Laptop w probe (projekt)

Mscichu
Posty: 26
Rejestracja: 2006-12-17 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Giżycko, Ełk, Okolice Białegostoku

Laptop w probe (projekt)

Post autor: Mscichu »

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że pomimo iż jest to mój projekt, to każdy chętny może z niego skorzystać, a ja w miarę swoich możliwości z chęcią pomogę w realizacji każdemu chętnemu:)

Dodatkowo zaznaczam, iż jest to (na razie oczywiście) projekt w fazie początkowej, więc proszę nie krytykować od razu, że nie ma nic konkretnego, jednak postaram się opisać wszystko tak, jak mam w głowie poukładane;) dodatkowo zaznaczam, że nie szukałem podobnych tematów (po rozmowie na pv z Robertem przeszukałem forum:P) więc są to tylko i wyłącznie moje pomysły, oraz w wielu przypadkach mogę się mylić! Zarówno z niewiedzy, jak i pomyłkowo, jednak jest to rzeczą ludzką, a forum jest po to, aby wyprowadzać ludzi z błędów i podawać własne koncepcje:) za co wszystkim od razu dziękuję:)

Na wstępie to byłoby na tyle, a teraz zabierzmy się do pracy hehe. Więc, w tym projekcie mam zamiar podłączyć elektryczny nawiew całkowicie pod komputer z dotykowym ekranem, wywalić wszystkie zbędne pokrętła i przyciski na desce rozdzielczej, a w ich miejsce wstawić ww. wyświetlacz. Laptopy z takim wyświetlaczem (jak dobrze pamiętam to modele TOSHIBA z serii S) dostępne są na internecie za ok 800-1000zł. Ważną rzeczą jest tutaj wejście LPT!, chyba, że ktoś ma lepszy pomysł, aby tym wszystkim sterować:)

Teraz tak... Niestety nie posiadam jeszcze w swoim probku elektrycznego sterowania, jednak jak będę mieć czas to postaram się to zmienić:) (Ps ile właściwie może kosztować kompletny zestaw do sterowania nawiewem?) Jednak jak już będzie wszystko zamontowane to dochodzi teraz oczywiście teoretyczne założenie, że sterowanie to działa na zasadzie dźwigni. Jeżeli tak to trzeba zastosować jakiś prosty mechanizm do jego regulacji (coś takiego jak np. zestaw z CD-Romu, który suwa laser w przód i tył, tylko trochę większe:P, jednak co jest ważne to to, aby był na silniczku krokowym! Następnie za pomocą tranzystorów podłączamy wszystkie przyciski, w celu odizolowania napięcia 12V, oraz możliwością terowania napięciem 5V( tyle mamy na wyjściu LPT). Ewentualne schematy połączeń, będę mógł zamieścić później jak przeniosę wszystko z głowy na papier;). Co do potencjometru regulującego prędkość nawiewu to chciałbym wykorzystać rezystor impulsowy.

Teraz nieco o podłączeniu laptopa:) W serwisie z laptopami powiedzieli mi, że spokojnie mogą przedłużyć listwę do wyświetlacza na długość do 1,5m, więc z tym nie będzie problemu:) później przyda się trochę zdolności plastycznych, aby wszystko ładnie dopasować do tapicery, ewentualnie będę chciał wyciągnąć CD-Rom pod wyświetlacz, oraz przyciski do włączania i wyłączania kompa, oraz wszelkie wejścia wyjścia również, jednak to raczej będzie zabawa:)

Ok więc teraz pytanie, jak tym wszystkim sterować? To bardzo proste w złączy LPT mamy 8 wyjść, które mogą otrzymać wartości „0” lub „1”, czyli 0V lub 5V, co daje nam możliwość podłączenia 255 urządzeń, lub sterowania nimi typu włącz wyłącz ok 127 urządzeniami, co w naszym przypadku spokojnie wystarczy. Teraz trochę zasady, jak ma to działać? A więc korzystając z multiplekserów, przerzutników i innych elektronicznych bajerów mamy podłączone w coś takiego:

LAPTOP=>MULTIPLEKSER(to taki „dekoder)=>PRZERZUTNIK( do zapamiętywania, bo możemy sterować tylko jednym urządzeniem w danym ułamku sekundy)=>WZMACNIACZ NAPIĘCIA 5V/12V(w tym przypadku najlepiej chyba użyć tranzystorów)

I oto cała filozofia (dla jarzących oczywiście, a dla mniej jarzących ewentualne rysunki będą później).

