2.5 V6 PROBLEM
hey,
cos znalazlem , sprawdzilem jeszcze raz selenoidy vrisu (wykrecilem je z samochodu) podlaczylem 12 v i chodzily obie jednakowo, wiec sa oki, ale ta trzecia mniejsza - to jest PURGE CONTROL VALVE zachowuje sie dosc dziwnie, to znaczy jest nieszczelna, powietrze przechodzi przez nia z jednej rurki do drugiej (przy odlaczonym od niej zasilaniu) a gdy podlacze 12V otwiera sie calkowicie zawor i powietrze dmucha mocniej , czy to normalna jej praca ? , ma dzialac w ten sposob ?
Dzieki za szybka odpowiedz.
cos znalazlem , sprawdzilem jeszcze raz selenoidy vrisu (wykrecilem je z samochodu) podlaczylem 12 v i chodzily obie jednakowo, wiec sa oki, ale ta trzecia mniejsza - to jest PURGE CONTROL VALVE zachowuje sie dosc dziwnie, to znaczy jest nieszczelna, powietrze przechodzi przez nia z jednej rurki do drugiej (przy odlaczonym od niej zasilaniu) a gdy podlacze 12V otwiera sie calkowicie zawor i powietrze dmucha mocniej , czy to normalna jej praca ? , ma dzialac w ten sposob ?
Dzieki za szybka odpowiedz.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
PANOWIE, WRACAMY DO GRY !!!
Jak napisales Raf chyba radosc byla przedwczesna.
Samochod jezdzil bez problemow przez chyba 3 dni.
Po tym czasie powoli zaczelo dziac sie mu to samo, z poczatku odciecia zaplonu bardzo krotkie, prawie nie zauwaznale podczas jazdy, pozniej dluzsze (2, 3 sekundowe) , teraz trudnosi z uruchomieniem silnika.
Przy tym wszystkim check engine raz sie zapalal i swiecil, czasem gasnal.
Pojechalem dzisiaj podlaczyc auto do skanera.
Skaner nie wykazal juz uszkodzen solenoid Vris, ale w zamian :
1) Throttle Position Sensor (jest zamkniety - to okreslenie goscia)
2) Emission Purge Valve
Dzisiaj (kiedy samochod nie mogl znow zapalic) odlaczalem Solenoide Purge Valve wiec blad ten mogl byc z tad.
Ale teraz pytanie, czy Throttle Position Sensor moze byc przyczyna tego co dzieje sie z moim samochodem ?
Z tego co sie dowiedzialem o tym czujniku to to , ze jest to rezystor o zmiennej rezystancji zaleznej od wcisniecia pedalu gazu, i ze komputer odbiera sygnal od niego i ustala proporcje mieszanki powietrze/paliwo oraz sensor ten ma wplyw na ustawienia czasu zaplonu.
Szczerze mowiac bardziej mnie przekonuje ten sensor do usterki niz solenoidy vrisu, a wy Raf/Grey jak myslicie ?
Teraz pytania :
1) Z tego co wiem jest on zamontowany na przepustnicy powietrza, tylko w ktorym miejscu , jesli ktos potrafi dokladnie okreslic , to bede wdzieczyny
2) Czy mozna go ewentualnie naprawic, czy tylko wymiana mnie ratuje
Jak napisales Raf chyba radosc byla przedwczesna.
Samochod jezdzil bez problemow przez chyba 3 dni.
Po tym czasie powoli zaczelo dziac sie mu to samo, z poczatku odciecia zaplonu bardzo krotkie, prawie nie zauwaznale podczas jazdy, pozniej dluzsze (2, 3 sekundowe) , teraz trudnosi z uruchomieniem silnika.
Przy tym wszystkim check engine raz sie zapalal i swiecil, czasem gasnal.
Pojechalem dzisiaj podlaczyc auto do skanera.
Skaner nie wykazal juz uszkodzen solenoid Vris, ale w zamian :
1) Throttle Position Sensor (jest zamkniety - to okreslenie goscia)
2) Emission Purge Valve
Dzisiaj (kiedy samochod nie mogl znow zapalic) odlaczalem Solenoide Purge Valve wiec blad ten mogl byc z tad.
