OLEJ
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Fakt , jest rzadziutki .Sqad pisze:5W50 bo 5W30 za dużo mi w trasie połykało
Zużywa się szybciej .
Zachodzi obawa , że część dostaje się do komory spalania i robi tam zamieszanie ...
Trzeba często kontrolować stan świec - czy nie ma nagaru .
Przed najbliższą wymianą będę chciał dolać jakiś preparat czyszczący a po zalaniu zaryzykować wlania ceramizera - już nawet w tivi mówili , że nie ma niekorzystnego wpływu na silnik a i wspomaga utrzymanie motorka w należytym stanie . Nie to bym miał jakieś kłopoty ; po prostu zapobiegawczo .
A co do samego zużycia oleju to myślę , że 1/2 litra na 10000km mieści się w przyzwoitej normie .
Kamil ! Jeszcze jedno : Nie widziałem Dexelii 5w50 , może masz na myśli innego producenta ?
Dla mnie najważniejsze :
by był jak samemu kiedyś pisze:Silnik cichy jak mróweczka
Pozdrawiam
Tomek
W sumie ja już zalałem jakiś czas temu Elf Evolution 5W30 i zauważyłem większe ubywanie oleju.5W50, bo 5W30 za dużo mi w trasie połykało
Sqad powiadasz, że na 5W50 jest ok?
Chcę zmienić na 5W50, czy lepiej 5W60?
I czy na 100% mogę zrobić tak, że auto śmigało na syntetyku, później na półsyntetyku, a teraz wrócę znowu do syntetyku?do 1999 - 5W-40 Total
2001 - 2006 - 5W30
od 2006 - 10W40S Mobil 1 (już w Polsce poprzedni właściciel)
Pozdrawiam.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Nie kopci, tylko kiedy zmieniłem z Mobil 10W-40S (półsynt.) na Elf 5W-30 (synt.) to bierze więcej. Pewnie przez to, że jest cholernie rzadki. przejechałem około 3000km na 5W-30 i wziął jakieś 650ml.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
He he ... Wtajemniczeni podobno wiedzą , że jest tylko kilku producentów olejów na świecie a to co dostajemy jako produkt finalny to po prostu konfekcja .HellHound pisze:Ja bym polecił Dexelie, Motula, Castrola lub Elfa Ale możesz zalać Lotosa z wyższej półki na tym też pojedzie
Swego czasu mój wodzu , który pracował w jakiejś petrochemii/rafinerii "cy cóś" powiedział że robili większość olejów osiągalnych na naszym rynku (nawet te importowane ) .
Podobno firma która "konfekcjonuje" - ładuje w opakowania zamawia olej o danych parametrach a najśmieszniejsze , że nie zawsze takich samych dla danego oleju .
Podobno Dexelia to to samo co Elf ale jak jest naprawdę - HGW
W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30 . Kiedyś zalałem 10W40 Shell'a do bani .
Dexelię sprzedają w baniakach 5cio litrowych więc jeśli nawet doleję dwie-cztery setki na 10000 tysi to i tak zostanie sporo na czas przyszły
Po wymianie opiszę jak silnik się sprawuje po dolaniu ceramizera
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full, generalnie zużycie oleju tak naprawdę zależy od zużycia motoru itp. mam drugą vałkę i od zmiany do zmiany oleju nie mam potrzeby dolewać oleju, przy pierwszej vałce 0w40 zużycie marginalne, aktualnie przy drugiej vałce zastosowany olej 5w40 zużycie oleju identyczne.Tomasz S pisze:W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Sqad pisze:Ceramizery,.... takie czary mary dla silnika
Tak jakby
Powiedzmy , że jestem gotów zaryzykować .
Gdy zużyje mi się motorek już nie będzie ryzyka , ale i też efektów ... a przynajmniej będą niewspółmiernie mniejsze .
Mobile to w moim wyobrażeniu jak by przerost formy nad treściąIndi pisze:Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full...
Skoro nie dolewasz masz silniczek w idealnym stanie albo niewiele jeździsz.
Bardzo ciekawy jestem efektu ceramizera - oby nie kosztowało mnie to remont silnika .
Tomek
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Astro
- Posty: 617
- Rejestracja: 2007-05-02 22:42
- Galeria: viewtopic.php?t=12878
- Lokalizacja: Vault 101
Witam,
Kto wie a kto nie ten się dowie, że zmieniłem silnik, Jako że nie wiedzieliśmy z pewnym Panem jaki olej był nalany przez poprzedniego właściciela nalaliśmy najrzadszy olej półsyntetyczny jaki jest produkowany. Nastała zima, zmieniłem olej jakieś 4 tyg. temu na taki sam, a wczoraj rano sprawdzając poziom oleju w silniczku, doznałem szoku. Kolor, konsystencja i przejrzystość oleju na bagnecie była taka sam jak w butli.
Teraz pytanie do Was moi drodzy, jeśli olej jest w tak dobrej formie to może mogę nalać wreszcie olej syntetyczny np. 5W30.
(dla tych co zaczną krytykować nalanie oleju półsyntetycznego proszę o wstrzymanie się ze złośliwymi komentarzami)
Pozdrawiam!
Kto wie a kto nie ten się dowie, że zmieniłem silnik, Jako że nie wiedzieliśmy z pewnym Panem jaki olej był nalany przez poprzedniego właściciela nalaliśmy najrzadszy olej półsyntetyczny jaki jest produkowany. Nastała zima, zmieniłem olej jakieś 4 tyg. temu na taki sam, a wczoraj rano sprawdzając poziom oleju w silniczku, doznałem szoku. Kolor, konsystencja i przejrzystość oleju na bagnecie była taka sam jak w butli.
Teraz pytanie do Was moi drodzy, jeśli olej jest w tak dobrej formie to może mogę nalać wreszcie olej syntetyczny np. 5W30.
(dla tych co zaczną krytykować nalanie oleju półsyntetycznego proszę o wstrzymanie się ze złośliwymi komentarzami)
Pozdrawiam!
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
My definition is High Definition.
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Ja tam brykam na 10w40 i jest miło cicho i przyjemnie tylko troszke ubywa oleju ale z tego co czytałem to jest w normie Nastepnym razem zaleje 5w40 lub 5w50 i zobacze co wyjdzie z tego
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Zobacz na poprzedniej stronieAstro pisze:Witam,
Kto wie a kto nie ten się dowie, że zmieniłem silnik, Jako że nie wiedzieliśmy z pewnym Panem jaki olej był nalany przez poprzedniego właściciela nalaliśmy najrzadszy olej półsyntetyczny jaki jest produkowany. Nastała zima, zmieniłem olej jakieś 4 tyg. temu na taki sam, a wczoraj rano sprawdzając poziom oleju w silniczku, doznałem szoku. Kolor, konsystencja i przejrzystość oleju na bagnecie była taka sam jak w butli.
Teraz pytanie do Was moi drodzy, jeśli olej jest w tak dobrej formie to może mogę nalać wreszcie olej syntetyczny np. 5W30.
(dla tych co zaczną krytykować nalanie oleju półsyntetycznego proszę o wstrzymanie się ze złośliwymi komentarzami)
Pozdrawiam!
Let The Galaxy Burn....
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Wszystkie oleje "Mobil 1" (nie mylić ze "Mobil" lub "Mobil-S") to full syntetyki.Indi pisze:Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full..Tomasz S pisze:W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30
A co do zmiany (bądź nie) koloru oleju to powinien on zmieniać kolor. Olej pracuje i zbiera różne drobiny powstałe przy spalaniu i ogólnej pracy silnika.
Oleje półsyntetyczne nie mają aż tak dużych zdolności myjących, więc nie rozpuszczają w sobie tyle zanieczyszczeń (więc te gdzieś tam sobie osiadają). Po zalaniu syntetyka z dużą ilością dodatków myjących nie będzie on taki ładny już po zrobieniu 100-200 kilometrów.
wiśniowe gt 96'
Motor jest dosłownie igła, przebieg ori z full dokumentacją i potwierdzeniem z serwisu zresztą cena nie była niska, zresztą kto widział to wie.Tomasz S pisze:Skoro nie dolewasz masz silniczek w idealnym stanie albo niewiele jeździsz.
Jak masz motor w dobrym stanie, to po co eksperymentować, moim zdaniem w tym przypadku lepsze jest wrogiem dobrego.Tomasz S pisze:Bardzo ciekawy jestem efektu ceramizera - oby nie kosztowało mnie to remont silnika Confused
I tu zależy co rozumie się pod pojęciem zmiany koloru oleju, bo jeżeli olej robi się jak smoła po zrobieniu 100 czy 200km, to moim zdaniem nie jest za dobrze i o czymś już świadczy, u mnie nawet po przejechaniu kilka Kkm olej zachowuje barwę miodową, wymiana oleju max 9 Kkm czasem co 8kKm, żywotność tych motorów jest też uzależniona w dużym stopniu od częstości zmiany oleju.toms pisze:A co do zmiany (bądź nie) koloru oleju to powinien on zmieniać kolor. Olej pracuje i zbiera różne drobiny powstałe przy spalaniu i ogólnej pracy silnika.
Ja stosuje Shell Hellix 5w40 patrz wyżej, czyli tak jak pisałem wszystko zależy od tego jak wcześniej dbano o auto.toms pisze:Po zalaniu syntetyka z dużą ilością dodatków myjących nie będzie on taki ładny już po zrobieniu 100-200 kilometrów.