Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
ksenony
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ksenony
Co sadzicie o czyms takim? Duzo podobnych ostatnio pojawilo sie na allegro.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=59050297
Spotkal sie juz ktos z Was z czyms takim? Jestem ciekawy efektu - czy swiatlo jest rozproszone po reflektorze (chyba nie powinno) no i jak wyglada sprawa ze spryskiwaczami (zawsze mowia, ze do ksenonow powinny byc spryskiwacze o duzym cisnieniu wody). I ciekawe jak z przegladami?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=59050297
Spotkal sie juz ktos z Was z czyms takim? Jestem ciekawy efektu - czy swiatlo jest rozproszone po reflektorze (chyba nie powinno) no i jak wyglada sprawa ze spryskiwaczami (zawsze mowia, ze do ksenonow powinny byc spryskiwacze o duzym cisnieniu wody). I ciekawe jak z przegladami?
Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Przeglądu nie przejdzie.
po pierwsze światło ksenonów jest tak silne, że musisz mieć regulację wysokości, po drugie spryskiwacze. wiązka jest tak skupiona że wystarczy jeden wypasiony stwór nocny rozbity na reflektorze i masz po zarąbistym oświetleniu drogi.... dlatego wymagane są spryskiwacze żeby na bieżąco to czyścić.
a po kolejne to lustro.
żarówka to jedno a lustro to drugie i lustro musi być też specjalnie wyprofilowane z tego co wiem do danej żarówki.
wystarczy, że zbyt płytko/głęboko wsadzisz nawet ogyrinalną żarówkę i już są inne snopy światła.
ja bym raczej już pomyślał o całych reflektorach xenonowych jeśli już.
inną sprawą Nikoś jest temat automatycznego systemu poziomu świateł.
Nie wiem czy wiecie ale w zasadzie 90% aut na drogach ma systemik regulacji siły hamowania na tylną oś.
to jest coś co zwiększa siłę hamowania tyłem w sytuacji kiedy mamy tył obciążony mocniej.
To samo stosuje się do lamp ksenonowych z tym że nie świecą one wtedy mocniej
a ich wysokość świecenia jest korygowana odpowiednio.
No i tyle w tym temacie.
oczywiście, że temat jest ciekawy i w ogóle, bardzo chętnie bym sobie zmienił moje "ogarki" na takiej snajperskie szperacze ale kilka zasad trzeba wziąć pod uwagę...
po pierwsze światło ksenonów jest tak silne, że musisz mieć regulację wysokości, po drugie spryskiwacze. wiązka jest tak skupiona że wystarczy jeden wypasiony stwór nocny rozbity na reflektorze i masz po zarąbistym oświetleniu drogi.... dlatego wymagane są spryskiwacze żeby na bieżąco to czyścić.
a po kolejne to lustro.
żarówka to jedno a lustro to drugie i lustro musi być też specjalnie wyprofilowane z tego co wiem do danej żarówki.
wystarczy, że zbyt płytko/głęboko wsadzisz nawet ogyrinalną żarówkę i już są inne snopy światła.
ja bym raczej już pomyślał o całych reflektorach xenonowych jeśli już.
inną sprawą Nikoś jest temat automatycznego systemu poziomu świateł.
Nie wiem czy wiecie ale w zasadzie 90% aut na drogach ma systemik regulacji siły hamowania na tylną oś.
to jest coś co zwiększa siłę hamowania tyłem w sytuacji kiedy mamy tył obciążony mocniej.
To samo stosuje się do lamp ksenonowych z tym że nie świecą one wtedy mocniej

No i tyle w tym temacie.
oczywiście, że temat jest ciekawy i w ogóle, bardzo chętnie bym sobie zmienił moje "ogarki" na takiej snajperskie szperacze ale kilka zasad trzeba wziąć pod uwagę...

- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Może to będzie ciekawsze?
http://www.hella.pl/mainpl/shop/katalog/index.php?k=90
i tutaj na dole coś do czyszczenia tychże lampek oraz do ich regulacji (wysokości)
http://www.hella.pl/mainpl/shop/katalog/index.php?k=91
cen nie znam ale budzi zaufanie.

http://www.hella.pl/mainpl/shop/katalog/index.php?k=90
i tutaj na dole coś do czyszczenia tychże lampek oraz do ich regulacji (wysokości)
http://www.hella.pl/mainpl/shop/katalog/index.php?k=91
cen nie znam ale budzi zaufanie.
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No rzeczywiscie - to budzi zaufanie, ale - na bank ma "fajna" cene
No ale gdyby byl taki efekt jak kiedys Sqad mial w avantarze to ja nie mialbym pytan 


Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Mi osobiscie wyjatkowo sie nie podobaja zarowki "ala ksenon" - swiatlo jest rozproszone po calej lampie
Chcialbym zobaczyc jak to wyglada w tych lampach, co Quaki kupil jakis czas temu - podobno efekt jest niezly - projektory + jakies blue zarowki.

Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
zrobie zdjecia jutro to pokaze
(mam w koncu aparat spowrotem hehe)
co dos wiecenia to te swiatelka projekcyjne wcale nie swieca lepiej niz normalne (nastepny projekt u mnie to wykonanie projekcyjnych swiatelek na podzespolach helli
(90mm + xenon nie legalny ale fajny
)
Pozdrawiam

co dos wiecenia to te swiatelka projekcyjne wcale nie swieca lepiej niz normalne (nastepny projekt u mnie to wykonanie projekcyjnych swiatelek na podzespolach helli


Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
ostudzę was nieco... 
z tego co się orientowałem przed świętami to jedna lampka z serii 90mm kosztowała trochę ponad 400pln.
Ale do pełni szczęścia potrzeba 4 (!!!) lampek.
potem dochodzi jeszcze koszt osadzenia tego w probku.
fajnie ale jak komuś w dupsko wjedziemy to tylko czysta strata bo żadna ubezpieczalnia tego nie pokryje (o ile całkiem nie odmówi odszkodowania za nielegalne lampy....)
tfu tfu... odpukać nikomu nie życzę ale jak sobie pomyśle, moja osobista małża miała dwie "fastrygi" dzień po dniu i oie nie z własnej winy.....

z tego co się orientowałem przed świętami to jedna lampka z serii 90mm kosztowała trochę ponad 400pln.
Ale do pełni szczęścia potrzeba 4 (!!!) lampek.

potem dochodzi jeszcze koszt osadzenia tego w probku.

tfu tfu... odpukać nikomu nie życzę ale jak sobie pomyśle, moja osobista małża miała dwie "fastrygi" dzień po dniu i oie nie z własnej winy.....
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Ja tam mam H4 o mocy 90x100 z UV jak pisałem wcześniej i xenony mi tam są nie potrzebne
fakt że kupiłem podróby od ruskich ale oryginały Philipsa kosztują 250 zł za komplet
a i jeszcze tak a propos te co mam nie są koloru niebieskiego tak jak można kupić pseudo xenony na allegro
zresztą ciężko kolorystykę świecenia opisać

fakt że kupiłem podróby od ruskich ale oryginały Philipsa kosztują 250 zł za komplet

a i jeszcze tak a propos te co mam nie są koloru niebieskiego tak jak można kupić pseudo xenony na allegro
zresztą ciężko kolorystykę świecenia opisać
Będziesz Miał Wygody
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
KremowyAGA I GER pisze:Ja tam mam H4 o mocy 90x100 z UV jak pisałem wcześniej i xenony mi tam są nie potrzebne![]()
fakt że kupiłem podróby od ruskich ale oryginały Philipsa kosztują 250 zł za komplet
a i jeszcze tak a propos te co mam nie są koloru niebieskiego tak jak można kupić pseudo xenony na allegro
zresztą ciężko kolorystykę świecenia opisać





PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Quaki - zapodaj te fotki - intryguja mnie te lampyQuaki pisze:zrobie zdjecia jutro to pokaze![]()

Kiedyś był mój... 

PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630


PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: ksenony
Zakupiłem zestaw HID ksenon na allegro, cały komplecik, jednak po zamontowaniu w stare reflektory, światło jest bardzo rozproszone, nie mam pojęcia co zrobic żeby było dobrze, w USA są dostępne lampy clear z niby soczewkami http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 06.c0.m245 ale nie mam pojęcia czy to zda egzamin. Czy ktoś przerabiał swiatła w probe na ksenony ?? Pomijam oczywiście fakt samopoziomowania i spryskiwaczy do reflektorów.
Ford Probe II 2.0 `93
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3615
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: ksenony
witson pisze:Zakupiłem zestaw HID ksenon na allegro, cały komplecik, jednak po zamontowaniu w stare reflektory, światło jest bardzo rozproszone (...)
Nic nie zrobisz, takie efekt dają pseudo xenony

EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Re: ksenony
Nie no jakby wsadzic je w odpowiednie reflektory byłoby pewnie lepiej, kumpel ma w reflektorach z soczewkami i nie oślepia nikogo jednak do probków nie produkują takich rzeczy a w usasą tylko z pseudosoczewkami które nie zakrywają całej żarówki, światło najbardziej rozpraszane jest przez szkła reflektorów.
Ford Probe II 2.0 `93
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: ksenony
Pseudo xenony bez soczewekLisiu pisze:witson pisze:Zakupiłem zestaw HID ksenon na allegro, cały komplecik, jednak po zamontowaniu w stare reflektory, światło jest bardzo rozproszone (...)
Nic nie zrobisz, takie efekt dają pseudo xenony

A to badziewie z USA odpuść bo świeci jeszcze gorzej od zwykłych wkładów
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Re: ksenony
witson dziekujemy ze nie tworzyles nowego tematu tylko odgrzebales stary 
Poniewaz jego miejsce jest w uningu to tam go przenosze.

