Słaby komfort podróżowania-słabe zawieszenie
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Słaby komfort podróżowania-słabe zawieszenie
Nie wiem co ale jak jadę to czuję jak auto pokonuję każdą nierówność na asfalcie, nie wiem co jest przyczyną, wątpie że to wina 55 profilu(koła 205/55r15), może to wina amorów, lecz na przeglądzie nic koleś złego o nich nie powiedział(byłem na trzęsawce) aha i jak jadę np taką ulicą kamienistą lub z kostki jak na lipowej w Białymstoku(Jarsonik wie o którą chodzi:) to jak jadę nią to czuję jakby auto miało się rozlecieć. Z tego wynika że tłumienie zawieszenia do bani... Czy też macie tak?
Opony mam napompowane z przodu 2.3 z tyłu 2.2 troszkę za dużo powinno być 1.9 bodajże, ile kosztuje trzęsawka?
Mam pytanie co do sprężyn, jeśli nie są pęknięte to są ok? koleś od którego kupilem auto twierdził że spręzyny z przodu zmienione.
Opony mam napompowane z przodu 2.3 z tyłu 2.2 troszkę za dużo powinno być 1.9 bodajże, ile kosztuje trzęsawka?
Mam pytanie co do sprężyn, jeśli nie są pęknięte to są ok? koleś od którego kupilem auto twierdził że spręzyny z przodu zmienione.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Jezeli ma twarde sprezynki to bedzie mu juz tak trzeslo.Ja mam zawieche na 85% a jak jeszcze jezdze na 18 to masakra.Moge jezdzic i sprawdzac rownosc nowych autostrad
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
No ale ja nie neguje tego co napisales tylko pisze ze jezeli ma zalozone jakies twardsze sprezynki to tak bedzie mial.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Zle dobrane sprezynki do amorkow moga dac tragiczny efekt wlasnie w postaci sztywnego zawieszenia a jezeli chodzi o trzymanie na zakretach to wypada gorzej niz seria.Jak juz ktos sie zabiera za takie wymiany to kompleksowo powinno sie to robic.Oczywiscie bywaja wyjatki Najgorzej jak ktos postanowi przyciac zwoje narazajac swoje zycie....
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
saw, ja jak jadę po lipowej to zastanawiam się zawsze czy na końcu ulicy będe miał wszystkie zęby. To normalne na tej ulicy, zauważ, że wjeżdżając w nią od strony rocha masz większe nierówności, a po minięciu Cristalu, gdzie ulica jest już poprawiona, nierówności są dużo mniejsze. Nic nie poradzisz na to. ja jeździłem po lipowej służbową pandą i tez ostro trzęsie. Taka ulica. Lepiej napisz co zrobiłeś z lakierem, najlepiej to moglibysmy się jakoś umówić i spotkac.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2007-12-15 17:34
- Galeria: viewtopic.php?t=12820
- Lokalizacja: Częstochowa
cześć ten typ chyba tak ma właściwie to pseudo sportowe auto wiec musi być sztywno.nie będzie jak w citroenie:-)aczkolwiek jakość plastików w probe jest mizerna i będą się odzywały.ja mam seryjny zawias nic nie wybite bo byłem na szarpakach amorki okej i też trzęsie.chyba tak musi być
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Oryginalne zawieszenie w 2.0 pięknie zachowuje się na dziurach więc prosze nie gadać głupot. Też jeździłem B4 i różnica jest tylko taka, że B4 bardziej się buja. Więc nie mów, że z zawieszeniem masz wszystko ok tylko bierz kase i jedź do mechanika !!
EDIT : Co do plastików to może warto by było wyeliminować przyczynę, a nie marudzić, że trzeszczą ?
EDIT : Co do plastików to może warto by było wyeliminować przyczynę, a nie marudzić, że trzeszczą ?
2.0, 16v, Klima, 94 r,
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 2007-12-15 17:34
- Galeria: viewtopic.php?t=12820
- Lokalizacja: Częstochowa
sprawdzenie amorków u mnie kosztuje 10zl tyle ja płaciłem. ile może kosztować gdzie indziej nawet jeśli będzie drożej max 20zl. zresztą jak amorki są do bani to auto pływa czuć to wyraźnie ,a jak się wyleje amortyzator to tak nawala ,że się jechać nie da.pewnie masz dobre amortyzatory tylko to zawieszenie jest już tak zestrojone. a jeśli ktoś twierdzi ,że zawieszenie w probe jest komfortowe to chyba naprawdę nie jechał jeszcze komfortowym autem. wystarczy zwykły ford scorpio.nie wspomnę już np o citroenie c5:-) Wydaje mi się że probe ma tak zestrojone zawieszenie i tyle.. bo ja też mam wszystko okej a komfortu za wielkiego nie ma. i wiem o czym mówię bo wcześniej śmigałem renówką było komfortowo-później miałem vectre na mega glebie sztywno jak nie wiem ,to w probe teraz nie narzekam.nie jest to auto typu renault laguna ,probe ma się dobrze trzymać drogi bo to auto sportowe a ,że czuć każdą nierówność takie uroki takich aut..
