Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki Maćku za schemacik. Dzisiaj zajrzę jeszcze raz.
Wiem, że przełącznik pasażera też ma znaczenie, ale do niego w ogóle nie dochodzi prąd. Dlatego chcę sprawdzić, czy jest napięcie na wyjściu sterownika kierowcy i ginie gdzieś po drodze do prawego, czy może wcale nie dochodzi do lewego.
O to chodzi Andrzejku, że w ogóle nie mogę otworzyć. Ani przełącznikiem kierowcy, ani pasażera. Lewa szyba działa bez zarzutu.Jędrek pisze:Robert a przyciskiem przy drzwiach kierowcy możesz otworzyć??
Wiem, że przełącznik pasażera też ma znaczenie, ale do niego w ogóle nie dochodzi prąd. Dlatego chcę sprawdzić, czy jest napięcie na wyjściu sterownika kierowcy i ginie gdzieś po drodze do prawego, czy może wcale nie dochodzi do lewego.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:


Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Hiehie.
Robercie, może i ja mam twarz idioty, ale zapewniam, że nim nie jestem.
Tak, sprawdzałem ten przycisk. Kurcze nawet zwierałem śrubokrętem i nic nie dawało.
Idę się wpiąć w przewody, zobaczymy jaki będzie efekt.
EDIT:
No i sprawdziłem. Niestety prąd nie dochodzi nawet do kostki wpinanej
do sterownika kierowcy.
Nie ma. Amba wcięła.
Ale pomysłowy Oley postanowił zrobić małe doświadczenie.
Mianowicie zrobiłem zworkę między plusem sterownika kierowcy,
a przewodem, który jest (a przynajmniej powinien być) plusem dla
sterownika pasażera.
Finalnie wszystko zadziałało.
Znaczy prawie wszystko, bo zworka ominęła Robertowy
WINDOW LOCK SWITCH
Co prawda nie jest to rozwiązanie zadowalające mnie na maxa, ale lepsze
niż szukanie nie wiadomo gdzie przyczyny braku prądu, zwłaszcza przed samymi Mazurami.
Robercie, może i ja mam twarz idioty, ale zapewniam, że nim nie jestem.


Tak, sprawdzałem ten przycisk. Kurcze nawet zwierałem śrubokrętem i nic nie dawało.
Idę się wpiąć w przewody, zobaczymy jaki będzie efekt.
EDIT:
No i sprawdziłem. Niestety prąd nie dochodzi nawet do kostki wpinanej
do sterownika kierowcy.


Ale pomysłowy Oley postanowił zrobić małe doświadczenie.

Mianowicie zrobiłem zworkę między plusem sterownika kierowcy,
a przewodem, który jest (a przynajmniej powinien być) plusem dla
sterownika pasażera.
Finalnie wszystko zadziałało.

Znaczy prawie wszystko, bo zworka ominęła Robertowy
WINDOW LOCK SWITCH

Co prawda nie jest to rozwiązanie zadowalające mnie na maxa, ale lepsze
niż szukanie nie wiadomo gdzie przyczyny braku prądu, zwłaszcza przed samymi Mazurami.

Ostatnio zmieniony 2008-05-15 06:22 przez OLEY, łącznie zmieniany 1 raz.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
No to bach,
wlaznołem tu, bo to hyba temat, gdzie znajdem otpowieć na muj problem!
Kuba, a to co? Te byki, to specjalnie?
Panowie, nie chodzi mi w obu probkach szyba pasażera, i nie jest to problem z silnikiem czy tam czymś innym - jest to tylko i wyłącznie problem styków przełącznika po stronie pasażera. Zdemontowałem ten przełącznik, zabrałem do domu, na warsztat i próbowałem go rozmontować - aby wyczyścić styki i je przesmarować. Cholerka, dwie...trzy godziny to ustrojstwo demontowałem - i nic. Nie chcąc tego zepsuć zrezygnowałem, dałem se spokój. Problem z szybami pasażerów mam dalej. Jak to rozebrać aby dostać się do styków?
W moim wcześniejszym aucie, w espero, nie było żadnego problemu w demontażu przełączników i w dostaniu się do sedna. Tu zatrzask, tu odlutować, tu wygiąć a tu przekrzywić - i zdemontowane. A tu, w probku, ni cholerki nie mogę tego rozebrać.
A może któryś z Was ma taki przełącznik i może mi go opchnąć? Nawet uszkodzony - rozbiorę, nawet za cenę jego zniszczenia, i się dowiem jak to to jest skonstruowane!
Hej.
wlaznołem tu, bo to hyba temat, gdzie znajdem otpowieć na muj problem!
Kuba, a to co? Te byki, to specjalnie?

