automat 89 NA szarpie przy ruszaniu
automat 89 NA szarpie przy ruszaniu
Witam co to moze byc w automacie 89 nie turbo szarpie(dlawi sie) przy ruszaniu. Slyszalem ze moze to byc blachostka - nieszczelnosc w dolocie powietrza od filtra. Ale niestety to nie to ???
Kolejne biegi bez problemu.
Ruszajac bardzo delikatnie nie szarpie. A przelaczajac w power mode szarpie jeszcze mocniej.
Kolejne biegi bez problemu.
Ruszajac bardzo delikatnie nie szarpie. A przelaczajac w power mode szarpie jeszcze mocniej.
Pierwsze sprawdz standardowe rzeczy (swiece, szczelnosc wlotu powietrza etc)
Kiedys mialem '90 GL 2.2 Automatic,
i niestety skrzynie biegow w tych autach nie sa bardzo trwale,
moj bardzo szarpal przy zmianie z 1 na 2. Sproboj zmienic plyn w skrzyni biegow, przeplukanie pod cisnieniem w dobrym warsztacie moze troche pomoc. Moze masz po prostu za malo plynu ..przeciek ??
Ale nic sie nie przejmuj moje auto jezdzilo tak przez dwa lata a potem jeszcze troche z nowym wlascicielem. Kupilem go z 118 000 mil na liczniku a sprzedalem z 150 000 mil. Wiec nie rwij jeszcze wlosow z glowy
Kiedys mialem '90 GL 2.2 Automatic,
i niestety skrzynie biegow w tych autach nie sa bardzo trwale,
moj bardzo szarpal przy zmianie z 1 na 2. Sproboj zmienic plyn w skrzyni biegow, przeplukanie pod cisnieniem w dobrym warsztacie moze troche pomoc. Moze masz po prostu za malo plynu ..przeciek ??
Ale nic sie nie przejmuj moje auto jezdzilo tak przez dwa lata a potem jeszcze troche z nowym wlascicielem. Kupilem go z 118 000 mil na liczniku a sprzedalem z 150 000 mil. Wiec nie rwij jeszcze wlosow z glowy
BLaCK '94 GT 5sp
Jesli tylko przy ruszaniu to prawdopodobnie problem z zaplonem,
sprawdz kable, rozdzielacz, etc. Teoretycznie moze skrzynia nie wraca na jedynke przy chamowaniu, moj mial taki problem przy braku plynu w skrzyni. Czesto ruszal z drugiego biegu i czasem gasl.
Jesli slyszysz metaliczne pukniecie przy ruszaniu i gwaltownym chamowaniu to moze mocowanie silnika sie rozlecialo (gumowe podkladki miedzy silnikiem a rama)
sprawdz kable, rozdzielacz, etc. Teoretycznie moze skrzynia nie wraca na jedynke przy chamowaniu, moj mial taki problem przy braku plynu w skrzyni. Czesto ruszal z drugiego biegu i czasem gasl.
Jesli slyszysz metaliczne pukniecie przy ruszaniu i gwaltownym chamowaniu to moze mocowanie silnika sie rozlecialo (gumowe podkladki miedzy silnikiem a rama)
BLaCK '94 GT 5sp
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Witam w prawdzie nie jestem mechanikiem ale mam probe od nowosci wiec jest to juz sporo lat i doświadczenia
Jezeli jestes z Wawy daj znac na e mail podjade zobaczymy.
Wg mnie typowe objawy przy nieszczelnosci powietrza. Komputer nie daje sobie rady z ustawieniem vane airflow meter.Wlasnie przy ruszaniu z miejsca.
Sprawdz dokladnie polaczenia miedzy filtrem powietrza a przepustnica oraz polaczenie z VAF .
Automaty w probe 1 generacji sa bardzo "wdzieczne" w eksploatacji i sie nie psuja jezeli dba sie o olej w skrzyni i chodnice oleju do skrzyni. Wiec w 1 kolejnosci nalezy wlasnie szukac innych zewnetrznych niedomagan czasami na pierwszy rzut oka nie powiazanych ze soba.
