V-max 120 km/h

Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

V-max 120 km/h

Post autor: krycha »

Witam
Jest taki problem że probek jest bardzo wolny ledwo co osiąga 120 km/h, słychać że jest inny głos z rury wydechowej, bardzo szybko sią nagrzewa jadąc przez chwilę na maksa 120 km/h temperatura przekracza literę L (wcześniej aż tak się nie grzał, wentylatory są sprawne) stało się to po wymianie uszczelniaczy zaworowych i w trakcie wymiany uszczelniaczy trzeba było zdjąć pasek rozrządu i teraz za każdym razem pasek rozrządu jest przesunięty o pół ząbka. Przed wymianą uszczelniaczy probe był szybki bez problemu osiągał 200 km/h. Vrisy są sprawne dzięki Vris BOX. Komputer pokazuje błąd 05 Czujnik stuku (ale niema on żadnego znaczenia).
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Wytlumacz mi jakim cudem rozrzad mozesz miec przestawony o pol zabka? :roll:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Jeżeli na kołach pasowych się znaki pokrywają to na wale zawsze mam pól ząbka różnicy (na wale się o pół ząbka nie pokrywa z znakiem kontrolnym w prawo lub lewo w zależności jak założę pasek na wale). Nie wiem czy to jest wina napinacza czy wyciągnięty pasek. Pasek może mam wyciągnięty ale nie wiem czy równomiernie. Nie włożyłem go w te same miejsca co poprzednio pracował.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Zwroc uwage ze na walku rozrzadu masz jedno kolo podwojne do kasowania luzu miedzyzebnego i gdy np. przylozysz jedna zebatke z walka do drugiej to po przekreceniu kawalek w jakas strone nagle zeby niepasuja do siebie, moze tu jest jakims dziwnym trafem myk u ciebie?
Jak robil to mechanik to powinienbyl to wiedziec.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Zębatki na wałkach rozrządu te duże się zeszły w punkty bo były zaznaczone farbą. Przed demontażem zostały zaznaczone farbą. Nie robił tego mechanik tylko tata zemną. Jeżeli wcześniej miałem zaznaczone punkty na szerszych zębatkach ząb w ząb to czy jest taka możliwość że mała zębatka w jakiś sposób przestawiła punkty podczas pracy silnika. Jak się zachowuje silnik na wyciągniętym pasku rozrządu?

Problem rozwiązany :D zapłon trzeba było ustawić od nowa.
Ostatnio zmieniony 2006-10-25 19:51 przez krycha, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: V-max 120 km/h

Post autor: seru »

Odświeżę troszceczkę temat. Rozumiem, że miałeś przestawiony zapłon, czy nie miałeś wtedy problemów z rozruchem?
Ja mam problem, że nie mam tyle mocy ile powinienem mieć, do tego obdymia mi świece. Pojechałem do mechanika zeby mi ustawił zapłon (jak jest zbyt wczesny to się robią czarne świece), ten powiedział, że jak nie mam problemów z odpalaniam to nie ma co grzebać przy zapłonie :x
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: 2Ya »

Zmień mechanika :) :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: V-max 120 km/h

Post autor: seru »

właśnie porażka w tej materii u mnie jest...
jeden mowi ze nie ma potrzeby drugi stwierdzil ze kiepski dostęp i mi nie wyreguluje :newcry:
do 100km/h mam z 10s. Nie mierzylem ale czuję, że niewiele lepiej mi to przyspiesza niz BMW 1.8i 112KM
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: 2Ya »

Bo pewnie nie wiedzą jak wyregulować :twisted: dostęp wcale nie jest taki kiepski,owszem rewelacji nie ma ale idzie spoko ;)
Pożycz strobo od mechanika :twisted: albo kup na allegro nawet te małe badziewie za 20zł lub dołóż i lepszy kup i sam sobie wyregulujesz bez problemu ;)
W sumie na pewno z 50dych cie wykasuja za ustawienie - więc sam widzisz ;)

c ya
Obrazek
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: V-max 120 km/h

Post autor: seru »

Poprawna myśl techniczno-ekonomiczna :)
Kupiłem miernik ciśnienia sprężania bo już po 2 pomiarze sie zwracał, więc czemu nie kupić lampki ?:)
Nie miałem pojęcia ze tak tanio można to dostać. JUŻ ZAMÓWIŁEM I SAM POWALCZE :)
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: 2Ya »

