Jak odczytać kody błędów z ABS?
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
Jak odczytać kody błędów z ABS?
Mam problem z absem lampka kontrolna świeci się cały czas, związku z powyższym jak odczytać te kody błędów
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
Zrobiłem jeszcze raz pomiary na wszystkich 4 wtyczkach do czujników (tylko nie wiem czy na dobrych wtyczkach robiłem z tyłu pomiar). Pomiar robiłem na włączonym zapłonie.
Wtyczka z tyłu od strony kierowcy
Wtyczka z tyłu od strony pasażera
Wtyczka z przodu od strony kierowcy
Wtyczka z przodu od strony pasażera
Wtyczka z tyłu od strony kierowcy
Wtyczka z tyłu od strony pasażera
Wtyczka z przodu od strony kierowcy
Wtyczka z przodu od strony pasażera
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
- Camel
- Posty: 256
- Rejestracja: 2005-09-14 15:37
- Galeria: viewtopic.php?t=6440
Odświerzam temat.
mam bardzo podobny problem, który wyszedł po zmianie skrzyni biegów.
Otóż gdy wymieniłem skrzynie bo stara sie rozsypała, ABS przestał działac, sprawdzałem wszystko co jest mozliwe, zebatki na przegubach, czyjki na zebatkach, przewody itp. wszystko jest na swoim miejscu, a ABS wciąż nie działa!! resetowałem kompa itp. I dalej świeci kontrolka, a ABS nie działa.
Czy ktos miał podobna sytuacje??
mam bardzo podobny problem, który wyszedł po zmianie skrzyni biegów.
Otóż gdy wymieniłem skrzynie bo stara sie rozsypała, ABS przestał działac, sprawdzałem wszystko co jest mozliwe, zebatki na przegubach, czyjki na zebatkach, przewody itp. wszystko jest na swoim miejscu, a ABS wciąż nie działa!! resetowałem kompa itp. I dalej świeci kontrolka, a ABS nie działa.
Czy ktos miał podobna sytuacje??
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
W końcu udało mi się podłączyć do kompa ABSu.
Zdjęcia przedstawiają jak to podłączyłem.
Lampka miga, rozumiem że zadziałało. Problem w tym że błędów jest dosyć dużo. I nie za bardzo umiem je odczytać.
Poniżej przedstawiam linka do filmu przedstawiający odczyt.
Może mi ktoś pomóc? Udało mi się odczytać (chyba) 3 pierwsze tzn. błąd 11, 12 i 13.
http://www.youtube.com/watch?v=VxM5vS_XdKY
Zdjęcia przedstawiają jak to podłączyłem.
Lampka miga, rozumiem że zadziałało. Problem w tym że błędów jest dosyć dużo. I nie za bardzo umiem je odczytać.
Poniżej przedstawiam linka do filmu przedstawiający odczyt.
Może mi ktoś pomóc? Udało mi się odczytać (chyba) 3 pierwsze tzn. błąd 11, 12 i 13.
http://www.youtube.com/watch?v=VxM5vS_XdKY
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
- KrzychuSiem
- Posty: 22
- Rejestracja: 2004-11-17 19:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
- DENAT
- Posty: 206
- Rejestracja: 2003-10-24 13:39
- Galeria: viewtopic.php?t=13615
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Jak odczytać kody błędów z ABS?
A ja mam problem trochę inny choć również ze ABS-em Może ktoś poradzi..?
