Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Komp znajduje się pod pokrętłami nawiewu i radiem w panelu środkowym :)
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Ale ze mnie |(*,) a tak z ciekawości to co to za komp jest pod kierą.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Pod kierą masz sterownik ABS (blaszana puszka), sterownik do poduszek (niebieska plastikowa puszka) i ewentualnie sterownik od tempomatu (beżowa lub szara plastikowa puszka).
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

jak tam układziki produkuja sie bo ciągle czekam..jak bedą to tu jest moj numer tel.663778695
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Założyłem dzisiaj vris box i pięknie vrisy działają. Dzięki mbmaster za ten sterownik.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

Krycha,komp jest w środkowej konsoli pod radiem
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Wiesiek pisze:Krycha,komp jest w środkowej konsoli pod radiem
Hahah ty to masz zapłon :)
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

Kurde zatrzymałem sie na poprzedniej stronie
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Mili Panstwo dzisiaj troche pogrzebalem w sieci i wyczytalem ze jednak Mapy w kompie z KL-ZE pomijaja TPS. W KL-03 czyli w normalnym silniku TPS jest uwzgledniony wiec informacja jest wazna tylko dla paru osob (RX, Pawelc,...) Sposob na pomniniecie TPS jest prosty tzn polega na podpieciu kabla od tps pod 5V ale dokladna instrukcje przerobki podam jak najszybciej bede mial pewna informacje.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

mbmaster pamiętaj, że jeszcze jeden ukłądzik zamówiłem.
pozdrawiam i czekam na dalsze prace..
GG:9377317 white GT1 90'
MarekV6
Posty: 134
Rejestracja: 2005-09-14 16:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Gryfice

V-ris

Post autor: MarekV6 »

Cześć wszystkim szczęśliwym i mniej szcęśliwym posiadaczom sterownika V-risami. Dziękuwa dla Mbmastera, sterownik oczywiście dotarł, ale dopiero samochód z malowania odebrałem i w przyszłym tygodniu zamierzam go montować. Widzę że problemy wynikają różne, ale damy radę, wszystko ma działać i żaden V-ris nie będzie mi życia zatruwał.
Dziękuję za cenne rady jakie tu można wyczytac i pozdrówka dla wszystkich.
P.S. Mbmaster, jak założę sterownik to dam znać jak jest po założeniu.
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

jak tam kompletowanie częsci??
idzie do przodu??:)
GG:9377317 white GT1 90'
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

a ja znowu mam problem sterownik działa jak najbardziej i vrisy sie otwierają ale już nieczuć tego przyspieszenia na wysokich obrotach myślałem że sie przyzwyczaiłem ale nie bo nawet zrobiłem przełącznik rozłączajączy sterownik i przyspiesza tak samo z działającymi vrisami jak i bez co to może być??????
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

hmm sprawdzales solenoidy w przepustnicach od Vrisow?
Obrazek
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

mbmaster pisze:hmm sprawdzales solenoidy w przepustnicach od Vrisow?
wybacz ale nie czaje chodzi ci o to co otwiera vrisy ?? bo jeśli chodzi o to to to działa vrisy sie otwierają przy 3250 i przy 4250 czyli sterownik działa a czemu niema tego przyspieszenia takiego jak na początku jak tylko założyłem sterownik jestem pewiem że szło do dużo lepiej niż teraz
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

luki55 pisze:
mbmaster pisze:hmm sprawdzales solenoidy w przepustnicach od Vrisow?
wybacz ale nie czaje chodzi ci o to co otwiera vrisy ?? bo jeśli chodzi o to to to działa vrisy sie otwierają przy 3250 i przy 4250 czyli sterownik działa a czemu niema tego przyspieszenia takiego jak na początku jak tylko założyłem sterownik jestem pewiem że szło do dużo lepiej niż teraz
Moze to jest powód : czerwone 2,5v6+sgi Smile ??
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

lukask pisze:
luki55 pisze:
mbmaster pisze:hmm sprawdzales solenoidy w przepustnicach od Vrisow?
wybacz ale nie czaje chodzi ci o to co otwiera vrisy ?? bo jeśli chodzi o to to to działa vrisy sie otwierają przy 3250 i przy 4250 czyli sterownik działa a czemu niema tego przyspieszenia takiego jak na początku jak tylko założyłem sterownik jestem pewiem że szło do dużo lepiej niż teraz
Moze to jest powód : czerwone 2,5v6+sgi Smile ??

co masz na myśli??????
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Musiało paść coś innego widocznie - przy okazji. Jak vrisy chodzą to powinieneś mieć równe przyspieszenie od dołu do góry.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

RX pisze:Witam,

Musiało paść coś innego widocznie - przy okazji. Jak vrisy chodzą to powinieneś mieć równe przyspieszenie od dołu do góry.

Pzdr.
no widzisz ale co mogło paśc że vrisy nie dają takiej mocy jak na początku a
oba sie otwierają myślałem otym, że to może coś innego ale co może mieć jeszcze wspónego z otwarciem vrisów może jakieś wyprzedzenie zapłonu jak silnik dostaje więcej powietrza???????? czy może co innego??[/img]
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Witam! Jak juz pisałem dla osób ktore posiadaja silnik KL-ZE i kolektor od KL-ZE uklad powinien pomijac TPS czyli mili panstwo znajdujemy sobie stale 12V i kabel tacho pod ten kabelek podpinamy. Nie potrzeba nam zadnych opornikow itd. Kolejna sprawa chyba dla Ada-y bo pisal do mnie ze chce przestroic uklad a wiec tak.

