i odprowadzenie powietrza na masce), to niestety kupienie kolektorow wydechowych Bosal'a jest co najmniej trudne.
Przygotowuje strone o swoim Probe, wiec niedlugo kazdy bedzie mogl zobaczyc co i jak zrobilem. Czekam tylko na fotki mojego auta z Auto Swiata - pozniej pojdzie z gorki.[/img]
Moje auto to typowa amerykańska wersja GT bez żadnych przeróbek.greyg pisze:Mysle Artek, ze jesli czas pozwoli to bardzo chetnie, a mysle, ze nawet koniecznie. Opisz swoje auto, jesli przechodzilo jakies modyfikacje, niekoniecznie skrzyni.
Jakoś zawsze szkoda mi było kasy na modyfikacje.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
Gdzie są umieszczone elektrozawory? Jaki jest do nich dostep? Moj automat jast troche mulowaty i juz chcialem go zmieniac na manuala, ale po tym poscie mam jakies nadzieje ze go ozywie.greyg pisze: Mysle, ze jest to efekt wymiany elektrozaworow w sterowniku skrzyni oraz zmiany dyferencjalu - wniosek z rozmow z mechanikiem z Samko ASB o/Rostki.
Dotyczy to wszystkich skrzyn automatycznych z Probe.
Jesli chodzi o elektrozawory, to bardziej chodzilo mi o to, iz sa w pelni sprawne i maja wyszyczone kanaly (chodza bez najmniejszych oporow). Znajduja sie one w sterowniku ASB, umieszczonym z przodu srzyni (za miska olejowa). Jest to bardzo czuly element skrzyni, wiec zalecam ostroznosc. Uszczelki sa zazwyczaj bardzo kruche i latwe do uszkodzenia, a ich zestaw naprawczy to ok. 400-500zl. Wymiana elektrozaworow tez nie jest prosta, wiec radze dokladnie przemyslec rozebranie steronika. Jego naprawa jest dosc kosztowna.
Jesli chodzi o elektrozawory, to bardziej chodzilo mi o to, iz sa w pelni sprawne i maja wyszyczone kanaly (chodza bez najmniejszych oporow). Znajduja sie one w sterowniku ASB, umieszczonym z przodu srzyni (za miska olejowa). Jest to bardzo czuly element skrzyni, wiec zalecam ostroznosc. Uszczelki sa zazwyczaj bardzo kruche i latwe do uszkodzenia, a ich zestaw naprawczy to ok. 400-500zl. Wymiana elektrozaworow tez nie jest prosta, wiec radze dokladnie przemyslec rozebranie steronika. Jego naprawa jest dosc kosztowna.
U mnie mam sytuacje, ze np. jadac na jedynce i po przezuceniu na 2 bieg wskakuje po ok 1 sekundzie. Chcialbym sprobowac z tymi zaworami, moze cos sie poprawi. Czy trzeba wyciagac skrzynie, czy mozna wyjac sterownik bez wyciagania? I czy np. pasuje caly sterownik od Xedosa? Bo mech roznicowy raczej nie ma tu nic wspolnego?
Opoznienie o 1s, o ktorym piszesz, niekoniecznie musi byc wynikiem uszkodzenia, ale warto to sprawdzic w dobrym warsztacie. Naprawianie samemu wymaga dokladnosci pomiaru cisnien, a ja n.p. padlem tutaj, bo nie mialem po prostu czym.
Jesli chodzi o ASB w mazdach, to bylo kilka zmian na przestrzeni lat. Sterowniki (mialem 4szt.) wygladaly tak samo, ale moge sie mylic - tylko na 2 jezdzilem.
Jesli chodzi o ASB w mazdach, to bylo kilka zmian na przestrzeni lat. Sterowniki (mialem 4szt.) wygladaly tak samo, ale moge sie mylic - tylko na 2 jezdzilem.
Mam do Ciebie pytanko Greyg, bo widze ze jestes fachowiec w automatach. Znajomy (a dokladnie Kollka brat) ma taki oto problem z automatem. Autko to mercedes SEL 600 V12. Zaczal sie ostatnio bawic automatem i jezdzil na biegach 1 i 2, a dokladnie rzecz biorac na tych co zmieniaja tylko do dwojki. I teraz jak wlaczy D (czyli to zeby sie wlaczaly dalej, trojka i potem czworka) to automat dalej zmienia tylko do dwojki i dalej nie chce !!! Co to moze byc ??? Masz moze jakies sugestie ??? Bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc !!!
