Lampy (tylne)

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

no i gdzie ta relacja z oswiatlania ??;>
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

pytlar pisze:no i gdzie ta relacja z oswiatlania ??;>
Myślałem że nikogo to nie interesuje, po tym jak na wstępie zjechaliście moje lampy.

Więc tak:
Noc odpalam samochód i włączam krótkie. Wychodzę przed auto i nic mnie nie razi. Światło jest białe z lekkim zabarwieniem błękitu (nie jakieś tam niebieskie badziewie) i nie oślepiające. Nawet jak stanąłem na przeciwko i patrzyłem prosto w lampę to tylko przymrużałem oczy. A długie to już jest porządna latarnia, bardzo wyraźnie widać wszystko przed samochodem. Tak więc jestem zadowolony (najbardziej się bałem że światło będzie pseudo- wioch - xenon).
BEAUTY...POWER...SOUL...
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

A jak wygląda sprawa z oświetleniem drogi tzn. w porównaniu z oryginałami. I drugie pytanko - światełka są w wersji euro :?:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

a jak ma być normalnie :) euro czy usa ? bez różnicy :)
No i tez czekam na te lampy :) i wali mnie to czy to euro czy usa poprostuy fajnie wygladaja....
Obrazek
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ADTOM pisze:euro czy usa ? bez różnicy :)
no wlasnie jest roznica...;] i to znaczna:] a w ogole i tak policja zabierze dowod przy pierwszej lepszej kontroli:P niedlugo tez mnie unikanie policji:}
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

pytlar pisze:
ADTOM pisze:euro czy usa ? bez różnicy :)
no wlasnie jest roznica...;] i to znaczna:] a w ogole i tak policja zabierze dowod przy pierwszej lepszej kontroli:P niedlugo tez mnie unikanie policji:}
Jest różnica, bo lamp USA nie mają homlogacji. Więc Pytlar ma rację. Ale jak ZOMO ma mi zabrać dowód, to ma też kilkanaście innych powodów do tego, bo żadna z wymienionych części w moim aucie nie ma homologacji (a wymagane są na min. tłumik, kierę, ropórki itp.)

Wić ryzyko że mi zabiorą dowód wcale się nie zwiększyło, ale za to wgląd Probka jak poszedł w górę :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

w USA dopuszczone do ruchu światła mijania lub krótkie jak kto woli są symetryczne, w europie i nie wiem czy nie dalej światła mijania lub krótkie jak kto lubi bardziej :) musza być asymetryczne.

5 letnie dziecko potrafi to rozpoznać bo wystarczy popatrzeć jaki dają snop światła. Jeśli pozioma kreska równo to lipa a jeśli kreska jest pozioma do połowy i lewa część opada potem w dół to są asymetryczne i jest ok.


stosowne szkła powinny mieć te magiczne znaczki. :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mr. Cynk pisze:5 letnie dziecko potrafi to rozpoznać bo wystarczy popatrzeć jaki dają snop światła. Jeśli pozioma kreska równo to lipa a jeśli kreska jest pozioma do połowy i lewa część opada potem w dół to są asymetryczne i jest ok.
FAQ! To ja już nie wiem jakie mam, bo mi nic nie opada :twisted: - po lewej linia odcięcia jest pozioma, po prawej się wznosi.
I moja mojszość jest zgodniej zgodna z przepisami: :wink:
[url=http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/pl/oj/2005/l_330/l_33020051216pl01690213.pdf] :arrow: Regulamin nr 112 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG/ONZ) — Jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł głównych pojazdów silnikowych wyposażonych w żarówki i emitujących asymetryczne światło mijania i/lub światło drogowe[/url] pisze:6.2.1. Światło mijania musi wytwarzać dostatecznie ostrą „linię odcięcia”, umożliwiającą zadowalającą regulację.
„Linia odcięcia” musi być poziomą linią prostą po stronie przeciwnej do kierunku ruchu, dla
którego światło główne jest przeznaczone; po drugiej stronie nie może ona wykraczać poza przerywaną
linię HV H1 H4 utworzoną przez linię prostą HV H1 tworzącą kąt 45° z poziomą i linię prostą
H1 H4 25 cm powyżej linii prostej hh, lub poza linię prostą HV H3 nachyloną pod kątem 15°
powyżej poziomej (patrz: załącznik 3). Linia odcięcia wykraczająca zarówno poza linię HV H2, jak
i linię H2 H4 i wynikająca
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Witam
Podłączą się pod istniejący temat. Czy lampy soczewkowe np. z Punto 2, mogą działać bez tych plastykowych szybek z przodu co chronią soczewkę czy zaraz po pierwszym deszczu się po prostu spalą??
Właśnie jestem w trakcie ich montażu i stanąłem przed dylematem, czy mogą być same czy też w jakiś sposób zorganizować te szybki ochronne.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

mogą działać, tylko trudniej je doczyścić z owadów
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

Lisiu, ja poczekam, aż wykończysz lampy na "sicher" i bezczelnie przyjadę z flaszką (i z kierowcą) żeby zerżnąć krok po kroku jak to wykombinowałeś. Zgoda?
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

tylko jedna flaszka :roll: :twisted:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

aaa, no jasne, dwie lampy - dwie flaszki 8)
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Światła mijania białe:
Obrazek