Ale teraz pytanie, czy Throttle Position Sensor moze byc przyczyna tego co dzieje sie z moim samochodem ?
Z tego co sie dowiedzialem o tym czujniku to to , ze jest to rezystor o zmiennej rezystancji zaleznej od wcisniecia pedalu gazu, i ze komputer odbiera sygnal od niego i ustala proporcje mieszanki powietrze/paliwo oraz sensor ten ma wplyw na ustawienia czasu zaplonu.
Szczerze mowiac bardziej mnie przekonuje ten sensor do usterki niz solenoidy vrisu, a wy Raf/Grey jak myslicie ?
Teraz pytania :
1) Z tego co wiem jest on zamontowany na przepustnicy powietrza, tylko w ktorym miejscu , jesli ktos potrafi dokladnie okreslic , to bede wdzieczyny
2) Czy mozna go ewentualnie naprawic, czy tylko wymiana mnie ratuje
Korzystajac z chwili wolnego czasu, wykonalem ksiazkowy test tego sensora.
1) A wiec odlaczylem przewod (4 zylowy) od sensora.
2) Podlaczylem voltomierz pomiedzy IDL (wedlug ksiazki to jest drugi styk od dolu w tym sensorze) a GND (turaj rozumie ze jest to masa).
3) Przy zamknietej przepustnicy mialo byc 0.1 - 1.1 volta, a przy calkowicie otwartej 3.1 - 4.4 volta.
Niestety zadnej reakcji na voltomierzu nie bylo
Z drugiej strony to troche dziwne, bo jezeli odlacza sie wtyk od sensora (ktory doprowadza do niego napiecie z PCM) , a jest to tylko rezystor, jak miernik moze wskazac jakiekolwiek napiecie ?
1) A wiec odlaczylem przewod (4 zylowy) od sensora.
2) Podlaczylem voltomierz pomiedzy IDL (wedlug ksiazki to jest drugi styk od dolu w tym sensorze) a GND (turaj rozumie ze jest to masa).
3) Przy zamknietej przepustnicy mialo byc 0.1 - 1.1 volta, a przy calkowicie otwartej 3.1 - 4.4 volta.
Niestety zadnej reakcji na voltomierzu nie bylo
Z drugiej strony to troche dziwne, bo jezeli odlacza sie wtyk od sensora (ktory doprowadza do niego napiecie z PCM) , a jest to tylko rezystor, jak miernik moze wskazac jakiekolwiek napiecie ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie nie może, jeśli chcesz mierzyć napięcie to rób to bez odłączania wtyczki, przy włączonym zapłonie.Anonymous pisze:Z drugiej strony to troche dziwne, bo jezeli odlacza sie wtyk od sensora (ktory doprowadza do niego napiecie z PCM) , a jest to tylko rezystor, jak miernik moze wskazac jakiekolwiek napiecie ?
Niemniej uszkodzenie tego czujnika nie powinno powodować objawów takich jak twoje.
Dobierz się do PCMa i sprawdź czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą, bo coś mi się zdaje że dostajesz losowe błędy...
Sprawdzilem Throttle Position Sensor , wpialem sie do IDL i z drugiej strony do masy, przy zamknietej przepustnicy bylo 0.08 przy otwartej pelne napiecie z akumulatora, probowalem przesuwac ten czujnik (wyregulowac) ale niestety bez rezultatu, wygladalo to mniej wiecej tak, ze voltomierz pokazywal prawie nic, a potem skok na 12 volt.
Pomijajac juz kwestie tego czujnika, nastepnym krokiem bylo dostanie sie do PCM i przeczyszczenie wtyczek sprayem do connectorow.
Po tym zabiegu, check engine zgasl i nic juz nie sygnalizowal zadnych bledow, ale niestety problem pozostal, silnik nadal gasnie.
Wiec teraz pytam , jak to jest, ze samochod ma awarie a check engine tego nie widzi ?
Czy mozecie wytypowac czesci, ktore moga powodowac ta awarie ?
