Wskaźnik paliwa?

Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

RX pisze:Witam,

W Euro jak dojdzie do E lub jest niżej to się zapala i jeszcze mamy 7-10 litrów paliwa w baku.

Pzdr.
Czyli jest to typowo amerykański, idiotoodporny wskaźnik, bo gdy dojdziemy do E (czyli empty - pusty) to mamy jeszcze przynajmniej 7 litrów paliwa :D
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

W Probe lepiej nie doprowadzać do sytuacji w której ta lampka świeci bo to może oznaczać że mamy tylko 10* minut na dojechanie do najbliższej stacji.

* Dotyczy silnika 2,5 V6, przy energicznej jeździe, sprawdzono empirycznie. 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
mers
Posty: 243
Rejestracja: 2005-11-23 09:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mers »

u mnie się zapala jak jest poza skalą, doświadczyłem tego tylko raz, kiedy skręciłem na złym skrzyżowaniu (oczywiście przez mgłe) ostatnio co jakieś dwa, trzy dni odwiedzam stację, dobrze że w KRK na NESTE gasolina jest po 3.50,-
Obrazek
probe II GT 93
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Cześć do tej pory zawsze śmigałem do momentu gdy zaczynała migać lampka rezerwy i jechałem na stacje ale wczoraj zrobiłem inaczej i śmigałem tak sobie.ostatnio jak zapaliła się rezerwa zatankowałem ok 22l .zrobiłem 150km po mieście i znowu zaczeła migać ale mówię jade dalej no i dojeździłłem do 195kmpo mieście .czyli rezerwy starczyło na jakieś 45km.Czyli rezerwy nie ma za wiele.miałem kompletnie pusty zbiornik bo auto nie chciało jechać kolega przywiózł w bańce 5 l wlaliśmy to i rezerwa nawet nie migła.To ile ja mam rezerwy 4l skoro przy 5 nawet nie miga?
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Nie robiłem takich testów na jazdę do sucha, ale tak na oko to u mnie rezerwa ma jakieś 8-10 litrów. Wskaźnik nie jest taki precyzyjny. Jak już pali mi się rezerwa to nalewam na full. Wchodzi jakieś 46-50 l. W instrukcji piszą, że pojemność zbiornika to 59 l , więc tak to sobie wydedukowałem. :-k
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Rezerwa zapala się dość lososwo - zwykle poniżej 10 litrów w baku, ale to poniżej zależy od wielu czynników :) Radzę na niej nie polegać, jak pierwszy raz mrygnie (albo najlepiej wcześniej) - pojechać i zatankować.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja nie schodzę poniżej 1/4 baku(pierwsza czarna kreska), jak dochodzi do tego położenia to tankuje, ale kiedyś na rezerwie zrobiłem jakieś 60km, strzałka była już poniżej literki E kiedy tankowałem.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: Instrukcje do roczników 1996-97 (PDFy w Strefie) są zgodne:
The Low Fuel Light
This light illuminates when fuel level in your tank has reached approximately 2-3 gallons (7-10 liters).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

No ja też do tej pory nie jeździłem do wyczerpania paliwa to było w celach badawczych:-)Nieraz się jedzie gdzieś w trasie i nie wiesz za ile będzie stacja benzynowa teraz wiem ,że od mignięcia rezerwy mam max 50km tzn w mieście ,w tarsie może 60:-)
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-20 23:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Post autor: songossj6 »

A ja mam jeszcze dziwniejszy przypadek. Otóż rezerwa zapala mi się równo na ostatniej kresce oznaczonej literka E Empty... przejechałem jeszcze 50 km i spadła poniżej E. W tedy pojechałem zalać do pełna... jednak kiedy jeździiłem na tej rezerwie to czasami się ona wyłanczała i to na dłuższy czas wiec nie równości podłoża nie wchodzą w grę, mimo że strzałka już była poniżej E :roll:
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

mers pisze:dobrze że w KRK na NESTE gasolina jest po 3.50,-
ahh dobre stare czasy :D
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Leib Garde »

Witam,
mam pytanie w temacie wskaźnika paliwa. Czy normalne jest że wskazówka po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie opada na dół? Tzn cały czas wskazuje poziom paliwa, nawet na postoju?
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Jak najbardziej normalne. Ten typ tak ma :wink:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
Furious
Posty: 168
Rejestracja: 2008-06-01 14:30
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13950
Lokalizacja: Pabianice/Łask

Post autor: Furious »

Tak, przynajmniej u mnie tak jest :) To też zależy od nachylenia terenu itd ile pokazuje.
P.S. Te jaja z ostatnią ćwiartką są tylko dlatego, że resztki paliwa latają po całym baku i czujnik głupieje :D Właścicielom subaru imprezy zaleca się przy wyczynowej jeździe nie mniej niż połowę baku ze względu na przeciążenia ;)
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Leib to normalne jak pisano.