Poniewaz jego miejsce jest w uningu to tam go przenosze.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: ksenony
Daj sobie spokuj. Poszukaj na forum tematu o tych lapmach, soczewka to pic, który ma ładnie wyglądać, ale absolutnie nie spełnia swojej funkcji.witson pisze:Zakupiłem zestaw HID ksenon na allegro, cały komplecik, jednak po zamontowaniu w stare reflektory, światło jest bardzo rozproszone, nie mam pojęcia co zrobic żeby było dobrze, w USA są dostępne lampy clear z niby soczewkami http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac ... 06.c0.m245 ale nie mam pojęcia czy to zda egzamin. Czy ktoś przerabiał swiatła w probe na ksenony ?? Pomijam oczywiście fakt samopoziomowania i spryskiwaczy do reflektorów.
Jezeli coś to poszukaj na Allegro, był koleś, który sprzedawał lampy CLEARdo I gen. bez żadnych soczewek, tyle, że w wersji USA.



- mardan_pl
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-06-04 23:09
- Galeria: viewtopic.php?t=13863
- Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław
Re: ksenony
koles co sprzedaje lampy dalej jest na alledrogo ja te lampy juz zakupiłem ale jeszcze ch nie testowałem bo mam autko u lakiernika
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: ksenony
Nie wiem czy to już tu ktoś napisał ale jest coś takiego:
Każdy reflektor/lampa czy jak to zwał jest budowany i konstruowany pod konkretną żarówkę. H1, H3, H4, H7 itp itd.
O co biega... biega o to że każda żarówka ma tzw. "cokół" lub inaczej mocowanie i każda żarówka ma żarnik (lub dwa)
żarnik jest dla danej żarówki bardzo precyzyjnie umieszczany, chodzi o jego położenie i odległość od cokołu.
Dla tych parametrów żarówki jest odpowiednio skonstruowany reflektor, a dokładniej jego lustra i/lub klosz.
I teraz, jeśli masz klosz typu "clear" to rozproszenie i ułożenie odpowiednio wiązki światła bierze na siebie w 100% lustro a jeśli masz klosz z rozproszeniami to ułożenie wiązki światła bierze na siebie i klosz i lustro.
Dlatego po pierwsze nie ma znaczenia czy kupisz lampy clear czy tradycyjne a po drugie jesli zaparkujesz tam inna żarówkę to pomimo, że cokół może pasować lub być przerobiony masz prawdopodobnie w innym miejscu żarnik i NIGDY nie będziesz miał dobrze ułożonej wiązki światła ( o ile nie będziesz z miejsca G* widział i oślepiał wszystko z przeciwka łącznie z sowami na gałęziach, lisami w rowie i dzikami w okolicznych kartofliskach.
to jest też wyjaśnienie czemu H4 jest wynalazkiem "do bani" i gozrzej świeci niż np. H7. dwa żarniki jedno lustro.... czyli kompromis, czyli konstrukcja nie-wydajna.
Każdy reflektor/lampa czy jak to zwał jest budowany i konstruowany pod konkretną żarówkę. H1, H3, H4, H7 itp itd.
O co biega... biega o to że każda żarówka ma tzw. "cokół" lub inaczej mocowanie i każda żarówka ma żarnik (lub dwa)
żarnik jest dla danej żarówki bardzo precyzyjnie umieszczany, chodzi o jego położenie i odległość od cokołu.
Dla tych parametrów żarówki jest odpowiednio skonstruowany reflektor, a dokładniej jego lustra i/lub klosz.
I teraz, jeśli masz klosz typu "clear" to rozproszenie i ułożenie odpowiednio wiązki światła bierze na siebie w 100% lustro a jeśli masz klosz z rozproszeniami to ułożenie wiązki światła bierze na siebie i klosz i lustro.
Dlatego po pierwsze nie ma znaczenia czy kupisz lampy clear czy tradycyjne a po drugie jesli zaparkujesz tam inna żarówkę to pomimo, że cokół może pasować lub być przerobiony masz prawdopodobnie w innym miejscu żarnik i NIGDY nie będziesz miał dobrze ułożonej wiązki światła ( o ile nie będziesz z miejsca G* widział i oślepiał wszystko z przeciwka łącznie z sowami na gałęziach, lisami w rowie i dzikami w okolicznych kartofliskach.
to jest też wyjaśnienie czemu H4 jest wynalazkiem "do bani" i gozrzej świeci niż np. H7. dwa żarniki jedno lustro.... czyli kompromis, czyli konstrukcja nie-wydajna.