Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !

Małe pytanko o wskaźnik ciśnienia oleju

Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

z tego co ja sie orientuje to przepustnica steruje potencjometr, pogadaj z Bieniasem on go wlasnie wymienial.
Wiem ze GTurbo mu przyslal ze stanow.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: odp

Post autor: Raf »

JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:no problem tylko wytlumacz mi w takim razie co otwiera przepustnice reszta bedzie miala radoche
Kierowca, wciskając pedał gazu :lol:
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

kolego raf czekam napisz co za urzadzenie zmyslne otwiera i ustawia kat przepustnicy w 2.5 bo wszyscy sa ciekawi no chyba ze nie mozesz tego znalez w serwisowce czekam na odpowiedz
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

kierowca to tez ale widze ze masz pojecie a przy zimnym silnki np. jak faluja obroty to od czego raf napisal-Kierowca, wciskając pedał gazu
dobry jestes!
JAZDA NA MAXA IM BACK
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Jedyne elementy otwierające przepustnicę to kierowca (wciskając pedał gazu) i mechanizm tempomatu (gdy jest włączony, ciągnąc za linkę gazu ale tam też nie ma silnika krokowego :twisted: )

GDY SILNIK PRACUJE NA WOLNYH OBROTACH PRZEPUSTNICA POZOSTAJE ZAMKNIĘTA I NIC JEJ NIE OTWIERA !!!!!

Raz Ci to tłumaczyłem, jak nie przyswajasz w pierwszym czytaniu to czytaj do skutku ...

http://www.probe.kim.pl/forum/viewtopic ... 0426#10426

P.S.
A śrubkę do regulacji mieszanki też znalazłeś ? :lol: ROFL
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

specjalnie dla ciebie zrobie zdjecie i dam na forum
JAZDA NA MAXA IM BACK
Gość

Post autor: Gość »

Jesli majac na mysli przepustnice jako calosc (wlacznie z TP i IAC BPA) systemu dopuszczania powietrza do kolektora wlotowego, a tak czesto to okreslaja mechanicy, to Jazda ma racje. Przy zimnym silniku dzieki IAC BPA, dostarczana jest wieksza ilosc powietrza w celu rozgrzania silnika do normalnej temperatury pracy poprzez odwiedni kanal w przepustnicy (jako zestawu).

Natomiast jesli przyjmiemy, ze przepustnica jest sama zapadka, to racje ma Raf, gdyz jest ona regulowana wylacznie za pomoca linki gazu, a sprzezony z nia TP sensor (potencjometr) wysyla info do PCM o jej polozeniu. IAC BPA jest wtedy wylaczony (kanal zamkniety), gdyz dostaje informacje, ze silnik ma odpowiednia temperature i nie wymaga dodatkowej ilosci powietrza.

Obrazek
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

greyg pisze:Jesli majac na mysli przepustnice jako calosc (wlacznie z TP i IAC BPA) systemu dopuszczania powietrza do kolektora wlotowego, a tak czesto to okreslaja mechanicy, to Jazda ma racje. Przy zimnym silniku dzieki IAC BPA, dostarczana jest wieksza ilosc powietrza w celu rozgrzania silnika do normalnej temperatury pracy poprzez odwiedni kanal w przepustnicy (jako zestawu).
Przeczytaj uważnie wypowiedzi, tak twierdzę ja! a jazda znalazł silnik krokowy UCHYLAJĄCY przepustnicę!

Raf pisze:Sprawdziłem, w 2.2L i 2.2L Turbo jest tak jak w 2.5V6 i nie ma silniczka krokowego na przepustnicy.

Gdy zdejmiesz nogę z gazu przepustnica zamyka się całkowicie a powietrze jest dostarczane przez 'IAC/BPA' (Idle Air Control / Bypass Air).

BPA to termozawór otwierający się gdy chłodziwo jest zimne i przymykający gdy silnik jest ciepły, a IAC to solenoid (elektrozawór) pozwalający ECU kontrolować wolne obroty.