A więc tak:
Problem mam od kupna. Oficjalnie ABS działa prawie zawsze - na śliskim odpowiednio strzela, kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika. Jednak ostatnio prawie przy każdym hamowaniu z niewielką prędkością (ok. 10-15km/h i mniej-nigdy przy większych prędkościach) "strzela" ABS. Koła prosto, suchy asfalt, stoję prawie w miejscu, bardzo delikatne hamowanie. Kontrolka się nie pali więc wszystko wskazuje na to, iż z któregoś koła idzie błędny odczyt. Fakt - na początku z tyłu były podrdzewiałe klocki i tarcze (stał w DDRach trochę czasu zanim go zakupiłem) ale je wymieniłem na nowe wszystko dokładnie czyszcząc.Sprawdzałem odstępy przy czujnikach, ilość i stan ząbków itd.Z przodu też wszystko czyste i sprawdzone. Owszem, są drobne wżery na niektórych ząbkach, jednak na tyle małe że czuć je tylko pazurem.Komar albo kurz drogowy wywołałyby większe uszkodzenia więc wątpię by to miało znaczenie. Zębatki równo się kręcą, czujniki czyste i w ogóle wszystko niby ok. A strzela denerwująco - ostatnio chyba przy każdym hamowaniu. Sprawdzałem też jak strzela wtedy kiedy powinien (na śliskim) i uważam, że to strzelanie na suchym i bez powodu ma dużo większą częstotliwość - bardziej brzęczenie niż normalne działanie ABSu w aucie.
Mieliście coś takiego?
A może np spróbować tylko zresetować jakoś ten ABS (jak to się robi:-)?) Akumulator odłączałem i nic się nie zmienia.
A więc tak:
Problem mam od kupna. Oficjalnie ABS działa prawie zawsze - na śliskim odpowiednio strzela, kontrolka gaśnie po uruchomieniu silnika. Jednak ostatnio prawie przy każdym hamowaniu z niewielką prędkością (ok. 10-15km/h i mniej-nigdy przy większych prędkościach) "strzela" ABS. Koła prosto, suchy asfalt, stoję prawie w miejscu, bardzo delikatne hamowanie. Kontrolka się nie pali więc wszystko wskazuje na to, iż z któregoś koła idzie błędny odczyt. Fakt - na początku z tyłu były podrdzewiałe klocki i tarcze (stał w DDRach trochę czasu zanim go zakupiłem) ale je wymieniłem na nowe wszystko dokładnie czyszcząc.Sprawdzałem odstępy przy czujnikach, ilość i stan ząbków itd.Z przodu też wszystko czyste i sprawdzone. Owszem, są drobne wżery na niektórych ząbkach, jednak na tyle małe że czuć je tylko pazurem.Komar albo kurz drogowy wywołałyby większe uszkodzenia więc wątpię by to miało znaczenie. Zębatki równo się kręcą, czujniki czyste i w ogóle wszystko niby ok. A strzela denerwująco - ostatnio chyba przy każdym hamowaniu. Sprawdzałem też jak strzela wtedy kiedy powinien (na śliskim) i uważam, że to strzelanie na suchym i bez powodu ma dużo większą częstotliwość - bardziej brzęczenie niż normalne działanie ABSu w aucie.
Mieliście coś takiego?
A może np spróbować tylko zresetować jakoś ten ABS (jak to się robi:-)?) Akumulator odłączałem i nic się nie zmienia.
Probe II 2.0 94' & CB1100F
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak odczytać kody błędów z ABS?
Czytałeś kody błędów? Jeśli znalazłeś temat o tym, to może spróbuj
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
Re: Jak odczytać kody błędów z ABS?
A jak stoisz z ilością płynu hamulcowego? miałem podobny problem. Po odpowietrzeniu hamulców "zapomniałem" dolać płynu i też mi notorycznie strzelał ABS.
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Re: Jak odczytać kody błędów z ABS?
Może, może... Znaczy tak - w zbiorniczku jest tyle ile trzeba i nie rozpinałem żadnych przewodów żeby mógł chwycić powietrza. Ale - jak już pisałem kupiłem go w stanie dosyć zapajęczonym i heble mogły nieco trzymać na początku (rdza na klockach i tarczach), teoretycznie płyn mógł się przegrzać, nawodnić, układ nieco zapowietrzyć. Sprawdzę to. Aczkolwiek hamuje raczej ładnie i równo. Bo w sumie to nie wiem co się może popsuć a ABS-ie Pytanko może krótkie jeszcze - podejrzewam, że odpowietrza się łatwo - pewnie płyn sam spływa odpowietrznikami po odkręceniu i można sobie nawet samemu poradzić bez pompowania (w większości sprzętów działa to doskonale)?Furious pisze:A jak stoisz z ilością płynu hamulcowego? miałem podobny problem. Po odpowietrzeniu hamulców "zapomniałem" dolać płynu i też mi notorycznie strzelał ABS.