Podaje metode lopatologiczna na tzw ucho "oko"

Najpierw przelacz ten TPS pod 12V
1.otworz obudowe od ukladu
2.mamy potencjometry w kolorze niebieskim i to sa nasze potencjometry
3. na odpalonym silniku na biegu jalowym zaczynamy zabawe ktora jest bardzo latwa. rpm+ jest zgodnie ze wskazowkami zegara czyli dodajemy w prawo.
4.Patrzymy na obrotomierz j najpierw wkrecamy silnik na obroty 6250 docelowo ma byc 6800 wiec podkrecamy delikatnie potencjometr podpisany jako "close" przy 6800 2 czerwone diody maja gasnac.
5. To samo robimy z potencjometrem Vris 1 i Vris 2 z tym ze zaczynamy od vris 2.
6. Z 4250 przestawiemy na 4800.
7. Vris 1 przestawiamy z 3250 na 4000rpm z tym ze didoy maja sie zaplac na 4000 "vris 1" i "vris 2" 4800rpm.

Nie ruszmy żołtego potencjometru "calibration" bo rozstroimy uklad.

Prosze nie dlubac za duzo przy potencjometrach zeby ich nie uszkodzic poniewaz maja one ograniczona zywotnosc.

Gdyby ktos z was chcial sie pobawic to mozecie sobie przeregulowac na tej samej zasadzie ale nie ma to chyba sensu.

Pozdrawiam


AHA luki pisal do mnie i jednak ten spadek mocy to przez to ze jakis przewod od podcisnienia mu sei urwal wiec juz zagadka rozwiazana
Obrazek
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Mbmaster, dzięki wielkie. Narazie czekam na wał od szlifu, jak tylko złożę wszystko do kupy to zaczynam walkę z Vrisami

Ps. Mbmaster właśnie patrzę na twój opis i najpierw piszesz aby kabel tacho podłączyć pod 12V a później piszesz , ze TPS więc który?? Rozumiem że chodzi o podłączenie kabla TPS pod 12V???
A kabel tacho podłączyć np. pod aparat zapłonowy lub pod CKP1 do halotronu?? dobrze rozumiem??
Ostatnio zmieniony 2006-12-28 19:30 przez Ada, łącznie zmieniany 2 razy.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm ja nie za bardzo łapię, jaka będzie różnica jak pominę TPS? Voodoo coś mówił, że vrisy będą się otwierać powoli, przy powolnym podnoszeniu obrotów?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

RX Wszystko bedzie dzialac jak nalezy.
Przepnij sobie kabelek od tacho do tego co jest na 12V. To oszukasz uklad ze TPS jest na stale otwartu i Vrisy beda dzialac nawet przy gazie wcisnietym do polowy jak to w silnikach KL-ZE nastepuje czyli nie musisz wbijac gazu do dechy zeby uklad dzialal. przykladowo bedziesz jecha na 3 z obrotami 4200 to juz bedzie vris 1 otwarty pomimo tego ze nie bedziesz palowal auta. Ta maja silniki KF, K8 i KL-ZE
Obrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

mbmaster pisze:Witam! Jak juz pisałem dla osób ktore posiadaja silnik KL-ZE i kolektor od KL-ZE uklad powinien pomijac TPS czyli mili panstwo znajdujemy sobie stale 12V i kabel tacho pod ten kabelek podpinamy. Nie potrzeba nam zadnych opornikow itd. Kolejna sprawa chyba dla Ada-y bo pisal do mnie ze chce przestroic uklad a wiec tak.

Podaje metode lopatologiczna na tzw ucho "oko"

Najpierw przelacz ten TPS pod 12V
1.otworz obudowe od ukladu
2.mamy potencjometry w kolorze niebieskim i to sa nasze potencjometry
3. na odpalonym silniku na biegu jalowym zaczynamy zabawe ktora jest bardzo latwa. rpm+ jest zgodnie ze wskazowkami zegara czyli dodajemy w prawo.
4.Patrzymy na obrotomierz j najpierw wkrecamy silnik na obroty 6250 docelowo ma byc 6800 wiec podkrecamy delikatnie potencjometr podpisany jako "close" przy 6800 2 czerwone diody maja gasnac.
5. To samo robimy z potencjometrem Vris 1 i Vris 2 z tym ze zaczynamy od vris 2.
6. Z 4250 przestawiemy na 4800.
7. Vris 1 przestawiamy z 3250 na 4000rpm z tym ze didoy maja sie zaplac na 4000 "vris 1" i "vris 2" 4800rpm.

Nie ruszmy żołtego potencjometru "calibration" bo rozstroimy uklad.

Prosze nie dlubac za duzo przy potencjometrach zeby ich nie uszkodzic poniewaz maja one ograniczona zywotnosc.

Gdyby ktos z was chcial sie pobawic to mozecie sobie przeregulowac na tej samej zasadzie ale nie ma to chyba sensu.

Pozdrawiam


AHA luki pisal do mnie i jednak ten spadek mocy to przez to ze jakis przewod od podcisnienia mu sei urwal wiec juz zagadka rozwiazana
i tak wąłsnie mam, :D na samym poczatku pominąłem TPS :)
i tez z przestroiłem układ metodą prób i błędów i działa do tej pory bez zarzutu :)
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Witam wszystkich znowu bede mial nowa partie sterownikow. Jesli ktos jest chetny prosze dac znac.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”