branie oleju 2,5v6

Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

tomek7 pisze:czyli 10l na 10000 gratuluje jazdy sqad, niechcialbym kupico od Ciebie wozu:) mi spala 0,5 do 1 niwiem ajk ty to robisz:)
Gadacie jak mój dziadek, że jemu to auto między wymianami nic oleju nie bierze. Już ja znam takich co takie wałki wkręcają :D
Jakoś ciężko mi uwierzyć żeby auto XX letnie nie brało oleju więcej niż litr pomiędzy wymianami, o ile nie jest w super stanie, po jakichś remontach silnika. Według mnie naturalną sprawą jest że po takim czasie i przebiegu choćby gumowe uszczelniacze muszą przepuszczać pewną ilość oleju.
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wiesz - ten, któremu nie brało sparzył się na solidności zbodowania Probków, zajechał ze 2 i przesiadł się do BardzoMęskiegoWozu :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Sqad pisze:Każda KL'ka odkręcona do odcięcia zakopci na niebiesko (mniej lub bardziej), zależy jak kto jeździ, więc litr na tysiak przy bardzo ostrej jeździe jest jak najbardziej możliwy. I patrz co napisali poprzednicy, jest to górna dozwolona granica.
Prawda ,Sqad ma racje, pójdzie niebieski dymek jak nic i to w wielu furkach , też tych Meskich.
Kiedys nawet spanikowalem i do MiH-a walilem z tym problemem, kiedy to jeszcze nieuswiadomiony bylem, a koledzy mnie straszyli ze silnik zajechany , bo jak po garach daje to niebieski leci :wink:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

tomek7 pisze:czyli 10l na 10000 , niechcialbym kupic takiego wozu:)drogi do utrzymania;) mi spala 0,5 do 1
Napisałem to ogólnie a nie odnośnie mojego auta :)
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

e to slabo bo moj znajomy mowi ze od wymiany do wymianu jego olej jest zlociutki taki jaki lał :P
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

tomek7 pisze:e to slabo bo moj znajomy mowi ze od wymiany do wymianu jego olej jest zlociutki taki jaki lał :P
I tak dobrze że nie bierze od innych zużytego czarnego oleju i potem po 10000 km wychodzi mu świeży :lol:
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Ale tak naprawdę niewiele jest aut takich co nie spalają oleju. Jedne go po prostu wyrzucają gdzieś bokiem i nawet tego nie wiemy, drugie przepalają małe ilości takie, że nie musi kopcić, a inne wcale do nie biorą. Te silniki są przystosowane do pałowania i aby tuleje się nam tak szybciutko nie zacierały, to dodatkowo przepuszczają niewielką ilość oleju do cylindra i to jest rzecz normalna. Niektóre auta stosują nawet technikę dodatkowego natrysku oleju na cylinder przy użyciu specjalnych wtryskiwaczy.
Tak jak producent informuje, że górna niebezpieczna granica przepalania oleju wynosi 1L/1000km i w tym momencie silnik kwalifikuje się do kapitalnego remontu, a nie do jazdy. Nikt nie wspominał, że jest to sprawa którą należy też bagatelizować. Ale takie są fakty.
Zresztą możecie sami ocenić jak palą olej nasze Probki, od tego była ankieta.
:arrow: Ile oleju palą wasze probki na 1000 km ?
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Voodoo pisze:Ale tak naprawdę niewiele jest aut takich co nie spalają oleju.
Chyba fiat 125p szczycił się w swoich folderach że zużycie oleju spadło do 1l/1000km dzięki zastosowaniu unowocześnionych uszczelniaczy i pierścieni. Oczywiście mowa o nowych autach :lol:
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

U mnie z rana jak zrobie przegazowke to potafi zarzucic delikatnie niebieskim dymkiem ale niema co palowac silnika na zimno. Ogolnie na szczescie co 10 tys mam bagnet na full bez uzupelniania :slon:

Shall Helix 10W40 pól-syntetyk ale nastepnym razem bedzie 5W30
Ostatnio zmieniony 2007-01-11 10:46 przez mbmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

1. Probe nie będzie kopcił zbytnio bo ma 3 katalizatory (dwa w kolektorach i jeden w "kacie" ;-) )

Polecam wyciąć wszystkie trzy - przy wyścigu mamy przewagę nad przeciwnikiem z tyłu - zasłona dymna.

Warto napisać kto na jakim oleju jeździ, jak się zalej ultra rzadkiego syntetyka to musi wciągać.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

RX pisze:Witam,

1. Probe nie będzie kopcił zbytnio bo ma 3 katalizatory (dwa w kolektorach i jeden w "kacie" ;-) )

Polecam wyciąć wszystkie trzy - przy wyścigu mamy przewagę nad przeciwnikiem z tyłu - zasłona dymna.

Warto napisać kto na jakim oleju jeździ, jak się zalej ultra rzadkiego syntetyka to musi wciągać.

Pzdr.
A te w kolektorach da się wybebeszyć :D ?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Roswell pisze:I tak dobrze że nie bierze od innych zużytego czarnego oleju i potem po 10000 km wychodzi mu świeży :lol:
Zajomego skorupa podobno tak ma :) I w dodatku nie tyle spala olej co mu go przybywa!!

Postawiona kiedyś diagnoza na podstawie koloru i ilości oleju to taka, że olej ze skrzyni dostaje mu się do silnikowego, bo wody nie bierze ;)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Katy czy da się wybebeszyć nie wiem - pewnie tak. Ja mam kolektor na zamówienie spawany więc nie wnikałem w wywalanie starych.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Sorki za OT. RX - czyli wszsytkie V6 mają po 3 katy?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Wydaje mi sie ze tylko te nowsze modele. Po ktorym roku moc ze 165 zmniejszono do 163KM zapewne przez te katy jak sie domyslam
Obrazek
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

mbmaster pisze:Wydaje mi sie ze tylko te nowsze modele. Po ktorym roku moc ze 165 zmniejszono do 163KM zapewne przez te katy jak sie domyslam
Jeśli to tylko taka różnica by była to nie opłaca się ich demontować :)
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Z tego co mi wiadomo, to 3 katy były w wersjach usa california, z prostego względu zaostrzonych norm emisji spalin, które tam obowiązują i bodajże 4 sondy lambda.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

W dwóch 1994 sprawdzaliśmy i na 100% były dwa precaty w kolektorach.
W jednym euro (moim), w drugim USA. Kalii u siebie w 1993 demontował i bodajże też miał, ale to już sam by musiał napisać.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja też mam 3 :)

Co do oleju RX to, 5W30 full syntetyk, połkną mi 1 może 1,5 na 16 tyś km, ale był jeden myk, lało się z tylnej uszczelki że aż w środku śmierdziało czasami, teraz i nie śmierdzi i z bagnetu nie znika :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”