Śpioch...

Awatar użytkownika
andrev80
Posty: 32
Rejestracja: 2005-11-16 18:59
Galeria: viewtopic.php?t=8712
Lokalizacja: Otwock

Post autor: andrev80 »

napisze tutaj ponieważ mój nowy post został zablokowany, a temat podobny.
otóż zamierzam przerobić światła przednie tak żeby otwierały się tylko do połowy(i tylko tyle) i wstawić inne lampy, soczewkowe które już leżą już u mnie w domu 8) . ma to wyglądać tak jak ma to kamil_o1 w swojej stopce. i mam pytanie czy ktoś już robił coś takiego? nie chodzi mi o śpiocha na bezpieczniku.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Znowu nie trafiony temat :twisted:
Trzeba lepiej zaznajomić się z opcją szukaj :P
:arrow: Soczewki
Archiwum jest tak obszerne, że niewiele pomysłów i tematów ostało się bez jakiegokolwiek komentarza na tym forum :D
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

moj probe ma cos takiego

tu mam jakis włacznik zainstalowany i od niego idzie kabel pod maska do bezpiecznikow
Obrazek

a tu jest ten kabel i z niego wychodza 2 przewody niebieski i brazowy
Obrazek

po tym znalazłem gdzie jest ten bezpiecznik retra pod pokrywa od bezpieczników
Obrazek

a tu widoczne jest gniazdo retry i te dwa kabelki co wychodza od tego przełącznika z 1 obrazka
Obrazek

Pytanie - jak to podłączyc by działało? czy to na peno sa kabelki od śpiocha ? CZy czegos nie pomyliłem ? Jak te kabelki podłaczyc w miejsce tego pustego gniazda od bezpiecznika retry ?
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
andrev80
Posty: 32
Rejestracja: 2005-11-16 18:59
Galeria: viewtopic.php?t=8712
Lokalizacja: Otwock

Post autor: andrev80 »

poprostu wepnij te kable zamiast bezpiecznika. tylko pamiętaj żeby na kablu dać bezpiecznik.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Zaraz, zaraz. Ale to gniazdo jest od przekaźnika, a nie od bezpiecznika.
Coś jest nie tak.
Bezpiecznik retra masz dokładnie tam, gdzie Lukask pokazał na zdjęciu:

Obrazek

Tylko tam możesz się wpiąć.
Możliwe, ze ktoś przed Tobą robił już śpiocha i te kable wraz z przełącznikiem, to pozostałość. Ja bym się najpierw upewnił, czy te ucięte przewody nie mają jakiegoś napięcia, sprawdził, czy drugi koniec przewodów idzie bezpośrednio do przełącznika, a dopiero potem próbował to wpinać. I wpinać w miejsce bezpiecznika a nie tam, gdzie pokazałeś.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

dobra, juz widze co i jak . teraz mam w przewody jeden niebieski a drugi brązowy musze do nich dokupić złączki. i je domontowac do przewodow. CZy to obojetne później jak bede wtykał te przewody to który gdzie wetknac?
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Obojętne.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

nie działa !

wyjałem retra włożyłem 2 kabelki ze złaczkami i skutek jest taki ze światła działaja normalnie nie zaleznie od przycisku ON/off. jak wyjme sam bezpiecznik to lampy sie nie podnosza ale sie świeca zarówki w nich.

to co to za badziewie ?

zamieszczam zdjecia !

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A co to za jakieś podwójne przewody w spinkach??? :D
Coś Ty tam namieszał?
To nie jest nawet zaciśnięte na tych spinkach.

Zrób inaczej.
Wyjmij te spinki i włóż z powrotem bezpiecznik.
Potem:
1. zamknij światła przełącznikiem.
2. wyjmij bezpiecznik.
3. włącz światła przełącznikiem (nie powinny się otworzyć)
4. dotknij bezpiecznikiem , albo innym metalowym przedmiotem np.
śrubokrętem, nóżek, w których oryginalnie powinien się znajdować
bezpiecznik i natychmiast odsuń śrubokręt.
5. jeżeli w momencie dotknięcia nóżek lampy drgną, to wszystko jest
ok (gwarantuję Ci, że tak będzie), a po prostu spieprzyłeś coś przy podłączaniu. :wink:

Aa i jeszcze jedno.
Oducz się takich prowizorek, jakie widzę na zdjęciu, bo kiedyś
nie daj Boże spalisz auto.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

ok wszystkie punkty sie zgadzaja
tylko wyjasnij mi czemu lampy otwieraja sie całe albo całe sie zamykaja, nie moga byc w pozycji lekko otwartej "spioch". Na jakiej to zasadzie działa ze w spiochu lampysa sa otwarte tylko do połowy ?
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Don_Luk pisze:ok wszystkie punkty sie zgadzaja
tylko wyjasnij mi czemu lampy otwieraja sie całe albo całe sie zamykaja, nie moga byc w pozycji lekko otwartej "spioch". Na jakiej to zasadzie działa ze w spiochu lampysa sa otwarte tylko do połowy ?
ja robilem spioszka wczoraj i naprawde fajnie to wyglada :)
a co do tego ze cale Ci sie zamykaja i otwieraja, to musisz sie popisac refleksem i szybko wlaczyc i wylacznik Twoj przycisk od spioszka, im szybciej to zrobisz tym mniej sie uchylą :) kumasz juz :?: kwestia wyczucia 8)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

