Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Dziwne zachowanie komputera pokładowego 2.2 I gen 90'automat

Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Dziwne zachowanie komputera pokładowego 2.2 I gen 90'automat

Post autor: oszolom »

Na początku chciałbym powiedzieć że szukałem podobnego tematu i nie znalazłem...jeżeli popełniłem jakiś błąd to z góry przepraszam... Jak juz w tytule jest napisane chciałbym zapytać o dziwne zachowanie komputerka w moim probku mianowicie po odpaleniu samochodu komputer pokładowy pokazuje różne liczby spalania np. 513litrów a zdarzyło sie nawet ponad 900l...co prawda po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi wskazuje jako takie normalne spalanie ale martwi mnie to co sie dzieje na początku.Da sie to jakoś naprawić?? bo to troche przerazające. Oczywiście komputer cały czas wyświetla średnie spalanie...
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: W tym wątku opisywałem skąd u mnie średnie spalanie 389l/100km. Znaczy odpinasz na noc akumulator (i resetujesz dystans), czy co?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Obrazek

nic sie nie matrw czasem tak sie zdarza , mi nie raz pokazywało 9999 (prawie jak u bogdana :wink: :lol: :lol: )

Kiedys miałem taki problem że nie zapamiętywał mi wyników poprzedniego przejazdu ale wszystko wróciło do normy , jest zima nic sie nie martw.

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

Robert ja nie resetuje kompa bo nawet o tym nie wiedziałem :oops: ale pomaga to :?: :?:
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wręcz przeciwnie - chodziło mi o to, że wg opisanych przez Ciebie objawów, trip "zapomina" dane policzone przy poprzedniej jeździe. Tak, jakby się zresetował przez odłączenie prądu. Stąd pytanie, czy nie odłączałeś akurat akumulatora, czy nie masz jakiegoś niefirmowego odcięcia prądu do wszystkich odbiorników, itp.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

no właśnie nie mam takiego odcięcia.Wiesz to nie przeszkadza wczoraj sprawdzałem kody błędu ale nic nie wykrył...czasami mam wrazenie ze przez to spala wiecej :(
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To odwrotnie, niż u większości - zwykle gdy nie wykrywa błędów, to spala mniej ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

to ja juz nie wiem co sie dzieje pojade do magica od komputerów i zobacze moze on coś poradzi...
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

dzis rano pod blokiem wskazało mi 865l heheh



p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

ja zrobiłem tak jak mówił Robert i narazie ok... dzieki Robert :)
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Znaczy co zrobiłeś? Ja napisałem tylko, że odłączanie akumulatora powoduje reset liczników tripa i takie właśnie błędne wskazania.
To przestałeś go rozłączać na noc, a wcześniej zabierałeś do domu podładować, czy co?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

poprostu go zresetowałem... :) :) i teraz narazie nie ma problemu.
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”