A widzisz - chcieć to móc ;)

Powodzenia :!:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: V-max 120 km/h

Post autor: seru »

dostałem już lampkę ale niebardzo wiem jak podejść żeby zaświecić w znacznik i dokladnie odczytac wartość z niego. W ogóle nie mogę namierzyć wzrokiem tego znacznika. Przyspieszyłem sobie testowo zapłon "na oko" i już czuć różnicę (silnik lepiej się wkręca), jakby dokładnie ustawić... może to by było i to :idea:
Czy to jest na tym dolnym kole co z wierzchu widać, że są na nim 2 paski? Jeśli tak to chyba nawet po zdjęciu osłony między komorą silnika a kołem nie będzie zbyt łątwo się dostać wczołgując się pod nadkole :|
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: 2Ya »

Pochwal się ta lampka - co kupiłeś :?: :wink:
Normalnie od góry świeć strobo,odciągnij sobie wąż,od wspomagania wciśnij tam strobo i wszystko zobaczysz ;)
Oczywiście musisz zająć dobra pozycję,kąt nachylenia etc ;) Jest kiepskie dojście ale idzie.
Od dołu nic nie zdziałasz więc w ogóle tam nie podchodź - na obudowie rozrządu masz odstająca stopkę z punktem odniesienia nzapłonu,a na kole pasowym wału masz znacznik/szczerbinke i w świetle strobo będziesz widział gdzie ona wskazuje .

Pzdr. & c ya..
Ostatnio zmieniony 2009-05-21 13:37 przez 2Ya, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: V-max 120 km/h

Post autor: Kocureq »

I pamiętaj o ustawianiu w trybie serwisowym, bo tak to tylko narobisz więcej roboty komputerowi a nie ustawisz
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: V-max 120 km/h

Post autor: seru »

2Ya pisze:... kup na allegro nawet te małe badziewie za 20zł...
c ya
właśnie tę kupiłem, cudów nie szukałem, bo pewnie nie użyję jej częściej niz raz na 2 lata :]
Obrazek
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: Ero »

O kurna to czyms takim mozna zaplon ustawic???a jak to podpiac do swiecy pierwszego cylindra????
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: Robert »

Z niebieskiego przewodu zrobić cewkę (nawinąć) wokół kabla zapłonowego idącego do tejże świecy. Daleko nie ma.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: V-max 120 km/h

Post autor: seru »

w zasadzie wystarcza aby dotknąć przewodu zapłonowego i widac że cos tam mryga z czestotliwoscia wprost proporcjonalną do obrotów silnika.
Problem jest taki, że nie wiem gdzie mam świecić i patrzeć aby cokolwiek zaobserwować w tym temacie. Dziś podjąłem kolejną próbe i poprostu bladego pojęcia nie mam jak się tam dostać. Podejżewam że chodzi o to dolne koło pasowe. Wydaje mi się, że może i jest tam ząbek na polastikowej obudowie w górnej, prawej okolicy koła, ale jeśli znak na kole ma być od str. silnika to jeśli widzi się ząbek na plastiku to napewno nie zobaczy się znaku bo drugi pasek zasłania.
2Ya pisze:na obudowie rozrządu masz odstająca stopkę z punktem odniesienia nzapłonu,a na kole pasowym wału masz znacznik/szczerbinke
czy ogólnie chodzi o koło wskazane żółtą strzałą na poniższym obrazku?
czy ta odstająca stopka znajduje się tam gdzie narysowałem czerwoną strzałkę?
Czy całą operację z lampą powinno się wykonywać w lekko zaciemnionym pomieszczeniu zeby bylo dobrze widac?


Obrazek
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: 2Ya »

Kąt6 9-11 stopni .
Reszta na rysunkach ;)
Poświec sobie tam czyms to zobaczysz ;)

Pzdr. & c ya..
Załączniki
zworka do t.jpg
zworka do t.jpg (11.56 KiB) Przejrzano 4450 razy
rpm.jpg
rpm.jpg (4.07 KiB) Przejrzano 4446 razy
odnośnik.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: V-max 120 km/h

Post autor: Ero »

Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”