Intercooler-warto czy nie warto?

Awatar użytkownika
2.5 V6
Posty: 10
Rejestracja: 2006-07-04 10:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Intercooler-warto czy nie warto?

Post autor: 2.5 V6 »

Witam! Chciałbym założyć intercooler do auta ale nie wiem czy to ma sens bo jak na razie nie mam w planach kupienia Turbiny, po prostu chłopaki z firmy Pana Kalińskiego powiedzieli mi , że to może troszkę Probka rozruszać. Myślicie, że jest sens pakowania w to kasy :?: :-k

Pozdrawiam!


Wywaliłem ten czerwony kolor z całego postu.
Robert
Probe 2.5 V6 24v 93r

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Oj :!: coś mi się wydaje że zaraz po temacie będzie. Załóż sobie lepiej stożek i dolot zimnego powietrza zrób a nie dodatkowy opór przez intercoolera chcesz zapodać.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
2.5 V6
Posty: 10
Rejestracja: 2006-07-04 10:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: 2.5 V6 »

Ok,rozumiem. Najlepiej stożek KN prawda?? A jest możliwość ,że przez założenie strumienicy spadła mi moc? :(
Probe 2.5 V6 24v 93r

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

coller bez turbo to tylko chyba strata kasy i osiągów, dodatkowa waga hehe.
A co do strumienicy to nie wykluczone że za bardzo odprężyła ona wydech a jak wiemy to V-k inie zawsze chcą mieć wolny wydech.
Obrazek
Awatar użytkownika
2.5 V6
Posty: 10
Rejestracja: 2006-07-04 10:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: 2.5 V6 »

No to chyba podziękuje z tym intercoolerem :( No właśnie się też tak zdaje bo pomyślałem,że po tej strunie będzie lepiej "oddychał" a tu lipa :( chyba go to nawet przytłumiło chociaż te cały sondy są chyba wcześniej o ile się nie myle :/
Probe 2.5 V6 24v 93r

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

intercooler ma za zadanie schladzac powietrze, wychodzace z turbiny do temperatury otoczenia(lub zblizonej), a musi je schladzac ze wzgledu na bliskosc turbiny do kolektora wydechowego, predkosc powietrza w znacznie bardziej zagmatwanym dolocie, przez co opory rosna, a powietrze sie rozgrzewa . W jednostce wolnossacej intercooler nie ma sensu bo przy optymalnym dolocie powietrze i tak ma temperature otoczenia (a raczej zblizona), wiec chlodzenie go (poprzez intercooler oczywiscie) nie ma sensu :wink:
Awatar użytkownika
2.5 V6
Posty: 10
Rejestracja: 2006-07-04 10:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: 2.5 V6 »

Robert dzięki za retusz ,dopiero teraz zauważyłem :)
Probe 2.5 V6 24v 93r

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Myślę że odpuść sam intercooler, jak chcesz dać czadu to rzeczywiście tylko z turbinką :D
Jeśli nie masz za dużo kasy na start, zacznij od stożka, i umieść go tak aby łykał jak najzimniejsze powietrze (czyli jak najniżej, to było wielokrotnie wałkowane)
Ale jak już zdecydujesz się na turbinkę w V6-ce, to nie poznasz własnego samochodu 8) I wtedy intercooler będzie rzeczywiście niezbędny :wink:
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
2.5 V6
Posty: 10
Rejestracja: 2006-07-04 10:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: 2.5 V6 »

Nie no tego stożka to faktycznie będę musiał jak najszybciej zrobić. A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije? :( :cry:

Eli masz całkowitą racje no,ale jak widać nie zaszkodziło zapytać :) Dzięki!
Probe 2.5 V6 24v 93r

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Co do kosztów, to sam już nie jestem w stanie ocenić, szczególnie że przy okazji zrobiliśmy wielki remont z wymianą rozrządu, całą górą, sprzęgłem, instalką LPG itd (patrz http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9626 )
Najlepiej pogadaj z KALIIM
Osobiście polecam, turbina naprawdę dużo daje
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

a jaki efekt dało by zamontowanie większego coolerka do I GT bez zmiany turbiny?
ostatnio byłem na szroicie i widzialem coolerek od Porsche 944 Turbo i na oko ładni komponował by sie on w zderzaku jedyneczki?
dało by to jakiś pozytywny efekt poza wyglądem? czy może pogorszyło by to prae turbawki :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Efekt turbo dziurka niestety ihi jest małą turbiną i będzie miała do napompowania większą powierzchnię co odbije się na czasie reakcji turbiny.[oczywiście mówię o dużym coolerze]
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

tak przeglądam te coolerki w necie i dosyć wymiarowy pod zderzak I GT był by też coolerek od 1.9 TDI, tylko czy nie będzie to znowu za mała chłodnica :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