Czy to kwestia sensorow, kabli, gumowych wezykow, cholera juz sam nie wiem czego.
Zauwazylem cos jeszcze.
Vris Solenoid valve No 1 (ten od strony pasazera) jest polaczony krotkim wezykiem z Vris Shutter Valve Actuator - a to z kolei polaczone jest z silnikiem za pomoca krotkiego precika, ktory cos tam zamyka i otwiera ( i to dziala)
I analogicznie po prawej stronie (od strony kierowcy, stojac przodem do samochodu) jest podobny Shutter Valve Actuator No 2 ktory jest polaczony z Vris Solenoid valve No 2 (to ta solenoida , ktora miala byc uszkodzona - stwierdzenie gosci z serwisu forda) i ten Shutter Valve Actuator nie dziala, to znaczy nie rusza sie ten precik ktory polaczony jest z silnikiem.
Czy jesli goscie w serwisie Forda stwierdzili kiedys uszkodzenie Vris no 1, to czy ten element z nim polaczony moze byc przyczyna awarii ?
Pomijajac juz kwestie tego czujnika, nastepnym krokiem bylo dostanie sie do PCM i przeczyszczenie wtyczek sprayem do connectorow.
Po tym zabiegu, check engine zgasl i nic juz nie sygnalizowal zadnych bledow, ale niestety problem pozostal, silnik nadal gasnie.
Wiec teraz pytam , jak to jest, ze samochod ma awarie a check engine tego nie widzi ?
Czy mozecie wytypowac czesci, ktore moga powodowac ta awarie ?
Czy to kwestia sensorow, kabli, gumowych wezykow, cholera juz sam nie wiem czego.
Zauwazylem cos jeszcze.
Vris Solenoid valve No 1 (ten od strony pasazera) jest polaczony krotkim wezykiem z Vris Shutter Valve Actuator - a to z kolei polaczone jest z silnikiem za pomoca krotkiego precika, ktory cos tam zamyka i otwiera ( i to dziala)
I analogicznie po prawej stronie (od strony kierowcy, stojac przodem do samochodu) jest podobny Shutter Valve Actuator No 2 ktory jest polaczony z Vris Solenoid valve No 2 (to ta solenoida , ktora miala byc uszkodzona - stwierdzenie gosci z serwisu forda) i ten Shutter Valve Actuator nie dziala, to znaczy nie rusza sie ten precik ktory polaczony jest z silnikiem.
Czy jesli goscie w serwisie Forda stwierdzili kiedys uszkodzenie Vris no 1, to czy ten element z nim polaczony moze byc przyczyna awarii ?
To chyba czarna magia.
Dostalem sie do PCM-a po raz drugi dzis, odlaczylem wtyczki, znalazlem przewody od solenoidow Vrisu (1 i 2) , przedzwonilem te kabelki zeby miec pewnosc, i sa oki, obydwa.
Puzniej sprawdzilem napiecie na wtyczkach od solenoidow Vrisu (1 i 2) , napiecie bylo identyczne, 14,4V bodajze.
I teraz sluchajcie.
1) Wyciaglem obydwie wtyczki od solenoid Vris
2) Podlaczylem wtyczke od Vris 1 (ta dobra) do pierwszej solenoidy, wszystko oki, Vris Shutter valve actuator No 1 zadzialal,
3) Podlaczylem ta sama wtyczke do drugiej solenoidy Vrisu (ta niby zla) , wszystko oki, Vris Shutter valve actuator No 2 zadzialal,
4) Teraz wtyczke od Vris 2 podlaczylem do jednej i drugiej solenoidy i nic, nic nie zadzialalo.
Wiec jak, jezeli na obydwu wtyczkach jest napiecie, solenoidy sa oki, to dlaczego w przypadku podlaczenia tej drugiej nic sie nie dzieje, przeciez napiecie na niej jest, solenoida jest oki.
Przychodzi mi tylko jeden pomysl, mianowicie, byc moze jest napiecie ale prad jest zbyt maly zeby ja wysterowac, ale moge sie mylic.