Dzięki za złote rady.
Probe II 2.0 94' & CB1100F
- Furious
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-06-01 14:30
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13950
- Lokalizacja: Pabianice/Łask
Re: Jak odczytać kody błędów z ABS?
Mi nie tyle, chodziło o zapowietrzone hamulce, co mała ilość płynu hamulcowego. A odpowietrza się jak każde inne, jeden pompuje drugi odpowietrza tylko nie wiem w jakiej kolejności poszczególne koła idą Skoro kupiłeś go po dłuższym postoju w pitstop'ie to posprawdzaj czy zaciski chodzą na prowadnicach, czy klocki są równo wytarte i łapią równo tarcze. No i jak rozwiążesz problem to powiedz co było jego przyczyną
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Re: Jak odczytać kody błędów z ABS?
Nie tam, jestem mechanior, też stany wszelkich płynów to upilnowuję w sprzętach Było zawsze i jest dobrze. Heble przód mechanicznie były od początku dobre, tył rdza ale wymieniłem tarcze i klocki. Wszystkie czujniki i zębatki czyściłem już łącznie trzy razy. Wszystko ładnie pracuje. A ten ABS to chyba po prostu odłączę - niech się pali głupia kontrolka. Probe naprawdę świetnie hamuje i nie blokuje kół zbyt łatwo. Prawdę mówiąc to korzyść z ABS-u w furze to odczułem tylko raz - zjeżdżałem z bardzo stromej oblodzonej góry w karkonoszach. Pedał w podłogę i zjeżdżam tak wolno jak chcę - bez ABSu to zostaje tylko walenie lub ocieranie oponą o krawężnik. też luz. W motocyklu trochę bardziej się przydaje.
Myślałem żeby wymienić płyn w układzie - ale jeśli mam wszystko odpowietrzać łącznie ze sprzęgłem i nie wiadomo jak to będzie szło (z tyłu jak odkręciłem odpowietrznik to spływało ładnie grawitacyjnie czyli niby można samemu...) to na razie sobie odpuszczę. Miałem już ostatnio jazdy z wymianą płynu chłodniczego - jeszcze nigdy w żadnym wcześniejszym sprzęcie nie oznaczało to takiej walki - nie chciał wciągać płynu, bąble w układzie powodowały falowanie obrotów, przejechałem zagrzanym 20km a i tak jeszcze następnego dnia dolałem prawie pół litra bo gdzieś się ostał bąbelek i dopiero teraz trzyma stały stan. Probe nie jest łatwym sprzętem odnośnie obsług i nietrudno coś popsuć.
Myślałem żeby wymienić płyn w układzie - ale jeśli mam wszystko odpowietrzać łącznie ze sprzęgłem i nie wiadomo jak to będzie szło (z tyłu jak odkręciłem odpowietrznik to spływało ładnie grawitacyjnie czyli niby można samemu...) to na razie sobie odpuszczę. Miałem już ostatnio jazdy z wymianą płynu chłodniczego - jeszcze nigdy w żadnym wcześniejszym sprzęcie nie oznaczało to takiej walki - nie chciał wciągać płynu, bąble w układzie powodowały falowanie obrotów, przejechałem zagrzanym 20km a i tak jeszcze następnego dnia dolałem prawie pół litra bo gdzieś się ostał bąbelek i dopiero teraz trzyma stały stan. Probe nie jest łatwym sprzętem odnośnie obsług i nietrudno coś popsuć.
Probe II 2.0 94' & CB1100F