Panowie, nie chodzi mi w obu probkach szyba pasażera, i nie jest to problem z silnikiem czy tam czymś innym - jest to tylko i wyłącznie problem styków przełącznika po stronie pasażera. Zdemontowałem ten przełącznik, zabrałem do domu, na warsztat i próbowałem go rozmontować - aby wyczyścić styki i je przesmarować. Cholerka, dwie...trzy godziny to ustrojstwo demontowałem - i nic. Nie chcąc tego zepsuć zrezygnowałem, dałem se spokój. Problem z szybami pasażerów mam dalej. Jak to rozebrać aby dostać się do styków?
W moim wcześniejszym aucie, w espero, nie było żadnego problemu w demontażu przełączników i w dostaniu się do sedna. Tu zatrzask, tu odlutować, tu wygiąć a tu przekrzywić - i zdemontowane. A tu, w probku, ni cholerki nie mogę tego rozebrać.
A może któryś z Was ma taki przełącznik i może mi go opchnąć? Nawet uszkodzony - rozbiorę, nawet za cenę jego zniszczenia, i się dowiem jak to to jest skonstruowane!
Hej.
Mąż szczęśliwej Probówki 2,2GT - 1991.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Kuba pisze:W moim wcześniejszym aucie, w espero, nie było żadnego problemu w demontażu przełączników i w dostaniu się do sedna. Tu zatrzask, tu odlutować, tu wygiąć a tu przekrzywić - i zdemontowane.A tu, w probku, ni cholerki nie mogę tego rozebrać.
Niemożliwe. W Probe przełącznik pasażera rozbiera się jeszcze prościej,
bo nic nie trzeba rozlutowywać, też jest zrobiony na zasadzie zatrzasków.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Oley, co Ty, spać nie możesz, czy też u was, w Szczecinie jest inna strefa czasowa?
A teraz poważnie - męczyłem się parę godzin i nic. Ten mój nigdy nie był rozbierany, żadnych śladów na nim nie było. Jak się nauczę wstawiać tutaj zdjęcia, to wstawię i pokażę gdzie podważałem i naciskałem. Mnie wyszło, że to jest z obu stron wciśnięte w korpus - z jednej strony klawisz, a z drugiej obudowa mechanizmu styków - pośrodku jest korpus, ta "ozdobna" listwa z podłokietnika. Nie chcąc tego całkiem zniszczyć dałem se spokój.
Tak, te błędy były specjalnie; chciałem zobaczyć coś czerwonego. Pierwszy maja tak jakoś szybko minął...
A teraz poważnie - męczyłem się parę godzin i nic. Ten mój nigdy nie był rozbierany, żadnych śladów na nim nie było. Jak się nauczę wstawiać tutaj zdjęcia, to wstawię i pokażę gdzie podważałem i naciskałem. Mnie wyszło, że to jest z obu stron wciśnięte w korpus - z jednej strony klawisz, a z drugiej obudowa mechanizmu styków - pośrodku jest korpus, ta "ozdobna" listwa z podłokietnika. Nie chcąc tego całkiem zniszczyć dałem se spokój.
Tak, te błędy były specjalnie; chciałem zobaczyć coś czerwonego. Pierwszy maja tak jakoś szybko minął...
Mąż szczęśliwej Probówki 2,2GT - 1991.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Kurna chata, o czym Ty piszesz?Kuba pisze:Mnie wyszło, że to jest z obu stron wciśnięte w korpus - z jednej strony klawisz, a z drugiej obudowa mechanizmu styków - pośrodku jest korpus, ta "ozdobna" listwa z podłokietnika.