Jak wogole powinny dzialac Shutter valve actuator ?, powinny caly czas byc "scisniete" pod wplywem podcisnienia z solenoidy ? czy w przypadku zmiany obrotow silnika powinny sie "sciagac" lub "rozciagac" ?
U mnie jest tak, ze tylko No1 pracuje, ale tak, ze gdy uruchomie silnik od razu jest "scisnieta" i w przypadku zmiany obrotow, ona na to nie reaguje, to prawidlowa reakcja ?
Dostalem sie do PCM-a po raz drugi dzis, odlaczylem wtyczki, znalazlem przewody od solenoidow Vrisu (1 i 2) , przedzwonilem te kabelki zeby miec pewnosc, i sa oki, obydwa.
Puzniej sprawdzilem napiecie na wtyczkach od solenoidow Vrisu (1 i 2) , napiecie bylo identyczne, 14,4V bodajze.
I teraz sluchajcie.
1) Wyciaglem obydwie wtyczki od solenoid Vris
2) Podlaczylem wtyczke od Vris 1 (ta dobra) do pierwszej solenoidy, wszystko oki, Vris Shutter valve actuator No 1 zadzialal,
3) Podlaczylem ta sama wtyczke do drugiej solenoidy Vrisu (ta niby zla) , wszystko oki, Vris Shutter valve actuator No 2 zadzialal,
4) Teraz wtyczke od Vris 2 podlaczylem do jednej i drugiej solenoidy i nic, nic nie zadzialalo.
Wiec jak, jezeli na obydwu wtyczkach jest napiecie, solenoidy sa oki, to dlaczego w przypadku podlaczenia tej drugiej nic sie nie dzieje, przeciez napiecie na niej jest, solenoida jest oki.
Przychodzi mi tylko jeden pomysl, mianowicie, byc moze jest napiecie ale prad jest zbyt maly zeby ja wysterowac, ale moge sie mylic.
Jak wogole powinny dzialac Shutter valve actuator ?, powinny caly czas byc "scisniete" pod wplywem podcisnienia z solenoidy ? czy w przypadku zmiany obrotow silnika powinny sie "sciagac" lub "rozciagac" ?
U mnie jest tak, ze tylko No1 pracuje, ale tak, ze gdy uruchomie silnik od razu jest "scisnieta" i w przypadku zmiany obrotow, ona na to nie reaguje, to prawidlowa reakcja ?
Wiec zrobilem tak.
Najpierw sprawdzilem czujnik temperatury.
Przy okolo 14st C jego opornosc wynosi 3Kohm
Przy rozgrzanym silniku 200Ohm
Wiec czujnik jest oki.
Sa dwa kable przy tym czujniku, jeden idzie bezposrednio do kompa (R/G) drugi (B/BL) idzie do TPS i stad do kompa, sprawdzilem te polaczenia i wydaja sie byc oki.
I teraz najciekawsze, chyba uszkodzony jest termostat (ale jesli sie myle to mnie popraw).
Na postoju od momentu uruchomienia zupelnie zimnego silnika az do zalaczenia wentylatorow (dwoch) , wentylator po stronie kierowcy, zalacza sie cyklicznie , wyglada to tak , 15 sekund przerwy, ok 5 sekund pracy i tak w kolko.
Pozniej zalaczaja sie oba wentylatory na chlodnicy i juz sie nie wylaczaja (wszystko na postoju, bez gazowania silnika)
Sprawdzilem tego grubego weza u gory , po stronie pasazera ktory wychodzi z chlodnicy i jest bardzo goracy, ale plynu chlodniczego niestety w nim nie ma.
Czy jestes pewny Grey ze PCM ma zabezpieczenia w zwiazku z temperatura silnika i wylacza go , kiedy temperatura jest wyzsza niz dopuszczalana ?
Pytam dlatego, bo silnik czasem chodzil 3 dni bez problemu , a czasem wylaczal sie co chwile.
Najpierw sprawdzilem czujnik temperatury.
Przy okolo 14st C jego opornosc wynosi 3Kohm
Przy rozgrzanym silniku 200Ohm
Wiec czujnik jest oki.