Teraz bardzo przydatną rzeczą jest znajomość języka programowania, co w moim przypadku jest jeszcze znikome, jednak cały czas czytam i uczę się, a dodatkowo korzystając z programów graficznych mam nadzieję, że cokolwiek wyjdzie;p), jednak jak ktoś nie wie o co chodzi, to niech poszuka po znajomych kogoś kto studiuje informatykę, to na pewno będzie wiedział, jak wszystko ładnie sklecić:) i zrobić coś ciekawego hehe.

Dodatkowo istnieje możliwość, którą będę chciał wykorzystać, czyli nastawianie temperatury:), jednak tego do końca nie obmyśliłem, bo w porcie lpt jest tylko 5 wejść, czyli zaledwie 32 pozycje do wpisania, a dla termometru(takiego prostego jak dla mnie) potrzeba by przynajmniej 8 bitowe wejście:/

Na dzisiaj to chyba tyle jutro postaram się to lepiej zobrazować. Niestety znając siebie to używam sporo skrótów myślowych, więc proszę nie mieszać mnie od razu z błotem z tego względu, tylko zapytać co miałem na myśli:) A tak w ogóle to jest późno i oczy mi się zamykają hehe:)

Dobra teraz może trochę obrazków. Na wstępie, jak podłączyć włączniki takie jak nawiew górny itp. do tego pomyślałem, że najlepszym rozwiązaniem było by użycie przerzutnika typu D, a schemat połączenia poniżej:

Obrazek

Robert podpowiedział mi, że wszystko jest sterowane przez komputer, co powinno całkowicie ułatwić sprawę. Właśnie jestem na etapie przeszukiwania forum w sprawie działania tego kompa:) no i zrobiłem projekt w workbench jak to ma wszystko działać i na szczęście udaje sie:) Jak ktoś jest zainteresowany to mogę podesłać moje próby a jak wszystko poukładam to wrzucę obrazek pełnego połączenia;)

Postanowiłem, że z tych 8 wyjść, jedno będzie sygnałem danych, czyli np czy włączyć czy wyłączyć, a reszta będzie odwoływała się do konkretnych urządzeń, czyli jak np jako pierwsze będzie włączenie nawiewu na przednią szybę a chciałbym włączyć, to wysyłam sygnał o wartości 3 na port LPT a jak wyłączyć, to 2, gdyż na 1 nóżce będzie logiczne 0, co patrząc na rysunek powyżej wyłączy i zapamięta, dzięki czemu można sterować dużą ilością urządzeń.

Teraz chciałbym omówić algorytm programu, jak miałby być mniej więcej napisany (tak dla chętnych):

START>Jaki przycisk wciśnięto>zapisać w kom. pam. np 001 do którego podzespołu się odwołujemy> odczytać wartość wysyłaną(przy regulacji nawiewem, lub 0:1 dla przycisków)>wysłać na port LPT sygnał o wartości "suma wartości i adres komórki"

Tutaj właśnie będzie największy problem, bo o ile łatwo (przynajmniej dla mnie:P) zajarzyć jak to ma działać, to z programowaniem dopiero zaczynam, jednak nic nie szkodzi na przeszkodzie wyprzedzić materiał na studiach hehe, w najgorszym wypadku poproszę kumpla co studiuje infe to mi zrobi:P

Na dzisiaj to tyle, jutro dopiszę jak znajdę schemat nawiewu(o ile jest :shock: )
Ostatnio zmieniony 2008-03-16 22:20 przez Mscichu, łącznie zmieniany 2 razy.
Ford Probe I gen 91r. kolor czarny... raketa:D
Ford Probe I gen 89r. kolor biały... R.I.P.;(
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