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
oj przestańcie się spierać. Ulica lipowa w białymstoku jest jedną z najbardziej wyboistych ulic miasta (przynajmniej jej połowa) jest to ulica zbudowana za czasów cara z kostki brukowej. dziennie przejeżdża po niej kilka tysiecy samochodów i normalnym jest to, że jest to ulica w beznadziejnym stanie. Nie ma tam co sprawdzać zawieszenia samochodu, bo w większości aut, bedzie to dołujące doświadczenie.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Badanie stanu zawieszenia na szarpakach nie zawsze pozwoli odpowiedzieć prawdę o zużyciu zawieszenia.Mnie pokazuje co roku 84-86%,gdzie w miedzy czasie pojawił się olej i wymieniłem amortyzatory z tyłu.Po wymianie jest tyle samo.Przestaje już wierzyć w taka ocenę.Diagnosta ustawia program pod mazdę MX-6,a z przodu po 2 latach i 40-tu tys km-dalej jest takie samo zużycie.Może mam jakieś nieśmiertelne to zawieszenie?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
:)
nowe zawieszenie posypało mi się w pól roku w 2 litrówce zobaczymy co będzie w 2,5 nie wiem czy się różnią ale części ale na pewno 2,5 się lepiej trzyma drogi i jest twardszy przez co mniej wygodny
probeII(96r) 2.5 24v
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
R.K. - właśnie o tym pisałem Jak sprawdzałem auto w Toruniu przed kupnem to miałem 60% sprawności amorów, w tej chwili jest 80% ;P
Rabull, rób zawieche na oryginalnych cześciach to nie będziesz się martwił, że się posypie. Też na początku próbowałem "tanich zamienników i gumy wysypywały się jedna po drugiej. Teraz wszystko jest na oryginałach i japońskich zamiennikach dobrej jakości. Poczytaj na forum jakich firm części kupować i po kłopocie.
Rabull, rób zawieche na oryginalnych cześciach to nie będziesz się martwił, że się posypie. Też na początku próbowałem "tanich zamienników i gumy wysypywały się jedna po drugiej. Teraz wszystko jest na oryginałach i japońskich zamiennikach dobrej jakości. Poczytaj na forum jakich firm części kupować i po kłopocie.
2.0, 16v, Klima, 94 r,
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
ja już chyba wymyślam , jednak doszedłem do wniosku że wolę raczej aby auto zachowywało się stabilniej i było twardsze hier z dziurami na drogach, czasem jeżdże szybko i wolę aby lepiej trzymał się drogi a teraz ustawiłem z przodu 2.2 ciśnienie i z tyłu 2,1 i jest w miarę ok i nie mogę się do tego przczepić , tylko te niestabilne zawieszenie, może właśnie takie mam jak oryginalne w 2.0 a w nich były chyba olejówki, a gazowo olejowe są twardsze, w escorcie brat zmienił amorki kyb i spręzyny na jakieś niemieckie i jest twardy, taki mi by odpowiadał, lecz jak jest zawiecha ok to ok, nie mam zamiaru na razie zmieniać
- rabull
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-03-24 10:14
- Galeria: viewtopic.php?t=13456
- Lokalizacja: Koszalin
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gaziaki nie są twardsze, olej czy gazowoolejowe to nie jest wyznacznik twardosći gaziak szybciej i precyzyjniej reaguje.sawmaster pisze:ja już chyba wymyślam , jednak doszedłem do wniosku że wolę raczej aby auto zachowywało się stabilniej i było twardsze hier z dziurami na drogach, czasem jeżdże szybko i wolę aby lepiej trzymał się drogi a teraz ustawiłem z przodu 2.2 ciśnienie i z tyłu 2,1 i jest w miarę ok i nie mogę się do tego przczepić , tylko te niestabilne zawieszenie, może właśnie takie mam jak oryginalne w 2.0 a w nich były chyba olejówki, a gazowo olejowe są twardsze, w escorcie brat zmienił amorki kyb i spręzyny na jakieś niemieckie i jest twardy, taki mi by odpowiadał, lecz jak jest zawiecha ok to ok, nie mam zamiaru na razie zmieniać
To nie kupuj, japońców, prosterabull pisze:zawsze kupuje tylko oryginały mam je praktycznie za 30% ceny Laughing problemem są drogi i ogólnie japońskie auta maja słabe zawiasy mialem mx6 i bylo to samo w nissanie 100nx to samo itd