Klawisza nie rozbieraj.
Wszystko rozbierasz od spodu.
Najpierw trzeba zdjąć plastyk z pinami do kostki.
Podważa się go na węższych bokach. Tu trzeba uważać, bo to często lubi pękać.
Potem dostajesz się do drugiej części. Cztery zatrzaski (po dwa na każdym dłuższym boku).
Tu też trzeba uważać, aby gdy wyskoczy cały element, nie pogubić
dwóch blaszek (huśtawek odpowiadających za przełączenia biegunów).
Ot cała filozofia.
A o jakiej Ty listwie ozdobnej piszesz, to nie mam zielonego pojęcia.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Mam, rozebrałem, brudne styki i nadpalone.
Dzięki, Oley, bez Twojej pomocy nie dałbym rady.
----edit----
Wyczyściłem styki, podoginałem te kołyskowe blaszki, przesmarowałem styki eliksirem wiecznego (?) życia styków, rozciągnąłem delikatnie sprężynkę, złożyłem wszystko dokupy [razy dwa, bo dwa autka] zamontowałem - i teraz pyka, że aż miło. Dzięx Oley, jeszcze raz...
- tutaj: cmoki, buźki, całuski... no, ech, wazelinka -
Przy okazji rozebrałem tripa w moim proboszczu i odciąłem jeden kabelek,bo mnie strasznie denerwowało słabe podświetlenie przy włączonych światłach w dzień - teraz świeci tak, że przy dziennej jeździe będę widział to, co tam jest na wyświetlaczu.
Dzięki, Oley, bez Twojej pomocy nie dałbym rady.
----edit----
Wyczyściłem styki, podoginałem te kołyskowe blaszki, przesmarowałem styki eliksirem wiecznego (?) życia styków, rozciągnąłem delikatnie sprężynkę, złożyłem wszystko dokupy [razy dwa, bo dwa autka] zamontowałem - i teraz pyka, że aż miło. Dzięx Oley, jeszcze raz...
- tutaj: cmoki, buźki, całuski... no, ech, wazelinka -
Przy okazji rozebrałem tripa w moim proboszczu i odciąłem jeden kabelek,bo mnie strasznie denerwowało słabe podświetlenie przy włączonych światłach w dzień - teraz świeci tak, że przy dziennej jeździe będę widział to, co tam jest na wyświetlaczu.
Mąż szczęśliwej Probówki 2,2GT - 1991.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-08 20:21
- Galeria: viewtopic.php?t=13288
- Lokalizacja: Nasielsk
To może i ja się podepnę pod ten temat, mimo, że moje pytanie dotyczy II generacji.
Chodzi mi o to, czy jest możliwa wymiana silniczków odpowiedzialnych za odsuwanie szyb na nowe? Niestety o ile szyba w dół zjeżdża dosyć szybko, to w górę już niestety ma spore problemy (bardzo powoli podnosi szybę). Jeśli jak to jakie silniczki należy kupić (symbol czy coś takiego
).
Pozdrawiam.
Chodzi mi o to, czy jest możliwa wymiana silniczków odpowiedzialnych za odsuwanie szyb na nowe? Niestety o ile szyba w dół zjeżdża dosyć szybko, to w górę już niestety ma spore problemy (bardzo powoli podnosi szybę). Jeśli jak to jakie silniczki należy kupić (symbol czy coś takiego

Pozdrawiam.
Ford Probe II 2.5 V6 - 1993 r.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków
Symbol to ja Ci jutro mogę podać i cenę też... tylko usiądź wygodnie na kanapie, żebyś krzywdy sobie nie zrobił padając
Jeśli ciężko chodzą to może wyczyszczenie pomoże? Rozbierz, wyczyść styki, umyj i lekko przesmaruj (wazeliną techniczną lub smarem silikonowym) i powinno śmigać. Uzwojenia powinieneś mieć całe. Albo kup sprawne, szybko kręcące używki.

Jeśli ciężko chodzą to może wyczyszczenie pomoże? Rozbierz, wyczyść styki, umyj i lekko przesmaruj (wazeliną techniczną lub smarem silikonowym) i powinno śmigać. Uzwojenia powinieneś mieć całe. Albo kup sprawne, szybko kręcące używki.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-08 20:21
- Galeria: viewtopic.php?t=13288
- Lokalizacja: Nasielsk
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków
Prawy:
KA79-58-560K <- nr części
3950464 <- nr katalogowy
Lewy:
KA79-59-560K <- nr części
3951998 <- nr katalogowy
cena 1659zł
lub druga opcja:
Prawy:
KC64-58-560B <- nr części
3937936 <- nr katalogowy
Lewy:
KC64-59-560B <- nr części
3937937 <- nr katalogowy
cena 1370zł
KA79-58-560K <- nr części
3950464 <- nr katalogowy
Lewy:
KA79-59-560K <- nr części
3951998 <- nr katalogowy
cena 1659zł

lub druga opcja:
Prawy:
KC64-58-560B <- nr części
3937936 <- nr katalogowy
Lewy:
KC64-59-560B <- nr części
3937937 <- nr katalogowy
cena 1370zł

- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Re: Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków
buehehehehe... 
cena extra.
a może prościej byłoby rozebrać drzwi i sprawdzić czy nie są powyginane prowadnice od szyby, poluzować je trochę i poptrzeć czy szyba idzie szybciej w górę...
często przyczyna to niewyregulowna szyba.

cena extra.
a może prościej byłoby rozebrać drzwi i sprawdzić czy nie są powyginane prowadnice od szyby, poluzować je trochę i poptrzeć czy szyba idzie szybciej w górę...

często przyczyna to niewyregulowna szyba.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-03-08 20:21
- Galeria: viewtopic.php?t=13288
- Lokalizacja: Nasielsk
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 2008-08-04 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=14284
Re: Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przycisków
U mnie prowadnica elementu poruszanego linkami jest wygięta - mam ją wyprostować? Walczę z szybami, mechanizm już naprawiłem i pozostało tylko złożenie.Mr. Cynk pisze:buehehehehe...
cena extra.
a może prościej byłoby rozebrać drzwi i sprawdzić czy nie są powyginane prowadnice od szyby, poluzować je trochę i poptrzeć czy szyba idzie szybciej w górę...![]()
często przyczyna to niewyregulowna szyba.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2009-08-14 16:51
- Samochód: PROBE 1991; 2,2GT TURBO
- Lokalizacja: WĄBRZEŹNO/ kujawsko-pomorskie
PROBLEM Z ELEKTRYKĄ SZYB
Witam , chyba historia którą opiszę poniżej jeszcze się nie wydarzyła. a mianowicie zamykając szybę od pasażera- pasażer akurat ja nim byłem, żonka prowadziła. Przycisk za mocno chyba wcisnąłem nie powrócił do normalnej pozycji.
po jakimś czasie jazdy poczułem jak coś się topi i okazało się że cała wtyczka się stopiła wewnątrz. Nie działają mi teraz szyby a upał jak cholera, jutro mam się zamiar za to brać ale może jakaś podpowiedź, jak się do tego zabrać co się jeszcze mogło zepsuć , stopić spalić czy jest taka opcja że silniczki mi się spaliły ale żeby od razu z dwóch stron. Bezpiecznik jest okey no chyba że jest jeszcze inni o którym nie wiem
możliwa jest taka opcja że nie działa od strony kierowcy gdyż brak otwierania z prawej strony.
i przy okazji może ma ktoś do sprzedania przycisk do otwierania co się znajduje w drzwiach. wnętrzności są stopione na maksa. porażka na całej linii.
z góry dziękuję za udzielenie pomocy podpowiedzi.
po jakimś czasie jazdy poczułem jak coś się topi i okazało się że cała wtyczka się stopiła wewnątrz. Nie działają mi teraz szyby a upał jak cholera, jutro mam się zamiar za to brać ale może jakaś podpowiedź, jak się do tego zabrać co się jeszcze mogło zepsuć , stopić spalić czy jest taka opcja że silniczki mi się spaliły ale żeby od razu z dwóch stron. Bezpiecznik jest okey no chyba że jest jeszcze inni o którym nie wiem

możliwa jest taka opcja że nie działa od strony kierowcy gdyż brak otwierania z prawej strony.
i przy okazji może ma ktoś do sprzedania przycisk do otwierania co się znajduje w drzwiach. wnętrzności są stopione na maksa. porażka na całej linii.

z góry dziękuję za udzielenie pomocy podpowiedzi.
- pusher1
- Posty: 656
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Szyby elektryczne-zasada działania, podświetlenie przyci
-- oryginalny post 2012-09-20 23:16 --
Panowie mam pytanie apropo przycisku lock przy szybach a mianowicie jak powinna być włożona ta malutka sprężynka żeby przycisk działał dziś po rozłożeniu wyłącznika chcąc go przesmarować sprężynka odskoczyła mi i nie wiem w jakiej pozycji ją zachaczyć aby przycisk znowu działał . Z góry dzięki za info

-- dodano 2012-09-24 00:32 --
Wszystko już zrobione
Panowie mam pytanie apropo przycisku lock przy szybach a mianowicie jak powinna być włożona ta malutka sprężynka żeby przycisk działał dziś po rozłożeniu wyłącznika chcąc go przesmarować sprężynka odskoczyła mi i nie wiem w jakiej pozycji ją zachaczyć aby przycisk znowu działał . Z góry dzięki za info


-- dodano 2012-09-24 00:32 --
Wszystko już zrobione

2.2gt 92 rok