:-k
Pomysł dość ciekawy...
Myślę, że jak ktoś ma jakiś inny laptop bez ekranu dotykowego to na pewno można dokupić. :)
I Ty to chcesz do pierwszej generacji wpakować :?:
Dość odważne, ale mi się bardzo podoba...
Mam nadzieje, że się nikt nie przyczepi i Ci tematu nie zamknie z jakiegoś powodu tak jak mi :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=12963 ale już nie długo będzie reaktywacja, kompletuje części, już prawie mam wszystko...
Czekam na rozwinięcie tematu...
Mi się bardzo podoba...
Sam bym się może na takie coś pokusił...
Powoddzenia życze...
Lulu
Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

nie widzę sensu , będzie to raczej bajeranckie niz funkcjonalne.

jedyne co mozna by tu dodac to moze jeszcze kilka funkcji, to by miało sens.

widziałeś kiedys elektryczna regulacje w probku???

kup załóż a zobaczysz że To juz jest dobry bajer :twisted: :twisted:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Według mnie wyjdzie za drogo. Od 3 lat o tym myślę i może wkońcu się za to zabiorę. Taniej będzie kupić monitor dotykowy i laptopa lub zrobić to na płycie via epia. Co do sterowania nawiewami to może być ciężko ale zawsze można zrobić ustawianie ciepło zimno manualne i dołożyć do tego termostat żeby nawiewy się wyłączały po osiągnięciu właściwej temperatury.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

poza tym http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... modelatora obczaj ten temat a pewnie zrozumiesz dlaczego twój zostanie wywalony(zapewne) z tego działu
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Mscichu
dodatkowo zaznaczam, że nie szukałem podobnych tematów
a widzisz i bardzo zle bo mialbys juz pewien zarys problemu badz jego braku jaki pojawia sie przy takim projekcie.

Dodatkowo tym samym przyznales sie ze nie przestrzegasz naszego regulaminu polecam pkt. 3 a nie jest to mile widziane ale to powinienes juz dobrze wiedziec bedac zalogowany (bo nie moge powiedziec ze z nami) od ponad roku.

Pamietaj tez, ze czesto wbrew temu co piszesz
a forum jest po to, aby wyprowadzać ludzi z błędów
bywa zupelnie odwrotnie i zbytnio ufajac forum mozna zapedzic sie w kozi rog.

Nie zaglebiajac sie zbytnio w ten temat podaje pod nos cos co sam powinienes odszukac by nie wdepnac na mine http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=dotykowy
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Zagłębiałem się dość poważnie w ten temat, rozmawiałem kilkukrotnie z kolegą z klubu MazdaSpeed, który ma firmę zakładającą carputery, jednak bardzo chętnie pomaga jak chce się to zrobić samemu.

Laptop IBM T40 + stacja dokującą - 1100
Monitor dotykowy 7' Liliput - 600
HUB USB z własnym zasilanie aby zapewnić stabilność urządzeń podpinanych pod USB- 100
Zasilacz samochodowy do T40 - 100
Wzmacniacz (dźwięk z lapka do wzmacniacza, a stamtąd do głośników, radia możemy się pozbyć i jest miejsce na monitor) - 300
Kable, sporo kabli najlepiej łączonych na sztywno - 100
Do tego wg. uznania: kamerka cofania, GPS, internet itp.