Chyba ze masz turbo z automatem albo auto bylo uderzone w przod i nie wymieniono lub w ogole zrezygnowano z chlodnicy oleju do skrzyni. Skrzynie nie lubia zbyt wysokich temperatur.
powodzenia
Jezeli jestes z Wawy daj znac na e mail podjade zobaczymy.
Wg mnie typowe objawy przy nieszczelnosci powietrza. Komputer nie daje sobie rady z ustawieniem vane airflow meter.Wlasnie przy ruszaniu z miejsca.
Sprawdz dokladnie polaczenia miedzy filtrem powietrza a przepustnica oraz polaczenie z VAF .
Automaty w probe 1 generacji sa bardzo "wdzieczne" w eksploatacji i sie nie psuja jezeli dba sie o olej w skrzyni i chodnice oleju do skrzyni. Wiec w 1 kolejnosci nalezy wlasnie szukac innych zewnetrznych niedomagan czasami na pierwszy rzut oka nie powiazanych ze soba.
Chyba ze masz turbo z automatem albo auto bylo uderzone w przod i nie wymieniono lub w ogole zrezygnowano z chlodnicy oleju do skrzyni. Skrzynie nie lubia zbyt wysokich temperatur.
powodzenia
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Witam Cie Arek mam takiego goscia pod warszawa z licenja GM od skrzyn i bede z nim sie umawial na wiosne na wymiane oleju wiec mozemy podjechac razem moze bedzie taniej, choc i tak bieze tanio bo poza firma.
Na pewno nie w 2 firmach na siekierkach obok siebie , tam kiedys wymienialem olej w skrzyni to nawet nie wiedzieli ile wlac musialem im pokazywac ksiazke. No ale to bylo wiele lat temu to moze juz sie wyedukowali.
A ty gdzie wymieniasz ??
Na pewno nie w 2 firmach na siekierkach obok siebie , tam kiedys wymienialem olej w skrzyni to nawet nie wiedzieli ile wlac musialem im pokazywac ksiazke. No ale to bylo wiele lat temu to moze juz sie wyedukowali.
A ty gdzie wymieniasz ??
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
Ja do tej pory wymieniałem olej (2 razy) właśnie na siekierkach na ul Zawodzie w US Auto.Witek.w-wa pisze:Witam Cie Arek mam takiego goscia pod warszawa z licenja GM od skrzyn i bede z nim sie umawial na wiosne na wymiane oleju wiec mozemy podjechac razem moze bedzie taniej, choc i tak bieze tanio bo poza firma.
Na pewno nie w 2 firmach na siekierkach obok siebie , tam kiedys wymienialem olej w skrzyni to nawet nie wiedzieli ile wlac musialem im pokazywac ksiazke. No ale to bylo wiele lat temu to moze juz sie wyedukowali.
A ty gdzie wymieniasz ??
Dałem za wymianę 300zł i wszystko było na szczęście ok.
Tylko tam mi powiedzieli, że należy wymieniać olej z tą "korkową" uszczelką co 20 000 km więc trochę chyba przesadzili.
Na tym oleju co mam teraz przejechałem już 45 000 km i zastanawiam czy w ogóle wymieniać.
Słyszałem, że w automatach nie trzeba zmieniać oleju jeśli nie jeździ się w ciężkich warunkach (upały, korki i ostre deptanie).
Czy ten Twój zakład nie jest przypadkiem w Nadarzynie?
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Ja 1 raz wymienialem olej po 150tys choc i tak wygladal OK. Wg serwisowki przy bardzo ciezkich warunkach (np wysoka temperatura 32 C z jazda po ciezkim terenie z duzym ciezarem ) co 48tys km. W tych najciezszych warunkach kaza olej silnikowy wymieniac co 3 miesiace lub 5 tys km zaleznie co pierwsze.
Ale nie wiem jak to jest w 2 generacji.
do 1 gen moge podeslac tabele co i kiedy sprawdzic wymienic
Ale nie wiem jak to jest w 2 generacji.
do 1 gen moge podeslac tabele co i kiedy sprawdzic wymienic
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-
tabele co i kiedy serwisowac sa na www.performanceprobe.pl
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl