Mi niestety za przyciemnione szyby zabrali dowód rejestracyjny - i musiałem usunąć folię z bocznych przednich szyb - były tak samo przyciemnione jak tylna
Ja już kupiłem z ciemnymi szybkami. Od wewnątrz ciemne a na zewnątrz dają efekt matowego lustra(coś al'a zdjęcie Drzymka) - ładnie to wygląda szkoda tylko że nie można przyciemnić tak samo przednich bocznych
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Z tym przyciemnianiem szyb z przodu i na drzwiach, proponuję zwrócić uwagę na przepuszczalność światła po założeniu folii przyciemniającej,musi ona wynosić co najmniej 70% !!!Pamiętajmy że szyby nie są idealnie przezroczyste w probie tylko zielonkawe(przynajmniej u mnie),więc mają ograniczoną przepuszczalność światła bez folii !!! Ja folie musiałem zerwać bo mi nie podbili dowodu rejestracyjnego,przyłożył pan magiczny przyrząd podobny do latarki z obydwu stron szyby i pokazało mu 30% przepuszczalności światła,i oświadczył ze pały też mają takie sprzęty do mierzenia ,i zabiorą mi dowód i tak ! Miałem atest na tą folię ale mogłem se nim tyłek tylko podetrzeć, folie zerwałem i mam problem z dyni.
E.K. dobrze gdybyś poczytał cały watek, a nie tylko fragment. Wszystko to co pisałes było poruszane. Probe seryjną przepuszczalność ma bardzo zbliżoną do tej zakazeanej.
Afrael pisze:Z tego co mi wiadomo zabierają dowód?
Ja miałem zabrany dowód za folie! Ale najlepiej zrobił mój znajomy - jest mechanikiem samochodowym i wiadomo ma kupe części. Miał cinguecento - jechaliśmy na giełdę i oczywiście zatrzymali nas z powodu przyciemnionych bocznych szyb - miał folie. Chcieli zabrać dowód, więc znajomy z tylnego siedzenia wyjoł pałkę i po prostu wybił boczne szyby
Afrael pisze:Z tego co mi wiadomo zabierają dowód?
Ja miałem zabrany dowód za folie! Ale najlepiej zrobił mój znajomy - jest mechanikiem samochodowym i wiadomo ma kupe części. Miał cinguecento - jechaliśmy na giełdę i oczywiście zatrzymali nas z powodu przyciemnionych bocznych szyb - miał folie. Chcieli zabrać dowód, więc znajomy z tylnego siedzenia wyjoł pałkę i po prostu wybił boczne szyby
To wreszcie jak z tm jest przecież jak byśmy mieli na nie atest to co by mogli zrobić nam ?? No chyba nic skoro jest atest zgodny z polskim prawem i wydany przez firmę która wydaje takie atesty ?? Pozdro
Atestem można se tyłek podetrzeć! tak było w moim przypadku! po to mają przyrząd do mierzenia przepuszczalności światła - żeby nie czytać atestów! jeśli mogą sprawdzić jaka naprawdę jest przepuszczalność światła przez szybę. Jeśli profesjonalna firma założy folię i wyda atest,to już nie jest profesjonalna-to zwykli naciągacze!
Z piecem może być inaczej, bo ze środka szyba piecowa wygląda prawie jak normalna, nieprzyciemniona szyba - przepuszczalność może być dużo lepsza (ale nie musi - nie wiem - spekuluje)
Z piecem może być inaczej, bo ze środka szyba piecowa wygląda prawie jak normalna, nieprzyciemniona szyba - przepuszczalność może być dużo lepsza (ale nie musi - nie wiem - spekuluje)
Z piecem może być inaczej, bo ze środka szyba piecowa wygląda prawie jak normalna, nieprzyciemniona szyba - przepuszczalność może być dużo lepsza (ale nie musi - nie wiem - spekuluje)
Pzdr.
Tylko jak juz pisałem u nas seryjne szyby są na pograniczu legalności.
1.Art. 66 ust. 1 pkt 5 prawa o ruchu drogowym " (...) pojazd musi być tak zbudowany, utrzymany i wyposażony, aby korzystanie z niego (...) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy (...)";
2.Polska norma branżowa nr BN-76/3626-07 określa wymagania dla samochodów osobowych w zakresie widoczności z miejsca kierowcy. Norma ta mówi, że niedopuszczalne jest ograniczenie pola widzenia kierowcy w obrębie kąta widzenia 180 stopni.
3.Przepisy Regulaminu nr 43 EKG ONZ, w których dopuszcza się stosowanie oszklenia o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie mające wpływu na pole widzenia kierowcy;
4.Przepisy Regulaminu nr 46 EKG ONZ, dotyczące wymogu wyposażenia samochodu w lusterko wsteczne po prawej stronie, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności, co oznacza tyle, że przyciemnienie tylnej szyby wiąże się z obowiązkiem posiadania prawego lusterka wstecznego.
5.Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej od 1998 roku wydało stanowisko, że nie ma przeciwwskazań do przyciemniania szyb, z wyjątkiem szyb z przodu pojazdu mających wpływ na pole widzenia kierowcy (czyli szyba przednia i boczne szyby przednie)
Ważne!
Musimy pamiętać że, trakcie okresowego badania technicznego pojazd może mieć wykonaną kontrolę przejrzystości (przepuszczalności) szyb.
Metoda pomiarowa powinna być zgodna z metodą opisaną w Regulaminie Nr 43 Organizacji Narodów Zjednoczonych z dnia 20.03.1958 r. Metoda ta polega na wyznaczeniu stosunku strumienia światła padającego na powierzchnię wejściową szyby do strumienia światła, przechodzącego przez tę szybę. Stosunek tych strumienii powinien być określony w procentach.
Aparatura pomiarowa przeznaczona do badania przejrzystości szyb powinna składać się z oświetlacza wyposażonego w źródło światła o temperaturze barwy 2856 K, co odpowiada światłu dziennemu oraz detektora promieniowania o czułości widmowej odpowiadającej względnej wrażliwości oka ludzkiego dla widzenia dziennego.
Przedstawione założenia są podstawowymi parametrami, jakie musi spełniać przyrząd dokonujący badania
Interpretacja wyników pomiarowych
Zgodnie z obowiązującymi normami przepuszczalność szyb pojazdów powinna wynosić:
ˇ dla szyby przedniej (czołowej) minimum 75 %,
ˇ dla szyb nie będących szybami przednimi (szyby przednie boczne lewa i prawa) minimum 70 %,
ˇ dla szyb nie mających wpływu na pole widzenia kierowcy (szyby tylne boczne lewa i prawa, szyba tylna ogrzewana) dopuszcza się wartość przepuszczalności poniżej 70 %.
Otrzymując wynik pomiaru przepuszczalności danej szyby kwalifikujemy ją do jednej z podanych grup i porównujemy z minimalną dopuszczalną wartością.