Sa dwa kable przy tym czujniku, jeden idzie bezposrednio do kompa (R/G) drugi (B/BL) idzie do TPS i stad do kompa, sprawdzilem te polaczenia i wydaja sie byc oki.
I teraz najciekawsze, chyba uszkodzony jest termostat (ale jesli sie myle to mnie popraw).
Na postoju od momentu uruchomienia zupelnie zimnego silnika az do zalaczenia wentylatorow (dwoch) , wentylator po stronie kierowcy, zalacza sie cyklicznie , wyglada to tak , 15 sekund przerwy, ok 5 sekund pracy i tak w kolko.
Pozniej zalaczaja sie oba wentylatory na chlodnicy i juz sie nie wylaczaja (wszystko na postoju, bez gazowania silnika)
Sprawdzilem tego grubego weza u gory , po stronie pasazera ktory wychodzi z chlodnicy i jest bardzo goracy, ale plynu chlodniczego niestety w nim nie ma.
Czy jestes pewny Grey ze PCM ma zabezpieczenia w zwiazku z temperatura silnika i wylacza go , kiedy temperatura jest wyzsza niz dopuszczalana ?
Pytam dlatego, bo silnik czasem chodzil 3 dni bez problemu , a czasem wylaczal sie co chwile.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
IDL to 'przełącznik', informuje PCM czy przepustnica jest całkowicie zamknięta czy 'choć ciut' uchylona i tak właśnie ma się na nim napięcie zmieniać, powinieneś się wpiąć w wyście potencjometru (TPS), tam powinno się zmieniać napięcie płynnie (sorry że wcześniej nie zauważyłem że napisałęś IDL).Anonymous pisze:Sprawdzilem Throttle Position Sensor , wpialem sie do IDL i z drugiej strony do masy
Jak już pisałem, solenoidy są 'sterowane masą' to znaczy że '+12V' jest ciągle a PCM 'podłącza lub odłącza' masę, podejrzewam że mierzyłeś napięcie względem masy samochody, a powinieneś 'szukać masy' względem '+' akumulatora i to najlepiej żaróweczką a nie miernikiem.Anonymous pisze:Dostalem sie do PCM-a po raz drugi dzis, odlaczylem wtyczki, znalazlem przewody od solenoidow Vrisu (1 i 2) , przedzwonilem te kabelki zeby miec pewnosc, i sa oki, obydwa.
Puzniej sprawdzilem napiecie na wtyczkach od solenoidow Vrisu (1 i 2) , napiecie bylo identyczne, 14,4V bodajze.
Gdy silnik jest wyłączony lub pracuje na wolnych obrotach obydwa zawory motylkowe VRISu powinny być zamknięte czyli : brak 'masy' we wtyczkach => elektrozawoy zamknięte => brak 'próżni' w siłownikach => siłowniki 'rozciągnięte'.Anonymous pisze:1) Wyciaglem obydwie wtyczki od solenoid Vris
2) Podlaczylem wtyczke od Vris 1 (ta dobra) do pierwszej solenoidy, wszystko oki, Vris Shutter valve actuator No 1 zadzialal,
3) Podlaczylem ta sama wtyczke do drugiej solenoidy Vrisu (ta niby zla) , wszystko oki, Vris Shutter valve actuator No 2 zadzialal,
4) Teraz wtyczke od Vris 2 podlaczylem do jednej i drugiej solenoidy i nic, nic nie zadzialalo.
Wiec jak, jezeli na obydwu wtyczkach jest napiecie, solenoidy sa oki, to dlaczego w przypadku podlaczenia tej drugiej nic sie nie dzieje, przeciez napiecie na niej jest, solenoida jest oki.
Przychodzi mi tylko jeden pomysl, mianowicie, byc moze jest napiecie ale prad jest zbyt maly zeby ja wysterowac, ale moge sie mylic.
Jak wogole powinny dzialac Shutter valve actuator ?, powinny caly czas byc "scisniete" pod wplywem podcisnienia z solenoidy ? czy w przypadku zmiany obrotow silnika powinny sie "sciagac" lub "rozciagac" ?
