Jak wymienić gumy na przegubie w I.
Jak wymienić gumy na przegubie w I.
Witam wszyskich. Mam pewien problem. Nie wiem jak mam wymienić pęknietom "gumę" na przegubie tj. tą znajdująca się bliżej koła. przepraszam za nie wachowe wyrażenie, ale nie orientuje się w "specjalistycznym -mechanicznym" języku. Przegób jest dobry, "nie wydaje żadnych dzwięków" przy skręcaniu, jedyny problem to ta pęknięta guma - osłona. Jak mam się do tego zabrać, Zeby nic nie zepsuć, jakiej innej "gumy",z innego samochodu mogę użyć jako zamiennika, lub czy jest wogóle dostępny oryginalny element, i mniej więcej ile może kosztować?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Na początku nie chciałbym Cię zniechęcić do forum, dlatego mam prośbę abyś korzystał z funkcji "ortografia" ( taki mały kwadracik, który Ci przeszkadza w pisaniu )
Co do Twojego problemu, to wygląda to tak:
Musisz zdjąć koło.
Wykręcić zacisk hamulca i zdjąć go z tarczy.
Następnie odkręcić śrubę piasty. Tę, co trzyma półośkę.
Wykręcić końcówkę drążka kierowniczego. Nie jest to łatwe, ale przy pomocy młotka, a właściwie dwóch powinno pójść.
Odkręcić od piasty wahacz i wybić go.
Odkręcić od piasty amortyzator.
Zdjąć całą piastę z tarczą.
Poluzować zaciski na gumie przegubu. (oba)
Zdjąć gumę i włożyć nową.
A potem złożyć wszystko do "kupy"
Jeżeli nie czujesz się na siłach zrobić tego sam, to nie próbuj.
Poproś kogoś, kto już to robił i dla nauczenia się obserwuj wszystko.
Co do Twojego problemu, to wygląda to tak:
Musisz zdjąć koło.
Wykręcić zacisk hamulca i zdjąć go z tarczy.
Następnie odkręcić śrubę piasty. Tę, co trzyma półośkę.
Wykręcić końcówkę drążka kierowniczego. Nie jest to łatwe, ale przy pomocy młotka, a właściwie dwóch powinno pójść.
Odkręcić od piasty wahacz i wybić go.
Odkręcić od piasty amortyzator.
Zdjąć całą piastę z tarczą.
Poluzować zaciski na gumie przegubu. (oba)
Zdjąć gumę i włożyć nową.
A potem złożyć wszystko do "kupy"
Jeżeli nie czujesz się na siłach zrobić tego sam, to nie próbuj.
Poproś kogoś, kto już to robił i dla nauczenia się obserwuj wszystko.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
jak to wszystko pieknie, latwo i szybko w tym opisie:] zeby to jeszcze bylo tak latwo bylo sciagnac przegub z poloski.... bo ja probowalem z uzyciem duzego specjalistycznego narzedzia ( kilku kilogramowy mlotek ) i nie dalo rady
a tak wogole jak juz ci pekla guma to zacznij odkladac mimo wszystko juz na nowy przegub...:]
a tak wogole jak juz ci pekla guma to zacznij odkladac mimo wszystko juz na nowy przegub...:]
No przecież tam jest taka jakby zawleczka (pierścień ) wewnątrz.
a jak chcesz ją wyjąć skoro jest wewnątrz przegubu na półosi ??
Ja wymieniałem kilka razy i a ni razu nie zdejmowałem piasty ani amora. Fakt, troszke mało miejsca ale do zrobienia. Po prostu zbijasz wahacz, odkręcasz nakrętke piasty i wyciągasz na bok półośkę a piasta odchyli się razem z amorem w bok.
