Falowanie i spadanie.........
Falowanie i spadanie.........
Wczoraj po rozmowie w serwisie mało nie zemdlałem, otóż mam problem z pływaniem obrotów w 2,5V6 z postów wyczytałem, że to może być przyczyna uszkodzonej sondy lub sond ale mechanior twierdzi, że nie koniecznie może to byc np. uszkodzone przewody wysokiego napięcia, które podobno lecą często a koszt wymiany na przyzwoite to ho, ho - 500zł za 1szt co przy tym silniku daje 3 tysie!!! Czy może u kogoś kabelki były przyczyną falowania obrotów????
mam podobny problem.
u mnie to ma się tak że jak jadę to wszystko jest niby wporządku, ale... zaraz po odpaleniu obroty trzynają się dosyć wysoko (1100 - 1200) po jakichś 2 minutkach spadają do 900 - czyli niby wporzo, ale jak się tak troszkę pojeździ to "luzie" zaczynają się wahać między 400 a 600 co powoduje że czasem gaśnie!
co może być tego przyczyną? przewody? filtr powietrza? czy może jeszcze coś innego?
u mnie to ma się tak że jak jadę to wszystko jest niby wporządku, ale... zaraz po odpaleniu obroty trzynają się dosyć wysoko (1100 - 1200) po jakichś 2 minutkach spadają do 900 - czyli niby wporzo, ale jak się tak troszkę pojeździ to "luzie" zaczynają się wahać między 400 a 600 co powoduje że czasem gaśnie!
co może być tego przyczyną? przewody? filtr powietrza? czy może jeszcze coś innego?
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
Powinna czasem mrugnąc kontrolka"check engine"-po tym sie i po tych objawach mozna sie kapnąć ze to przepływomierz!(Ja mam 2 generacje a w pierwszej nie wiem jak jest)Na komputer trzeba pojechac i tam powiedzą co i jak!To jest czarna skrzynka wielkosci spłaszczonego pudelka po zapałkach na gardzieli za filtrem powietrza!Z tego pudelka wychodza kable!Tak to wyglada ale sam z tym nic nie zrobisz!Poczekaj aż sie wypowiedza inni!Moze on Cie bardziej poratują swoja wiedza!pPowodzonka!
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
OK.mikolaj pisze:zaraz po odpaleniu obroty trzynają się dosyć wysoko (1100 - 1200)
Zbyt wysokie.mikolaj pisze:2 minutkach spadają do 900 - czyli niby wporzo,
Prawie OK, 600 jest ok, poniżej to zbyt nisko, ale przede wszystkim powinny być stałe.mikolaj pisze:ale jak się tak troszkę pojeździ to "luzie" zaczynają się wahać między 400 a 600
Może wystarczy przeczyścić solenoid wolnych obrotów i/lub wyregulować wolne obroty: http://www.probe.kim.pl/forum/viewtopic.php?t=354
- strober
- Posty: 1338
- Rejestracja: 2003-01-30 13:09
- Samochód: none
- Galeria: viewtopic.php?t=7957
- Lokalizacja: Kraków
extra a znajdzie sie jeszcze jakis odwazny i sprobuje mi wytlumaczyc gdzie ewentualnie moge znalexc ten solenoid i ewentualnie jakos blizej go opisac, bo szczerze powiedziawszy to pierwszy raz o czyms takim slysze, szukalem na forach, ale jakos nie moglem sie nigdzie doczytac na temat jego lokalizacji w 2.2 gt I gen
a`propos check engine!
takie tpytanko - czy przy wyciagnietym bezpieczniku od abs tak kontrolka swieci, bo z tego co sie doczytalem to jest ona powiązanawlasnie z abs!
a`propos check engine!
takie tpytanko - czy przy wyciagnietym bezpieczniku od abs tak kontrolka swieci, bo z tego co sie doczytalem to jest ona powiązanawlasnie z abs!
stroberku brak mi słów... trzeba na zlot przygotować słownik wyrażeń (wystarczy tych najprostszych i ich odmianę) pokserować i porozdawać co niektórymstrober pisze:Bieniasku-reaguj Red-ma problemy z ortografią!Nie "u"tylko"ó"
a propo tematu tego topica (kieruje to do autora) -> na górze strony jest taka ikonka lupy a koło niej pisze szukaj... wpisać słowo falowanie i nie musimy się znów wszyscy produkować
luuuudzie no co wy!!!!
Ketch-> masz najzwyczajniej w świcie za wysoko ustawione obroty
PS. Idź po śladach powierza..... najpierw masz wlot, potem filtr powietrza, zaraz za nim przepływomierz (na wylocie z fitra, jakby w tą obudowę wbudowany. potem jest rura plastikowa i solenoid czyli kawałek żelastwa między tą plastikową rurą a kolektorem dolotowym.
Ketch-> masz najzwyczajniej w świcie za wysoko ustawione obroty
oczywiście możesz mieć walnięte kable, brudny solenoid, świece do wymiany. ALE NA PEWNO MASZ ZA WYSOKIE OBROTY.MiH pisze:1. znajdź płaski śrubokręt
2. otwórz maskę
3. znajdź pokrętło selenoidu (za filtrem powietrza i przepływomierzem po skręcie ale przed kolektorem dolotowym. Otwór od góry a w środku śruba)
3. użyj śrubokręta w celu dokręcenia (o 1/2 obrotu)
4. ponaciskaj gaz kilka razy alby silnik się ustabilizował
5. jeśli nadal faluje powtórz od pkt.3
Wszystko wykonaj na rozgrzanym silniku. Tzn nie na ciepłym, tylko po np. 20 minutach jazdy - czyli w normalnych warunkach pracy.
PS. Idź po śladach powierza..... najpierw masz wlot, potem filtr powietrza, zaraz za nim przepływomierz (na wylocie z fitra, jakby w tą obudowę wbudowany. potem jest rura plastikowa i solenoid czyli kawałek żelastwa między tą plastikową rurą a kolektorem dolotowym.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Wiecie kiedy mialem falowanie silnika???
tak kolo 1500 - 2000 kiedys mialem zepsuty wlacznik od wentylatora i przykleilem go do masy..ale raz laczyl a raz nie...no i on wl. i wyl. wtedy byl spadek napiecia i obroty mi falowaly (wymienilem wlacznik i wszystko super
tak kolo 1500 - 2000 kiedys mialem zepsuty wlacznik od wentylatora i przykleilem go do masy..ale raz laczyl a raz nie...no i on wl. i wyl. wtedy byl spadek napiecia i obroty mi falowaly (wymienilem wlacznik i wszystko super
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:( TERAZ 2gen 2,5 V6
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A wiecie jak my fajnie mielismy???? W zeszlym roku bylo ok - po wrzuceniu luzu obroty spadaly do 1000, zatrzymywaly sie na 0,5s i spadaly do 700 - czyli wszystko ok. W zime juz coraz rzadziej spadalo od tego tysiaca w dol, a teraz odkad sie cieplo zrobilo znowu wszystko jest ok "i bardzo dobrze"
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630