Probe się przegrzewa...?
Probe się przegrzewa...?
Siemacie sluchajcie mam problem w probe II 2.5v6 z 93 roku a chodzi o to ze pokazuje mi zbyt duza tempetarure silnika:( plyn jest odpowietrzony byl porzadnie pare razy. Z rana jak zapale silnik to po przejechaniu ok 500m-1000m na desce pokazuje mi juz miedzy r/m ale gdy odkrecam korek od wlewu plyn ten na silnik i maczam tam palec to plyn jest jeszcze zimny a po przjejechaniu jakichs 10km zachyna mi wychodzic poza L i szlo by dalej ale niechce go przegrzac wentylaroty ssie zalanczaja i mam pytanie jak mozna sprawidzic czujnik temperatury cieczy chlodzacej? ten znajdujacy sie obok listw wtryskowych co dochodzic do niego jeden kabelek?a moze ktos z was ma inny pomysl co moze byc nie tak?
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Czyli jednak płyn osiąga wymaganą temperaturę. Bo dziwne, żeby oba czujniki (ten od wyświetlania temp. na desce i ten od załączania wentylatorów) były uszkodzone. Najlepiej właśnie jak byś sprawdził temperaturę cieczy przy tych czujnikach. Czy ta aluminiowa obudowa z tymi czujnikami nie jest gorąca. Bo może być tak, że masz ostro zapchana chłodnicę. Płyn prawie wcale nie krąży przez chłodnice i się nie schładza a w rzeczywistości w układzie płyn się zagrzewa i to szybko. I wtedy załączają się wentylatory np. już po 10 km i to np. na trasie. Może jakaś tam część płyny przepływa przez chłodnicę, ale jest go tak mało, że się prawie wcale nie chłodzi. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności temperaturę na poszczególnych wężach elementach i łączeniach np, węże z i do chłodnicy, węże do nagrzewnicy, obudowę od termostatu, może parownik jeżeli masz gaz i wtedy szukał który obwód może być zapchany. Sprawdź to.