Furious to trochę nie tak. Ostatnia ćwiartka to ok 20l paliwa więc nie można nazwać resztkami. ;) Mnie wielokrotnie zdarzały się takie szaleństwa mając nawet więcej paliwa po prostu te wskaźniki w probe są cholernie nieprecyzyjne. Widziałem Przegrzany silnik w których wskazówka była na normal czy auto ze padniętą baterią a ładowaniem w normie :P
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

ja nie lubie tej wskazowki, jest jakas dziwna... :)
u mnie to mniej wiecej 100-120 km stoi na samej gorze, czyli na full... pozniej spada bardzo szybko do srodkowej kreski i stoi w jej okolicach do jakis 220-300 km (zalezy jak jezdze :P), no a pozniej spada do ostatniej kreski... w ogole prawie nie 'porusza sie' pomiedzy kreskami

przynajmniej rezerwa zapala sie zawsze dokladnie, to jest plus u mnie :P zaczyna mrygac mniej wiecej po przepaleniu 48-49 litrow na gorkach/dohamowaniach, pozniej swieci prawie caly czas po 50 l i wtedy wybierac sie na stacje :)

/update - bullshit :) znowu wskaznik mnie oszukal, 300 km jezdzilem max ekonomicznie, zmieniajac biegi przy 2500-2800 obrotow, hamowalem silnikem, spalanie 10/100, takie samo jak przy normalnej jezdzie i przeciaganiu do 4000-4500 obrotow, fajnie :oops:
Ostatnio zmieniony 2008-08-18 19:02 przez dyb, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
czesio
Posty: 6
Rejestracja: 2008-08-04 22:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: czesio »

Ja ostatnio jeździłem trochę fordem mondeo i wskaźnik paliwa działał tak samo, czyli najpierw stał w miejscu a potem ostro w dół, więc to nie tylko w probkach tak jest ale chyba we wszystkich fordach z tych lat.
My life be like Ooh Aah - probiak II 2,5 V6 - wro
Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Leib Garde »

Dzięki, już się martwiłem :) faktycznie, jestem zatankowany na full, dziś zrobiłem ok 80km a wskazówka ani drgnęła. Już myślałem że mam jakieś nadzwyczaj niskie spalanie :wink: ale to chyba w takim razie będę mógł ocenić dopiero jak zapali się rezerwa (pierwszy raz od kupienia obliczam spalanie i trochę się obawiam :wink: )
Pzdr
Krzysiek
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
czesio
Posty: 6
Rejestracja: 2008-08-04 22:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: czesio »

Nie obawiaj się, na pewno spali ile wlejesz, nic się nie zmarnuje ;)
My life be like Ooh Aah - probiak II 2,5 V6 - wro
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

no i na poczatku bedziesz pewnie troche deptal :P wiec pogadamy za jakies 2-3 tys km jak juz sie nacieszysz :P

ja moge powiedziec ze ostatnie 300 km jezdze 'eko driving' i dzieki temu mam jakies 15% mniejsze spalanie ;P no moze dzis troche pocisnalem, ale zwykle staram sie :D:D
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Leib Garde
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-27 23:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Leib Garde »

dyb pisze:no i na poczatku bedziesz pewnie troche deptal :P
ano właśnie :wink: skąd wiedziałeś 8) ciężko się oprzeć :twisted:
czarne Probe II 2.0 16V 95r.
Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Galeria: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi »

Zbiornik paliwa ma chyba bardzo nieregularne kształty. Od połowy skali do rezerwy jakoś szybciej opada.
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Oporność czujnika poziomu paliwa.

Post autor: bogdano »

Witam.

Czy wie ktoś może z klubowiczów jaki jest zakres oporności czujnika poziomu paliwa w II Generacji? ile przy min. a ile przy max.?
U mnie pokazuje przy 59,2 Ohm poziom max na wskaźniku.

Czy ma ktoś może schemat [r][ciach][/r] w w/w probasie? Bo do I generacji jest coś takiego a do II nie znalazłem.
Chyba że wartości oporników są takie same.

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: wskaźnik poziomu paliwa

Post autor: Robert »

Zaświecenie Low Fuel: ≥90 omów
Wskazówka na F: 7 omów
-"- 3/4: 19 omów
-"- 1/2: 35 omów
-"- 1/4: 65 omów
-"- E: 105 omów

Regulujesz na pływaku:
plywak.GIF
plywak.GIF (3.85 KiB) Przejrzano 5018 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: wskaźnik poziomu paliwa

Post autor: bogdano »

Jaka może być przyczyna ze przy oporności 59 Ohm pokazuje mi max.? Zgodnie z rysunkiem powinien mi pokazywać około połowy?

Zwarcia nie mam ponieważ. Jak odłączę pin 7 z zegarów (żółty kabelek) zjadę wskazówką na minimum i podłączę kostkę do licznika to wskazówka stoi na minimum.
Podłączę mu kabelek żółty, wskazówka idzie na maksa. Po rozpięciu niebieskiej wtyczki nad bezpiecznikami i podpięciu miernika na piny z czujnika zgodnie ze schematem pokazuje mi 59 Ohm. Na rozpiętej kostce pomiędzy pinem na liczniku a masą nie ma zwarcia.
Więc już zgłupiałem co się może dziać. Stało mi się to gdy autoelektryk robił mi z ogrzewaniem tylnej szyby. To po odebraniu samochodu miałem zr...ny wskaźnik paliwa. Więc stwierdziłem że się wezmę sam za te czujniki bo z fachowcami z warsztatu jak widać bywa tak, ze jedno naprawią drugie spierniczą.
Tylko się zastanawiam co tutaj może być nie tak? Czy nie powinno być tam jakiegoś opornika jeszcze po drodze pomiędzy sygnałem z czujnika a licznikiem.
Bo do wskazań temperatury, żeby mi dobrze pokazywało musiałem wlutować z czujnika jednopinowego opornik 350 Ohm bo też miałem takie cyrki.
Zastanawiam się (bo autoelektryk mi tam wywalał parę rzeczy - autoalarm itp.) czy przed licznikiem nie ma czasem jakiejś płytki z opornikami przez którą przechodzą sygnały z czujników? Na schemacie niby idzie wszystko bezpośrednio.

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”