Postojówki niebieskie:
Obrazek

Postojówki na prawdę czadersko wyglądają, bo super widać wszystkie detale lampy, a zwłaszcza ten diamencik w środku.
I jak Wam się widzi?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

mi sie podobaja;D hmm ale jak by halogeny sie nie palily to bylo by o wiele lepiej moim zdaniem :)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

flyke(vasil) pisze:mi sie podobaja;D hmm ale jak by halogeny sie nie palily to bylo by o wiele lepiej moim zdaniem :)
W najbliższym czasie będzie wymiana halogenów na światła do jazdy dziennej i wtedy już się nie będą świecić razem ze światłami mijania.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ciężko powiedzieć nie widząc na żywo, ale niestety mi tego typu niebieskie światełka zawsze źle będą się kojarzyć. No offence ;)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

dzisiaj powalczyłem przy śpiochu i powiem, że zawiodło to moje oczekiwania :oops: :oops: raczej efekt jest zdechłego psa niż śpiocha..
Panowie do meritum, jak zrobić aby zawsze samoczynnie nasze lampki otwierały się w zadanym poziomie?? Bo na tą chwilę za pomocą metody opisanej na www.performance.. (..)musiałbym z 10 razy klikać aby ustawić 2 razy ten sam poziom świateł.
Sądzę , że jesli obecnie silnik wyłącza się na danym poziomie od świateł to można to w jakiś sposób regulować , ale jak??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

chyba nie bardzo da sie to wyreulowac.ewentualnie moznaby poingerowac w sam mechanizm ktory jest przy silniczku.moznaby przeciac sciezki,a dociagac lampy do samej gory przyciskiem,ale pewnie bylby problem z wyrownaniem ich na spiochu
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ada, nie za bardzo kumam. Ja mam taki przycisk do śpiocha i działa to elegancko. Przyciskam - lampy wychodzą do odpowiedniego stopnia, puszczam przycisk i gotowe? Nie muszą być zawsze tak samo, ustawiam je sobie jak chcę i jest okej.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Przycisk czyli wyłącznik najlepiej musi byc czasówka, ale do czego zmierzam. otóż chciałem iść na łatwiznę i zainstalować soczewki na stałe bez regulacji i jak się okazuje jeśli nie będe miał na stałym poziomie otworzonych lampek, a na soczewkach żeby dobrze wyglądało muszą się nie całkiem otwierać, to nigdy nie bede miał poprawnie ustawionych swiateł. A jeśli bym tak wyregulował żeby się oczka otwierały do zadanej wysokości to by było po kłopocie.
Teraz musiałbym sobie jakąś krechę na murze zrobić :twisted: :twisted: podjeżdżać i ustawiać magicznym wyłącznikiem wysokość otwierania oczek a to bedzie delikatnie mówiąc kłopotliwe.... :lol: :lol:
więc wchodzi w grę najlepiej opanowanie sposobu otwierania lampek albo ta krecha na murze.. ja osobiście wole to pierwsze, bo nawet regulacja wysokości świecenia soczewek nic nie da jesli lampy całe będą się podnosić za wysoko.
Myślałem na skróceniu tych cięgieł co lampy podnoszą może to jest metoda, ale najprościej była by po prostu regulacja silniczków aby się zatrzymywały w określonym momencie.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

to tak jak pisalem,jesli chcesz to zastosowac do uzytku codziennego to przetnij sciezke na tym slimaku,i beda ci sie zatrzymywac zawsze w tej samej pozycji,a zamykac sie beda poprzez maksymalne otwarcie.skracanie ciegiel,chyba mija sie z celem,bo beda ci chcialy wlezc pod zderzak :roll:
Ostatnio zmieniony 2007-06-17 03:28 przez york, łącznie zmieniany 1 raz.
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

york pisze:to tak jak pisalem,jesli chcesz to zastosowac do uzytku codziennego to przetnij sciezke na tym slimaku,i beda ci sie zatrzymywac zawsze w tej samej pozycji,a zamykac sie beda poprzez maksymalne otwarcie.sracanie ciegiel,czyba mija sie z celem,bo beda ci chcialy wlezc pod zderzak :roll:
w sumie o tym nie pomyślałem, rzeczywiście skrócenie nie wiele wniesie tych cięgieł. Ten silniczek musi działać na jakiś zasadach, zatrzymuje się w danej chwili więc albo ma jakiś stycznik albo ma ustawioną ilość obrotów jaką ma wykonać do otwarcia i zamknięcia lamp i to trzeba rozgryźć i będzie git.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

to tak,jesli mowimy o 1 gen bo tylko z taka mialem stycznosc,a jak jest w 2 to nie wiem,choc mysle ze podobnie.przy silniczku masz okragla puszke w ktorej masz cos a'la przeplywomierz,czyli blaszki jezdzace po miedzianych sciezkah.u mnie byly chyba 3 sciezki,jak dobrze pamietam.cos na ksztalt trzech kolek miedzianych ale przecietych w jednym punkcie.co prawda kombinacji alpejskich byloby sporo ale mysle ze jest to wykonalne,choc z drugiej strony przychodzi mi do glowy zmiana miejsca mocowania silniczka,a co za tym idzie zmiana geometrii ciegien,co mogloby dac najbardziej pozadany efekt,czyli otwieranie do pewnego momentu i zamykanie od tego miejsca w dol a nie przez maksymalne otwarcie,ale tu znowu przeszkoda bedzie brak miejsca w tamtych okolicach...
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Pytajcie Lisia, on to zrobił u siebie w jedynce...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Optyczny”