Falowanie wolnych obrotów

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja po regulacji zapłonu tak jak matka fabryka przykazała(zwora, diagno i lampa) mam w okolicy 650 obr. i trzymają się jak teściowa balkonu :twisted: :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A ja nic nieruszałem jak mi się tak zrobiło i samo przeszło po 2 tygodniach.Najpierw myslałem że to napinacz rozrządu wysiada to go wymieniłem, przez dwa dni było normalnie a póżniej znowu to samo ale to olałem i samo zniknęło.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Patent - u mnie, żeby działał nawiew przy kolektorze KLZE musiałem zrobić własny patent na pewne podciśnienie... tam chyba łapie trochę lewego powietrza - tylko, czy to możliwe, że dopiero po ruszeniu zaczyna tam łapać? Ma to sens?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Może jak zwiększa się obciążenie,(przy ruszeniu) łapie więcej lewego?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Tak też myślałem, ale mam kilka nowych faktów...
Musi to byś coś z obiegami płynu chłodzącego...
Dziś będę wiedział więcej.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Cos w tym może być, ja jakos w tym czasie kiedy przestały wariowac obrory zmieniłem płyn.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
ORZELwarka
Klubowicz
Posty: 241
Rejestracja: 2007-01-26 14:57
Galeria: viewtopic.php?t=10592
Lokalizacja: Warka

Post autor: ORZELwarka »

Witam!
Jestem nowym użytkownikiem :-) Szukam na razie Probe 2 gen. i wtedy będę mógł się poczuć jak prawowity uczetnik tego forum i klubu... gdzieś tam stoi i czeka na mnie mój proboszcz, ale musze go znaleść... Aha, mam na imie Paweł i jestem z Warki (tam gdzie rozlewają beer strong i warka :-P ) woj. mazowieckie.

Co do tematu o problemie z obotami... Spróbuj sprawdzić silnik krokowy, kiedyś miałem ten problem w innym Fordzie. Skakały obroty na biegu jałowym. Nie wiem jaka konstrukcja jest w Probe silnika krokowego, może nie jest to wadliw element. Ale ta część jest odpowiedzialna za wolne obroty silnika - warto sprawdzić!
V6 24v Full opcja 96 r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Proponuję ( tak jak sugerował Wojtek) wpisać w wyszukiwarkę
magiczne słowa " falujące obroty", a wiele może się wyjaśnić. :wink:

Dodatkowo z tego, co mi się obiło o uszy, problemem oprócz lewego powietrza może być problem z płynem chłodzącym. Być może za mała ilość itp.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Z moich doświadczeń wynika że w Probku(przynajmniej moim) płyn chłodniczy nie rzutuje w istotny sposób na pracę silnika(mam na myśli obroty). Układ sam się odpowietrza a nawet jak miałem cieknącą pompę wody to obroty i tak były idealne. Ale Probek Probkowi nie równy więc nie ma co tego wykluczać.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Problem rozwiązany - nie wiadomo co było przyczyną... Kalii zalepił wszystkie możliwe drogi lewego powietrza, kręciliśmy trochę śrubką na przepustnicy, mieszaliśmy trochę z modułem zapłonowym... no i działa ;) Bite 750 obrotów na jałowym.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

750 to nie za dużo? Ja mam 650. Dobrze, że rozwiązaliście problem. :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

No jakoś w tych granicach staje wskazówka.. muszę zerknąć dziś na budzik by się upewnić :)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Moim zdaniem powinno być 750.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

JA też mam obroty na jałowym bliżej 750 niż 650 :twisted: :twisted:
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja mam nie więcej niż 650, myślałem że w 2.0 obroty powinny oscylować w okolicach 700-800 obr. Ale co tam, jedna setka w tą lub w tamtą się nie liczy :lol: :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

No właśnie zapomniałem dodać, ze różnica 100, czy 150 obrótów, to żadna róznica.....no chyba , że się jednak myle :twisted: :twisted: :twisted:
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Wiem temat wałkowany dużo razy ale mam pytanie..zachciało mi sie stozka i przy montażu odkreciłem przepływkę i troche nia trząsałem przy naciąganiu elementu gumowego na niego. Przedtem miałem obroty na biegu jałowym normalne ok 700 a teraz jak załącze auto i przejade troche to mam ok 1000-1200.Co jest grane czy mogłem zrypać przepływke tymi wstrząsami?
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Raczej nie. Przepływki mechaniczne w V-kach są naprawdę odporne. Sprawdz dolot pod kątem nieszczelności, ewentualnie zresetuj kompa, może przywróci wcześniejsze ustawienia.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
mayday23
Posty: 45
Rejestracja: 2007-03-18 00:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: mayday23 »

Ja mam podobnie też mi falują, Mam sekwencje na niej to dopiero wtedy jest dziwnie. Jak go odpalę to mam tak z 1,5tyś.(benzyna) a po przejechaniu paru kilometrów spadną. Spadają na 800 a potem znowu wskoczą na 1000, a na gazie mam zawsze o jakieś 150 obrotów więcej od benzyny. Myślałem nad zmianą przepływomierze w moim 2,5 ale czy to cos da?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Czekaj no, po zapaleniu zimnego masz 1500? To chyba normalnie, przecież wtedy są mapy ssania i komputer olewa wskazania przepływki, też tak mam - zanim się silnik nie nagrzeje to jakieś 1500 trzyma, potem spada.
Awatar użytkownika
mayday23
Posty: 45
Rejestracja: 2007-03-18 00:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: mayday23 »

No maże i tak, a na klimie masz jakie u mnie na ciepłym przy włączeniu wskakują na 1800 i tak już zostają, chyba troche dużo??
2,5 V6, Red, BiXenon
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

obroty i takie tam...

Post autor: roofio »

Obroty powinny byc miedzy 750-850 wg katalogu. Co do falowania obrotow to dostalem nowego newsa z forum mazdyspeed ze czesta usterka w silnikach mazdy jest zle dzialajace odpowietrzanie obiegu plynu chlodzacego, po czym robi sie gdzies "bombel" i nastepuja problemy z obrotami. Wtedy trzeba spuscic caly plyn i zalac spowrotem. Jest jeszcze cos takiego jak czujnik pod pedalem sprzegla, ktory w autach o duzym przebiegu moza pow 200kkm moze sie zuzyc. Dodam jeszcze ze od ponad roku mialem za niskie obroty - nie walczylem z tym zbytnio ale miech temu postanowilem zmienic plyn w skrzyni biegow. Wykrecilem puche filtra i cala reszte zeby dostac sie do czujnika predkosciomierza w skrzyni. Zauwazylem jakas meska wtyczke - luzna... wiec zaczalem szukac zenskiej... no i znalazlem. Nie wiem co to bylo rozlaczone aczkolwiek po zlaczeniu problem znikl. Notabene wlasnie ponad rok temu zmienialem maglownice w jednym z najlepszych zakladow mechaniki pojazdowej w moim miescie no i widac ze chyba ktos niechcacy rozlaczyl. Wiec warto poswiecic godzinke i wnikliwie obejrzec autko z gory i zdolu czy czasem cos nie wisi w stosie kabelkow. Cheers.
/Roofio Probe II 1995 USA
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

mayday23 pisze:Myślałem nad zmianą przepływomierze w moim 2,5 ale czy to cos da?
roofio pisze:Obroty powinny byc miedzy 750-850 wg katalogu

A wiec problem, dotyczy 2.5l V6, gdzie obroty na jałowym powinny wynosić 650-+50
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

A gdzie to jest na obrotomierzu? :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kocureq, musisz przeliczyć kreski i odpowiednio podzielić. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”