Jak wymienić gumy na przegubie w I.

Adam S
Posty: 17
Rejestracja: 2007-06-06 08:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieluń

Jak wymienić gumy na przegubie w I.

Post autor: Adam S »

Witam wszyskich. Mam pewien problem. Nie wiem jak mam wymienić pęknietom "gumę" na przegubie tj. tą znajdująca się bliżej koła. przepraszam za nie wachowe wyrażenie, ale nie orientuje się w "specjalistycznym -mechanicznym" języku. Przegób jest dobry, "nie wydaje żadnych dzwięków" przy skręcaniu, jedyny problem to ta pęknięta guma - osłona. Jak mam się do tego zabrać, Zeby nic nie zepsuć, jakiej innej "gumy",z innego samochodu mogę użyć jako zamiennika, lub czy jest wogóle dostępny oryginalny element, i mniej więcej ile może kosztować?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Na początku nie chciałbym Cię zniechęcić do forum, dlatego mam prośbę abyś korzystał z funkcji "ortografia" ( taki mały kwadracik, który Ci przeszkadza w pisaniu :wink: )

Co do Twojego problemu, to wygląda to tak:

Musisz zdjąć koło. :D

Wykręcić zacisk hamulca i zdjąć go z tarczy.

Następnie odkręcić śrubę piasty. Tę, co trzyma półośkę.

Wykręcić końcówkę drążka kierowniczego. Nie jest to łatwe, ale przy pomocy młotka, a właściwie dwóch powinno pójść.

Odkręcić od piasty wahacz i wybić go.

Odkręcić od piasty amortyzator.

Zdjąć całą piastę z tarczą.

Poluzować zaciski na gumie przegubu. (oba)

Zdjąć gumę i włożyć nową.

A potem złożyć wszystko do "kupy" :D :wink:

Jeżeli nie czujesz się na siłach zrobić tego sam, to nie próbuj.
Poproś kogoś, kto już to robił i dla nauczenia się obserwuj wszystko. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Trzeba zdjąć koło, zdemontować tarcze, zacisk, itp. Jeżeli to jest guma bliżej koła to może się obejdzie bez wyciągania półosi ze skrzyni (już nie pamiętam). Temat już był więc użyj opcji szukaj. Ta guma kosztowała chyba 15-20zł.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Hehe Drzymku, byłem szybszy. :D

Nie musi ściągać tarczy, bo i po co? Zdejmie tarczę razem z piastą. :D
Nie musi też wyciągać półosi ze skrzyni, ponieważ chodzi o gumę na przegubie zewnętrznym. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Adam S
Posty: 17
Rejestracja: 2007-06-06 08:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Adam S »

Ok. Dzięki. A co do tej ortografii będę się stosował. Po prostu się spieszyłem.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Zapomniałem jeszcze dodać, że trzeba wykręcić łącznik stabilizatora. :D
Ale pewnie ten, kto będzie rozkręcał, doszedł by do tego. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

jak to wszystko pieknie, latwo i szybko w tym opisie:] zeby to jeszcze bylo tak latwo bylo sciagnac przegub z poloski.... :roll: bo ja probowalem z uzyciem duzego specjalistycznego narzedzia ( kilku kilogramowy mlotek :twisted: :twisted: ) i nie dalo rady :roll:
a tak wogole jak juz ci pekla guma to zacznij odkladac mimo wszystko juz na nowy przegub...:]
Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

a po co mialby odkrecac caja piaste?wystarczy odkrecic amorek,nakretke piasty i lacznik stabilizatora,odchylic na bok i juz mamy wszystko na wierzchu.pozostaje najgorsza czynnosc czyli zbicie przegubu z polosi.pozniej juz jakos poleci...
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No przecież tam jest taka jakby zawleczka (pierścień ) wewnątrz.
Po jego wyjęciu nie trzeba nic zbijać.

Czyżbym się mylił? :-k
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Adam S
Posty: 17
Rejestracja: 2007-06-06 08:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Adam S »

Dzięki za wszystkie rady, mam nadzieje że uda mi się to jakoś zrobić. W ostateczności, gdybym nie dawał rady, skontaktuję się z mechanikiem.
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

No przecież tam jest taka jakby zawleczka (pierścień ) wewnątrz.

a jak chcesz ją wyjąć skoro jest wewnątrz przegubu na półosi ??

