Tarcze hamulcowe.

Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Tarcze hamulcowe.

Post autor: BiZoN »

Orientujecie się jakie grube powinny być tarcze ?
Poprosze jeszcze o sugestie dotyczące wyboru tarcz (w razie wymiany), no mile widziane ceny.
Acha i jescze namiary na klocki -> poprosze firmę i ewentualnie jakieś numerki katalogowe
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
OLO
Posty: 199
Rejestracja: 2003-05-10 14:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: OLO »

Tarcze BREMBO,klocki FERRODO super mieszanka,ja takie mam i naprawde jestem zadowolony
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Mistrzuniu - namiary, pomiary , kontakty, fotki

Jak możesz to napisz coś więcej.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

Klocki LUCAS tarcze orginalne...duzo leprze niz na orginalnych klockach od Forda rozmiar tarczy z przodu 258/24mm, z tylu 261/10 mm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Extra.

A może jeszcze namiary jakieś ??

No i pytanie - kiedy wymienić tarcze ??
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

max grubosc z przodu 24mm minimalna 22mm.Z tylu max 10mm, min 8 mm...popekane, pozlobione, rowki ....klocki, wiadomo namiary w Polsce nie znam.... tia


( oooo 100tny post moj) :wink:





GG:1003821
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

namiar na najbliższą hurtownię -> wskazówka -> mazda 626 8)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

proponuje tarcze Ate, czyli takie jak masz w oryginale
http://www.contiteves-am.com/

przod:
ATE-T ok. 200zl/szt.
lub
ATE-TPD - ok. 300zl/szt (dodatkowe naciecia wentylujace)

tyl:
ATE-T - ok. 140zl/szt.

klocki:
ATE-K - ok. 140zl/4szt. przod i tyl
Ostatnio zmieniony 2004-02-08 12:19 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

OKI
THX

No to znów będzie na co kase wydawać :!: :wink:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Gość

Tarcze hamulcowe

Post autor: Gość »

Żadne Ate ,Lucas czy Ferodo.Wszystko to przerabiałem.Polecam klocki
EBC Grenstuff V4 lub Redstuff i do tego tarcze nawiercane i rowkowane
też EBC. Można dostać w Forti w Warszawie. Wym. klocki kosztowały w
maju 2003 - 215 PLN. Dotyczy napewno II gen., a jak z pierwszą nie wiem.
Pozdrawiam
______________________
Probe 24v medici, 96r
Gość

Post autor: Gość »

Jakbys zerknal lepiej Gosciu, to na swoich zaciskach masz ladnie wybte ATE. Przerabialem juz rozne zestawy w roznych autach i ATE ma najlepszy stosunek cena/jakosc. Pomijam fakt, ze sa z nacieciami, ktore owszem - daja sporo, ale niestety mocno zuzywaja klocki - szczegolnie w automatach. Tarcze nawiercane sa super, tylko kto jezdzi na tyle ostro, aby wykorzystac te wlasciwosci. Zalecal bym Ci poczytac troche fachowej lektury na temat zastosowania roznych tarcz i... plynow hamulcowych !!! w zaleznosci od potrzeb. Proponowanie zestawu tarcze + klocki za ok. 1000zl do normalnego uzytku jest co najmniej dla mnie idiotyczne.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Dla mnie najważniejszym parametrem zestawu klocki/tarcze jest to aby mi felg pyłem zbytnio nie brudziły i dla tego stosuję tanie twarde klocki. Kolega sobie w astrze 1.6 :!: :lol: założył sportowe miękkie klocki i jedyny efekt jaki dają to wiecznie brudne felgi .
Gość

Post autor: Gość »

znam ten bol - wiecznie czarne i trzeba sie niezle nameczyc, zeby zeszlo
Gość

Post autor: Gość »

Nawiercane Tarcze Brembo i Klocki Axis,
spoko kombinacja, nawiercane tarcze nie nagrzewaja sie tak szybko i lepiej chamuje na autostradzie. Poza tym wyglada super.
Nie zapomnij dac specjalnego smaru na odwrotna strone klockow zeby nie piszczaly.
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Tarcze na pewno wyglądają super - jest jeden mały problemik tylko:
Z AUTOSTRADAMI :wink: gdzieśmi się zapodziały.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-17 12:40 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Tarcze hamulcowe

Post autor: Gość »

Wymienione przeze mnie klocki EBC/koszt ok.220PLN przód/
zostały sprawdzone w "wyscigu" górskim /lato/na trasie Grenoble-Gap jak zresztą i samochód /to jest dopiero jazda/. Na codzień też się sprawdzają.
Klocki hamulcowe ATE 140 PLN-4 szt. to jakiś obłęd. Tarcza rowkowana ATE za 300 PLN też podejrzana jakościowo. To nie jest zestaw dla miłośników Probe- tylko z nienawiści do Probe zafundowałbym mu komplet za 140 PLN. Nie muszę nic więcej czytać na ten temat - przed zakupem to robię. Używam płynu hamulcowego Ferodo 5.1, ale spróbuję ATE Super Blue Racing /tak z ciekawości, żeby coś zmienić/. Ponadto mam zbrojone końcówki przewodów hamulcowych Goodrich i nie uważam tego za przesadę - skuteczność i bezpieczeństwo nieco kosztują. Natomiast malowanie zacisków/mam czarne/ i tarcze dla wyglądu można olać.
Klocki EBC nie brudzą felg, bo dają jasnoszary pył, a nie czarny jak te co
zawieraja dużo węgla, ponadto zero faddingu.
Pozdrawiam miłośników Probe
PS. Klocki ATE-4 szt. a 140PLN do Probe- jeszcze mnie trzęsie.
_____________________________
Probe 24v medici, 96r
Gość

Post autor: Gość »

Tak z czystej ciekawosci - zastanowiles sie nad tym co piszesz? Najpierw olewasz ATE, a pozniej chcesz sobie zalac plyn tego producenta. Oprocz tego zastanawia mnie jak doszedles do takiej opini (do d...) o ATE, skoro producent w US je zastosowal???
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Post autor: Karol »

Skoro producent US (Ford) je stosowal to na pewno bym tego nie kupil,
orginalne dyski w Probe byly wycofane z urzytku (Recall) przez Forda w 1998.
Mialy defekt i sie wyginaly przy mocnym chamowaniu i potem chamulce pulsowaly..
Recall obejmuje :
- Dyski 93-97
- Tylne chamulce (cale) 93-94 (reczny sie zacinal)

Ford robi dziadostwo, dobrze ze to jest tak naprawde Mazda (90%)


he he,
Ale rzeczywiscie jesli ktos nie szaleje to polecam Brembo (nie nawiercane) ~$30 z www.nopi.com (Fedexem do Polski)
Chyba nowe dyski ATE tez sa ok, sprawdz date produkcj dla pewnosci.

Ale zaciski maluje sie na czerwono panowie :wink:
BLaCK '94 GT 5sp
Gość

Tarcze hamulcowe

Post autor: Gość »

Emocje wzięły górę. Klocki ATE 140zł/4szt przód,tył to cena kompletu
na przód lub tył, a nie łącznie jak pierwotnie zrozumiałem. Ale i tak
uważam, że jest to standard podobnie jak Ferodo Premier.Pagid,Lucas
czy Mintex w zbliżonej cenie. Godne polecenia są klocki/części/ lepsze
od standardu w cenach do zaakceptowania. Cała "zabawa" zaczyna się
od klocków mających ponadstandardowy wspł. tarcia, powyżej 0.35
/jak dla mnie/. Takimi są klocki Ferodo 2000/nie ma dla Probe IIgen/ czy Mintex F series/u nas niedostępne/. EBC mają współ. tarcia ok.0.45
i sensowną cenę. ATE to bardzo dobra firma, wszystko jest kwestią ceny,modelu itd. Standardy nawet najlepszych firm są nieciekawe.
Jeżeli tarcze ATE TPD to ATE PowerDisc to warte zainteresowania
choć bardziej mnie biorą EBC Sport Grooved Rotors.
Pozdrawiam
PS. Czerwone zaciski są super, ale jak są Brembo.
Sprawdzę czy mam na zaciskach ATE. Wydaje mi się, że mam SEI.
___________________________________
Probe 24v medici, 96r
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:22 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Tarcze hamulcowe

Post autor: Gość »

Cynki, jak ma super wyglądać i działać to polecam EBC Greenstuff V4 Pads i EBC Turbo Groove Rotors. Mam na felgach 17''. Fantastycznie
hamują zwłaszcza po lekkim nagrzaniu, no i ten dżwięk/ przypomina ten
z aut WRC/. Zero pylenia. Gazy i pył odprowadzane przez rowki, chłodzenie przez nawiercane otwory/ nie na wylot/. Koledzy mogą
potwierdzić wygląd.
PS. Zmiana średnicy tarcz i zaciski wielotłoczkowe to tysiące.
Pozdrawiam
_____________________
Probe 24v medici, 96r ; after servicing VRIS now
Gość

Tarcze hamulcowe

Post autor: Gość »

Wyjeżdżam na weekend majowy w okolice Szklarskiej Poręby - będzie
kawałek drogi do przejechania, więc jak wrócę to przekażę wrażenia
jak się hamulce sprawowały - na razie mam doświadczenie z miasta
i krótkich tras.
Pozdrawiam
______________________
Probe 24v medici, 96r
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”