U mnie jest tak, ze tylko No1 pracuje, ale tak, ze gdy uruchomie silnik od razu jest "scisnieta" i w przypadku zmiany obrotow, ona na to nie reaguje, to prawidlowa reakcja ?
Z twojego opisu zrozumiałem że gdy silnik pracował na wolnych obrotach, podłączenie wtyczki 'VRIS1' spowodowało otwarcie elektrozaworu, a to by znaczyło że PCM 'podaje permanentną masę' czyli najprawdopodobniej wyjście PCM jest niestety spalone
Jak już pisałem Działanie VRISu nie może być powodem nieprawidłowej pracy silnika a jedynie utraty mocy, uszkodzenie PCM natomiast może.
Sprawdź jeszcze raz, jeśli jedno z wyjść sterujących solenoidami jest permanentnie zwarte do masy i możesz wykluczyć zwarcie w instalacji to PCM ma spalone to wyjście.
W rocznikach 1993..94 takie objawy dawał uszkodzony aparat zapłonowy, jeśli masz jakieś uszkodzenie PCM (zimny lut, jakieś pęknięcie na płytce ...), jakiś 'sprytnie' zrobiony immobiliser, pewnie można by jeszcze trochę powymyślać.Anonymous pisze:A jak wytlumaczysz grey to ze silnik gasnie, a check engine nie pokazuje bledu ?
Wiec tak.
1) TPS, ktore to wyjscie potencjomentru, tam jest 4 pinowa wtyczka, z oznaczeniami bodajze. V, Vc1, IDL, E ?
2) Napiecie Raf nie mierzylem wzgledem masy samochodu, mierzylem normalnie we wtyczce (2 styki) i bylo tam 14,4V (vris 1), czyli 2 przewody od voltomierza do wtyczki, wiec co ty na to ?
3) Teraz sprawa chlodzenia Grey.
Wiec jak myslisz czy to uszkodzony termostat, czy pompa ?
I jeszcze jedno, przypomnialem sobie, ze ostatnio uruchomilem zupelnie zimny silnik i skrobalem szyby, silnik pracowal okolo minuty (napewno sie jeszcze nie zagrzal) i po chwili zgasl.
Czy to wyklucza kwestie termiczna od podejrzen tej awarii ?
I jeszcze jedno, moze wprowadzilem was w blad.
Moj samochod byl kupiony w 96 roku.
Ale sprawdzilem wczoraj na karoserii, i data produkcji jest z 8 listopada 1995r.
Potem ogladnalem komputer i bylo na nim napisane KL07.
Wiec teraz juz nie rozumiem, bo skoro mam ODB I , a wyciaglem komputer kiedys z innego proba gt z 95 roku tez to powinny byc takie same, a roznia sie wytczkami jak cholera.
Moj komputer w moim samochodzie ma wtyczki do PCM dosc grube, a tamten znowu dosc cienkie (chyba 2 poziomowe tylko), wiec jak to jest ?
1) TPS, ktore to wyjscie potencjomentru, tam jest 4 pinowa wtyczka, z oznaczeniami bodajze. V, Vc1, IDL, E ?
2) Napiecie Raf nie mierzylem wzgledem masy samochodu, mierzylem normalnie we wtyczce (2 styki) i bylo tam 14,4V (vris 1), czyli 2 przewody od voltomierza do wtyczki, wiec co ty na to ?
3) Teraz sprawa chlodzenia Grey.
Wiec jak myslisz czy to uszkodzony termostat, czy pompa ?
I jeszcze jedno, przypomnialem sobie, ze ostatnio uruchomilem zupelnie zimny silnik i skrobalem szyby, silnik pracowal okolo minuty (napewno sie jeszcze nie zagrzal) i po chwili zgasl.
Czy to wyklucza kwestie termiczna od podejrzen tej awarii ?
I jeszcze jedno, moze wprowadzilem was w blad.
Moj samochod byl kupiony w 96 roku.
Ale sprawdzilem wczoraj na karoserii, i data produkcji jest z 8 listopada 1995r.
Potem ogladnalem komputer i bylo na nim napisane KL07.