2.5 V6 pisze: A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije? :( :cry:
zabije na pewno.
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Sqad pisze:
2.5 V6 pisze: A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije? :( :cry:
zabije na pewno.
pesymista 8) ...smierc to naturalna czesc zycia! :D
..wiec po co zawracac sobie glowe drobnostkami, bez turbo tez padnie, tylko ze pozniej. :lol:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Mam do was drodzy koledzy i koleżanki prośbę o wydanie opinii na pewien temat. Wiemy, że intercooler ma za zadanie jak najlepiej schłodzić powietrze które dostaje sie do silnika. W pierwszej generacji urzadzenie to nie jest zbyt duże i odnosze wrazenie ze nie daje sobie z tym zadaniem w pełni rady. Zamontowanie wiekrzego coolera wiazało by sie niestety jak kolega wyzej napisał z powstaniem turbodziury. Mam pewien pomysł jak zwiekrzyć wydajność intercoolera. Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Lipex pisze:Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
Tak, super pomysł :twisted: Ja bym to jeszcze wykorzystał w innym celu i poprowadził przez kabinę, może bagażnik i zrobił sobie lodówkę ;)
Ogólnie myślę że nazywałoby się to klimatyzacja. Wszystko to bym połączył do słupa wysokiego napięcia i jeździł jak trolejbus, co by mi prądu nie zabrakło :D
A myślałeś o czymś takim jak Ogniwa Peltiera, to dopiero wydaje urządzenie do schładzania ;)

A tak na poważnie to czy pomyślałeś co to będzie napędzało i jakie obciążenie będzie dla silnika. Policzyłeś zyski i straty. Może zyskasz 5 koni więcej, ale silnik obciążysz spadkiem 10 :twisted:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Dobra, dosyć pierdół o freonie, Probe to nie lodówka do przewożenia mięsa.

A teraz na poważne:
Jaki intercooler najlepiej pasuje do 2.2GT?

Obstawiam intercooler z Merca Sprintera. Chyba będzie odpowiedni do doładowania rzędu 1 bar + orurowanie z kwasówki. O miejsce się nie martwię, bo cała klima idzie out!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Taaa lepszy będzie moduł peltiera :lol: :lol: :lol: :lol: cos o tym wiem

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A co z coolerem z Iveco TurboDaily? To jest taki standard tuningowy mniejszego budżetu, nie?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Z iveco jest za mały. Zresztą, dopiero będę zbierać dokładne informacje o wymiarach wlotów, szerokość, wysokość itp. A ten ze sprintera wydaje się być odpowiednio duży.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ze sprintera jest za szeroki, o min. 10 cm
polecam cooler z opla movano
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja intercooler mam z mercedesa sprintera i jest taki :1111_ok:

Jak sie wykuruje to wkleję fotki to wszyscy zobacza jak to pasuje itd. ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Bogdan9999 pisze:Ja intercooler mam z mercedesa sprintera i jest taki :1111_ok:

Jak sie wykuruje to wkleję fotki to wszyscy zobacza jak to pasuje itd. ;)
z jakiego silnika? bo jak ja dzwoniłedo do gościa to i podał że sam rdzeń chłodzący ma prawie 70 cm szerokosci, do tego plastiki po 10 na strone..
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Od jakiego silnika to nie wiem nie było na aukcji napisane ale wygląda on tak wymiarów juz jego nie pamietam tak czy siak po przeliczeniu ma 3 krotnie większa powierzchnie chłodzenia niz seryjny :) Fotki mojego na dniach zapodam narazie grypa mnie dobija do końca :( Dałem za niego 200 zł i na aukcji pisało ze od sprintera z 2007 roku ale ja w to do końca tak nie wierze :)
Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”