BYE

Tak więc w obu przypadkach to ja mam rację :lol:
Gość

Post autor: Gość »

moze ma dorobiony silniczek do otwierania zapadki i dodaje gazu przyciskiem :D :D :D
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Niektóre nowe modele nie mają już linki gazu tylko potencjometr w pedale gazu i silnik krokowy sterujący przepustnicą, kierowca sugeruje ile by chciał a ECU daje ile uzna za stosowne :lol: pełne ubezwłasnowolnienie :lol:
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

[img]http://www.probe.kim.pl/upload/files/przemek.bmp
Na zespół sterujšcy przepustnicš składajš się przepustnica z obudowš, napęd przepustnicy G186 z przekładniš oraz czujniki pomiarowe napędu przepustnicy G187 i G188. Położenie pedału przyspiesznika rejestrujš czujniki pedału gazu G79 i G185. Sygnały przekazywane sš do elektronicznej jednostki sterujšcego silnikiem (CPU) – rysunek powyżej. Sterownik ustawia położenie przepustnicy poprzez silnik elektryczny G186. Położenie przepustnicy jest cišgle kontrolowane przez sterownik na podstawie sygnałów pomiarowych z czujników położenia przepustnicy G187 i G188. Podwójne czujniki położenia przyspiesznika i przepustnicy zastosowano w celach bezpieczeństwa.

Stosowanie potencjometrów pomiarowych obarczone jest wadš niestacjonarnoœci ich wskazań. Wskutek starzenia lub wpływu czynników zewnętrznych (wilgoć, temperatura) wskazania potencjometru mogš się zmieniać względem pierwotnej charakterystyki. Ponadto, całkowite zamknięcie przepustnicy może grozić powstaniem zbyt niskiego ciœnienia w kolektorze dolotowym. W zwišzku z tym konstrukcję elektronicznie sterowanej przepustnicy wzbogaca się o tzw. zderzaki – elementy mechaniczne lub elektryczne pozwalajšce na identyfikację położenia przepustnicy lub zabezpieczajšce przed nieprawidłowym jej położeniem.
MASZ PELNY OPIS KOLEGO RAF A TAK PRZY OKAZIJ TO JAK LUBISZ CIAGNAC ZA SLOWA TO ZNAJDZ MI TO ZE POWIEDZIALEM ZE WIDZIALEM SILNIK KROKOWY PO UCHYLENIU PRZEPUSTNICY A SILNIK KROKOWY JEST W 2.5[/img]
JAZDA NA MAXA IM BACK
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Jeśli masz krótką pamięć to przypominam co napisałeś:
JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:... a co do 2.5 to rozkrecilem przepustnice i musze cie przerayic jest tam silnik krokowy też mysle ze twoja serwisowka jest troche tandetna narka
JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:kolego raf czekam napisz co za urzadzenie zmyslne otwiera i ustawia kat przepustnicy w 2.5 bo wszyscy sa ciekawi no chyba ze nie mozesz tego znalez w serwisowce czekam na odpowiedz
a napisałeś to tu i tu należy domniemać że w kontekście ostatniej mojej wypowiedzi na temat silników krokowych w Probe czyli tej

Ładny opis nam zamieściłeś tylko wypadało by napisać skąd pochodzi i jakiego auta dotyczy.

No i mógł byś obrazek kompresować przed zamieszczeniem bo 1MB to trochę zbyt wiele...

P.S.
Czekam na fotkę twojego znaleziska... ROFL
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Ja to mam tak, silnik zimny cisnienie w pozycji 1mm od góry normal, ale proble zaczyna się gdy silnik się troszeczkę zagrzeje, ciśnienie spada na sam dół normal. Potem to jeszcze gorzej, podczas jazdy ( tak dłużej niż 30 minut) wskazówka ciśnenia oleju jest w połowie od 0 do początku normal. Co mnie martwi to to, że muszę mieć 3 tys obrotów podczas jazdy żeby wskazówka pojawiła się obrębie normal. Olej spieprza gdzieś tak 1L na 1000km, jak tak patrzę w garażu to najwięcej upaćkane po podłodze jest po prawej stronie silnika.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

moze mi ktos napisac jak mam tu wrzucic zdjecie bo sie motam jesli chodzi o kompa a chce wam pokazac silnik krokowy w 2.5
JAZDA NA MAXA IM BACK
Gość