Sorki ze tak pozno, ale wlasnie wrocilem wlasnie z warsztatu siostry - uruchamialismy wlasnie 3 automaty
Z tego co opisales, wyglada na to, ze przegial troche z jazda i przepalil tarczki. Jazda na zblokowanych biegach wskazana jest tylko po miescie czyli nie wiecej niz 60-70km/h, a i to za duzo. jesli olej z filtrem byl zmieniany dosc dawno (15 tys. km), jest juz prawdopodobnie przepalony - specyficzny smrod i ciemny kolor (normalnie zazwyczaj czerwony). Na pewno niech juz nie jezdzi, jesli nie chce miec giga kosztow. Powinna mu tez w tej sytuacji zapalic sie kontrolka awarii srzyni, co jednoczesnie wyklucza mozliwosc wrzucenia wyzszych biegow. Jesli mozesz, podaj rocznik auta, to znajde model skrzyni i sprawdze dokladnie ewentualne mozliwosci sprawdzenia uszkodzenia - czasami da sie to ustalic samemu, ale bez 100% pewnosci. Jesli bedzie go musial holowac, musi miec pozycje N(eutral) i wlaczony silnik.
Wiecej moge napisac, jak podasz rocznik. Mam pelny katalog automatow mercedesa i dostep do czesci.
Z tego co opisales, wyglada na to, ze przegial troche z jazda i przepalil tarczki. Jazda na zblokowanych biegach wskazana jest tylko po miescie czyli nie wiecej niz 60-70km/h, a i to za duzo. jesli olej z filtrem byl zmieniany dosc dawno (15 tys. km), jest juz prawdopodobnie przepalony - specyficzny smrod i ciemny kolor (normalnie zazwyczaj czerwony). Na pewno niech juz nie jezdzi, jesli nie chce miec giga kosztow. Powinna mu tez w tej sytuacji zapalic sie kontrolka awarii srzyni, co jednoczesnie wyklucza mozliwosc wrzucenia wyzszych biegow. Jesli mozesz, podaj rocznik auta, to znajde model skrzyni i sprawdze dokladnie ewentualne mozliwosci sprawdzenia uszkodzenia - czasami da sie to ustalic samemu, ale bez 100% pewnosci. Jesli bedzie go musial holowac, musi miec pozycje N(eutral) i wlaczony silnik.
Wiecej moge napisac, jak podasz rocznik. Mam pelny katalog automatow mercedesa i dostep do czesci.
Automatyczna skrzynia
Witam
Dziś przymierzałem się do białej „dwójki” r.94. 2.0 automat bordo tapicera
Do tej pory tylko okazjonalnie jeździłem automatem i na ten temat niewiele wiem dla tego mam pytanko.
Po wrzuceniu D (noga na hamulcu) auto całe drży, jak tylko puści się hamulec to owe drżenie znika .. co może być nie tak ?
Przy łagodnym dodawaniu gazu biegi przełączają się ok. ale jak się „depnie” to jest tak jakby ok. 3 sek zwłoka przy przyspieszaniu.
To normalne ???
Ile kosztują teleskopy podtrzymujące klapę bagażnika ? aha.... rozszyfruje ktoś ten VIN
1ZVLT20AXR517803
Dziś przymierzałem się do białej „dwójki” r.94. 2.0 automat bordo tapicera
Do tej pory tylko okazjonalnie jeździłem automatem i na ten temat niewiele wiem dla tego mam pytanko.
Po wrzuceniu D (noga na hamulcu) auto całe drży, jak tylko puści się hamulec to owe drżenie znika .. co może być nie tak ?
Przy łagodnym dodawaniu gazu biegi przełączają się ok. ale jak się „depnie” to jest tak jakby ok. 3 sek zwłoka przy przyspieszaniu.
To normalne ???
Ile kosztują teleskopy podtrzymujące klapę bagażnika ? aha.... rozszyfruje ktoś ten VIN
1ZVLT20AXR517803
Dragania sa wynikiem uszkodzonych poduszek silnika lub nieprawidlowa praac skrzyni - nie bede sie rozpisywal o szczegolach w srodku ASB, bo jest tego duzo. Ogolnie odradzam zakup Probe 2.0 w automacie. Skrzynia w nim montowana CD4E jest jedna z bardziej podatnych na uszkodzenia, a jej naprawa moze kosztowac ladnych pare tysiecy.