Wiec teraz juz nie rozumiem, bo skoro mam ODB I , a wyciaglem komputer kiedys z innego proba gt z 95 roku tez to powinny byc takie same, a roznia sie wytczkami jak cholera.
Moj komputer w moim samochodzie ma wtyczki do PCM dosc grube, a tamten znowu dosc cienkie (chyba 2 poziomowe tylko), wiec jak to jest ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żółty kabel, nie masz zbytniego wyboru, jest jeszcze masa i +5V napięcie referencyjne z PCM.Anonymous pisze:1) TPS, ktore to wyjscie potencjomentru, tam jest 4 pinowa wtyczka, z oznaczeniami bodajze. V, Vc1, IDL, E ?
Podłącz żaróweczkę jako obciążenie i ew. wtedy mierz.Anonymous pisze: 2) Napiecie Raf nie mierzylem wzgledem masy samochodu, mierzylem normalnie we wtyczce (2 styki) i bylo tam 14,4V (vris 1), czyli 2 przewody od voltomierza do wtyczki, wiec co ty na to ?
To że został wyprodukowany pod koniec roku 1995 nie wyklucza jeszcze że jest to rocznik modelowy 1996, sprawdź nr VIN : http://performanceprobe.pl/performancep ... je/vin.htmAnonymous pisze:I jeszcze jedno, moze wprowadzilem was w blad.
Moj samochod byl kupiony w 96 roku.
Ale sprawdzilem wczoraj na karoserii, i data produkcji jest z 8 listopada 1995r.
Rozlutowane styki na plytce w Bosh immobiliser
Mialem identyczny problem.
Kiedy sie auto rozgrzewa styki sie rozlaczaja na plytce w immob. i obwod sie rozlacza, wszystko gasnie jak na postoju... brzmi podobnie?. Po chwili po wychlodzeniu styk jest lepszy i wtedy jest z powrotem ok. To samo w czasie jazdy.
Otworz puszke immobilisera i napewno zauwazysz kiepska odstajaca cyne na paru stykach. Przylutoj na nowo... gwarantuje po problemie, elektryk to zrobi za 100zl.
Rozlutowanie jest podobno spowodowane nadmiarem pradu ktory przyplywa przez immob. kiedy dystrybutor zaczyna powoli siadac.
Ponizej jest piekna info z Anglii jak naprawic ten problem.
http://homepage.ntlworld.com/michael.cr ... iliser.htm
Kiedy sie auto rozgrzewa styki sie rozlaczaja na plytce w immob. i obwod sie rozlacza, wszystko gasnie jak na postoju... brzmi podobnie?. Po chwili po wychlodzeniu styk jest lepszy i wtedy jest z powrotem ok. To samo w czasie jazdy.
Otworz puszke immobilisera i napewno zauwazysz kiepska odstajaca cyne na paru stykach. Przylutoj na nowo... gwarantuje po problemie, elektryk to zrobi za 100zl.
Rozlutowanie jest podobno spowodowane nadmiarem pradu ktory przyplywa przez immob. kiedy dystrybutor zaczyna powoli siadac.
Ponizej jest piekna info z Anglii jak naprawic ten problem.
http://homepage.ntlworld.com/michael.cr ... iliser.htm
Chyba wiem co to
Miałem to samo - samochód gasł całkowicie w trakcie jazdy i aby go odpalic trzeba było poczekać parę chwil.
U mnie przyczyną był moduł Hall'a (to chyba się tak pisze;) ). To piździdełko jest elementem aparatu za[łonowego.
Końcowym efektem było to że auto padło całkowicie - nie dało się go odpalić.
Jezeli u Ciebie okaże się że to to samo to koniecznie poproś aby włożyli Ci moduł nowszej generacji.
a_r_t_i@tenbit.pl
U mnie przyczyną był moduł Hall'a (to chyba się tak pisze;) ). To piździdełko jest elementem aparatu za[łonowego.
Końcowym efektem było to że auto padło całkowicie - nie dało się go odpalić.
Jezeli u Ciebie okaże się że to to samo to koniecznie poproś aby włożyli Ci moduł nowszej generacji.
a_r_t_i@tenbit.pl