OLEJ

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja z minerała przez półsyntetyk, śmigłem do pełnego syntetyku i gra, a mianowicie to nie ,jest cisza pod maską :wink: :lol:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Sqad pisze:bo co ??? bo mechanicy tak pierd....
He , he , he ... Ja właśnie po raz trzeci będę kupował Dexelię 5w30 i chyba już nie zmienię (chyba , że doświadczyłeś czegoś lepszego i polecisz ) .
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

5W50 bo 5W30 za dużo mi w trasie połykało
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Sqad pisze:5W50 bo 5W30 za dużo mi w trasie połykało
Fakt , jest rzadziutki :( .
Zużywa się szybciej :cry: .
Zachodzi obawa , że część dostaje się do komory spalania i robi tam zamieszanie ... :?
Trzeba często kontrolować stan świec - czy nie ma nagaru .
Przed najbliższą wymianą będę chciał dolać jakiś preparat czyszczący a po zalaniu zaryzykować wlania ceramizera - już nawet w tivi mówili , że nie ma niekorzystnego wpływu na silnik a i wspomaga utrzymanie motorka w należytym stanie . Nie to bym miał jakieś kłopoty ; po prostu zapobiegawczo :wink: .
A co do samego zużycia oleju to myślę , że 1/2 litra na 10000km mieści się w przyzwoitej normie .
Kamil ! Jeszcze jedno : Nie widziałem Dexelii 5w50 , może masz na myśli innego producenta ?
Dla mnie najważniejsze :
by był jak samemu kiedyś pisze:Silnik cichy jak mróweczka
:wink:

Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

5W50, bo 5W30 za dużo mi w trasie połykało
W sumie ja już zalałem jakiś czas temu Elf Evolution 5W30 i zauważyłem większe ubywanie oleju.

Sqad powiadasz, że na 5W50 jest ok?
Chcę zmienić na 5W50, czy lepiej 5W60?


do 1999 - 5W-40 Total
2001 - 2006 - 5W30
od 2006 - 10W40S Mobil 1 (już w Polsce poprzedni właściciel)
I czy na 100% mogę zrobić tak, że auto śmigało na syntetyku, później na półsyntetyku, a teraz wrócę znowu do syntetyku?

Pozdrawiam.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Śmiało. Chyba że Ci wpiernicza dużo oleju i kopci :wink: wtedy doradzam tylko remoncie :D
Let The Galaxy Burn....
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Nie kopci, tylko kiedy zmieniłem z Mobil 10W-40S (półsynt.) na Elf 5W-30 (synt.) to bierze więcej. Pewnie przez to, że jest cholernie rzadki. przejechałem około 3000km na 5W-30 i wziął jakieś 650ml.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Czyli 220ml na 1000km. Jak na V-ke to tyle co nic :wink: Wg mnie możesz śmiało lać.
Let The Galaxy Burn....
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Na moim miejscu zmieniłbyś na 5W-50, czy został przy 5W-30 ?
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja zmieniłem i problem znikł
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

5w50 jeszcze nie lałem, ale przy następnej zmianie koło lata chyba zapodam taką specyfikację, Ludziska co lały są zadowolone :lol:
Let The Galaxy Burn....
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Super dzięki za pomoc, bo można zgłupieć z tymi olejami.

Co polecacie z 5W-50, myślałem nad Mobil 1, w sumie za dużego wyboru nie ma.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja bym polecił Dexelie, Motula, Castrola lub Elfa :lol: Ale możesz zalać Lotosa z wyższej półki :wink: na tym też pojedzie :lol:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

HellHound pisze:Ja bym polecił Dexelie, Motula, Castrola lub Elfa :lol: Ale możesz zalać Lotosa z wyższej półki :wink: na tym też pojedzie :lol:
He he ... Wtajemniczeni podobno wiedzą , że jest tylko kilku producentów olejów na świecie a to co dostajemy jako produkt finalny to po prostu konfekcja .
Swego czasu mój wodzu , który pracował w jakiejś petrochemii/rafinerii "cy cóś" powiedział że robili większość olejów osiągalnych na naszym rynku (nawet te importowane :lol: :lol: :lol: ) .
Podobno firma która "konfekcjonuje" - ładuje w opakowania zamawia olej o danych parametrach a najśmieszniejsze , że nie zawsze takich samych dla danego oleju .
Podobno Dexelia to to samo co Elf ale jak jest naprawdę - HGW :wink:
W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30 . Kiedyś zalałem 10W40 Shell'a :arrow: do bani .
Dexelię sprzedają w baniakach 5cio litrowych więc jeśli nawet doleję dwie-cztery setki na 10000 tysi to i tak zostanie sporo na czas przyszły :wink:
Po wymianie opiszę jak silnik się sprawuje po dolaniu ceramizera
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ceramizery,.... takie czary mary dla silnika
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Tomasz S pisze:W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30
Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full, generalnie zużycie oleju tak naprawdę zależy od zużycia motoru itp. mam drugą vałkę i od zmiany do zmiany oleju nie mam potrzeby dolewać oleju, przy pierwszej vałce 0w40 zużycie marginalne, aktualnie przy drugiej vałce zastosowany olej 5w40 zużycie oleju identyczne.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Sqad pisze:Ceramizery,.... takie czary mary dla silnika
:lol: :lol: :lol:
Tak jakby :wink:
Powiedzmy , że jestem gotów zaryzykować .
Gdy zużyje mi się motorek już nie będzie ryzyka , ale i też efektów ... a przynajmniej będą niewspółmiernie mniejsze .
Indi pisze:Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full...
Mobile to w moim wyobrażeniu jak by przerost formy nad treścią :wink:
Skoro nie dolewasz masz silniczek w idealnym stanie albo niewiele jeździsz.
Bardzo ciekawy jestem efektu ceramizera - oby nie kosztowało mnie to remont silnika :? .
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Dwie osoby lały to w klubie i tym dwóm osobom potem strasznie sprężanie poleciało po jakimś czasie - dobrze pamiętam?