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Zrobiłem tę osłonę. Nawet nie było tak źle. Zastanowił mnie fakt bezproblemowego zejścia przegubu z półosi, zdjąłem go bez użycia siły - zszedł gładko. W "rowku" na końcu półosi było wyżłobienie, prawdopodobnie na pierścień zabezpieczający. Założyłem osłonę przegubu od Hondy Civic, podobnie jak i pierścień zabezpieczający. Przegub porządnie nasmarowałem. Na razie wszystko śmiga bez zarzutu. Zastanawia mnie czy dobrze zrobiłem zakładając ten pierścień od Hondy (kiedy włożyłem półoś w przegub po założeniu pierścienia, półoś stawiała wyraźny opór przy próbie kolejnego jej wyjęcia).
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
chcialem wymienic gume na przegubie bo pekla ale za cholercie nie moge odkrecic sruby piasty:( z metrowa rura ani rusz ,,, ma ktos jakis pomysl ?? chodzi o prawa strone jesli to ma znaczenie
p.s ile kosztuje w warsztacie wymiana ?:P
p.s ile kosztuje w warsztacie wymiana ?:P
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z .... - JEsttttttttttt
e46 z .... - JEsttttttttttt
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Znajdź sobie relację z reanimacji Probka Senatora (obecnie Anyszesa) i tam 21 VI 2005flyke(vasil) pisze:ma ktos jakis pomysl ??
Oczywiście w wątku źródłowym nic nie jest po[ciach]ane, tylko pragnę sprowokować Cię do samodzielnego poszukania.MiH pisze:Rozwiązał się natomiast wątek pogiętych łomów. Jak się okazało dużo łatwiej jest zdjąć piasty ze sworzni jak się [ciach].... Ciekawe co by było jakby się im udało?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
a jeszcze prosciej i do wykonania w warunkach warsztatowych jest innym sposobem.zakladasz DOBRY klucz na nakretke.podstawiasz pod drugi koniec klucza lewarek (ja robilem slupkowym),podnosisz do gory,i loisz w klucz wiekszym mlotkiem.u mnie puscila za 3 podejsciem,bo sie klucz omykal z lewarka.oczywiscie wczesniel walczylem z lomami,rurami itp. ciezkim sprzetem
DOBRY klucz = najlepiej stara porzadna hitlerowska robota a nie jakis szajs-metal z marketu
DOBRY klucz = najlepiej stara porzadna hitlerowska robota a nie jakis szajs-metal z marketu
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
A tak przy okazji zapytam nie zakładając nowego wątku który przegub z tej stronki http://www.eurodriveshafts.pl/sklep/cat ... odel=PROBE podejdzie do mojego porbka 2.2 GT Turbo 89 rok ABS? Są niby pasujące przeguby ale nie wiem bo u mnie jest dużo więcej niż 40 kilka zębów ABS bodajże 90. I też wydaje mi się że mam więcej zębów zarówno w środku tej osi jak i na zewnątrz chyba dużo więcej niż 26 czy tam jakoś tak. Wcześniej jak zmieniałem przegub wydawało mi sie że jest więcej tych zębów ale może klepie głupoty. Na tej stronce http://www.moto.sklep.pl/index.php?modu ... str=G13013 jest przegub o oznaczeniu takim jak mój czyli G13013PC. Czy to jest to samo? Oraz czy nie pomyliłem nic z tymi zębami w środku i na zewnątrz? Wiem że ABS ma 90.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Wpisz w wyszukiwarce eurodriveshafts - dużo tego nie ma, więc może dasz radę samodzielnie przeczytać.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Nie no dać rade to ja dam tylko mam dylemat dotyczący ilości zębów wewnątrz przegubu jak i na zewnątrz. Czy tam jest tak jak piszą 26 i 28 bo ja za cholere nie pamiętam. Coś mi sie pieprzy że jest więcej i proszę o rozwianie moich wątpliwości.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Może zamiast bez sensu ciągnąć wątek o wymianie gum przeczytasz odpowiedź w jednym z pozostałych 4 tematów, na które dałem Ci namiar?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia