Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

OLEJ

Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 518
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Z tego co pamietam padlo takie madre zzdanie:"ile ludzii tyle opini" i to jest prawda, niestety musisz przetestowac to sam i wtedy bedziesz wiedzial najlepiej, ja ostatnio przeszedlem z ow40 na 5w30 , mechanik o ktorego bylo to wymieniane polecil mi 10w60 twierdzi ze wlal to juz do paru silnikow i efekt jest bardzo dobry auta nie prpzepalaja tego oelju a i silniki sa duzo cichsze... No coz podejrzewam ze na lato i moj PRobek bedzie zalany takim olejem i wtedy zdam relacje jak to wyglada w Probkowej rzeczywistości.
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A ja doradzam trzymać się instrukcji, 5W30.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

z tą instrukcja to tak nie do konca, zaleca sie ale w określonych temperaturach, 5W30 podaja do +25 czy +30
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

woytas pisze:Interesuje mnie to troszke ten temat od innej strony. Z tego co widze poleca sie lanie oleju 5w30 niezaleznie od przebiegu probka... Powiedzcie mi czym na tym strace jesli zaleje 10w40, bo tak radzi mi mechanik, mysle o mobilu. prosze o szybką odpowiedz pilne
Zmień mechanika ! :wink:
Miałem kiedyś Shell'a 10W40 - Padaka .
Silnik głośno pracował .
Zalałem typowym olejem i ucichło .
Przepały nie są tak tragiczne . Do wymiany nie zdążysz opróżnić tego co zostaje na dolewki (bańka 5l) .
To są moje wrażenia przy moim autku , inni mogą mieć inne :wink:

Kamil !
Olej który polecałeś dawno , dawno temu sprawdził się na tyle , że przed każdą wymianą zasuwam na drugi koniec Łodzi po olej bo w innych miejscach nie ma Dexelii
Obrazek
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Widzę, że mój wybór firmy VALVOLINE był dobrym wyborem co udowadnia ww. test. Ja do swojego Probka leję VALVOLINE 10W60 i jestem zadowolony. :D
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

ile oleju wchodzi jak bede wyminial? ze 4 l?

a i chyba wypadaloby filtr zmienic, ile taki gadzet kosztuje? (i gdzie go najlepiej kupic - wawa i okolice)
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Ja mam w nysce Motul 300V Competition i jest super . Myślę, że do Gtków też by był dobry :)
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Obecnie testuje olej "Ford 5W30" i jak narazie jestem z niego zadowolony.
Przejechalem juz na nim 5 tys i silnik pracuje cichutko jak na samym poczatku. Cena 95zl w ASO forda wiec chyba warto... dla niewtajemniczonych nie jest to syntetyk tylko pol-syntetyk.
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A ja słyszałem , że to minerał bardzo wysokiej klasy. Ale sam na nim śmigałem jakiś czas,i nie miałem żadnych zastrzeżeń.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Dzwonilem chyba do 5 sklepow i wszyscy mowia ze to pol-syntetyk. Ponoc produkuje to motorcraft a w ich ofercie niema minerala 5w30
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A mi mówili w jednym sklepie :D To nie zmienia faktu że byłem z niego zadowolony :wink:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Post autor: modano »

Witam
przymierzam się do zmiany oleju w silniku. Poprzedni właściciel zalał Castrolem 5W30 tylko nie wiem jakim. Jaki olej byście polecili ten:
1
czy ten:
2
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja bym polecił 1.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

modano pisze:Witam
przymierzam się do zmiany oleju w silniku. Poprzedni właściciel zalał Castrolem 5W30 tylko nie wiem jakim. Jaki olej byście polecili ten:
1
czy ten:
2
raczej żaden z powyższych :)
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

rozumiem, że 95 zł za ten olej w fordzie to za ilość 5 litrów??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
modano
Posty: 96
Rejestracja: 2007-07-22 10:43
Samochód: Probe II V6
Galeria: viewtopic.php?t=16692
Lokalizacja: Siemianowice, Polkowice

Post autor: modano »

cena 100 zł za gtx 5 litrów. tylko czy się nadaje? to jest półsyntetyk z właściwościami syntetyka(chyba)[/quote]
Ford Probe 2,5 V6 sensual styling, steering performance etc.
Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Samochód: czołg w wersji sport
Galeria: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Post autor: black_martines »

tak to półsyntetyk. 10w40 forda do proba sie nie nadaje - mój chodzi na nim jak diesel. klekot aż żal słuchać.
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

modano pisze:cena 100 zł za gtx 5 litrów. tylko czy się nadaje? to jest półsyntetyk z właściwościami syntetyka(chyba)
[/quote]

GTX to syntetyk.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Samochód: czołg w wersji sport
Galeria: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Post autor: black_martines »

sorki - mówiłem o ford RS+
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A jak jest z Ford Formula S 5W30? Półsyntetyk?
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Syntetyk i to chyba mobil jest
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Ja zalewam za 2 dni 10W40 Total'a syntetyk a przy kolejnej 5w30 mobila1.
Dodam ze teraz smigam na półsyntetyku 10W40. Co Wy na takie coś? :wink:
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Qbatron
Posty: 107
Rejestracja: 2006-03-24 14:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Qbatron »

A ja podejde do tematu z troche innej strony:

Rozumienie oznaczenia.
Im niższa cyfra przed literą "W" tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach.
Z tego (i 11stron tego tematu) wynika ze najlepiej 5W, ewentualnie 10W bo 0W za rzadki, a wyzsze za geste.
Z kolei im wyższa cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze.
Czyli roznica zdan dotyczy tego czy pozadana jest wysoka czy niska lepkosc w wysokiej temp. W tym watku najwiecej z was wybiera 30 lub 50, czyli zakladam ze 30,40,50 sie sprawdzaja.

Ostatecznie wychodzi nam 5W40 - istnieje taki?

Jesli nie to 5W30 i 10W40 beda najlepszym wyborem.
Mozna tu jeszcze dolozyc zalozenie ze do krotkich tras lepiej ten pierwszy, chyba ze silnik duzo go wypija.

Zgodzicie sie ze mna?



BTW1:
Jesli dobrze rozumiem to 5w50 jest gestszy od 5w30, ale dopiero w wysokiej temperaturze?

BTW2:
A co powiecie o oleju NESTE? Moj mechanik wychwala go pod niebiosa (moze to dlatego ze ma 4beczki w garazu? :D )
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Pozdrawiam wszystkich

Post autor: sziaba »

Ja mialem doswiadczenia dwoma Probkami
Jednym GT V6 jezdzilem tylko latem na torze w niemczech Nürburgring na oleju Shell 10w-60 super sie spisywal (ale podkreslam jazda latem i wymiana co 6000 km)
Drugim ktorym jezdze na 5w-40 shell zrobilem 100tkm i silniczek chodzi jak talala . Od jakichs 20tkm jezdze na Castrol magnetic 5w-40 i musze przyznac ze poranne cykanie silnika typowe dla probaskow jest prawie niewyczuwalne :P
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

wczoraj wymieniłem olej wlałem 4l dzisiaj wyciągam bagnet a na nim sucho, auto nie ma żadnych wycieków :? razem z bagnetem wyskoczyła mi rurka w którą się go wkłada ale wsadziłem ja raczej dobrze, starego oleju spuściłem około 4 litrów i też wskazywało poniżej minimum może mam za krótki bagnet lub od innego auta?( uchwyt jest żółty z napisem kl01) Może się ktoś orientuje o co chodzi ???????
probeII(96r) 2.5 24v
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”