Co do nawiewów, to u nas nie da rady, bo przecież mamy przewody ciśnieniowe :roll:

Do obsługi można zastosować prosty i darmowy program: In Car Terminal.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Kędziorek pisze:Co do nawiewów, to u nas nie da rady, bo przecież mamy przewody ciśnieniowe :roll:
Nie mamy - my (my Robert ;) ) mamy wszystko na elektronice, bez żadnych cięgieł ani podciśnień :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

taaaaaa nie to co WY

poco ulepszac to co doskonałe :twisted: :twisted: :twisted:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Laptop w probe (projekt)

Post autor: wojtas89 »

Mscichu pisze: Teraz chciałbym omówić algorytm programu, jak miałby być mniej więcej napisany (tak dla chętnych):

START>Jaki przycisk wciśnięto>zapisać w kom. pam. np 001 do którego podzespołu się odwołujemy> odczytać wartość wysyłaną(przy regulacji nawiewem, lub 0:1 dla przycisków)>wysłać na port LPT sygnał o wartości "suma wartości i adres komórki"

Tutaj właśnie będzie największy problem, bo o ile łatwo (przynajmniej dla mnie:P) zajarzyć jak to ma działać, to z programowaniem dopiero zaczynam, jednak nic nie szkodzi na przeszkodzie wyprzedzić materiał na studiach hehe, w najgorszym wypadku poproszę kumpla co studiuje infe to mi zrobi:P:shock: )
Tutaj musisz użyć języka programowania tj. Asembler lub bascom! Dodam że jest to zadania dla prawdziwego fachowca!! który bierze za to grube pieniądze. Najlepiej zgłościć się do wykładowców z politechniki z wydziału elektronicznego! ja dopiero ucze się programowania i moge powiedzieć że jest to kolosalnie trudne!! i nie ma do tego żadnych podręczników, ucze się jedynie na zajęciach przepisując programy od nauczyciela i próbując je modyfikować!
Koncepcja którą przedstawiłeś jest dobra tylko może okazać się że zamontowanie tego samemu w aucie wyjdzie drożej niż miała by to zrobić profesjonalna firma!
Życzę powodzenia!!! jeśli sam to zrobisz i będzie działać to będziesz miał satysfakcję i pewnego rodzaju doświadczenie w robieniu takich żeczy! co bardzo się przydaje :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Laptop w probe (projekt)

Post autor: Kocureq »

wojtass89 pisze:Tutaj musisz użyć języka programowania tj. Asembler lub bascom! Dodam że jest to zadania dla prawdziwego fachowca!! który bierze za to grube pieniądze. Najlepiej zgłościć się do wykładowców z politechniki z wydziału elektronicznego! ja dopiero ucze się programowania i moge powiedzieć że jest to kolosalnie trudne!! i nie ma do tego żadnych podręczników, ucze się jedynie na zajęciach przepisując programy od nauczyciela i próbując je modyfikować!
Hardcore. Obyś nigdy nie programował nic bardziej skomplikowanego niż pralka z takim podejściem. Jakoś przez pół roku programowania w asemblerze na studiach udało mi się znaleźć kilka książek i samemu opanować wyzwalanie czasem, sterowanie przerwaniami, wyświetlaczem i diodami (ergo dowolnym układem zewnętrznym sterowanym napięciem 5V) na podstawie sygnałów wejściowych.

A to był sam procek, jedynym układem peryferyjnym był UART do transmisji szeregowej - można taki procek obłożyć np. zewnętrznym sterownikiem przerwań dla łatwiejszego nimi zarządzania, albo pisać tylko pętlę która będzie w kółko sprawdzała stan przycisków, kontrolek i na ich podstawie wyystawiała sygnał sterujący - to już nam się zrobi system czasu rzeczywistego.
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

ok. wszystko pięknei ładnie opisane. Ale teraz moje pytanie. Czy to w ogóle ma szanse realizacji, bo jakos jak czytam poszczególnie to posty, to nachodzi mnie taka mysl, że to jakby taki sam projekt jak wieśka ( czyt. WWW) dużo pisania i nic to nie dało.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ale on tam nie uduje komputera i nie pisze systemu, tylko chce wsadzić lapka, który można programować "po ludzku" w jakimś normalnym języku (C).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Robert pisze:można programować "po ludzku" w jakimś normalnym języku (C).
W końcu ktoś podchodzi życiowo ;)
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Laptop w probe (projekt)