Ja wymieniałem kilka razy i a ni razu nie zdejmowałem piasty ani amora. Fakt, troszke mało miejsca ale do zrobienia. Po prostu zbijasz wahacz, odkręcasz nakrętke piasty i wyciągasz na bok półośkę a piasta odchyli się razem z amorem w bok.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ale jednak trzeba zciagnac ktorys przegub bo inaczej nie widze mozliwosci zalozenia nowej gumy
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Adam S
Posty: 17
Rejestracja: 2007-06-06 08:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Adam S »

Zrobiłem tę osłonę. Nawet nie było tak źle. Zastanowił mnie fakt bezproblemowego zejścia przegubu z półosi, zdjąłem go bez użycia siły - zszedł gładko. W "rowku" na końcu półosi było wyżłobienie, prawdopodobnie na pierścień zabezpieczający. Założyłem osłonę przegubu od Hondy Civic, podobnie jak i pierścień zabezpieczający. Przegub porządnie nasmarowałem. Na razie wszystko śmiga bez zarzutu. Zastanawia mnie czy dobrze zrobiłem zakładając ten pierścień od Hondy (kiedy włożyłem półoś w przegub po założeniu pierścienia, półoś stawiała wyraźny opór przy próbie kolejnego jej wyjęcia).
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

po to wlasnie sa te pierscienie,aby stawialy opor i nie pozwalaly na ot takie sobie zdjecie przegubu.a jesli pierscien pasuje i odpowiednio zabezpiecza to nie powinno byc problemu
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

:1111_hello: chcialem wymienic gume na przegubie bo pekla ale za cholercie nie moge odkrecic sruby piasty:( z metrowa rura ani rusz ,,, ma ktos jakis pomysl ?? chodzi o prawa strone jesli to ma znaczenie :P


p.s ile kosztuje w warsztacie wymiana ?:P
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

flyke(vasil) pisze:ma ktos jakis pomysl ??
Znajdź sobie relację z reanimacji Probka Senatora (obecnie Anyszesa) i tam 21 VI 2005
MiH pisze:Rozwiązał się natomiast wątek pogiętych łomów. Jak się okazało dużo łatwiej jest zdjąć piasty ze sworzni jak się [ciach].... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Ciekawe co by było jakby się im udało? :roll: :roll: :roll: :twisted:
Oczywiście w wątku źródłowym nic nie jest po[ciach]ane, tylko pragnę sprowokować Cię do samodzielnego poszukania. :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

podjedz do jakiegoś warsztatu i pneumatem ci poluzują
ewentualnie szlifierka i naciąć nakrętke
wymiana około 50 zł
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

a jeszcze prosciej i do wykonania w warunkach warsztatowych jest innym sposobem.zakladasz DOBRY klucz na nakretke.podstawiasz pod drugi koniec klucza lewarek (ja robilem slupkowym),podnosisz do gory,i loisz w klucz wiekszym mlotkiem.u mnie puscila za 3 podejsciem,bo sie klucz omykal z lewarka.oczywiscie wczesniel walczylem z lomami,rurami itp. ciezkim sprzetem :twisted:

DOBRY klucz = najlepiej stara porzadna hitlerowska robota a nie jakis szajs-metal z marketu :D
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

ok , dzieki za rady jutro sprobuje i dam znac jak poszlo :) dzisiaj juz niestety nie mam na to czasu
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

A tak przy okazji zapytam nie zakładając nowego wątku który przegub z tej stronki http://www.eurodriveshafts.pl/sklep/cat ... odel=PROBE podejdzie do mojego porbka 2.2 GT Turbo 89 rok ABS? Są niby pasujące przeguby ale nie wiem bo u mnie jest dużo więcej niż 40 kilka zębów ABS bodajże 90. I też wydaje mi się że mam więcej zębów zarówno w środku tej osi jak i na zewnątrz chyba dużo więcej niż 26 czy tam jakoś tak. Wcześniej jak zmieniałem przegub wydawało mi sie że jest więcej tych zębów ale może klepie głupoty. Na tej stronce http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... str=G13013 jest przegub o oznaczeniu takim jak mój czyli G13013PC. Czy to jest to samo? Oraz czy nie pomyliłem nic z tymi zębami w środku i na zewnątrz? Wiem że ABS ma 90.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:idea: Wpisz w wyszukiwarce eurodriveshafts - dużo tego nie ma, więc może dasz radę samodzielnie przeczytać. ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Nie no dać rade to ja dam tylko mam dylemat dotyczący ilości zębów wewnątrz przegubu jak i na zewnątrz. Czy tam jest tak jak piszą 26 i 28 bo ja za cholere nie pamiętam. Coś mi sie pieprzy że jest więcej i proszę o rozwianie moich wątpliwości.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Może zamiast bez sensu ciągnąć wątek o wymianie gum przeczytasz odpowiedź w jednym z pozostałych 4 tematów, na które dałem Ci namiar?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

zgodnie z obietnica daje znac jak mi poszlo a mianowicie nie poszlo ,, przegub nie wymieniony terkocze dalej i bede musial pojechac tak na zlot:(
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

małe pytanko, czy przegub z 89r z ABS. podejdzie do 92r z ABS.?? pytam, bo mam praktycznie nowy z 89 a autko juz 92 i nie wiem czy jest sęs trzymać ten przegub w zapasie
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”