jutro sprawdzam

dzieki
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Tu jeszcze dochodzi kwestia dodatkowego przełącznika.
On nie może być typu "ON" - obwód zamknięty, "OFF" - obwód przerwany.
Kurcze, nie wiem jak to wytłumaczyć. To musi być włącznik, który po lekkim wciśnięciu, podaje napięcie, a po puszczeniu, natychmiast je
odcina.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Kędziorek pisze:Ja w swoim Probku jak włączę światełka to pozostają zamkniete, dopiero jak nacisnę magiczny przycisk (seryjny, pod sterowaniem klimą) to światła sie podnoszą. Więc mogę mieć otwarte światła i zgaszone lampy i na odwrót, więc miałbym łatwiej zrobić śpioszka. Dużo jest bawienia się z tym? Tylko, że mam problem, bo jedna lampa podnosi się wolniej. Pozdro
Poważnie tak masz że światła jak przekręcisz na tym przełączniku to się nie otworzą? To dziwny mi się otwierają :shock:
Ale już chyba wiem czemu, bo Ty masz made for usa, a ja made for canada i tu chyba tkwi różnica :)
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Kondzio
Posty: 246
Rejestracja: 2006-04-08 18:59
Samochód: brak
Lokalizacja: Żarnów(łódzkie)

Post autor: Kondzio »

Roswell pisze:
Kędziorek pisze:Ja w swoim Probku jak włączę światełka to pozostają zamkniete, dopiero jak nacisnę magiczny przycisk (seryjny, pod sterowaniem klimą) to światła sie podnoszą. Więc mogę mieć otwarte światła i zgaszone lampy i na odwrót, więc miałbym łatwiej zrobić śpioszka. Dużo jest bawienia się z tym? Tylko, że mam problem, bo jedna lampa podnosi się wolniej. Pozdro
Poważnie tak masz że światła jak przekręcisz na tym przełączniku to się nie otworzą? To dziwny mi się otwierają :shock:
Ale już chyba wiem czemu, bo Ty masz made for usa, a ja made for canada i tu chyba tkwi różnica :)
ja mam Probaska I i rowniez swiatla sa wlaczone a oczka pozostaja zamkniete, dopiero jak to Kędziorek napisal po wlaczeniu "magicznego przycisku" podnosza sie :)
PROBE 2.2 TURBO GT (91) USA
Obrazek
Don_Luk
Posty: 67
Rejestracja: 2006-12-22 15:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Lodz

Post autor: Don_Luk »

podłaczyłem i działa tylko wnerwia mnie to ze nie umiem wyczuc odpowiedniego momentu by zatrzymac swiatła tak na wpół otwarte :) ale nabiore wprawy
Pozdrawiam Don_luk
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

KoNdRoN pisze:ja mam Probaska I i rowniez swiatla sa wlaczone a oczka pozostaja zamkniete, dopiero jak to Kędziorek napisal po wlaczeniu "magicznego przycisku" podnosza sie :)
Jak zwykle jestem wyjątkowy :oops:
Don_Luk pisze:podłaczyłem i działa tylko wnerwia mnie to ze nie umiem wyczuc odpowiedniego momentu by zatrzymac swiatła tak na wpół otwarte :) ale nabiore wprawy
Trening czyni mistrza :lol:
Ostatnio zmieniony 2007-03-14 18:10 przez Roswell, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe. :D
Powiem Wam, że dopiero przy śpiochu widać, jak nierówno niektórym pracują silniczki lamp i jakie są luzy na cięgnach. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Ja muszę w końcu zrobić lampę lewą, bo już wcale się nie otwiera i zamyka, wszystko trzeba ręcznie. Muszę rozebrać i sprawdzić.

Gucio twierdził, że też tak miał, ale była to kwestia wyłamanych kilu ząbków z zębatki i się blokowało :roll:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Czy w Probe generacji pierwszej wszystko jest tak samo?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jeżeli posiadasz jedynkę i chcesz zrobić sobie śpiocha to podłącz się pod ten temat.

:arrow: Śpioch

Tylko najpierw go przeczytaj. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Żeby nie męczyć się przy otwieraniu lamp, podłączyłem taki przełącznik, którego nie trzeba wciskać do końca żeby lampy zaczęły się otwierać, Wystarczy delikatnie nacisnąć, tak na pograniczu włączenia i on już załapuje, co stwarza możliwość bezproblemowego zatrzymania lamp podczas otwierana praktycznie w każdym momencie.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

A ja mam równolegle wpięty włącznik i włącznik chwilowy.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

Dzięki OLEY za przekierowanie.
wybaczcie nowy jestem i nawet szukać za bardzo nie umiem.
hehe...
Dziękuje pięknie.
Pozdrawiam...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Spoko. Jakby co, to goń do mnie śmiało na PW. Zawsze pomogę, o ile będę oczywiście potrafił. :wink:

Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”