Post autor: Gość »

w strefie zrzutu - masz na gorze strony
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

DENAT pisze:Ja to mam tak, silnik zimny cisnienie w pozycji 1mm od góry normal, ale proble zaczyna się gdy silnik się troszeczkę zagrzeje, ciśnienie spada na sam dół normal. Potem to jeszcze gorzej, podczas jazdy ( tak dłużej niż 30 minut) wskazówka ciśnenia oleju jest w połowie od 0 do początku normal. Co mnie martwi to to, że muszę mieć 3 tys obrotów podczas jazdy żeby wskazówka pojawiła się obrębie normal. Olej spieprza gdzieś tak 1L na 1000km, jak tak patrzę w garażu to najwięcej upaćkane po podłodze jest po prawej stronie silnika.
Pozycje wskaźnika ciśnienia oleju są ok. Ciśnienie masz ok. Można by, dla spokoju sumienia, sprawdzić nanometrem.
Co do ubytku oleju to dużo zależy od tego na jakim jeździsz. Wycieki oleju są niebezpieczne, gdyż nigdy nie wiesz kiedy z niewielkiego wycieku zrobi się "dziura" i w kilka minut zatrzesz silnik. Z prawej strony auta (bo tak interpretuje zapis prawej strony silnika masz następujące możliwości:
1. uszczelniacz na wale
2. Uszczelniacze wałków rozrządu
Moja niegdysiejsza przygoda tego typu była spowodowana spaleniam (dosłownie) uszczelniacza na wałku rozrządu. Teraz jak rozkręcałem silnik to się okazało że ten uszczelniacz jest zwęglony!!!!
Radzę Ci:
a. wytrzyj dokładnie silnik, żeby był suchy. WD40 świetnie się sprawdza.
b. Jeśli widzisz że wyciek oleju ma źródło pod obudową paska rozrządu - zdejmuj obudowę i szukaj dalej.
c. aby szybko wiedzieć gdzie jest wyciek zrób sobie kilkuminutową przejażdżkę i daj mu popalić - jeśli leje to na pewno siknie.
d. może się okazać że nie siknie - bo nie leje. Wtedy kolego masz gorszy problem - pierścienie.
Nie ignoruj tematu, bo możesz się obudzić z ręką w nocniku..... albo raczej głęboko w portfelu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

wrocilem ze szpitala po zadymie i postaram sie w tym tygodniu wrzucic zdjecie bleade silnika krokowego pozdrawiam --------jak dobrze jest byc wariatem pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Re: odp

Post autor: MiH »

JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:wrocilem ze szpitala po zadymie --------jak dobrze jest byc wariatem pozdrawiam
Co oni Ci zrobili?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

wiesz jak paru burakow wypije po piwie to mysli ze sa krolami i wogole wiec sie ostro pomylili a ja dostalem butelka i mialem wstrzas mozgu ale juz sie odegralem i oddalem tak zycie
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

masz rację! tak trzymaj! Nasępnym razem tylko o kasku nie zapomnij :wink: :lol:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ADAM
Posty: 11
Rejestracja: 2004-03-30 18:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

cisnienie

Post autor: ADAM »

jestem załamany... olalem sprawe i od paru miesiecy szukam pompy oleju
:cry:
Gość

Re: odp

Post autor: Gość »

JAZDA-PRZEMO pisze:zycze powodzenia z olejem ciekawe jak by chodzil na 15w40 a zaworki beda graly w 2.2gl albo gt tak jest podane w serwisowce pozdrawiam
czy dobrze rozumiem - czyżby na 15w40 mobil1 mialy grac zawory?
czy w takim razie do 2,2 turbo lepszy mialby byc 0w40 mobil1?
czy po zmianie na 0w40 nie wyplucze nagarów?

używam 15w40 mobil1 i czasem zwlaszcza jak przejade 12-14 tys na zimnym klepią.
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

znowu zapomnialem sie zalogowac :oops:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

O Bosz.... ZNOWU!!!!!???? NIE!!!!!!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

MiH... cut this :!: :P
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”