
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
V max 200km/h
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Może ktoś jeszcze odpowie
ja dzisiaj testowałem moje 2.5. leciałem tak 210 215 i teraz mam pytanie czy to może być wina opon mam 18 cali i gumy 235 na 40??? nie wiem za bardzo o co chodzi z tymi Vrisami ale po przekroczeniu 4500obrotów czuć takie charakterystyczne szarpniecie i autko zaczyna iść jeszcze szybciej czyto to??? dzieki za odpowiedzi

Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Zolak
- Posty: 517
- Rejestracja: 2006-01-07 20:46
- Samochód: FP "97 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=8715
- Lokalizacja: Warszawa
Przy 4250RPM jesli dobrze pamietam otwiera sie pierwszy Vris a przy 5500RPM drugi , ale ja osobiscie nie wyczuwam zadnego szarpania tylko nagly wzros mocy i wszystko odbywa sie plynnie wiec chyba mi dzialaja poprawnie Vrisy
Pozdro

Pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
chodziło mi własnie o takie dodanie mocy odczuwalne na plecach
ale 215 i nic wiecej....... a dodam ze autko pali mi 13l gazu wiec to chyba mało nie? pomiary robiłem na benzin.

Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Trzy posty wyżej zaznaczone było, ze pomiar na benzynie...
Możliwe, że masz przytkany katalizator. Ja właśnie miałem coś takiego. Po wstawieniu nowego, autko idzie znacznie lepiej.
Kilka dni jeździłem też bez katalizatora, było trochę lepiej niż ze starym, zapchanym, ale jednak gorzej niż z nowym.
Wątpię, zeby same koła szersze o 10mm od fabrycznych (i cięższe ledwie parę kilo) obcięły Ci aż 20km/h.
Możliwe, że masz przytkany katalizator. Ja właśnie miałem coś takiego. Po wstawieniu nowego, autko idzie znacznie lepiej.
Kilka dni jeździłem też bez katalizatora, było trochę lepiej niż ze starym, zapchanym, ale jednak gorzej niż z nowym.
Wątpię, zeby same koła szersze o 10mm od fabrycznych (i cięższe ledwie parę kilo) obcięły Ci aż 20km/h.
wiśniowe gt 96'
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Jechałem ostatnio autostradą z Wrocławia i tam są takie bramki informujące o przekroczeniu predkości i wyszło na to że jak na liczniku miałem tak ok 100 do 103 km/h to przekraczałem dozwoloną predkość (110km/h) czy to możliwe żeby aż tyle mnie mój licznik okłamywał??? To by tłumaczyło dlaczego probe jedzie max 215??? a i mam jeszcze takie pytanko czy u was jak podczas jazdy vrisy sie właczą to silnik zmienia swój dzwiek pracy na taki bardziej rasowy metaliczny???
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Na początku jak go kupiłem to myślałem ze coś jest nie tak z silnikiem dopiero tu przeczytałem o vrisach i sie domysliłem ze to one powodują taki fajny dzwiek jakby pod maską było conajmnie V8 hehe
RX pomiary robiłem na benie i ostatnio tez na benie i do 215 rwie a potem koniec ale mysle ze już czas w nim zmienić kabelki i świece na NGK bo te kable niby sa ok ale jak sie ostatnio przyjrzałem to są juz popękane.......
RX pomiary robiłem na benie i ostatnio tez na benie i do 215 rwie a potem koniec ale mysle ze już czas w nim zmienić kabelki i świece na NGK bo te kable niby sa ok ale jak sie ostatnio przyjrzałem to są juz popękane.......
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Biorąc pod uwagę, że prędkościomierz jest skalibrowany dla opon 225/50-16 to przy twoich oponach pokazuje prędkość zaniżoną o 2,2%. Przy 215km/h rzeczywista prędkość to ok 220km/h.Erofrog pisze: ja dzisiaj testowałem moje 2.5. leciałem tak 210 215 i teraz mam pytanie czy to może być wina opon mam 18 cali i gumy 235 na 40???
Polecam wgooglować "tire size calculator";
Czerwone Probe II 2.0 1996 MEDICI (uwielbiam skórzaną tapicerkę:)
- pawlacz
- Posty: 378
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: V max 200km/h
Odkopię wątek. Nigdy vmax nie sprawdzałem do końca (jakoś na początku chyba do 210 mi się go udało dociągnąć, ale tak było na zegarach). Teraz sprawdziłem i jestem troszkę załamany. Powyżej 190km/h już bardzo go trzeba prosić by szedł dalej, a powyżej 200-205km/h prawie w ogóle się nie rusza. Z górki na autostradzie się udało 220km/h uzyskać. Mówię tu jednak o wskazaniach GPS, a nie na tym co na liczniku. Ogólnie powinien się chyba lepiej zbierać, jak mierzyłem 0-100km/h to jakoś 9,5s wychodziło (na oponach zimowych 16, ale wtedy były problemy z trakcją, na 18' nie mierzyłem). Denerwujące jest to, że na autostradzie z 140km/h na 5-tce do 170km/h trzeba go cisnąć by szedł do przodu.
Katalizator mechanik odczepił od rury z kolektora i był czysty. Rozcinać go mimo to? W sumie chyba ten brak mocy był od zawsze, tylko na początku tego nie dostrzegałem.
Katalizator mechanik odczepił od rury z kolektora i był czysty. Rozcinać go mimo to? W sumie chyba ten brak mocy był od zawsze, tylko na początku tego nie dostrzegałem.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: V max 200km/h
Sprawdź kompresje, błędy, sondy, dolot, świece, przewody, instalacje lpg (widziałem, ze masz). Tak na prawdę jest multum rzeczy, przez które możesz mieć muła.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- pawlacz
- Posty: 378
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: V max 200km/h
Świece dziś wymieniłem na nowe denso, przewody wymienione na NGK nie mają nawet roku. Osiągi są podobne na LPG jak i na benzynie. Z tymi sondami mimo wymiany nadal pokazuje błędy, choć po podpięciu pod komputer gaziarza odczyty wydają się ok (mają chyba rok). Z dolotem zamierzam podmienić przepływkę, ale tu bardziej upatruję rozwiązanie szarpania, dolot ostatnio wyczyszczony razem z filtrem. Chyba obawiam się, że niestety trzeba będzie sprawdzić kompresję. Jeszcze jedna rzecz ciekawa, odkąd pamiętam zawsze fajka od prawej świecy stojąc przed maską z przodu zawsze była ubrudzona olejem. Odkręcając świecę, widać było na elektrodzie olej. Myślałem, że to lało się z odmy (czy tam zaworka PCV, tego u góry), ale niestety to nie było to. To chyba wskazuje na nieszczelność pokrywy zaworów. Ale wracając do tematu, skapujący olej z pokrywy do kanału fajki, a potem na świecę mógłby coś mieć z tym wspólnego?
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: V max 200km/h
Raczej nie. Swoją drogą- skoro elektroda jest usyfiona olejem, to raczej wina uszczelniacza zaworowego, a nie uszczelki pod deklem. Sprawdź kompresje, wtedy bedzie jaśniejsza sytuacja
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: V max 200km/h
Niski Vmax mówisz...
Dość ciekawie - ja przy obniżonej mocy o ok. 35km bez problemowo osiągnąłem 230kmh licznikowe i gdyby nie żółta kontrolka wołająca o uzupełnienie płynów, byłoby więcej.
Próbowałeś na gazie czy na benzynie?
Proponuje zacząć od rzeczy najprostszych
Dość ciekawie - ja przy obniżonej mocy o ok. 35km bez problemowo osiągnąłem 230kmh licznikowe i gdyby nie żółta kontrolka wołająca o uzupełnienie płynów, byłoby więcej.
Próbowałeś na gazie czy na benzynie?
Proponuje zacząć od rzeczy najprostszych

Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- pawlacz
- Posty: 378
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: V max 200km/h
Wymiana przepływomierza nic nie dała - nadal szarpie, osiągi te same (nie sprawdzałem vmaxa, ale nie czuć różnicy). Myślę o tych sondach lambda, ktoś kiedyś wspominał, że złe podłączenie gazu może skutkować błędem lambdy, ale nie wiem za bardzo jak to sprawdzić. Z vrisami za to błędy oby dwóch pokazywało zawsze na zapłonie, na zapalonym silniku za to błędy znikały. Ale to może wina vris boxa. Ale sondy i vrisy nie powinny wpływać na vmax raczej.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V max 200km/h
oj będą wpływać i to znacznie 

- Mariooo46
- Klubowicz
- Posty: 142
- Rejestracja: 2015-12-12 13:00
- Samochód: PROBE II '93 2,5V6
- Galeria: viewtopic.php?t=23361
- Lokalizacja: Warszawa "BRÓDNO"
Re: V max 200km/h
Szybki test na vris-y gdy pomocy znikąd i jesteś sam
przygotuje sobie dwa małe skrawki papieru 2cmx2cm
potem należy te papierki włożyć pod ręcznie uchylone vris-y , pozostaje dać w palnik jeśli papierki znikną
jest git

potem należy te papierki włożyć pod ręcznie uchylone vris-y , pozostaje dać w palnik jeśli papierki znikną
jest git

PROBE II '93 2,5 V6 - Czerwona strzała +5hp za kolor
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V max 200km/h
ale nie sprawdzisz tak prawidłowej pracy 

- pawlacz
- Posty: 378
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: V max 200km/h
Sprawdziłem VRIS-y, oba zdały test na papierek oraz przy obu słychać cyknięcie jak się poda 12V na wejście. Jeden problem chyba z głowy.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: V max 200km/h
Lepszym testem na Vrisy są diody i przewody w przeciągnięte do kabiny, a wpięte we wtyczki do selenoidów.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- pawlacz
- Posty: 378
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: V max 200km/h
Oddałem do zmierzenia ciśnienia sprężenia i wyszło równe 10 bar na każdym z cylindrów, ale mechanik powiedział, że nie był do końca zagrzany, miał około 60 stopni. Różnica na 90 stopniach będzie duża? Wstępnie to do kitu (niby minimum jest 9,8 bara).