Post autor: wojtas89 »

kocureq pisze:
wojtass89 pisze:Tutaj musisz użyć języka programowania tj. Asembler lub bascom! Dodam że jest to zadania dla prawdziwego fachowca!! który bierze za to grube pieniądze. Najlepiej zgłościć się do wykładowców z politechniki z wydziału elektronicznego! ja dopiero ucze się programowania i moge powiedzieć że jest to kolosalnie trudne!! i nie ma do tego żadnych podręczników, ucze się jedynie na zajęciach przepisując programy od nauczyciela i próbując je modyfikować!
Hardcore. Obyś nigdy nie programował nic bardziej skomplikowanego niż pralka z takim podejściem. Jakoś przez pół roku programowania w asemblerze na studiach udało mi się znaleźć kilka książek i samemu opanować wyzwalanie czasem, sterowanie przerwaniami, wyświetlaczem i diodami (ergo dowolnym układem zewnętrznym sterowanym napięciem 5V) na podstawie sygnałów wejściowych.

Jeśli mi się wydaje to trudne to co dopiero ma powiedzieć Mscichu jeśli on nie miał styczności z językami programowania (wnioskuję że nie miał bo by się pyta jak to zrobić)

A to był sam procek, jedynym układem peryferyjnym był UART do transmisji szeregowej - można taki procek obłożyć np. zewnętrznym sterownikiem przerwań dla łatwiejszego nimi zarządzania, albo pisać tylko pętlę która będzie w kółko sprawdzała stan przycisków, kontrolek i na ich podstawie wyystawiała sygnał sterujący - to już nam się zrobi system czasu rzeczywistego.
Może dla mnie wydaje się to skomplikowane bo mam to dopiero od niedawna i sposób w który zostało mi to wyłożone wskazuje na bardzo duży stopień trudności(dodam że jestem w technikum;/ a nie na studiach).
Więc opisuje swoje doświadczenia z pisaniem programów :wink:
A co do podręczników to mój nauczyciel a wykładowaca z Politechniki Szczecińskiej powiedział nam że do Asemblera nie ma podręcznika, a ewentualnym źródłem wiedzy na ten temat ma być internet!! Jeśli rzeczywiście masz jakiś podręcznik lub instrukcje do asemblera byłbym bardzo wdzięczny o jakiś namiar na księgarnie lub jakiegoś linka. :wink:

Jęśli mi wydaje się to trudne to co ma powiedzieć Mscichu który nie miał nigdy styczności z językami programowania ??(wnioskuje że nie miał bo tak to by się nie pytał).
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

1/ Programowanie, ogólnie, to mówienie komputerowi co ma robić. Żeby coś zaprogramować, to trzeba najpierw wiedzieć, co się chce w programie zapisać - ważniejsza od języka jest umiejętność pisania algorytmów - poczytaj jakieś książki o algorytmach, albo poczekaj, na studiach będziesz się bawił w maszyny Turinga ;) Później język to tylko kwestia nauki składni, poleceń i jego specyfiki.

2/ Do wszystkiego jest mnóstwo podręczników, a źródła w Internecie wcale nie są gorsze ;) Na jakich procesorach pracujecie?

3/ Wykładowca to trąba z dupy, czy jakoś tak. W asemblerze pisze się na każdy istniejący procesor, a jest ich od cholery, i niby skąd ludzie mają się uczyć? A skąd się uczyli 20 lat temu? Z Interetu, którego nie było? :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

kocureq pisze:A skąd się uczyli 20 lat temu? Z Interetu, którego nie było? :)
Wtedy były ustne podania i legendy. A dopiero potem to wszystko spisano w internecie. :lol:

kocureq pisze:Żeby coś zaprogramować, to trzeba najpierw wiedzieć, co się chce w programie zapisać
:arrow: Obrazek - samo życie. Naprawdę. :?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Na tym etapie tak, ale mówię tu już o poziomie niżej - kiedy to programista chce coś napisać - najpierw trzeba wiedzieć, jaki algorytm taki program ma realizować, a dopiero potem - jak go zapisać w danym języku przy wykorzystaniu jego funkcji.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Post autor: wojtas89 »