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Witam,

Kto wie a kto nie ten się dowie, że zmieniłem silnik, Jako że nie wiedzieliśmy z pewnym Panem jaki olej był nalany przez poprzedniego właściciela nalaliśmy najrzadszy olej półsyntetyczny jaki jest produkowany. Nastała zima, zmieniłem olej jakieś 4 tyg. temu na taki sam, a wczoraj rano sprawdzając poziom oleju w silniczku, doznałem szoku. Kolor, konsystencja i przejrzystość oleju na bagnecie była taka sam jak w butli.

Teraz pytanie do Was moi drodzy, jeśli olej jest w tak dobrej formie to może mogę nalać wreszcie olej syntetyczny np. 5W30.

(dla tych co zaczną krytykować nalanie oleju półsyntetycznego proszę o wstrzymanie się ze złośliwymi komentarzami)

Pozdrawiam!
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Ja tam brykam na 10w40 i jest miło cicho i przyjemnie tylko troszke ubywa oleju ale z tego co czytałem to jest w normie :D Nastepnym razem zaleje 5w40 lub 5w50 i zobacze co wyjdzie z tego :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Astro pisze:Witam,

Kto wie a kto nie ten się dowie, że zmieniłem silnik, Jako że nie wiedzieliśmy z pewnym Panem jaki olej był nalany przez poprzedniego właściciela nalaliśmy najrzadszy olej półsyntetyczny jaki jest produkowany. Nastała zima, zmieniłem olej jakieś 4 tyg. temu na taki sam, a wczoraj rano sprawdzając poziom oleju w silniczku, doznałem szoku. Kolor, konsystencja i przejrzystość oleju na bagnecie była taka sam jak w butli.

Teraz pytanie do Was moi drodzy, jeśli olej jest w tak dobrej formie to może mogę nalać wreszcie olej syntetyczny np. 5W30.

(dla tych co zaczną krytykować nalanie oleju półsyntetycznego proszę o wstrzymanie się ze złośliwymi komentarzami)

Pozdrawiam!
Zobacz na poprzedniej stronie :D
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

RX pisze:Witam,

Dwie osoby lały to w klubie i tym dwóm osobom potem strasznie sprężanie poleciało po jakimś czasie - dobrze pamiętam?

5,
Pamiętam ...
Ale Oni lali ponieważ ich motorki były już zużyte .
Ja mam w dobrym stanie :wink:
W moim przypadku to profilaktyka
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

Indi pisze:
Tomasz S pisze:W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30
Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full..
Wszystkie oleje "Mobil 1" (nie mylić ze "Mobil" lub "Mobil-S") to full syntetyki.

A co do zmiany (bądź nie) koloru oleju to powinien on zmieniać kolor. Olej pracuje i zbiera różne drobiny powstałe przy spalaniu i ogólnej pracy silnika.
Oleje półsyntetyczne nie mają aż tak dużych zdolności myjących, więc nie rozpuszczają w sobie tyle zanieczyszczeń (więc te gdzieś tam sobie osiadają). Po zalaniu syntetyka z dużą ilością dodatków myjących nie będzie on taki ładny już po zrobieniu 100-200 kilometrów.
wiśniowe gt 96'
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

śmiało możesz lać ceramizer ,na dobrym silniku nic się nie stanie -sprawdzone ,co do tego czy coś pomaga to nie wiem na pewno nie zaszkodzi i kompresja nie ucieknie ,co do oleju jeżdze drugi sezon na havoline 5w40 i nie narzekam a przeszedłem z minerału na ten olej ...
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Tomasz S pisze:Skoro nie dolewasz masz silniczek w idealnym stanie albo niewiele jeździsz.
Motor jest dosłownie igła, przebieg ori z full dokumentacją i potwierdzeniem z serwisu zresztą cena nie była niska, zresztą kto widział to wie.
Tomasz S pisze:Bardzo ciekawy jestem efektu ceramizera - oby nie kosztowało mnie to remont silnika Confused
Jak masz motor w dobrym stanie, to po co eksperymentować, moim zdaniem w tym przypadku lepsze jest wrogiem dobrego.
toms pisze:A co do zmiany (bądź nie) koloru oleju to powinien on zmieniać kolor. Olej pracuje i zbiera różne drobiny powstałe przy spalaniu i ogólnej pracy silnika.
I tu zależy co rozumie się pod pojęciem zmiany koloru oleju, bo jeżeli olej robi się jak smoła po zrobieniu 100 czy 200km, to moim zdaniem nie jest za dobrze i o czymś już świadczy, u mnie nawet po przejechaniu kilka Kkm olej zachowuje barwę miodową, wymiana oleju max 9 Kkm czasem co 8kKm, żywotność tych motorów jest też uzależniona w dużym stopniu od częstości zmiany oleju.
toms pisze:Po zalaniu syntetyka z dużą ilością dodatków myjących nie będzie on taki ładny już po zrobieniu 100-200 kilometrów.
Ja stosuje Shell Hellix 5w40 patrz wyżej, czyli tak jak pisałem wszystko zależy od tego jak wcześniej dbano o auto.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”