Pracujemy na Intelu 8051 i 8080
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Ale co to ma do rzeczy?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Mscichu
Posty: 26
Rejestracja: 2006-12-17 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Giżycko, Ełk, Okolice Białegostoku

Post autor: Mscichu »

Ehhh.... Na razie mała przerwa, bo walczę teraz z turbo;)


Co do ceny to najdroższe u mnie będzie laptop taki jak opisałem. W Białym znalazłem sklep, gdzie mają coś co mnie interesuje, a mianowicie laptop+ładowarka samochodowa(zamiast zasilacza) parametrów już nie pamiętam ale coś koło 900MHz 256RAM i 20Gb dysk. Cena zaledwie 800zł, + 60-90zł przedłużenie taśm do monitora touchpada i klawiatury o 1-15m, w zależności od potrzeby. Dodatkowo bramki i przerzutniki mogę wziąć ze starej szkoły;) przewody i tak mam na metry(pracuje przy domofonach) więc praktycznie to mnie będzie kosztować co laptop:) (no i oczywiście elektryka nawiewów).

Co do zaprogramowania, to będę używał C++, chociaż też sie jego uczę to jednak mam książki więc materiał przeskoczyć nie problem:P Jak już wspomniałem do wysyłania informacji będę używał portu LPT, a do odczytu ewentualnie game portu.

co do samodzielnego programowania procka to mija się z moim celem, bo jak na czacie napisał mi davidlive to chcę zrobić "kawiarenkę", i tak jak jeżdżę to wożę ze sobą odtwarzacz DVD, a w wolnych chwilach mógłbym se pograć;)(joke oczywiście), a tak serio to naprawdę, ale to naprawdę nie podoba się dla mnie wygląd w probiaczku, a szczególnie te miejsce gdzie jest radio(nie ważne czy elektryczny czy zwykły nawiew).


A tak off topic to gdzie idzie rurka taka cieniutka przy turbinie tam gdzie jest zawór magnetyczny? i jeszcze na tej gumowej rurze co WYCHODZI z intercoolera też jest miejsce na grubszy już wężyk i też nie wiem gdzie to wcisnąć;) bo kupiłem autko GT bez turbo i teraz jestem po remoncie silnika i odrazy wstawiłem turbinę.
Ford Probe I gen 91r. kolor czarny... raketa:D
Ford Probe I gen 89r. kolor biały... R.I.P.;(
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Mscichu pisze:Jak już wspomniałem do wysyłania informacji będę używał portu LPT, a do odczytu ewentualnie game portu.
z LPT możesz też odczytywać, tylko w PC z tego co pamiętam coś z tym jest nie tak - czy to się po bicie odczytuje, czy co, zabij - nie pamiętam.
Awatar użytkownika
black_martines
Posty: 1217
Rejestracja: 2006-11-27 08:39
Samochód: czołg w wersji sport
Galeria: viewtopic.php?t=13292
Lokalizacja: Gdzieś W Polsce

Post autor: black_martines »

musisz używać portu LPT dwukierunkowego
Moją najulubieńszą złośliwością i sztuczką jest to, że moje milczenie umie się nie zdradzać milczeniem.
Mscichu
Posty: 26
Rejestracja: 2006-12-17 20:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Giżycko, Ełk, Okolice Białegostoku

Post autor: Mscichu »

Zgadzam się, że z LPT również można odczytywać informacje, jednak tam są tylko 4-5 wejść, a w gameporcie 8;), co daje większe możliwości:)
Ford Probe I gen 91r. kolor czarny... raketa:D
Ford Probe I gen 89r. kolor biały... R.I.P.;(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Gameport ma 8 wejść i tylko 4 wyjścia, LPT ma 9 wejść i 12 wyjść: 8 bitów rejestru danych (wyjściowego), 5 wejściowego i 4 sterującego (dwukierunkowego) :P
Mscichu pisze:...co daje większe możliwości:)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”